Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cisiel1981 » 30 lis 2014, 10:08

Popieram przedmówcę, otóż z dobrym mechanikiem jest jak z dobrym lekarzem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez dziadson1 » 10 sty 2015, 10:22

Witam Wszystkich. Jakiś czas temu pisałem że mechanik użył jakiegoś silikonu do wielowypustu. Chce tylko napisać ze do tej pory działa wszystko super. Wiec to jednak dobre rozwiązanie. Napisze jeszcze za jakiś czas czy dalej ok. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez brodaM6 » 10 sty 2015, 10:32

A może ty źle zrozumiałeś i to był smar silikonowy :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dziadson1 » 27 sty 2015, 22:21

Ej a może? Hehe zapytam kiedyś jak będę się z nim widział. :-D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez Skrecikkk » 3 lut 2015, 18:31

witam u mnie pojawiaja sie piski :D czasem po przejechaniu 2 km czasem przy dłuzszczej trasie jakies sugestie ?:>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez mnich » 15 maja 2015, 11:45

u mnie było wyczuwalne lekkie puknięcie w kolumnie kierownicy podczas ruszania i przy wrzuceniu 2 biegu – podobnie ale w mniejszym stopniu. Przy skręcaniu kierownicą w lewo-prawo słychać nadal podejrzany dźwięk ale inny niż podczas ruszania. Na początku w stacji diagnostycznej doradzono mi by wymienić poduszki pod silnikiem – nie zrobiłem tego, potem pojechałem do kolegi mechanika który powiedział że to może być – ale nie musi, luz na listwie maglownicy (czy cos takiego) na dokładniejsze sprawdzenie nie mieliśmy możliwości. Rano zmieniłem ustawienie kierownicy, wyciągnąłem ja bardziej do siebie i...i nie ma żadnych "stuknięć" przy ruszaniu, jak ręką odjął – może mi ktoś powiedzieć czemu tak się "naprawiło" nie żebym się nie cieszył, ale chciałbym wiedzieć czy problem nie powróci ?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2014, 17:19
Posty: 24
Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM

Postprzez CLAU » 15 maja 2015, 14:13

prawdopodobnie miales stuki w teleskopie kierownicy – jest na forum fotoporada jak ponownie nasmarować wnetrze tego teleskopu jakimś smarem molibdenowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rysiu33 » 1 wrz 2015, 16:25

mam problem ze wspomaganiem slychac straszne buczenie jak jest zimna wszystko jest na rozgrzanym silniku zaczyna buczec przy skretach do przodu nic w kieroznicy nie stuka ale przy tych skretach to strasznie co sie dzieje prosze o pomoc :(
rysiu33
 

Postprzez Biniu » 1 wrz 2015, 17:48

Zacznij od przesmarowania wielowypustu.

viewtopic.php?f=412&t=51149
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rysiu33 » 1 wrz 2015, 22:24

myslisz ze to by bylo to?
rysiu33
 

Postprzez dobrzyn22 » 1 wrz 2015, 22:42

a ja myślę, że smarowanie wielowypustu to może pomóc na stuki, ale nie na buczenie w układzie kierowniczym...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 2 wrz 2015, 05:38

Może przegubowe już któryś nie domaga
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Biniu » 2 wrz 2015, 06:35

dobrzyn22 napisał(a):a ja myślę, że smarowanie wielowypustu to może pomóc na stuki, ale nie na buczenie w układzie kierowniczym...


Zgadzam się z buczeniem, ale tu kolega raz pisze tak raz tak. W swojej miałem taki objaw że na zimnym nic nie stukało, a jak przyszły upały i się nagrzało to zaczynało stukać. Przesmarować wielowypust to 2 minuty. Może pomóc, ale nie musi jeśli to nie jest przyczyną :)
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Krystian91 » 5 wrz 2015, 16:24

Cześć,mam problem po przesmarowaniu wielowypustu kierownicy,podczas ruszania i skręcania przy wolnej jezdzie odczuwałem na kierownicy delikatne stuknięcia,denerwowało mnie to strasznie,trafiłem tutaj na forum i znalazłem prawdopodobną przyczynę.Kupiłem smar molibdenowy (dokładnie ten http://allegro.pl/smar-molibdenowy-plas ... 57538.html ) i po przesmarowaniu wielowypustu kierownica zaczęła strasznie opornie się wysuwać i wsuwać i słychać okropny dzwięk ocierania metalu o metal.Przed przesmarowaniem owym smarem nie było tak.Co jest nie tak,co zle zrobiłem,czy da to teraz jakoś naprawić. <oczy>
Krystian91
 

Postprzez diablo9 » 19 lis 2015, 18:01

Witam mam identyczne problemy ze stukami.
Planuje przesmarować lunete, już kupiłem smar tylko nie wiem czy jest odpowiedni.

http://www.fox.rzeszow.pl/SMAR-UKLADU-KIEROWNICZEGO-STEERING-GREASE(4,251672,244459).aspx

Smarował ktoś już tym smarem ?
diablo9
 

Postprzez brodaM6 » 19 lis 2015, 19:32

Będziesz pierwszy :D,za ta cenę mozna druga lunetę wychaczyc :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez DeviS » 21 lis 2015, 22:57

Smar za ponad 160zl ? Chyba ze faktycznie jest tam go tyle co jest napisane w cechach towaru – 5KG :D wtedy to wszystkim ludziom przesmarujesz z forum i jeszcze Ci zostanie ;p <glupek2> <glupek2> <glupek2> a tak szczerze to daj sobie spokój, kup jakiś grafitowy za 5zł, smaruj 2 razy w roku i będzieaz Pan zadowolony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez MrShaleck » 22 lis 2015, 23:18

Ja smyrałem molibdenowym ale było w granicach 7zł za ..nie wiem ile gram, ale pół opakowania nie wykorzystałem.

160zł.... OEM Power <lol>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez abrakadabra » 30 gru 2015, 23:37

Jakby kto pytał jaki smar zastosować do smarowania wielowypustu, to poniżej rodzaje smarów których użyto dla likwidacji stuków, podobno wszystkie zadziałały.
Oryginał ASO Mazda smar GJYA-32-GR1 – 150 zł;
Mobilgrease Special;
Smar molibdenowy elf za 15 zł;
ELF MULTI MOS2;
Mobil Mobilgrease Special NLGI2 20 zł;
WIELOZADANIOWY SMAR MOLIBDENOWY CARLUBE MolyGrease;
Smar z Brico Marche za około 7zł;
,,SMAR MOLIBDENOWY'' niemieckiej firmy LOBO ZA 17zł;
Smar molibdenowy Technicqll;
Statoil z MoS2 w kartuszu za 15zł/200ml.
Ostatnio edytowano 30 sty 2016, 19:58 przez abrakadabra, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2015, 21:14
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Hubix » 30 gru 2015, 23:44

Ja dałem zwykły ŁT Lotos i mam spokój już kilka lat...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6