Witam,
Przyszedł mróz, a mi zdarzyło się zostawić samochód na ręcznym no i tragedia. Lewy tył złapał i nie chce puścić. Jest jakiś szybki sposób na oswobodzenie hamulca póki linka nie puści? Albo orientuje się ktoś czy wystarczy przygrzać samochód od spodu np suszarką? Linka jest na całej długości dostępna od spodu samochodu?
Pozdrawiam,
Zamarznięty ręczny – co zrobić
Strona 1 z 1
Radzę się upewnić, czy jest to tylko zamarznięcie. U mnie pękła linka od lewego koła, ale nie wszystkie włókna stalowe, lecz ich część w pancerzu, w efekcie czego miałem zablokowane to koło. Linkę trzeba było rozciąć przy zacisku, a następnie wymienić na nową.
Dokładnie to samo u mnie 2 dni temu. Na szczęście sam się odblokowal po dniu stania na słońcu. Teraz nie zaciagam ręcznego i we wtorek Madzia jedzie do serwisu. Dodatkowo przy normalnym hamowaniu delikatny metaliczny dźwięk wiec pewnie któryś klocek się kończy...
Szlak mnie tylko trafia ze w tak idealna pogodę nie mam ręcznego
Szlak mnie tylko trafia ze w tak idealna pogodę nie mam ręcznego
- Od: 16 sie 2009, 20:52
- Posty: 189
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb
Miałem taki problem rok temu, uderzyłem kluczem od wymiany koła w zacisk i puściło, potem nie zaciągnąłem już ręcznego dla bezpieczeństwa. Regeneracja zacisków 60zł x2 (zestawy naprawcze Autofren) + 200zł robota + 250zł nowa linka ręcznego razem z pancerzem (w tym wymiana), a teraz ręczny chodzi jak w aucie z salonu.
Ja cały czas zostawiam na ręcznym – wolę przymarznięcie niż ryzykowanie przestawienia rozrządu na biegu.
A jak przymarznie – to nalepiej czajnik i woda gorąca/ciepła
A jak przymarznie – to nalepiej czajnik i woda gorąca/ciepła
rozumiem że przyczyną zamarzania jest dostająca się woda do wnętrza pancerza linki... są na to jakieś sprawdzone metody/środki do smarowania ?
Trzeba by wyjąć ją z pancerza, a to oznacza usunięcie zakończeń:

Wg mnie pozostaje tylko wymiana, swoją drogą to koszt od 172zł (A.B.E), 199zł (Bosch) i w górę.
@Bartes76, rozrząd chyba nie przestawi się na płaskim

Wg mnie pozostaje tylko wymiana, swoją drogą to koszt od 172zł (A.B.E), 199zł (Bosch) i w górę.
@Bartes76, rozrząd chyba nie przestawi się na płaskim
Temat również przerabiałem. Woda dostaje się pod pancerz, gdy gumowe osłonki spękają. Wtedy zamarza i blokuje linki. Kiedyś próbowałem usunąć wodę, ale wynik był mierny. Zawsze coś w środku zostaje i linka jest zblokowana. Trzeba wymienić na nową, nie ma co się zastanawiać. U mnie 140 PLN linka + 120 PLN robocizna.
- Od: 5 sty 2016, 01:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2004, citd, 121, kombi
Smarowanie linek i takie tam podobne metody to jak leczenie syfa pudrem. Wymiana i jest spokój. Ręczny musi działać zimą.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6