Skrzynia biegów / sprzęgło – ciężko wchodzą biegi i czasami zgrzytnie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mateusz148 » 9 cze 2014, 16:49

Witam. Jestem tu nowy i nie wiem czy w dobrym dziale podałem wątek tak że jak coś to z góry przepraszam ;)

Od jakiegoś czasu zauważyłem że w mojej Madzi coraz gorzej wchodzą biegu.
Na początku działo się to tylko po ruszaniu z pod świateł po piskach i jak trochę bardziej obciążyłem sprzęgło. Ostatnio jednak biegi wchodzą coraz gorzej ze znacznym oporem a przy wrzucaniu wstecznego trochę zgrzytnie. Czasami wgl nie mogę wrzucić biegu. Często pomaga "pompowanie" sprzęgłem. Dzieje się to głównie na biegu 0>1, 1>2 i czasami wyczuwam jeszcze opór przy zmianie 2>3. Na wyższych biegach jest okej. (skrzynia 5-cio biegowa)
Zauważyłem jeszcze że sprzęgło ostatnio bardziej podskakuje na zimnym silniku (ponoć ten typ tak ma i trzeba z tym żyć ale ostatnio się nasiliło i denerwuje).
Dodam że zrobiło się ostatnio ciepło i od tego momentu wszystko się pogorszyło nie wiem czy ma to jakiś wpływ.

Co to może być ?? sprzęgło ?? czy może synchronizatory ?

z góry dziękuje za wszystkie porady ;)
Początkujący
 
Od: 9 cze 2014, 16:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Silnik: 2.3l 166 km
Rok: 2002

Postprzez kubsztyk » 10 cze 2014, 21:22

Zobacz, czy nie zaczyna Ci puchnąć przewód od sprzęgła:
download/file.php?id=35514&mode=view
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Mateusz148 » 10 cze 2014, 22:43

Gdzie go mniej więcej znajdę ?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2014, 16:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Silnik: 2.3l 166 km
Rok: 2002

Postprzez kubsztyk » 10 cze 2014, 23:00

Pod puszką filtra powietrza: viewtopic.php?p=2854806#p2854806
Wyjęcie jej zajmuje 2-3 minuty: wtyczka od przepływomierza, 5 wężyków podciśnieniowych do odpięcia, kluczyk 10mm do opaski od rury gumowej, wyszarpujesz puszkę i już masz wszystko na wierzchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Mateusz148 » 11 cze 2014, 23:41

Niestety przewód gumowy hydrauliczny od sprzęgła jest cały i zdrowy, przy wciskaniu sprzęgła rozszerza się o max 1mm więc chyba w normie. Może odpowietrzenie sprzęgła coś pomoże ?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2014, 16:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Silnik: 2.3l 166 km
Rok: 2002

Postprzez kubsztyk » 12 cze 2014, 00:45

Może pomóc, aczkolwiek przewód w ogóle nie powinien się rozszerzać. Jak na moje, to może to oznaczać początek jego końca i nieprzyjemną sytuację na drodze w przyszłości w postaci pedału sprzęgła w podłodze. Ja przed wymianą miałem coraz większe problemy z wrzuceniem jedynki pod światłami.
Ostatnio edytowano 12 cze 2014, 22:21 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Mateusz148 » 12 cze 2014, 19:55

Spróbuje pierw odpowietrzyć sprzęgło i dam znać ;)
Początkujący
 
Od: 9 cze 2014, 16:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Silnik: 2.3l 166 km
Rok: 2002

Postprzez piechu567 » 16 lip 2014, 09:58

I jak ? Udało się coś zaradzić z ciężko wchodzącymi biegami? Mam ten sam problem <płacze>
Początkujący
 
Od: 30 cze 2014, 20:00
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2005

Postprzez Mateusz148 » 23 lip 2014, 01:40

Po odpowietrzeniu ciągle to samo. Jak jest zimny silnik to jeszcze wszystko w miarę chodzi, jak się nagrzeje to nie można czasami wrzucić wogóle 1 ani 2 biegu, reszta jako tako :( <płacze>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2014, 16:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Kombi
Silnik: 2.3l 166 km
Rok: 2002

Postprzez Grzesiunio » 29 lip 2014, 17:17

<głaszcze>
Niestety zaczyna to wyglądać na zużycie docisku, więc całe sprzęgło będzie za niedługi czas do wymiany. Ostateczny test możesz zrobić, kiedy autko jest już rozgrzane, to zgaś silnik i zobacz czy biegi "wchodzą" normalnie. Jeżeli tak, a po odpaleniu objaw powraca, to niestety sprzęgło będzie do wymiany.
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez ladago » 21 wrz 2015, 12:47

Witam. Podepnę się pod temat. U mnie sytuacja wygląda nieco podobnie acz nie jestem pewien czy to dokładnie to samo. Podczas zmiany biegów, np. wbijania 1 czy 2 po lewej krawędzi podczas wbijania biegów czuć jakby coś haczyło. Opór jest też podczas zmiany z 2 na 3, z kolejnymi biegami w zasadzie nie ma problemu. Najbardziej intryguje mnie to haczenie. Wiecie co może być przyczyną?
ladago
 

Postprzez minero » 5 paź 2015, 16:54

Tak to wyglada u mnie, nagralem filmik co jest powodem problemów z 2. Planuje pomyśleć nad rozwiązaniem...

Moze jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 16:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6