Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.
No niestety bez blaszek i sprężynek. Gumki są w dobrym stanie. Co do prowadnic i blaszek nie ma tragedii ale muszę pomyśleć o tym zastawie naprawczym na przód i tył jak narazie brak funduszy.
Ostatnio edytowano 12 lip 2015, 10:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Panowie, szybciutkie pytanko-czy to wygląda normalnie? Tarcza ATE z tylnego lewego koła. Dla porównania tarcza z prawego koła jest cała metaliczna, bez tego dziwnego wąsa. Dwa miesiące temu wymieniałem klocki i tarcze i zastanawiam się, czy mechanik nie spieprzył wymiany. Dodam, że od tego momentu przejechałem ok 3000 km.
- Od: 20 lip 2014, 09:51
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback
Poszukaj w wątku dotyczącym hamulców – niedawno czytałem tam o takim właśnie problemu nierównego brania klocków. Odpowiedzialna jest za to niewłaściwa praca zacisku i ponoć to częsta przypadłość w 6. Tylko teraz nie pamiętam, w którym dokładnie miejscu jest odpowiedź na Twój problem. 

-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Tarcza została "zjedzona" przez źle pracujący zacisk... Zatarta prawdopodobnie prowadnica. ATE odrzuci reklamację... Co do pracy mechanika to się nie wypowiem, bo mie znam sytuacji... Jeżeli uprzedził ciebie, że zacisk się zaciera, to możesz mieć pretensje tylko do siebie...
tt user
tt user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
No właśnie nie uprzedził. Ale nie będę latał z pretensjami, bo pewnie mnie wyśmieją. Czy z tego zdjęcia da się określić czy mogę jeszcze pojeździć i ew. jak długo, czy tarcza musi być wymieniona na już?
- Od: 20 lip 2014, 09:51
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback
Są jasno określone minimalne wymiary tarcz... (trzeba zmierzyć tarczę)... Tarcza moze być cieńsza od nowej o 2 mm.
Pamiętaj również, że są dwa rodzaje tarcz do M6
tt user
Pamiętaj również, że są dwa rodzaje tarcz do M6
tt user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Hmm... Mam na wymianę jeszcze używane klocki i tarczę, to jak będę miał zacisk to sobie wstawię i jakoś to będzie do następnego przeglądu. Zacisk już zamówiony, dzięki Panowie za pomoc 

- Od: 20 lip 2014, 09:51
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6, 1.8 benzyna, 120KM, 2004 GG/sedan
Mazda 323p, 1.5 benzyna, 88KM, 1997 hatchback
Obys dobrał je tak jak były zamontowane ,chyba ze masz je ładnie razem popakowane zestawowo ,tak se myśle ze jak pomieszasz klocki to nie będzie to dobrze hamować
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Mam do Was pytanie. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem co ja.
Mam M6 z 2003r, kombi. Teoretycznie patrząc na nr VIN, a także to co mówi ASO (że niby wszystkie kombi, niezależnie od tego czy 1.8 czy 2.0 powinny mieć tarcze 283mm) powinienem mieć tarcze 283mm (przednie). Takie też przysłał mi sklep (wysłali w ciemno, nie pytając o VIN itp. tylko rodzaj silnika i rok). Dostałem tarcze 283mm, ale dzisiaj u mechanika okazało się, że moje tarcze mają ok. 270mm (przyłożył na szybko nowe do starych i później miarkę do starej). Podejrzewam więc, że są to 273mm czyli takie jakie niby montowane w 1.8 benzyna i do tego sedanie lub hatchbacku.
O co chodzi?
Auto mam od 1 właściciela z Niemiec, który każdą naprawę przeprowadzał w ASO (książka papierowa i elektroniczna). Ja również po zakupie niczego nie zmieniałem. Mazda wypuszczała jakieś różne wielkości tarcz? Patrząc na Wasze wpisy o średnicach 285 zamiast 282 widzę, że jest to możliwe.
Nie wierzę bowiem, żeby poprzedni właściciel, robił celowo zmianę tych elementów na inny rozmiar. Jaki miałby w tym mieć cel? Poza tym, nie ma śladu w książce o czymś takim (tutaj akurat mógł naprawę zrobić gdzieś indziej, pytanie tylko po co pakować się w przeróbki skoro można kupić ten sam rozmiar jaki powinien być).
Będę wdzięczny za pomoc gdyż mam w tym momencie jeszcze problem ze sklepem, w którym to kupiłem gdyż idą w zaparte i jeszcze się po chamsku zachowują.
Przy okazji jeszcze zapytam, bo nie widzę opinii, nawet w starszych postach. Mam na przód klocki ABE (bo musiałem szybko zakładać na stare tarcze i szkoda było kasy na lepsze). Jakie one są? Twarde? Bo nie wiem czy dać teraz do nich tarcze ABE, czy może ABS (holenderskie) czy TRW. Te obecne 283mm mam ABS, ale pewnie je odeślę do sklepu bo wymiar nie ten co potrzebuję :/
Mam M6 z 2003r, kombi. Teoretycznie patrząc na nr VIN, a także to co mówi ASO (że niby wszystkie kombi, niezależnie od tego czy 1.8 czy 2.0 powinny mieć tarcze 283mm) powinienem mieć tarcze 283mm (przednie). Takie też przysłał mi sklep (wysłali w ciemno, nie pytając o VIN itp. tylko rodzaj silnika i rok). Dostałem tarcze 283mm, ale dzisiaj u mechanika okazało się, że moje tarcze mają ok. 270mm (przyłożył na szybko nowe do starych i później miarkę do starej). Podejrzewam więc, że są to 273mm czyli takie jakie niby montowane w 1.8 benzyna i do tego sedanie lub hatchbacku.
O co chodzi?
Auto mam od 1 właściciela z Niemiec, który każdą naprawę przeprowadzał w ASO (książka papierowa i elektroniczna). Ja również po zakupie niczego nie zmieniałem. Mazda wypuszczała jakieś różne wielkości tarcz? Patrząc na Wasze wpisy o średnicach 285 zamiast 282 widzę, że jest to możliwe.
Nie wierzę bowiem, żeby poprzedni właściciel, robił celowo zmianę tych elementów na inny rozmiar. Jaki miałby w tym mieć cel? Poza tym, nie ma śladu w książce o czymś takim (tutaj akurat mógł naprawę zrobić gdzieś indziej, pytanie tylko po co pakować się w przeróbki skoro można kupić ten sam rozmiar jaki powinien być).
Będę wdzięczny za pomoc gdyż mam w tym momencie jeszcze problem ze sklepem, w którym to kupiłem gdyż idą w zaparte i jeszcze się po chamsku zachowują.
Przy okazji jeszcze zapytam, bo nie widzę opinii, nawet w starszych postach. Mam na przód klocki ABE (bo musiałem szybko zakładać na stare tarcze i szkoda było kasy na lepsze). Jakie one są? Twarde? Bo nie wiem czy dać teraz do nich tarcze ABE, czy może ABS (holenderskie) czy TRW. Te obecne 283mm mam ABS, ale pewnie je odeślę do sklepu bo wymiar nie ten co potrzebuję :/
Goth napisał(a):Mam do Was pytanie. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem co ja.
Mam M6 z 2003r, kombi. Teoretycznie patrząc na nr VIN, a także to co mówi ASO (że niby wszystkie kombi, niezależnie od tego czy 1.8 czy 2.0 powinny mieć tarcze 283mm) powinienem mieć tarcze 283mm (przednie). Takie też przysłał mi sklep (wysłali w ciemno, nie pytając o VIN itp. tylko rodzaj silnika i rok). Dostałem tarcze 283mm, ale dzisiaj u mechanika okazało się, że moje tarcze mają ok. 270mm (przyłożył na szybko nowe do starych i później miarkę do starej). Podejrzewam więc, że są to 273mm czyli takie jakie niby montowane w 1.8 benzyna i do tego sedanie lub hatchbacku.
O co chodzi?
Nawet po zdjeciach samochodow na allegro itp, widac ze 1.8 GY ma inne zaciski niz GG, wiec Twoja sytuacja jest cnajmniej dziwna. Chyba ze byly montowne jedne i drugie.
Jezeli masz cos luznej gotowki, to kup uzywane zaciski do tarcz 283 i inne klocki. Za niewiele ponad 200zl cos znajdziesz.
Jak by co to mam używany taki komplecik 2x tarcze 2x zaciski i 2x komplet klocków bo zmieniłem na większe tarcze hamulcowe. Mój komplet to Bosch
Nabryzgane olejem z mojego S5
Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Kurczę, dzisiaj jeszcze raz jadę do mechanika żeby ostatecznie to sprawdził.
Zacząłem wszystko analizować. Jak kupiłem Mazdę to po ok. roku byłem na regeneracji tłoczków. Pamiętam, że przednie były tak zapieczone, że nie szło ich wybić więc musiałem kupić zaciski. Kupiłem używki, ale mówiłem, że mam benzynę 2.0 z 2003r.
Podejrzewam więc, że chyba poprzedni właściciel przez przypadek (lub celowo) miał założone mniejsze tarcze i może zaciski (teraz ich nie mam, sprzedałem na złomie bo chociaż trochę ważyły), a ja kupiłem zaciski właściwe. Na pewno klocki jakie mam obecnie mają 60mm wysokości. Więc skoro to są większe klocki to i zaciski powinny być dostosowane do większej tarczy, prawda? Chyba można więc śmiało jednak te większe montować?
A tak przy okazji. Zna ktoś jakiś dobry środek do czyszczenia felg (aluminiowe). Mam je trochę zafajdane pyłem z klocków (jeszcze z poprzednich) i zwykłym szamponem samochodowym nie chcą się doczyścić :/
Zacząłem wszystko analizować. Jak kupiłem Mazdę to po ok. roku byłem na regeneracji tłoczków. Pamiętam, że przednie były tak zapieczone, że nie szło ich wybić więc musiałem kupić zaciski. Kupiłem używki, ale mówiłem, że mam benzynę 2.0 z 2003r.
Podejrzewam więc, że chyba poprzedni właściciel przez przypadek (lub celowo) miał założone mniejsze tarcze i może zaciski (teraz ich nie mam, sprzedałem na złomie bo chociaż trochę ważyły), a ja kupiłem zaciski właściwe. Na pewno klocki jakie mam obecnie mają 60mm wysokości. Więc skoro to są większe klocki to i zaciski powinny być dostosowane do większej tarczy, prawda? Chyba można więc śmiało jednak te większe montować?
A tak przy okazji. Zna ktoś jakiś dobry środek do czyszczenia felg (aluminiowe). Mam je trochę zafajdane pyłem z klocków (jeszcze z poprzednich) i zwykłym szamponem samochodowym nie chcą się doczyścić :/
Nie wiem jak i po co, poprzedni właściciel, dał u mnie w aucie te mniejsze tarcze. Okazało się, że na szczęście jarzmo jest większe i bez problemu weszły te większe tarcze 
Tak więc nowe komplety tarcz i klocków są już i na przedzie i na tyle. Teraz czas na wymianę wahaczy
Tak więc nowe komplety tarcz i klocków są już i na przedzie i na tyle. Teraz czas na wymianę wahaczy
Zrobię przy okazji zmiany opon na zimówki bo teraz nie chce mi się walczyć ze zdjęciem koła, a przez felgi niewiele widać. Zaciski mam jednak na 100% dobre, bo klocki wchodzą 60mm, a nie te mniejsze. No i wczoraj było widać, że klocki mają wżłobienia od zbyt małej tarczy. Po prostu nie hamowały całą swoją powierzchnią. To by też tłumaczyło dziwny odgłos przy hamowaniu, zwłaszcza gdy działał ABS. Był taki dziwny metaliczny dźwięk. Najwyraźniej był to efekt złego tarcia klocków o tarcze.
panowie orientuje się ktoś które klocki najmniej pylą? ate/ferodo/bosh? 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6