czy bedzie działał TCS po instalacji przełącznika
Nie powinien nawalić, ale najlepiej sprawdź to miernikiem pomiędzy poszczególnymi pinami czy coś się zmienia po przyciśnięciu i przytrzymaniu przycisku... są tam chyba cztery piny, masa i + na podświetlenie i kolejne dwa od sterowania DSC..
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
Sławeko napisał(a):Chyba nie ma takiej opcji. TCS to skomplikowany system z komputerami i czujnikami
TCS korzysta z czujników ABSu a steruje wszystkim przy pomocy ECU silnika – nie ma żadnego dodatkowego osprzętu do TCS – to opcja programowa, podobnie jak tempomat.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
syberek1 napisał(a):nie rozumiem po co ciągle się zastanawiaćnie lepiej załatwić włącznik i podpiąć
:D
...... a może kupić nowy samochód??......
A tak na poważnie to przycisk jest niewinny. I 50 zł w kieszeni:)
- Od: 9 lut 2009, 18:47
- Posty: 29
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0i 141 KM Ex '03
Sławeko napisał(a):...... a może kupić nowy samochód??......
A tak na poważnie to przycisk jest niewinny. I 50 zł w kieszeni:)
Co było skopane, że nie działał u Ciebie system DSC/TCS?
Można zrobić update komputera w Madzi aby działał któryś z tych systemów?
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Zaraz, zaraz... z tego co ja slyszalem to _jest_ dodatkowa "plytka" czy cus ktora odpowiada za DSC/TCS (aq moze tylko za DSC? ale raczej chyba oba) wiec to nie tylko soft... bo sie podobno komus usmazyla
ALe pewnosci nie mam czy dobrze zrozumialem wypowiedz 
[edit] Hm, a wlasciwie to nie wiem... moze nie? Juz zglupialem od nadmiaru informacji
Ale obilo mi sie cos takiego o ucho, to na pewno 
[edit] Hm, a wlasciwie to nie wiem... moze nie? Juz zglupialem od nadmiaru informacji
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mariusz1977 napisał(a):Sławeko napisał(a):...... a może kupić nowy samochód??......
A tak na poważnie to przycisk jest niewinny. I 50 zł w kieszeni:)
Co było skopane, że nie działał u Ciebie system DSC/TCS?
Można zrobić update komputera w Madzi aby działał któryś z tych systemów?
Co do DSC to szczerze wątpię, jest tam kupa dodatkowych czujników: ustalających położenie auta wzdłóż osi pionowej, czujniki skrętu kierownicy, czujniki prędkości obrotowej kół, moduł pozwalajcy systemowi "dusić" silnik itd. A co do TCS to to kto wie, w sumie na zdrowy chłopski rozum to prędkość obrotową kół można określić na podstawie czujników ABS, tylko co będzie elementem wykonawczym ewentualnie przyhamowującym koło

- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Cymer napisał(a):Witam jestem także szcześliwym posiadaczem Mazdy 6 kombi w dieslu i nie mam TCS i DSC. Zastanawiam się czy jest możliwość "dołożenia"do "maleńkiej" tych jakże udogodniających jazdę funkcji
Czy ktoś może orientuje się czy można no i koszt takowej przeróbki![]()
Pozdrawiam
Cymer
witam.sprawdzalem w aso w szczecinie koszt montazu dsc 1000zl + elementy tzn: sterownik modułu dsc + okablowanie,
przełącznik i konfiguracja całości.koszt elementow nie znany kazał mi zalatwic na własna ręke najlepiej uzywane ,bo z nowymi czesciami jest to nieoplacalne.pozdrawiam
-
dragul
kixi4 napisał(a): nie wiem czy będzię działała kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy gdyż jeszcze jej nie podłączyłem..
nie, ale przy pomocy zworki mozna ja uaktywnic
i jest to b. dobrze juz na forum opisane
temat sam zalozylem, ale inny , sprytniejsci doszli do celu...
poszukaj i poczytaj
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
syberek1 napisał(a):nie rozumiem po co ciągle się zastanawiaćnie lepiej załatwić włącznik i podpiąć
:D
tez to popieram,
ale dla pewnosci sprawdz pod uchwytem na napoje czy jest tam sensor...
jesli jest, to jest szansa
jesli nie to moze byc trudno..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro jesteś chyba najlepiej zorientowany jak ugryźć temat, nurtuje jak uaktywnić chociaż TCS a jeśli da sę i DSC to byla by bajka. Jak wyglada ten sensor pod uchwytem na napoje?????
Edit: No i chyba lipa. Właśnie sprawdzałem pod uchwytem, dochodzą tam dwie wtyczki czarna i biała i nie ma nic wyglądającego na sensor.
Edit: No i chyba lipa. Właśnie sprawdzałem pod uchwytem, dochodzą tam dwie wtyczki czarna i biała i nie ma nic wyglądającego na sensor.

- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a):Enduro jesteś chyba najlepiej zorientowany jak ugryźć temat, nurtuje jak uaktywnić chociaż TCS a jeśli da sę i DSC to byla by bajka. Jak wyglada ten sensor pod uchwytem na napoje?????
Edit: No i chyba lipa. Właśnie sprawdzałem pod uchwytem, dochodzą tam dwie wtyczki czarna i biała i nie ma nic wyglądającego na sensor.
nie mialem okazji robic takiej przerobki,
ale logicznie myslac:
jesli PCM jest w kazdym aucie no te potrzebne czujniki ABS-u, instalacja itp..
to jesli by tak sprobowac podczepic klawisz i ten czujnik, bo kostka jest!
to kto wie?
moze dopisze ktos cos sensownego, z tych co sa tu weteranami na forum
lub maja dostep do VCM-a...
no bo ja to prywatny, szary czlowiek jestem
i do tego z dorobkiem trzech banow,
a ostatni 11-dniow z reki Pit-a i Fivopaca czy jak mu tam...
ale czas wyjanienia jego nadychodzi -i to duzymi krokami , bo Spot blisko!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sławeko napisał(a):No sprawdziłem wtyczkę-niby wszystko ok. A jest możliwość że nawalił przełącznik DSC OFF?
Nooo.
szansa jest zawsze, a jego to najprościej sprawdzić można przy pomocy miernika..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam serdecznie.
Panowie, odgrzeje temat, bo widzę żę umarł. Mazda 6 polift. Szukałem info i nic nie znalazłem, więc szarpnąłem budżet domowy i zakupiłem czujnik przyspieszenia bocznego (ten pod uchwytem na napoje), przełącznik DSC miałem w spadku... Podłączyłem wszystko i ... nic
.
Więc zastanawiam się co by jeszcze można dołożyć/uaktywnić.
Na pewno kolejną rzeczą którą sprawdzić bym musiał to czy mam "standardowo" czujnik kąta skrętu w kierownicy. Wiem z doświadczenia że w MB A-klasie taki czujnik jest razem z taśmą w kolumnie kierowniczej.
no i pytanie czy faktycznie trzeba jeszcze jakiś dodatkowy moduł sterujący cz to kwestia aktywacji czegoś w PCM??
Fajnie by było gdyby się udało
Może jakaś burza mózgów??
Może by podpiąć forscana w wersji z DSC i zobaczyć czy wyskoczą jakieś dodatkowe moduły do diagnostyki?
Panowie, odgrzeje temat, bo widzę żę umarł. Mazda 6 polift. Szukałem info i nic nie znalazłem, więc szarpnąłem budżet domowy i zakupiłem czujnik przyspieszenia bocznego (ten pod uchwytem na napoje), przełącznik DSC miałem w spadku... Podłączyłem wszystko i ... nic
Więc zastanawiam się co by jeszcze można dołożyć/uaktywnić.
Na pewno kolejną rzeczą którą sprawdzić bym musiał to czy mam "standardowo" czujnik kąta skrętu w kierownicy. Wiem z doświadczenia że w MB A-klasie taki czujnik jest razem z taśmą w kolumnie kierowniczej.
no i pytanie czy faktycznie trzeba jeszcze jakiś dodatkowy moduł sterujący cz to kwestia aktywacji czegoś w PCM??
Fajnie by było gdyby się udało
Może by podpiąć forscana w wersji z DSC i zobaczyć czy wyskoczą jakieś dodatkowe moduły do diagnostyki?
- Od: 2 wrz 2014, 16:57
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa/Ustroń
- Auto: Mazda 6 GH Sport, 2,5 B 170KM, 2009r.
Była:
Mazda 6 GG, 2.0 LF-DE, 2006, 147 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6