Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Popieram przedmówcę, otóż z dobrym mechanikiem jest jak z dobrym lekarzem.
Witam Wszystkich. Jakiś czas temu pisałem że mechanik użył jakiegoś silikonu do wielowypustu. Chce tylko napisać ze do tej pory działa wszystko super. Wiec to jednak dobre rozwiązanie. Napisze jeszcze za jakiś czas czy dalej ok. Pozdrawiam
- Od: 1 lis 2014, 22:48
- Posty: 22
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.
u mnie było wyczuwalne lekkie puknięcie w kolumnie kierownicy podczas ruszania i przy wrzuceniu 2 biegu – podobnie ale w mniejszym stopniu. Przy skręcaniu kierownicą w lewo-prawo słychać nadal podejrzany dźwięk ale inny niż podczas ruszania. Na początku w stacji diagnostycznej doradzono mi by wymienić poduszki pod silnikiem – nie zrobiłem tego, potem pojechałem do kolegi mechanika który powiedział że to może być – ale nie musi, luz na listwie maglownicy (czy cos takiego) na dokładniejsze sprawdzenie nie mieliśmy możliwości. Rano zmieniłem ustawienie kierownicy, wyciągnąłem ja bardziej do siebie i...i nie ma żadnych "stuknięć" przy ruszaniu, jak ręką odjął – może mi ktoś powiedzieć czemu tak się "naprawiło" nie żebym się nie cieszył, ale chciałbym wiedzieć czy problem nie powróci ?
- Od: 28 sie 2014, 17:19
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 2.0 L 2006 rok 147 KM
mam problem ze wspomaganiem slychac straszne buczenie jak jest zimna wszystko jest na rozgrzanym silniku zaczyna buczec przy skretach do przodu nic w kieroznicy nie stuka ale przy tych skretach to strasznie co sie dzieje prosze o pomoc 
-
rysiu33
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
dobrzyn22 napisał(a):a ja myślę, że smarowanie wielowypustu to może pomóc na stuki, ale nie na buczenie w układzie kierowniczym...
Zgadzam się z buczeniem, ale tu kolega raz pisze tak raz tak. W swojej miałem taki objaw że na zimnym nic nie stukało, a jak przyszły upały i się nagrzało to zaczynało stukać. Przesmarować wielowypust to 2 minuty. Może pomóc, ale nie musi jeśli to nie jest przyczyną
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Cześć,mam problem po przesmarowaniu wielowypustu kierownicy,podczas ruszania i skręcania przy wolnej jezdzie odczuwałem na kierownicy delikatne stuknięcia,denerwowało mnie to strasznie,trafiłem tutaj na forum i znalazłem prawdopodobną przyczynę.Kupiłem smar molibdenowy (dokładnie ten
http://allegro.pl/smar-molibdenowy-plas ... 57538.html ) i po przesmarowaniu wielowypustu kierownica zaczęła strasznie opornie się wysuwać i wsuwać i słychać okropny dzwięk ocierania metalu o metal.Przed przesmarowaniem owym smarem nie było tak.Co jest nie tak,co zle zrobiłem,czy da to teraz jakoś naprawić. 


-
Krystian91
Witam mam identyczne problemy ze stukami.
Planuje przesmarować lunete, już kupiłem smar tylko nie wiem czy jest odpowiedni.
http://www.fox.rzeszow.pl/SMAR-UKLADU-KIEROWNICZEGO-STEERING-GREASE(4,251672,244459).aspx
Smarował ktoś już tym smarem ?
Planuje przesmarować lunete, już kupiłem smar tylko nie wiem czy jest odpowiedni.
http://www.fox.rzeszow.pl/SMAR-UKLADU-KIEROWNICZEGO-STEERING-GREASE(4,251672,244459).aspx
Smarował ktoś już tym smarem ?
-
diablo9
Smar za ponad 160zl ? Chyba ze faktycznie jest tam go tyle co jest napisane w cechach towaru – 5KG
wtedy to wszystkim ludziom przesmarujesz z forum i jeszcze Ci zostanie ;p
a tak szczerze to daj sobie spokój, kup jakiś grafitowy za 5zł, smaruj 2 razy w roku i będzieaz Pan zadowolony 



Ja smyrałem molibdenowym ale było w granicach 7zł za ..nie wiem ile gram, ale pół opakowania nie wykorzystałem.
160zł.... OEM Power
160zł.... OEM Power

Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Jakby kto pytał jaki smar zastosować do smarowania wielowypustu, to poniżej rodzaje smarów których użyto dla likwidacji stuków, podobno wszystkie zadziałały.
Oryginał ASO Mazda smar GJYA-32-GR1 – 150 zł;
Mobilgrease Special;
Smar molibdenowy elf za 15 zł;
ELF MULTI MOS2;
Mobil Mobilgrease Special NLGI2 20 zł;
WIELOZADANIOWY SMAR MOLIBDENOWY CARLUBE MolyGrease;
Smar z Brico Marche za około 7zł;
,,SMAR MOLIBDENOWY'' niemieckiej firmy LOBO ZA 17zł;
Smar molibdenowy Technicqll;
Statoil z MoS2 w kartuszu za 15zł/200ml.
Oryginał ASO Mazda smar GJYA-32-GR1 – 150 zł;
Mobilgrease Special;
Smar molibdenowy elf za 15 zł;
ELF MULTI MOS2;
Mobil Mobilgrease Special NLGI2 20 zł;
WIELOZADANIOWY SMAR MOLIBDENOWY CARLUBE MolyGrease;
Smar z Brico Marche za około 7zł;
,,SMAR MOLIBDENOWY'' niemieckiej firmy LOBO ZA 17zł;
Smar molibdenowy Technicqll;
Statoil z MoS2 w kartuszu za 15zł/200ml.
Ostatnio edytowano 30 sty 2016, 19:58 przez abrakadabra, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 gru 2015, 21:14
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6