Wymiana katalizatora Mazda6 Pb.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kontal » 30 cze 2011, 21:09

Niedawno zapaliła mi się kontrolka check engine, a przy zdjęciu gazu słychać nieprzyjemny dźwięk. Pojechałem sprawdzić błąd i okazało się że katalizator jest do wymiany. Jakie katalizatory polecacie? Zastanawiam się nad wspawaniem uniwersalnego.
Kontal
 

Postprzez Arek_78 » 3 lip 2011, 09:49

Jak chcesz kupić uniwersalny to sprawdź normy jakie spełnia. Okaże się, że go zmienisz a check dalej pozostanie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Kontal » 4 lip 2011, 17:12

Czyli musi spełniać normę euro4. Lepszy będzie ceramiczny czy metalowy? Jakiej firmy?
Kontal
 

Postprzez Jarpen83 » 20 sie 2011, 03:57

Podłączam się do tematu, bo mnie również prawdopodobnie czeka wymiana Kata.

Moje pytanie: czy warto wymienić go na strumienicę jak poleca mi mechanik? Czy lepiej wstawić nowy katalizator? Czy po wymianie na strumienicę nie będzie wariowała sonda? Jakie macie z tym doświadczenia?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 13:51
Posty: 8
Skąd: Polska
Auto: M6 2004 2.0 16V AT

Postprzez Arek_78 » 20 sie 2011, 09:38

Jak masz wymieniać kata na strumiennice to lepiej wydłub z niego wszystko i zostaw samą puszke. Wstaw emulator i będzie sprawa załatwiona. Nie zakładad strumiennicy bo Ci przeglądu nie podbiją.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Jarpen83 » 20 sie 2011, 11:20

Niby dlaczego mają nie podbić? Przecież nie będą wiedzieć że to strumienica, a nie kat. Analizę spalin podobno też przechodzi bez problemu (tak mówi mechanior) czy się mylę?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 13:51
Posty: 8
Skąd: Polska
Auto: M6 2004 2.0 16V AT

Postprzez Arek_78 » 20 sie 2011, 13:16

Jak zostawisz puszkę po kacie to powiem ci że w 99,99% emulator zadziała. Przy strumiennicach jest problem i nie zawsze emulator będzie funkcjonował tak jak powinien bo zmienia się ciśnienie na tym odcinku gdzie jest sonda umieszczona.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez qwer89 » 17 lut 2012, 13:12

Witam czeka mnie wymiana katalizatora, pojawił się check, sonda jest w porządku. Zastanawiam się nad zamiennikiem ale takim by nie powodował błedu na 2 sondzie.( oryginał jest troszke że tak powiem za drogi :| ) Zakładał może ktoś katalizator uniwersalny firmy Magnaflow. ewentualnie co polecacie. help

EDIT(moderator)tym razem przenoszę-proszę stosować się do regulaminu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:32
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Łowicz/Łódź
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM 2013 r.
Były:Mazda 6 GH LF17 2.0 147KM 2008r.
Mazda 6 GG L8 1.8 120KM 2002r.

Postprzez kolec » 2 kwi 2012, 08:31

No właśnie i ja będę się chyba przymierzał do wymiany kata. Pomyślałem o strumienicy ale mechanik powiedział mi, że sonda lambda jest przed i za katalizatorem i jak się wrzuci strumienicę to będzie wywalało błędy. Bądź mądry i pisz wiersze... Co tu zrobić?
Początkujący
 
Od: 18 lut 2011, 10:15
Posty: 10
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 1.8 2002 r.

Postprzez qwer89 » 10 kwi 2012, 19:51

Ja założyłem kata uniwersalnego jednak. błedu nie wywala, autko trochę żwawsze jest ale i troszkę głośniejsze ale dla mnie jest ok...a no i spalanie mi spadło o jakiś litr:) . starego kata sprzedałem za niecałe 300 zeta a był bardzo pokruszony. Strumienice mechanik mi odradzał , mówił że będzie jeszcze głośniej i że wywali błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:32
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Łowicz/Łódź
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 165KM 2013 r.
Były:Mazda 6 GH LF17 2.0 147KM 2008r.
Mazda 6 GG L8 1.8 120KM 2002r.

Postprzez asda_1987 » 21 sie 2012, 21:01

A czy ktoś już kiedyś wybebeszył wnętrze kata, czy to działa w praktyce???
Pytam bo prawdopodobnie jego żywot dobiegł końca, nie chcę pakować uniwersalnych a oryginał za drogi. Czekam na odpowiedź bo nie wiem co zrobić z tym problemem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2012, 09:15
Posty: 46
Skąd: bb
Auto: Mazda 6
1.8 TS
2003r

Postprzez kuba.wroc.pl » 8 kwi 2015, 14:22

Koleżanki, Koledzy!

doradzicie laikowi? z czym wiąże się wymiana na uniwersalny katalizator? Właśnie się dowiedziałem, że mój jest zapchany.
Cena oryginału nowego to oczywiście dramat (około 5400,00zł). Rozważam poszukiwania na szrotach, albo właśnie uniwersalny.

Jeszcze na koniec pytanie jaka jest norma spalin Mazdy 6 1,8 Pb??? Jaki katalizator zamontowaliście, żeby nie wyskakiwał Check Engine?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2015, 22:28
Posty: 4
Auto: Mazda 6 rok kombi, 1.8 120KM, prod 2008

Postprzez kuba.wroc.pl » 26 maja 2015, 22:52

No i tłumik wymieniony.

U tłumikarza ustaliłem, że jest pasujący katalizator firmy AWG Polonez (oznaczenie producenta MOA 50) z normą EURO4.
Koszt katalizatora: 900 zł. Koszt montażu 150 zł.
Gość przekonał mnie , że dopiero na tym pułapie cenowym można zaufać zamiennikowi.

Przejechałem na nim już około 5000 km i żaden błąd nie występuje.
I niech tak zostanie...
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2015, 22:28
Posty: 4
Auto: Mazda 6 rok kombi, 1.8 120KM, prod 2008

Postprzez hellz » 1 cze 2015, 18:50

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć odnośnie wymiarów katalizatora dla silnika 1.8. Jaka jest średnica rury i jaka jest długość samego katalizatora (obudowy)? Wnętrze kata się rozleciało i musiałem to wywalić, została sama rura. Jednak jest dość duży rezonans – tworzy się nieprzyjemny hałas, szczególnie na niskich biegach. Miał ktoś podobny problem? Jest szansa wstawienia jakiegoś tłumika? Problem polega jednak na tym, że w katalizator wchodzi sonda lambda :/ Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 21:54
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 2006r., 1.8 (120KM)

Postprzez pakolek84 » 5 cze 2015, 10:58

Cześć potrzebuje waszej pomocy związanej z katalizatorem.
Wymieniłem kata na strumienice i problem jest taki że jak jadę to kopci się za mną i strasznie paliwem wtedy śmierdzi.
Katalizator wymieniłem bo już był padnięty a nie do żadnego podrasowania.
Pomóżcie lub doradźcie co mam dalej robić.
Zastanawiam się nad wstawieniem kata używanego orginał.
Kompresja była sprawdzana i jest ok.To jest typowo zapach benzyny.
Może ktoś ma namiary na miejsce gdzie idzie go zakupić ewentualnie jakieś dobre miejsce gdzie się zajmują wydechem.
A nie będą też wtryski lały czy coś tam?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez thesilent » 11 cze 2015, 20:31

Jeśli faktycznie czuć benzyną, to zalewa silnik. Pytanie czy po wywaleniu kata masz zrobiony emulator drugiej sondy lamba? I czy obie sondy masz zamontowane poprawnie i podłączone?

Po wywaleniu kata druga sonda "zobaczy", że go nie ma i powinien wywalać błąd kata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6