Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 20 sty 2015, 19:59

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ela323f » 19 lut 2015, 14:43

Witam. Jak wciskam sprzeglo to mi chrobocze, ociera dzieje się to przy obciążeniu silnika tzn na luzie nic takiego niema, ale jak dam gazu i trzymam obroty ok 2tys i wcisne sprzeglo to szlysze to ocieranie w trakcie wciskania. Czy może to być lozysko skrzyni biegow bo cos takiego sugeruje mi mechanik.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez kubsztyk » 19 lut 2015, 21:23

Mam coś podobnego, jak u Ciebie. U mnie pojawiło się to po wymianie elastycznego przewodu od wysprzęglika. Jak będziesz wiedział na 100% co to jest, to daj znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ela323f » 21 lut 2015, 12:02

U mnie tez po wymianie tego przewodu się pojawiły te dźwięki.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez kubsztyk » 21 lut 2015, 21:57

Mam podejrzenia, że wytarła się łapa w miejscu powierzchni styku z łożyskiem wyciskowym. Pewnie "szpece" przy wymianie dwumasy z kpl. sprzęgła nie sprawdzili stanu łapy i nie przesmarowali jej powierzchni roboczej. Ewentualnie problem tkwi w przesuwie łożyska po wałku sprzęgłowym, bo poprzedni mechanik zamiast posmarować wałek specjalnym, przeznaczonym do tego celu smarem dołączonym do kpl. sprzęgła, to użył oleju silnikowego... Ja olałem temat chrobotania, zresztą tak doradził mi obecny mechanik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ela323f » 21 lut 2015, 22:53

Niewiem nie znam się. Ja ten przewód elastyczny zmienilem na robiony o takich samych wymiarach.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez Hero » 10 maja 2015, 21:52

Czesc
mam dwa niepokojace objawy zwiazane z praca sprzegla:
1. Przy odpuszczaniu pedalu sprzegla odskakuje tylko do polowy a pozniej trzeba mu pomoc
2. Utrudnione wybieranie biegow zwlasza rano wrzucam 1 przed odpaleniem bo po odpaleniu to prawie zawsze wariant silowy pozostaje; wsteczny czasem pomimo pelnego wcisniecia pedalu wchodzi na sile z mega zgrzytem.

czy to sa objawy konca sprzegla czy moze cos innego? Odglosow na szczescie nie ma wibracji tez nie...
wysprzeglik? Przewod sprzegla?
Mechanik odpowietrzal ale na niewiele to sie zdalo.
Podpowiedzcie cos
dzieki
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez Karoleusz » 15 maja 2015, 14:24

Witam, podepnę się do tematu.
Sam się zastanawiam na kondycją swojego sprzęgła.
Od pewnego czasu bardzo ciężko idzie zmienić bieg bez szarpnięcia i w dodatku wszystkie ciężko wchodzą (uczucie haczenia przy zmianie biegów), gdy gwałtownie docisnę sprzęgło przy większej ilości obrotów to czuć szarpnięcie na aucie i takie stuknięcie na pedale sprzęgła. W dodatku lekkie wibracje podczas postoju są przenoszone na budę, do tego stopnia,że szyby wibrują jak w starym dislu.
Ostatnia sprawa to gdy przy bardzo wysokich obrotach odpuszczę gaz (4-7k/rpm) czuć szarpnięcie.
Aaaa, zdarza się,że nie mogę wrzucić wstecznego i muszę wtedy odpuścić i docisnąć sprzęgło, wtedy wszystko wchodzi.


Osobiście podejrzewam poduszkę olejową i ją wymienię ale sporo się naczytałem o problemach ze sprzęgłem u szóstek i chciałbym to zrobić za jednym zamachem, szczególnie,że mój mechanik jak mi zawinie auto to go z miesiąc nie zobaczę ;P
Sprzęgło chodzi lekko, więc wątpię by to był wysprzęglik.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2014, 18:09
Posty: 25
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 2.0 141

Postprzez Borewicz » 19 maja 2015, 01:03

przymierzam się do wymiany koła dwu-masowego (telepie całym autem na jałowym biegu przy postoju) i może zmienię sprzęgło-choć to wydaje się być ok bo łapie na dole i nie szarpie... Ale zanim wydam 4 kafle wole zapytać czy wibracje na biegu jałowym podczas postoju mogą być spowodowane czymś innym?? (poduszki pod silnikiem ok a przepustnica wyczyszczona)
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:45
Posty: 24
Auto: mazda 6 2.0 PB 2006r

Postprzez thing » 19 maja 2015, 08:52

Kto Ci powiedział że masz koło dwumasowe? Jeśli telepie to prawdopodobnie poduszki, napewno masz dobre? W sumie jest ich 3 szt.

Też mam problem z sprzęgłem. Podczas ruszania stuka/terkocze, podczas nagłego wysprzęglenia też potrafi stuknąć. Myślałem że to poduszki, ale budą nie trzęsie wogóle. Czasami pomaga ruszenie z piskiem, więc to pewnie sprzęgło nie domaga. Biegi wchodzą ok, nic nie zgrzyta, ani nie wyskakuje.

Całe sprzęgło trzeba wymieniać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Hiks269 » 20 maja 2015, 13:57

Hej wszystkim, przeglądałem temat z problemami sprzęgła i natrafiłem na post od shffeyck który opisywał swój problem dwie strony wcześniej. W mojej mazdzie jest dokładnie taki sam problem, przy ruszania autem trzęsie sie jak szalone, chyba że dodam więcej gazu. Sprzęgło się nie ślizga i bierze hmm tak przed połową. W czasie jazdy biegi wrzuca się bez problemu. Ktoś wie jak to rozgryzc? Dodam jeszcze, że podał sprzęgła chodzi dosyć ciężko
Początkujący
 
Od: 6 maja 2015, 10:25
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 1.8 16v GG 2003r hb

Postprzez bartezgo » 22 maja 2015, 08:06

Cześć,

mam podobny objaw przy ruszaniu. Nie pojawia się zawsze. Trwa to już od 2 lat.

Ale teraz doszedł kolejny objaw. Na luzie pojawia się dziwny dźwięk – jakby łożysko. Po wciśnięciu sprzęgła odgłos znika. Również nie zawsze jest ten objaw. I tutaj pytanie czy wymiana oleju może coś pomóc? Auto kupiłem przy przebiegu 120k km. Teraz ma 170k km i oleju nie wymieniałem ... poprzedni właściciel nie wiem czy wymieniał. Możliwe, że pada łożysko ... pytanie czy można z tym jeździć czy rozebrać i zrobić komplet?

Pozdrawiam,
Bartek.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 15:25
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez Hiks269 » 22 maja 2015, 12:00

50k bez wymiany oleju to trochę za dużo, przyjmuje się, że co ok 15k powinno się wymienić. Zwłaszcza, że nie wiadomo kiedy wymieniał olej poprzedni właściciel. Z oleju możliwe że zrobił się już tzw. żur :–\ co za tym idzie, gorsze smarowanie podzespołów.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2015, 10:25
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 1.8 16v GG 2003r hb

Postprzez bartezgo » 25 maja 2015, 09:12

Miałem na myśli wymianę oleju w skrzyni biegów :) W silniku wymieniam regularnie :)

Wymieniłem olej w skrzyni w weekend. Stary olej jak to olej używany – ciemny, ilość odpowiednia. Zalałem olej do skrzyni firmy SPECOL. Różnicy nie widzę – zarówno tej na minus i na plus więc jest dobrze. A hałas dalej ze skrzyni dobiega na luzie. Więc czekam, aż będzie coraz głośniej i wówczas skrzynia do naprawy.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 15:25
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GF 626 2.0i `98
GY 6 2.0i `03

Postprzez angbar » 26 lip 2015, 17:00

Witam serdecznie :) Mazda 6 2.0 benzyna 2004 r.
Mam do was ogromną prośbę. Proszę żeby mi ktoś pomógł odgadnąć mój problem ze sprzęgłem, a mianowicie: Moje sprzęgło na zimnym silniku bierze bardzo nisko, a jak się rozgrzeje to bierze bardzo wysoko co jest przyczyną? Wymieniłem kpl. sprzęgła, wysprzęglik i płyn hamulcowy . Proszę o pomoc.
angbar
 

Postprzez mobilmobil » 10 sie 2015, 18:10

Witajcie

Mam duży problem. Zmieniałem w swojej Maździe jakiś czas temu sprzęgło kompletne (tarcza + docisk+łożysko). Niestety coś w nim obciera przy wciskaniu pedału, a czasami w ogóle pedał sprzęgła nie daje się wcisnąć więcej niż 1 cm.
Sprzęgło które po wymianie założono mi to Aisin – w pudełku od Aisina było:
Tarcza Aisin – wybity nr DZ- 008
Docisk Exedy – wybity nr MZC636
Łożysko SKF -wybity nr VKC 3600

Mechanik rozebrał auto i nie znalazł ŻADNYCH śladów obcierania itd,,, a jednak chodziło fatalnie.
Po dłuższej lekturze internetu i fachowych katalogów oraz wykonywania tel w tej sprawie podejrzane wydaje mi się tarcza Aisin. Na tej wybity jest nr DZ-008 natomiast w każdym katalogu podaje się nr DZ-937 jako ta która pasuje do mojego auta (Mazda 6 2.3 2003 rok kombi GY 166 km 5 biegowa).

Czy ktoś może mi konkretnie wyjaśnić czym różni się tarcza AISINA oznaczona jako DZ-008 od DZ-937 ? Może to rozwiąże zagadkę mojej usterki i nie narazie mnie na większe koszty wymiany wszystkich trzech elementów "na pałę" i czuja.... nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych danych technicznych tych tarcz..... ręce opadają....

Dodatkowo sprzęgła jak bym chciał kupić w zestawie Aisin to są dwa numery zestawów:
KZ-121 (w tym zestawie znajduję się jak doczytałem tarcza Aisin DZ-937)
KZ-118 ( w tym zestawie znajduję się jak doczytałem tarcza Aisin DZ-008)

O co chodzi w tym ???? czym różnią się te tarcze ????? obie pasować powinny do mojej Mazdy czy tylko jedna z nich ???? <oczy>
Początkujący
 
Od: 3 lis 2012, 11:12
Posty: 18
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 2003r. GY

Postprzez tsadlej » 20 sie 2015, 10:20

witam Mam mazdę 6 2.0 16v z 2002r kombi.Mam problem ze sprzęgłem zawiesza się w połowie a później odbija jak z procy ,trochę pytałem i mówią że może to być docisk czy to możliwe? Chciał bym się też dowiedzieć jaki rodzaj mam sprzęgła ,ktoś mi mówił że to dwu-masa czy to możliwe w benzynie?
tsadlej
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 sie 2015, 17:22

Witamy na forum

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem połączyłem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MatiLG » 14 wrz 2015, 20:07

Witam, na początku zaznaczę że to mój pierwszy post więc jeśli coś by było nie tak proszę zważyć na to :–). Jestem posiadaczem 6tki od 3 miesięcy, poprzedni właściciel wymieniał w Maju dwumas wraz ze sprzęgłem ( oba zespoły firmy LUK ), ponad tydzień temu napotkałem problem, w momencie wrzucania biegu sprzęgło delikatnie drży ( masuje nogę ;–) ), w momencie ruszania i zmiany biegu z 1 na 2 z 2 na 3 słychać dziwny dźwięk jak by bulgotania ( gotującej się wody ), auto oddałem do serwisu który robił dwumas i sprzęgło, po tygodniu stwierdzono iż ani to dwumas ani to sprzęgło prosiłbym kogoś znającego ów temat bądź mającego podobny problem o kontakt na priv bądź morfi88@vp.pl lub odpowiedź w temacie, chciałbym zaznaczyć iż szukałem już na forum w możliwych tematach etc. ale nic nie mogłem znaleźć, Z GÓRY DZIĘKUJĘ I ZA POMOC OBIECUJĘ WRĘCZ DOBRE PIWO KTÓRE PRZEŚLE POD WSKAZANY ADRES ;)
MatiLG
 

Postprzez lukapp » 10 paź 2015, 20:13

Od dzisiaj zacząłem słyszeć denerwujący mnie dźwięk"strzelania" pedału sprzęgła. Jak to wygląda:
– wciskam pedał (obojętne czy szybko czy wolno)
– w połowie coś strzela (nie wydaje się to metalicznym dźwiękiem, raczej głuche)
– przy puszczaniu pedału juz nic nie słychać

Co to może byc ?
lukapp
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6