Przetarta wiązka kabli, brak kompa, nie działają zegary, tempomat i ABS – fotorelacja 3 str.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez art_us » 24 mar 2014, 10:18

Dokładnie tak, dzięki za szybką odpowiedź, bezpieczniki sprawdzone ale przewody jeszcze nie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez dobrzyn22 » 25 mar 2014, 00:31

no to czekamy na sprawdzenie i odpowiedź, czy to było to <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez art_us » 4 kwi 2014, 12:14

Witam, dzięki za poradę. Poruszałem kablami przy starterze – chyba pomogło. Jeszcze odkręciłem osłonę kierownicy i docisnąłem złącza kabli przy stacyjce. Pomogło, od tamtej pory odpala za pierwszym razem. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez volf31 » 22 maja 2014, 21:32

Witam,
Borykam się od kilku dni z problemem zapalających się jednocześnie kontrolek DSC+TCS+ABS+Ręczny do tego dołączają opadające wskazówki zegarów. Po odczytaniu błędów (zrzuty poniżej) i skasowaniu wszystko wraca do normy na chwilę.
Ostatnio zdarzyło się, że po kilkukrotnym zapaleniu się kontrolek wskoczył check engine i TCS na stałe, ale choinka i zegary nadal robiły swoje.
Dzieje się to niezależnie od warunków i stylu jazdy.
Silnik pracuje normalnie.
W przypadku, gdy zapaliły się kontrolki Check i TCS silnik pracował w trybie awaryjnym.

Przejrzyjcie proszę zrzuty błędów, może odszukacie rozwiązanie.
Czy powinienem zacząć od sprawdzenia czujników ABS, alternatora, modułu ABS, czy jeszcze coś innego?

Pozdarwiam
Załączniki
Obraz11.png
Obraz10.png
Obraz9.png
Obraz8.png
Obraz7.png
Obraz6.png
Obraz5.png
Obraz4.png
Obraz3.png
Obraz2.png
Obraz1.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2014, 06:11

może przetarta wiązka pod lampą – ostatnio było kilka przypadków...wiązka przeciera się o Intercooler

zerknij tu:
viewtopic.php?f=412&t=119687&hilit=przetarta+wi%C4%85zka
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 23 maja 2014, 06:15

<wow> trochę ich wyskoczyło , połączenia masowe posprwadzaj ,wtyczki od tych urządzeń o których wspomina proscan
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez volf31 » 9 cze 2014, 17:27

Sprawdziłem wiązkę i żaden z przewodów nie był przetarty.
Sprawdziłem połączenia ABS/TSC na kostkach. Przez tydzień był spokój, z tym, że auto jeździło po 2 km do pracy.
Dzisiaj trasa 6 km i sytuacja wróciła.
Ewidentnie dzieje się tak przy maksymalnie rozgrzanych wszystkich podzespołach auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez volf31 » 12 cze 2014, 21:47

Winowajca znaleziony i zneutralizowany.
Przetarty był kabel niebieski w wiązce, która idzie pod zbiornikiem na płyn do spryskiwacza. Wiązka w tym miejscu leży na przewodzie od klimatyzacji i dociskana jest zbiornikiem.
Kabelek trzymał się już tylko na jednej nitce i dlatego błędy dawały się wykasować a problem wracał gdy następowało zwarcie na luźnych nitkach.
Kabelek zalutowany – po serii testów jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez dobrzyn22 » 13 cze 2014, 14:07

dobrzyn22 napisał(a):może przetarta wiązka

czyli diagnoza była dobra, tylko typowana strona usterki nie ta ;)
najważniejsze, że udało się dojść, bo nieraz przewód jest tak przełamany, że na zewn. nic nie widać <spoko>

łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez volf31 » 13 cze 2014, 17:12

Widziałem na forum już przypadki i tej drugiej strony – możemy więc uznać ją również za typową.

Dziękuję za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez kubsztyk » 13 cze 2014, 17:40

W zeszłym tygodniu mój tata jechał mazdą i nagle wyłączył się nawiew sam z siebie. Okazuje się, że nawiew nie działa (nie włącza się – zarówno wentylacja/grzanie, jak i klimatyzacja) i nie wyświetla się żadna z ikon nawiewu na wyświetlaczu. Ponadto, po wciśnięciu przycisku AMB jest zero reakcji, tzn. nie wyświetla temperatury zewnętrznej, a jeszcze do tego na wyświetlaczu widnieje tylko godzina i radio (jeśli włączone). Po wciśnięciu przycisku INFO również zero reakcji, tzn. nadal wyświetla godzinę zamiast pokazać spalanie itd.
Bezpiecznik A/C w kabinie jest cały (15A), podmieniony na inny i nadal żadnego efektu.
Co to może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 13 cze 2014, 20:19

Usterka elektryczna?! :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubsztyk » 13 cze 2014, 20:51

Zapomniałem dodać, że po wciśnięciu przycisku od webasto załącza się piecyk grzewczy, ale również włącza się nawiew i na wyświetlaczu pokazuje się temperatura nawiewu i pozostałe ikony...
Jak na razie wymieniłem niemalże wszystkie bezpieczniki pod maską na nowe i nic. Jutro wymienię te w kabinie pasażerskiej.
P.S. No dzięki smile, trafna uwaga – zakasam rękawy i zabieram się za naprawę!.. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 13 cze 2014, 22:27

A Webasto uruchamiałeś na pracującym silniku/włączonym zapłonie czy bez? To istotne, chyba ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubsztyk » 13 cze 2014, 22:43

Kluczyk był wyjęty. Na 99%, ale upewnię się jeszcze jutro. No i warto nadmienić, że ogrzewanie postojowe ma swoje osobne przekaźniki i bezpieczniki pod maską.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 13 cze 2014, 23:14

Zostaw te przekaźniki/bezpieczniki w spokoju. Sprawdź czy jak włączasz webasto bez zapłonu to się nawiew załącza, później sprawdź to samo na załączonym zapłonie i jeszcze potem raz na włączonym silniku.
Stawiam na zwarcie plusa po włączeniu zapłonu, gdzieś do masy. Może pod zbiorniczkiem spryskiwaczy ( chyba typowe dla przedliftów ) , może na IC...
Daj znać co i jak.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2014, 17:15

1. Kluczyk wyjęty – włączam webasto, włącza się nawiew, można nim sterować, ale nic się nie wyświetla – tak jak być powinno.
2. Włączony zapłon, wyłączone webasto – nie można włączyć nawiewu, sprawdzić temperatury zewn. i spalania.
3. Włączony zapłon, włączone webasto – uruchamia się nawiew, można go włączyć, wyłączyć i normalnie nim sterować, pokazują się ikony od nawiewu, można sprawdzić temperaturę zewnętrzną oraz spalanie.
4. Uruchomiony silnik, wyłączone webasto – jak w pkt. 2.
5. Uruchomiony silnik, włączone webasto – jak w pkt. 3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Yorxi » 26 gru 2014, 12:19

Witam.
Ja jutro przymierzam się do sprawdzenia tych wiązek. Nie zawsze działa mi pozycjonowanie ksenona w prawej lampie oraz brak reakcji tempomatu ( na desce nic się nie zaświeca ). Szczerze mówiąc nie zwróciłem nawet uwagi czy w tej wiązce idą przewody do lampy. Rozebrałem wstępnie przed świętami wiązkę po lewej stronie i tam ktoś grzebał. Widziałem przewody izolowane. Niepokoi mnie tylko że były 3 przewody połaczone ze sobą i zaizolowane.
Jutro jest sobota więc mam trochę czasu. Już kończy mi się cierpliwość do niej :]
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 09:05
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok

Postprzez dobrzyn22 » 21 mar 2015, 20:11

No i ja się zabrałem za kontrolę słynnej wiązki nad IC.
Spowodowane to było przypadkowymi, rzadkimi, nieregularnymi "zjawiskami" związanymi z elektryką (np. chwilowy dziwny dźwięk w głośnikach, pomimo że radio wyłączone, oraz włączający się bez powodu alarm)

Ściągnięcie zderzaka, demontaż lampy (sprawnie idzie) i oczom ukazało się to:
IMAG1262.jpg
IMAG1263.jpg


Co najdziwniejsze – pomimo dość mocno przetartego peszla, żaden przewód nie był przetarty :( Więc nadal muszę szukać przyczyny problemu...

Mimo wszystko, wiązka zabezpieczona i na pewno na wiele lat będzie spokój <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 22 mar 2015, 09:48

Aż ciężko uwierzyć że żaden przewód nie był przytarty czy sama izolacja przewodów była nienaruszona.
W moim przypadku przewody miały widoczną korozję wewnątrz, a z zewnątrz ciężko było dostrzec usterkę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6