Zamarznięty ręczny – co zrobić

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mansonik » 30 gru 2015, 10:02

Witam,

Przyszedł mróz, a mi zdarzyło się zostawić samochód na ręcznym no i tragedia. Lewy tył złapał i nie chce puścić. Jest jakiś szybki sposób na oswobodzenie hamulca póki linka nie puści? Albo orientuje się ktoś czy wystarczy przygrzać samochód od spodu np suszarką? Linka jest na całej długości dostępna od spodu samochodu?

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 6 maja 2013, 10:25
Posty: 14 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez Dominator » 30 gru 2015, 12:25

Jezeli podgrzewanie nic nie da, to trzeba zdjac kolo, odkrecic linke od zacisku i sprobowac rozruszac. Ja tak bym zrobil.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez kubsztyk » 30 gru 2015, 14:52

Radzę się upewnić, czy jest to tylko zamarznięcie. U mnie pękła linka od lewego koła, ale nie wszystkie włókna stalowe, lecz ich część w pancerzu, w efekcie czego miałem zablokowane to koło. Linkę trzeba było rozciąć przy zacisku, a następnie wymienić na nową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez MI$ » 3 sty 2016, 00:26

Dokładnie to samo u mnie 2 dni temu. Na szczęście sam się odblokowal po dniu stania na słońcu. Teraz nie zaciagam ręcznego i we wtorek Madzia jedzie do serwisu. Dodatkowo przy normalnym hamowaniu delikatny metaliczny dźwięk wiec pewnie któryś klocek się kończy...

Szlak mnie tylko trafia ze w tak idealna pogodę nie mam ręcznego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez krzysio290 » 5 sty 2016, 23:37

Miałem taki problem rok temu, uderzyłem kluczem od wymiany koła w zacisk i puściło, potem nie zaciągnąłem już ręcznego dla bezpieczeństwa. Regeneracja zacisków 60zł x2 (zestawy naprawcze Autofren) + 200zł robota + 250zł nowa linka ręcznego razem z pancerzem (w tym wymiana), a teraz ręczny chodzi jak w aucie z salonu.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2015, 14:00
Posty: 16 (2/0)
Auto: Mazda 6 GG hatchback 2.3 166KM

Postprzez MI$ » 6 sty 2016, 17:37

U mnie lewa linka zamarza i dlatego blokuje kolo :( czas na wymianę!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez bartes76 » 6 sty 2016, 23:01

Ja cały czas zostawiam na ręcznym – wolę przymarznięcie niż ryzykowanie przestawienia rozrządu na biegu.
A jak przymarznie – to nalepiej czajnik i woda gorąca/ciepła ;)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez dobrzyn22 » 6 sty 2016, 23:46

rozumiem że przyczyną zamarzania jest dostająca się woda do wnętrza pancerza linki... są na to jakieś sprawdzone metody/środki do smarowania ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krzysio290 » 7 sty 2016, 00:52

Trzeba by wyjąć ją z pancerza, a to oznacza usunięcie zakończeń:
Obrazek

Wg mnie pozostaje tylko wymiana, swoją drogą to koszt od 172zł (A.B.E), 199zł (Bosch) i w górę.

@Bartes76, rozrząd chyba nie przestawi się na płaskim ;P
Początkujący
 
Od: 24 cze 2015, 14:00
Posty: 16 (2/0)
Auto: Mazda 6 GG hatchback 2.3 166KM

Postprzez Artur 1977 » 15 sty 2016, 15:54

Temat również przerabiałem. Woda dostaje się pod pancerz, gdy gumowe osłonki spękają. Wtedy zamarza i blokuje linki. Kiedyś próbowałem usunąć wodę, ale wynik był mierny. Zawsze coś w środku zostaje i linka jest zblokowana. Trzeba wymienić na nową, nie ma co się zastanawiać. U mnie 140 PLN linka + 120 PLN robocizna.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2016, 01:18
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2004, citd, 121, kombi

Postprzez Damian68 » 16 sty 2016, 00:25

Smarowanie linek i takie tam podobne metody to jak leczenie syfa pudrem. Wymiana i jest spokój. Ręczny musi działać zimą.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6