Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marti24 » 11 sie 2014, 15:38

Witam,

Zamierzam przesmarować u siebie wielowypust , doczytałem na forum że najlepiej bedzie zastosować smar molbdenowy, w ASO ich "cudowny" smar kosztuje 156zl :| :|

Zastanawiam sie nad tymi dwoma ,który bylby wydajniejszy spray czy tradycyjny ?

http://allegro.pl/smar-molibdenowy-mos- ... 03436.html

http://allegro.pl/smar-molibdenowy-2214 ... source=mlt
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 23:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

Postprzez CLAU » 11 sie 2014, 17:04

Tradycyjny smar, daj go tam dużo aby wypełnił wszystkie szczeliny.
Smar molibdenowy jest w każdej Castoramie/Obi/Leroy'u.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 11 sie 2014, 18:06

ja nałozyłem miedziowy i tez dał radę ;) ale fakt, jest do dostania w kazdym sklepie nawet motoryzacyjnym, więc trochę nie widzę sensu zamawiać z allegro.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marti24 » 23 sie 2014, 22:45

Prosze to chyba ułatwi sprawę innym użytkownikom z problemem stuków układu kierowniczego w "Naszych" szóstkach :) <czarodziej> <spoko>

https://www.youtube.com/watch?v=am_4KlNYmuU
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 23:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

Postprzez Apollo888 » 12 wrz 2014, 23:23

Obrazek

Na zdjęciu widać że na górnym odcinku dolnej części teleskopu widać frezy. U mnie przy maksymalnym wysunięciu kierownicy nie widać frezów. Za słabo wyciągam kierownicę? Strasznie utrudnia to nałożenie smaru.
Czy pozostaje mi rozebranie kolumny układu kierowniczego?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez CLAU » 12 wrz 2014, 23:28

Odkręć białe plastikowe nakrętki tej czarnej osłony na dole, odkręć śrubęteleskopu – wyjmij i wtedy teleskop siębardziej rozsunie i posmarujesz frezy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Apollo888 » 13 wrz 2014, 09:29

Dzięki za info. Czy ma znaczenie położenie teleskopu w którym odkręcam śruby, itd?
Ostatnio edytowano 13 wrz 2014, 16:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 13 sie 2013, 19:03
Posty: 12
Auto: M6 2006(FL) GY 2.0l 147KM LF-DE

Postprzez CLAU » 13 wrz 2014, 09:35

Zaznacz sobie jak było aby nie mieć krzywej kierownicy bo potem będzie dużo odkręcania i nakłądania tak aby w końcu pasowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Avio84 » 16 paź 2014, 22:46

Odgrzewam kotleta.
U mnie nawet po przesmarowaniu smarem gdy temperatura na dworze dochodzi do 30 stopni, buda jest nagrzana i chodzi klimatyzacja to zaczyna odzywać się głośno wielowypust. Przy niższych temperaturach jest cicho. Smarowałem smarem molibdenowym, którego nawaliłem tyle, że uciekał górą.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 16:23
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r

Postprzez Kamil91 » 29 paź 2014, 23:28

Szukając przyczyny stukania w kierownicy natknąłem się na biuletyn Mazdy odnośnie smarowania wielowypustu więc postanowiłem że wkleję tu link do niego może się komuś przyda http://file.seekpart.com/keywordpdf/2011/3/22/201132285759582.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez dziadson1 » 28 lis 2014, 01:20

No to ja Wam doradcę mój sposób na ta dolegliwość a w zasadzie pomysł mojego mechanika. Otóż zamiast smaru użyliśmy silikonu i Narazie jeździ auto rewelacyjnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez CLAU » 28 lis 2014, 09:09

Doradz mechanikowi aby zmienil lekarza a sam zmien mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 28 lis 2014, 13:46

Może to był smar w takiej tubie jak silikon :|
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 28 lis 2014, 13:51

Trudno pomylic silikon ze smarem i jezeli on naprawde tam napackal sylikonu to tylko wspolczuc.
Jak lozyska hucza to mechanik daje silikonu, a pokrywe zaworów moze uszczelnia smarem, kto wie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 28 lis 2014, 14:00

Taka tubę można wykorzystać kilka razy np: do smaru ,ale to raczej ludzie robią w domowych warsztacikach ,jeden silikonem smaruje ,drugi czujniki od razrzadu podkładami naprawia ,Polska
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dziadson1 » 28 lis 2014, 23:02

Haha tak myślałem ze znajdzie się tutaj pełno znawców i mechaniorów którzy są najmadrzejsi. W końcu każdy na pewno naprawia auta od dziecka i lepiej wie co i jak. Akurat co do mojego mechanika to uwierzcie mi lub nie ale nikt tu na forum nie posiada takiej wiedzy na temat aut. No ale tak to już w tej Polsce jest niestety. Nie będę nic już dodawał do tematu tylko Was pozdrowie. Trzymajcie się chłopaki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez brodaM6 » 29 lis 2014, 10:41

zejdz na ziemie ,a twoj najmądrzejszy mechanik jako pierwszy na forum napakował silikonu tam gdzie inni pakuja smar :P i jeszcze jedno skoro ma taka wiedze to po co pytasz co ci stuka jak dodajesz gazu itd, bozyszcze mechanikow wie.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 29 lis 2014, 11:32

może do półosiek też mu napakował silikonu i teraz stuka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dziadson1 » 30 lis 2014, 01:35

No dobra nie zamierzam się kłócić. Będę zdawał relacje za miesiąc, pół roku, rok zobaczymy ile wytrzyma. Może będzie to nowy sposób na tę dolegliwość a może okaże się lipa i wtedy będziecie się mogli ze mnie nasmiewac. Jeżeli się to nie sprawdzi przyznam się, bo nie mam problemu do przyznania się do błędu. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2014, 22:48
Posty: 22
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.

Postprzez brodaM6 » 30 lis 2014, 09:55

Źle to odebrałeś ,nikt tu sie nie naśmiewa z ciebie <głaszcze> ,to działanie twojego mekanika tak zadziałało ,a ty go jeszcze pod niebiosa wychwalasz :>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6