Wymiana koła dwumasowego Mazda6
Teoretycznie uszczelniacz wału korbowego ale u mnie był suchy więc go nie ruszałem. Z tego co wiem to najlepszy jest oryginał ale na pewno kosztuję swoje.
Mają ale ja nie wymieniałem do tej pory nic nie cieknie
Trzeba dokupić zamienniki 80zł oryginał około 200zł
Rosyjski filmik z wymiany sprzęgła w Mazdzie 6 GH benzyna https://www.youtube.com/watch?v=PBqVAQ3-UAw
Witajcie,
Moja Mazda miała ponad 230 tys i strasznie ją trzęsło na postoju a przy przyspieszaniu ostro rwała, no i ten hałas na luzie dochodzący spod maski – diagnoza mechaników – koło dwumasowe. Kupiłem zatem na allegro cały zestaw:
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 50757.html
Teraz mam problem, bo po pierwsze autko straciło moc, ale mam pojutrze podjechac do mechanika który mówił, że coś może odłączyli – podciśnienie, czy coś w tym stylu – powiedzmy to nie taki wielki problem, bo naprawić mi to muszą a przynajmniej powinni, bo wcześniej miał porządnego kopa, natomiast problem pojawił się przy ruszaniu. Otóż ruszając z 1 biegu samochód drży, turkocze i warczy – prawie jakby miał zgasnąć, no ale jakoś idzie do przodu, no i z kolejnymi biegami nie ma już problemu. Podobny problem jest przy biegu wstecznym. Też te warczenie gruchotanie i za chwilę jakby miał zgasnąć chociaż obroty nie falują. Mechanik twierdzi, że powinno to się ułożyć -może nawet do 1000 km, a jak nie to wina najprawdopdobniej docisku Exedy. W zwiazku z tym mam do Was pytanie, czy podzielacie opinię mechanika, czy macie może jakąś teorię, co to do jasnej ciasnej może być? Próbowałem trochę łagodniej ruszać w sensie najpierw całkowicie sprzęgło potem po woli gaz, no i jakoś się udało bez tego trekotnięcia/pyrknięcia, no ale jak trzeba szybko gdzieś wjechać, zjechać itp to mógłbym jakąś kolizję spowodować.
Ps. Wspomnę tylko, że tych elementów nie dostarczyłem mechanikowi, więc nie wiem czy nie użył starych:
-nowe śruby do mocowania koła
-łożysko podporowe wałka sprzęgłowego (te które jest w wale korbowym)
-3 litry oleju do skrzyni
-klej do gwintów
Z góry dziękuję za Wasze komentarze,
Pozdrawiam
Adam
Moja Mazda miała ponad 230 tys i strasznie ją trzęsło na postoju a przy przyspieszaniu ostro rwała, no i ten hałas na luzie dochodzący spod maski – diagnoza mechaników – koło dwumasowe. Kupiłem zatem na allegro cały zestaw:

Teraz mam problem, bo po pierwsze autko straciło moc, ale mam pojutrze podjechac do mechanika który mówił, że coś może odłączyli – podciśnienie, czy coś w tym stylu – powiedzmy to nie taki wielki problem, bo naprawić mi to muszą a przynajmniej powinni, bo wcześniej miał porządnego kopa, natomiast problem pojawił się przy ruszaniu. Otóż ruszając z 1 biegu samochód drży, turkocze i warczy – prawie jakby miał zgasnąć, no ale jakoś idzie do przodu, no i z kolejnymi biegami nie ma już problemu. Podobny problem jest przy biegu wstecznym. Też te warczenie gruchotanie i za chwilę jakby miał zgasnąć chociaż obroty nie falują. Mechanik twierdzi, że powinno to się ułożyć -może nawet do 1000 km, a jak nie to wina najprawdopdobniej docisku Exedy. W zwiazku z tym mam do Was pytanie, czy podzielacie opinię mechanika, czy macie może jakąś teorię, co to do jasnej ciasnej może być? Próbowałem trochę łagodniej ruszać w sensie najpierw całkowicie sprzęgło potem po woli gaz, no i jakoś się udało bez tego trekotnięcia/pyrknięcia, no ale jak trzeba szybko gdzieś wjechać, zjechać itp to mógłbym jakąś kolizję spowodować.
Ps. Wspomnę tylko, że tych elementów nie dostarczyłem mechanikowi, więc nie wiem czy nie użył starych:
-nowe śruby do mocowania koła
-łożysko podporowe wałka sprzęgłowego (te które jest w wale korbowym)
-3 litry oleju do skrzyni
-klej do gwintów
Z góry dziękuję za Wasze komentarze,
Pozdrawiam
Adam
obiad2 napisze Ci ja taki sam zestaw wymienialem i umnie na poczatku przy ruszaniu lekko poszarpywalo tylko,zadnych zgrzytow,warkniec.po kilkuset kilometrach wsio ok.
- Od: 30 maja 2013, 19:38
- Posty: 51
- Skąd: chelm
- Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.
U mnie po wymianie żadnych stuków puków. Wszystko działa poprawnie od 17tyś km. Też zakładałem taki zestaw.
Witam wszystkich .
w załączeniu dodam fotki z montażu sztywnego koła zamachowego.
Po założeniu sprzęgło sprawuje się idealnie a Madzia nabrała mocy i jest dużo zrywniejsza. A co najważniejsze skończą się problemy z dwumasą. Pewnie zaraz tu na mnie wejdą fachowcy forumowi że skrzynia padnie synchronizatory itp. Ale jest to sprawdzone w innych markach i nic się nie dzieje więc i madzi nie bedzie sie działo.
Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania chętnie pomogę i poradzę.
w załączeniu dodam fotki z montażu sztywnego koła zamachowego.
Po założeniu sprzęgło sprawuje się idealnie a Madzia nabrała mocy i jest dużo zrywniejsza. A co najważniejsze skończą się problemy z dwumasą. Pewnie zaraz tu na mnie wejdą fachowcy forumowi że skrzynia padnie synchronizatory itp. Ale jest to sprawdzone w innych markach i nic się nie dzieje więc i madzi nie bedzie sie działo.
Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania chętnie pomogę i poradzę.
Prosimy zatem o więcej szczegółów, bo może się to komuś przydać, a sam z ciekawości poczytał i może to zaoszczędzić zbędnych pytań.
P.S. Koło zamachowe przymocowałeś tylko na 2 śruby?
P.S. Mi to wygląda na spóźniony prima aprilis i zdjęcia jakby przedstawiają połowę koła dwumasowego..
P.S. Koło zamachowe przymocowałeś tylko na 2 śruby?

P.S. Mi to wygląda na spóźniony prima aprilis i zdjęcia jakby przedstawiają połowę koła dwumasowego..
Zapewniam że to nie prima aprilis zdjecia robione podczas montażu i napewno wszystkie śruby zostaly założone. Koło zamachowe sztywne pelny odlew rf2a byly tez koła z pół odlewu takie nie pasuje.
docisk sprzęgła rf2a i najważniejsze tarcza sprzegla 23 zęby 23x26.1 wzmocniona i tu zastosowana została od Forda Mondeo mk1 pasuje idealnie. Łożysko oporowe od rf2a.
docisk sprzęgła rf2a i najważniejsze tarcza sprzegla 23 zęby 23x26.1 wzmocniona i tu zastosowana została od Forda Mondeo mk1 pasuje idealnie. Łożysko oporowe od rf2a.
czy mozecie sprecyzować o jaka odleglość zmienic połozenie łozyska ?
dzieki z góry.
dzieki z góry.
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6