Przetarta wiązka kabli, brak kompa, nie działają zegary, tempomat i ABS – fotorelacja 3 str.
Witam, dzięki za poradę. Poruszałem kablami przy starterze – chyba pomogło. Jeszcze odkręciłem osłonę kierownicy i docisnąłem złącza kabli przy stacyjce. Pomogło, od tamtej pory odpala za pierwszym razem. Pozdrawiam.
Witam,
Borykam się od kilku dni z problemem zapalających się jednocześnie kontrolek DSC+TCS+ABS+Ręczny do tego dołączają opadające wskazówki zegarów. Po odczytaniu błędów (zrzuty poniżej) i skasowaniu wszystko wraca do normy na chwilę.
Ostatnio zdarzyło się, że po kilkukrotnym zapaleniu się kontrolek wskoczył check engine i TCS na stałe, ale choinka i zegary nadal robiły swoje.
Dzieje się to niezależnie od warunków i stylu jazdy.
Silnik pracuje normalnie.
W przypadku, gdy zapaliły się kontrolki Check i TCS silnik pracował w trybie awaryjnym.
Przejrzyjcie proszę zrzuty błędów, może odszukacie rozwiązanie.
Czy powinienem zacząć od sprawdzenia czujników ABS, alternatora, modułu ABS, czy jeszcze coś innego?
Pozdarwiam
Borykam się od kilku dni z problemem zapalających się jednocześnie kontrolek DSC+TCS+ABS+Ręczny do tego dołączają opadające wskazówki zegarów. Po odczytaniu błędów (zrzuty poniżej) i skasowaniu wszystko wraca do normy na chwilę.
Ostatnio zdarzyło się, że po kilkukrotnym zapaleniu się kontrolek wskoczył check engine i TCS na stałe, ale choinka i zegary nadal robiły swoje.
Dzieje się to niezależnie od warunków i stylu jazdy.
Silnik pracuje normalnie.
W przypadku, gdy zapaliły się kontrolki Check i TCS silnik pracował w trybie awaryjnym.
Przejrzyjcie proszę zrzuty błędów, może odszukacie rozwiązanie.
Czy powinienem zacząć od sprawdzenia czujników ABS, alternatora, modułu ABS, czy jeszcze coś innego?
Pozdarwiam
może przetarta wiązka pod lampą – ostatnio było kilka przypadków...wiązka przeciera się o Intercooler
zerknij tu:
viewtopic.php?f=412&t=119687&hilit=przetarta+wi%C4%85zka
zerknij tu:
viewtopic.php?f=412&t=119687&hilit=przetarta+wi%C4%85zka
Sprawdziłem wiązkę i żaden z przewodów nie był przetarty.
Sprawdziłem połączenia ABS/TSC na kostkach. Przez tydzień był spokój, z tym, że auto jeździło po 2 km do pracy.
Dzisiaj trasa 6 km i sytuacja wróciła.
Ewidentnie dzieje się tak przy maksymalnie rozgrzanych wszystkich podzespołach auta.
Sprawdziłem połączenia ABS/TSC na kostkach. Przez tydzień był spokój, z tym, że auto jeździło po 2 km do pracy.
Dzisiaj trasa 6 km i sytuacja wróciła.
Ewidentnie dzieje się tak przy maksymalnie rozgrzanych wszystkich podzespołach auta.
Winowajca znaleziony i zneutralizowany.
Przetarty był kabel niebieski w wiązce, która idzie pod zbiornikiem na płyn do spryskiwacza. Wiązka w tym miejscu leży na przewodzie od klimatyzacji i dociskana jest zbiornikiem.
Kabelek trzymał się już tylko na jednej nitce i dlatego błędy dawały się wykasować a problem wracał gdy następowało zwarcie na luźnych nitkach.
Kabelek zalutowany – po serii testów jest OK.
Przetarty był kabel niebieski w wiązce, która idzie pod zbiornikiem na płyn do spryskiwacza. Wiązka w tym miejscu leży na przewodzie od klimatyzacji i dociskana jest zbiornikiem.
Kabelek trzymał się już tylko na jednej nitce i dlatego błędy dawały się wykasować a problem wracał gdy następowało zwarcie na luźnych nitkach.
Kabelek zalutowany – po serii testów jest OK.
dobrzyn22 napisał(a):może przetarta wiązka
czyli diagnoza była dobra, tylko typowana strona usterki nie ta
najważniejsze, że udało się dojść, bo nieraz przewód jest tak przełamany, że na zewn. nic nie widać

łączę z istniejącym wątkiem
W zeszłym tygodniu mój tata jechał mazdą i nagle wyłączył się nawiew sam z siebie. Okazuje się, że nawiew nie działa (nie włącza się – zarówno wentylacja/grzanie, jak i klimatyzacja) i nie wyświetla się żadna z ikon nawiewu na wyświetlaczu. Ponadto, po wciśnięciu przycisku AMB jest zero reakcji, tzn. nie wyświetla temperatury zewnętrznej, a jeszcze do tego na wyświetlaczu widnieje tylko godzina i radio (jeśli włączone). Po wciśnięciu przycisku INFO również zero reakcji, tzn. nadal wyświetla godzinę zamiast pokazać spalanie itd.
Bezpiecznik A/C w kabinie jest cały (15A), podmieniony na inny i nadal żadnego efektu.
Co to może być?
Bezpiecznik A/C w kabinie jest cały (15A), podmieniony na inny i nadal żadnego efektu.
Co to może być?
Zapomniałem dodać, że po wciśnięciu przycisku od webasto załącza się piecyk grzewczy, ale również włącza się nawiew i na wyświetlaczu pokazuje się temperatura nawiewu i pozostałe ikony...
Jak na razie wymieniłem niemalże wszystkie bezpieczniki pod maską na nowe i nic. Jutro wymienię te w kabinie pasażerskiej.
P.S. No dzięki smile, trafna uwaga – zakasam rękawy i zabieram się za naprawę!..
Jak na razie wymieniłem niemalże wszystkie bezpieczniki pod maską na nowe i nic. Jutro wymienię te w kabinie pasażerskiej.
P.S. No dzięki smile, trafna uwaga – zakasam rękawy i zabieram się za naprawę!..
Zostaw te przekaźniki/bezpieczniki w spokoju. Sprawdź czy jak włączasz webasto bez zapłonu to się nawiew załącza, później sprawdź to samo na załączonym zapłonie i jeszcze potem raz na włączonym silniku.
Stawiam na zwarcie plusa po włączeniu zapłonu, gdzieś do masy. Może pod zbiorniczkiem spryskiwaczy ( chyba typowe dla przedliftów ) , może na IC...
Daj znać co i jak.
Stawiam na zwarcie plusa po włączeniu zapłonu, gdzieś do masy. Może pod zbiorniczkiem spryskiwaczy ( chyba typowe dla przedliftów ) , może na IC...
Daj znać co i jak.
1. Kluczyk wyjęty – włączam webasto, włącza się nawiew, można nim sterować, ale nic się nie wyświetla – tak jak być powinno.
2. Włączony zapłon, wyłączone webasto – nie można włączyć nawiewu, sprawdzić temperatury zewn. i spalania.
3. Włączony zapłon, włączone webasto – uruchamia się nawiew, można go włączyć, wyłączyć i normalnie nim sterować, pokazują się ikony od nawiewu, można sprawdzić temperaturę zewnętrzną oraz spalanie.
4. Uruchomiony silnik, wyłączone webasto – jak w pkt. 2.
5. Uruchomiony silnik, włączone webasto – jak w pkt. 3.
2. Włączony zapłon, wyłączone webasto – nie można włączyć nawiewu, sprawdzić temperatury zewn. i spalania.
3. Włączony zapłon, włączone webasto – uruchamia się nawiew, można go włączyć, wyłączyć i normalnie nim sterować, pokazują się ikony od nawiewu, można sprawdzić temperaturę zewnętrzną oraz spalanie.
4. Uruchomiony silnik, wyłączone webasto – jak w pkt. 2.
5. Uruchomiony silnik, włączone webasto – jak w pkt. 3.
Witam.
Ja jutro przymierzam się do sprawdzenia tych wiązek. Nie zawsze działa mi pozycjonowanie ksenona w prawej lampie oraz brak reakcji tempomatu ( na desce nic się nie zaświeca ). Szczerze mówiąc nie zwróciłem nawet uwagi czy w tej wiązce idą przewody do lampy. Rozebrałem wstępnie przed świętami wiązkę po lewej stronie i tam ktoś grzebał. Widziałem przewody izolowane. Niepokoi mnie tylko że były 3 przewody połaczone ze sobą i zaizolowane.
Jutro jest sobota więc mam trochę czasu. Już kończy mi się cierpliwość do niej![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ja jutro przymierzam się do sprawdzenia tych wiązek. Nie zawsze działa mi pozycjonowanie ksenona w prawej lampie oraz brak reakcji tempomatu ( na desce nic się nie zaświeca ). Szczerze mówiąc nie zwróciłem nawet uwagi czy w tej wiązce idą przewody do lampy. Rozebrałem wstępnie przed świętami wiązkę po lewej stronie i tam ktoś grzebał. Widziałem przewody izolowane. Niepokoi mnie tylko że były 3 przewody połaczone ze sobą i zaizolowane.
Jutro jest sobota więc mam trochę czasu. Już kończy mi się cierpliwość do niej
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
No i ja się zabrałem za kontrolę słynnej wiązki nad IC.
Spowodowane to było przypadkowymi, rzadkimi, nieregularnymi "zjawiskami" związanymi z elektryką (np. chwilowy dziwny dźwięk w głośnikach, pomimo że radio wyłączone, oraz włączający się bez powodu alarm)
Ściągnięcie zderzaka, demontaż lampy (sprawnie idzie) i oczom ukazało się to:
Co najdziwniejsze – pomimo dość mocno przetartego peszla, żaden przewód nie był przetarty
Więc nadal muszę szukać przyczyny problemu...
Mimo wszystko, wiązka zabezpieczona i na pewno na wiele lat będzie spokój
Spowodowane to było przypadkowymi, rzadkimi, nieregularnymi "zjawiskami" związanymi z elektryką (np. chwilowy dziwny dźwięk w głośnikach, pomimo że radio wyłączone, oraz włączający się bez powodu alarm)
Ściągnięcie zderzaka, demontaż lampy (sprawnie idzie) i oczom ukazało się to:
Co najdziwniejsze – pomimo dość mocno przetartego peszla, żaden przewód nie był przetarty
Mimo wszystko, wiązka zabezpieczona i na pewno na wiele lat będzie spokój

Aż ciężko uwierzyć że żaden przewód nie był przytarty czy sama izolacja przewodów była nienaruszona.
W moim przypadku przewody miały widoczną korozję wewnątrz, a z zewnątrz ciężko było dostrzec usterkę
W moim przypadku przewody miały widoczną korozję wewnątrz, a z zewnątrz ciężko było dostrzec usterkę
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6