Zapowietrzony układ chłodzenia?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pablus » 31 sie 2009, 21:09

Witam!
Mam problem z płynem chłodzącym. Raz jest go za dużo raz za mało. Skutek – wentylator się nie włącza, auto się grzeje. Mam wrażenie że układ jest zapowietrzony. Gdzie może łapać powietrze? A może powód jest inny. Proszę o rady :)
pablus
 

Postprzez lukasgr » 1 wrz 2009, 00:54

Pompa wody mi się nasuwa na pierwsze sprawdzenie i termostat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez Grzyby » 1 wrz 2009, 08:10

pablus napisał(a):Skutek – wentylator się nie włącza

pierwsze słyszę żeby skutkiem niewłaściwej ilości płynu chłodzącego był niedziałający wentylator ....
Jak obserwujesz te różnice w ilości?
I skąd wiesz że się grzeje?
Ja swojego wentylatora od chłodnicy jeszcze chyba nigdy nie słyszałem.

P.S. Mamy coś takiego jak regulamin.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XEDOS6 » 4 wrz 2009, 08:28

pare dni temu zauwazylem ze mam mniej plynu niz zwykle...wczoraj zauwazylem ze jest go wiecej niz przedwczoraj...ilosci ktora sie zmienia to moze 3 -4 setki....moze dokladnie nie sprawdze...czy moze byc cos nie tak??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez Grzyby » 4 wrz 2009, 08:40

XEDOS6 napisał(a):mam mniej plynu niz zwykle

gdzie?
Zaglądacie do chłodnicy ??????
Chyba się mocno nudzicie skoro wynajdujecie na siłę "usterki" ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XEDOS6 » 4 wrz 2009, 09:17

nie w chlodnicy...w zbiorniku wyrownawczym :) nawet bym nie pomyslal zeby do chlodnicy zaglodnac. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez Grzyby » 4 wrz 2009, 09:45

XEDOS6 napisał(a):w zbiorniku wyrownawczym

no i po to on jest – raz może tam być więcej raz mniej płynu. Zależne od wielu czynników.
Powodem do zmartwienia byłby całkowity brak płynu w zb. wyrównawczym lub jego przepełnianie płynem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez haski89 » 20 cze 2015, 21:23

Witam wszystkich serdecznie
Szukam wytlumaczenia oraz usterki.

Otóż sprawa wygląda tak.

Po wymianie plynu w ukladzie chodzenia i odpowietrzeniu auto zachowuje sie normalnie , Grzeje normalnie w kabinioe , temperature trzyma na polowie skali wentylatory pracuja jak powinny i wszystko gra, zgaszam silnik ide do domu po 4 godzinach wracam i odkrecam korek od chlodnicy nagle boom plyn chlodniczy wywali jakby gdzies zassysal powietrze.Odpowietrzam gnojka a on spowrotem to samo.
Dodam jeszcze ze wymienilem czesci takie jak korek chlodnicy, czujnik temperatury, termostat, pompa wody,nie ma wyciekow z ukladu, plyn chlodniczy czysty , silnik pracuje rowno , nie kopci , nie zwiekszyl sie poziom oleju w silniku....

Prosze o pomoc <co?> <co?> <co?> <co?> :|
Ostatnio edytowano 21 cze 2015, 12:26 przez haski89, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 cze 2015, 07:35
Posty: 7
Auto: mazda 6 2.3 2007 GG

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2015, 09:38

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


tym razem łączę z istniejącym wątkiem

PS. kolega dostał wiadomość PW <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5244 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 21 cze 2015, 13:23

haski89 napisał(a):zgaszam silnik ide do domu po 4 godzinach wracam i odkrecam korek od chlodnicy nagle boom plyn chlodniczy wywali jakby gdzies zassysal powietrze.Odpowietrzam gnojka a on spowrotem to samo.

Nie bardzo rozumiem gdzie widzisz problem.... A po nocy jak odkręcasz, to też wywala?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez haski89 » 21 cze 2015, 13:55

Tak wywala , jak odpowietrze go to wszystko dziala normalnie moge zrobic 1000 km jednak gdy ostygnie calkiem np po calej nocy , otwieram korek od chlodnicy i booom wywala chlodziwo . Normalnie na zimnym mozesz odkrecic korek od chlodnicy i nie powinien wywalac chlodziwa racja ? wiec gdzies jest problem ktorego nie moge zlokalizowac ;/;/;/

Dopisano 21 cze 2015, 13:56:

jezeli go nie odpowietrze to zagotuje mi sie silnik wywalajac chlodziwo do wyrownawczego ponad zbiorniczek...
Ostatnio edytowano 21 cze 2015, 19:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 16 cze 2015, 07:35
Posty: 7
Auto: mazda 6 2.3 2007 GG

Postprzez smile » 21 cze 2015, 14:08

A zanim wymieniłeś korek było inaczej?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez haski89 » 21 cze 2015, 14:33

tak samo
Początkujący
 
Od: 16 cze 2015, 07:35
Posty: 7
Auto: mazda 6 2.3 2007 GG

Postprzez smile » 21 cze 2015, 15:02

To może wszystko jest OK? Ciśnienie w układzie jest na jakimś tam poziomie i dopóki jest ciśnienie to nie ma potrzeby pobierania płynu ze zbiorniczka w celu uzupełnienia. Jeśli po odkręceniu wywala płyn i tylko płyn to po czym wnosisz, że jest zapowietrzony?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez haski89 » 21 cze 2015, 15:11

Wydaje mi sie ze jezeli auto ostygnie robi sie podcisnienie a nie cisnienie i nie powinien wogole wywalac chlodziwa , razem z plynem idzie cisnienie powietrza do gory odkrecajac kapsel chlodnicy
Początkujący
 
Od: 16 cze 2015, 07:35
Posty: 7
Auto: mazda 6 2.3 2007 GG

Postprzez smile » 21 cze 2015, 15:37

Hm... jak odkręcisz to widzisz, że wywala powietrze?! Może daj jakiś film jak to wygląda, bo cały czas sądzę, że sobie wymyślasz problem, tzn. wcale nie masz zapowietrzone a płyn wywala po prostu pod wpływem panującego ciśnienia w układzie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez haski89 » 21 cze 2015, 15:46

To moze przekona Cie ten fakt :D
Wczoraj chcialem odkrecic kapsel od chlodnicy to pod takim cisnieniem mi wywalil plyn z pod korka ze polowe ulicy zabryzgalem i siebie tez , poszlo jak z weza z jednego kraweznika jezdni az po druga strone jezdni , masz tak u siebie? :D

Dopisano 21 cze 2015, 15:49:

Wez jeszcze pod uwage fakt ze silnik byl zimny

Dopisano 21 cze 2015, 15:50:

Jezeli np. nie odkrece kapsla a odpale silnik to nie przejade kilometra bo sie zaczyna gotowac

Dopisano 21 cze 2015, 15:52:

a w kabinie nie grzeje... Czyli uklad jest zapowietrzony
Początkujący
 
Od: 16 cze 2015, 07:35
Posty: 7
Auto: mazda 6 2.3 2007 GG

Postprzez smile » 21 cze 2015, 16:26

W pierwotnej wersji było, że ogrzewanie jest sprawne

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6