Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kamil91 » 10 lip 2015, 23:10

No niestety bez blaszek i sprężynek. Gumki są w dobrym stanie. Co do prowadnic i blaszek nie ma tragedii ale muszę pomyśleć o tym zastawie naprawczym na przód i tył jak narazie brak funduszy.
Ostatnio edytowano 12 lip 2015, 10:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez bartejak » 22 sie 2015, 17:49

Panowie, szybciutkie pytanko-czy to wygląda normalnie? Tarcza ATE z tylnego lewego koła. Dla porównania tarcza z prawego koła jest cała metaliczna, bez tego dziwnego wąsa. Dwa miesiące temu wymieniałem klocki i tarcze i zastanawiam się, czy mechanik nie spieprzył wymiany. Dodam, że od tego momentu przejechałem ok 3000 km.
Załączniki
DSC_0085.JPG
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez Biniu » 22 sie 2015, 17:52

Poszukaj w wątku dotyczącym hamulców – niedawno czytałem tam o takim właśnie problemu nierównego brania klocków. Odpowiedzialna jest za to niewłaściwa praca zacisku i ponoć to częsta przypadłość w 6. Tylko teraz nie pamiętam, w którym dokładnie miejscu jest odpowiedź na Twój problem. <spoko>
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Wojtek » 22 sie 2015, 18:16

Tarcza została "zjedzona" przez źle pracujący zacisk... Zatarta prawdopodobnie prowadnica. ATE odrzuci reklamację... Co do pracy mechanika to się nie wypowiem, bo mie znam sytuacji... Jeżeli uprzedził ciebie, że zacisk się zaciera, to możesz mieć pretensje tylko do siebie...

tt user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartejak » 22 sie 2015, 18:20

No właśnie nie uprzedził. Ale nie będę latał z pretensjami, bo pewnie mnie wyśmieją. Czy z tego zdjęcia da się określić czy mogę jeszcze pojeździć i ew. jak długo, czy tarcza musi być wymieniona na już?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez Wojtek » 22 sie 2015, 19:04

Są jasno określone minimalne wymiary tarcz... (trzeba zmierzyć tarczę)... Tarcza moze być cieńsza od nowej o 2 mm.
Pamiętaj również, że są dwa rodzaje tarcz do M6

tt user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartejak » 22 sie 2015, 20:05

Hmm... Mam na wymianę jeszcze używane klocki i tarczę, to jak będę miał zacisk to sobie wstawię i jakoś to będzie do następnego przeglądu. Zacisk już zamówiony, dzięki Panowie za pomoc <spoko>
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 09:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback

Postprzez brodaM6 » 23 sie 2015, 08:52

Obys dobrał je tak jak były zamontowane ,chyba ze masz je ładnie razem popakowane zestawowo ,tak se myśle ze jak pomieszasz klocki to nie będzie to dobrze hamować
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Goth » 8 wrz 2015, 16:25

Mam do Was pytanie. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem co ja.
Mam M6 z 2003r, kombi. Teoretycznie patrząc na nr VIN, a także to co mówi ASO (że niby wszystkie kombi, niezależnie od tego czy 1.8 czy 2.0 powinny mieć tarcze 283mm) powinienem mieć tarcze 283mm (przednie). Takie też przysłał mi sklep (wysłali w ciemno, nie pytając o VIN itp. tylko rodzaj silnika i rok). Dostałem tarcze 283mm, ale dzisiaj u mechanika okazało się, że moje tarcze mają ok. 270mm (przyłożył na szybko nowe do starych i później miarkę do starej). Podejrzewam więc, że są to 273mm czyli takie jakie niby montowane w 1.8 benzyna i do tego sedanie lub hatchbacku.
O co chodzi?
Auto mam od 1 właściciela z Niemiec, który każdą naprawę przeprowadzał w ASO (książka papierowa i elektroniczna). Ja również po zakupie niczego nie zmieniałem. Mazda wypuszczała jakieś różne wielkości tarcz? Patrząc na Wasze wpisy o średnicach 285 zamiast 282 widzę, że jest to możliwe.
Nie wierzę bowiem, żeby poprzedni właściciel, robił celowo zmianę tych elementów na inny rozmiar. Jaki miałby w tym mieć cel? Poza tym, nie ma śladu w książce o czymś takim (tutaj akurat mógł naprawę zrobić gdzieś indziej, pytanie tylko po co pakować się w przeróbki skoro można kupić ten sam rozmiar jaki powinien być).
Będę wdzięczny za pomoc gdyż mam w tym momencie jeszcze problem ze sklepem, w którym to kupiłem gdyż idą w zaparte i jeszcze się po chamsku zachowują.

Przy okazji jeszcze zapytam, bo nie widzę opinii, nawet w starszych postach. Mam na przód klocki ABE (bo musiałem szybko zakładać na stare tarcze i szkoda było kasy na lepsze). Jakie one są? Twarde? Bo nie wiem czy dać teraz do nich tarcze ABE, czy może ABS (holenderskie) czy TRW. Te obecne 283mm mam ABS, ale pewnie je odeślę do sklepu bo wymiar nie ten co potrzebuję :/
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez brodaM6 » 9 wrz 2015, 05:37

Używałem te abe ,piszcza i niemiłosiernie pylą ,no ale cena kusząca ,ja im mówię nie nawet za 10 :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Dominator » 9 wrz 2015, 08:32

Goth napisał(a):Mam do Was pytanie. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem co ja.
Mam M6 z 2003r, kombi. Teoretycznie patrząc na nr VIN, a także to co mówi ASO (że niby wszystkie kombi, niezależnie od tego czy 1.8 czy 2.0 powinny mieć tarcze 283mm) powinienem mieć tarcze 283mm (przednie). Takie też przysłał mi sklep (wysłali w ciemno, nie pytając o VIN itp. tylko rodzaj silnika i rok). Dostałem tarcze 283mm, ale dzisiaj u mechanika okazało się, że moje tarcze mają ok. 270mm (przyłożył na szybko nowe do starych i później miarkę do starej). Podejrzewam więc, że są to 273mm czyli takie jakie niby montowane w 1.8 benzyna i do tego sedanie lub hatchbacku.
O co chodzi?

Nawet po zdjeciach samochodow na allegro itp, widac ze 1.8 GY ma inne zaciski niz GG, wiec Twoja sytuacja jest cnajmniej dziwna. Chyba ze byly montowne jedne i drugie.
Jezeli masz cos luznej gotowki, to kup uzywane zaciski do tarcz 283 i inne klocki. Za niewiele ponad 200zl cos znajdziesz.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Yoki » 9 wrz 2015, 09:47

Jak by co to mam używany taki komplecik 2x tarcze 2x zaciski i 2x komplet klocków bo zmieniłem na większe tarcze hamulcowe. Mój komplet to Bosch

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Goth » 9 wrz 2015, 10:12

Kurczę, dzisiaj jeszcze raz jadę do mechanika żeby ostatecznie to sprawdził.
Zacząłem wszystko analizować. Jak kupiłem Mazdę to po ok. roku byłem na regeneracji tłoczków. Pamiętam, że przednie były tak zapieczone, że nie szło ich wybić więc musiałem kupić zaciski. Kupiłem używki, ale mówiłem, że mam benzynę 2.0 z 2003r.
Podejrzewam więc, że chyba poprzedni właściciel przez przypadek (lub celowo) miał założone mniejsze tarcze i może zaciski (teraz ich nie mam, sprzedałem na złomie bo chociaż trochę ważyły), a ja kupiłem zaciski właściwe. Na pewno klocki jakie mam obecnie mają 60mm wysokości. Więc skoro to są większe klocki to i zaciski powinny być dostosowane do większej tarczy, prawda? Chyba można więc śmiało jednak te większe montować?

A tak przy okazji. Zna ktoś jakiś dobry środek do czyszczenia felg (aluminiowe). Mam je trochę zafajdane pyłem z klocków (jeszcze z poprzednich) i zwykłym szamponem samochodowym nie chcą się doczyścić :/
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez Dominator » 9 wrz 2015, 11:39

pokombinuj tak zeby miec te 283 mm tarcze. Co do srodka czyszczacego, ja uzywalem chyba "iron x" lub cos podobnego.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Goth » 10 wrz 2015, 20:50

Nie wiem jak i po co, poprzedni właściciel, dał u mnie w aucie te mniejsze tarcze. Okazało się, że na szczęście jarzmo jest większe i bez problemu weszły te większe tarcze ;)
Tak więc nowe komplety tarcz i klocków są już i na przedzie i na tyle. Teraz czas na wymianę wahaczy :P
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez Dominator » 10 wrz 2015, 21:16

Mozesz zrobic foto zacisku i wrzucic tutaj?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Goth » 11 wrz 2015, 10:46

Zrobię przy okazji zmiany opon na zimówki bo teraz nie chce mi się walczyć ze zdjęciem koła, a przez felgi niewiele widać. Zaciski mam jednak na 100% dobre, bo klocki wchodzą 60mm, a nie te mniejsze. No i wczoraj było widać, że klocki mają wżłobienia od zbyt małej tarczy. Po prostu nie hamowały całą swoją powierzchnią. To by też tłumaczyło dziwny odgłos przy hamowaniu, zwłaszcza gdy działał ABS. Był taki dziwny metaliczny dźwięk. Najwyraźniej był to efekt złego tarcia klocków o tarcze.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez Dariushinio » 26 wrz 2015, 17:50

panowie orientuje się ktoś które klocki najmniej pylą? ate/ferodo/bosh? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:14
Posty: 126 (2/0)
Auto: Mazda 6 2003 --->
Mazda 6 GH 2008

Postprzez oldwin » 26 wrz 2015, 18:19

ATE Ceramic – tylko ta cena :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez brodaM6 » 27 wrz 2015, 09:33

Obecnie uzytkuje ferodo i powiem ze jestem zadowolony nie musz myć felg comdrugi dzień ,hamują tez dobrze
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6