Wymiana klocków hamulcowych tył
Mi sie wydaje ze nie abys tylko klocka w tarczy zmiescił on i tak sam sie dopasuje.
- Od: 17 cze 2013, 19:17
- Posty: 215 (10/3)
- Skąd: Kraśnik/Antwerpia
- Auto: Była
viewtopic.php?f=331&t=157326
Jest BMW 525D F10

Kamil91 napisał(a):Ten tłoczek który jest przy zacisku ma być całkowicie wkręcony przy wymianie klocków.
Jeśli wkręcisz cały tłoczek dużo łatwiej jest przykręcić zacisk do jarzma. Klocki dopasują sie same.
Może dlatego że później jest trochę problem z wkreceniem śrub? Ja wladowalem całość, ciężko było! Ale zrobione!
ze Z
ze Z
Ostatnio edytowano 10 maja 2014, 22:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
BF3
wczoraj ostatecznie wziąłem się za odkręcanie całości, już na początku kolejne problemy z jedną ze śrub z jarzma, na szczęście tym razem klucz objechał a nie śruba, wd-40 i dobra nasadka co prawda 12 ramienna, i z przedłużką po milimetrze poszło co jakiś czas wlewając nową porcję wd-40.
Po wyciągnięciu jarzma wraz z zaciskiem, w imadle zapieczona śruba nie chciała puścić, prędzej zdeformowałem ją jeszcze bardziej różnego rodzaju francuzami i innymi kluczami. Nie pozostało nic jak tylko dospawać do niej nakrętkę, i przy okazji się zacisk podgrzał, co pozwoliło odkręcić śrubę.
Po wyczyszczeniu wszystkiego i zastosowaniu zestaw naprawczy (QUICK BRAKE QB113-1402X), teraz dopiero wszystko pięknie ładnie współgra i leciutko chodzi,
Odpowietrzenie też bezproblemowo, teraz klocki się docierają i można będzie pojechać po przegląd.
Dzięki wszystkim za pomoc i informacje
Po wyciągnięciu jarzma wraz z zaciskiem, w imadle zapieczona śruba nie chciała puścić, prędzej zdeformowałem ją jeszcze bardziej różnego rodzaju francuzami i innymi kluczami. Nie pozostało nic jak tylko dospawać do niej nakrętkę, i przy okazji się zacisk podgrzał, co pozwoliło odkręcić śrubę.
Po wyczyszczeniu wszystkiego i zastosowaniu zestaw naprawczy (QUICK BRAKE QB113-1402X), teraz dopiero wszystko pięknie ładnie współgra i leciutko chodzi,
Odpowietrzenie też bezproblemowo, teraz klocki się docierają i można będzie pojechać po przegląd.
Dzięki wszystkim za pomoc i informacje
Witam, koledzy a podpowiedzcie czy przy wymianie tarcz i klocków trzeba tą śrubę z przewodem hamulcowym odkręcać ? Bo tutaj piszecie że wystarczy jedną ale to dotyczy tylko wymiany klocków, a jak jest z tarczami? Da się to zrobić tak żeby nie zapowietrzyć układu?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Using Tapatalk
- Od: 26 paź 2013, 14:02
- Posty: 34
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))
adriang napisał(a):Witam, koledzy a podpowiedzcie czy przy wymianie tarcz i klocków trzeba tą śrubę z przewodem hamulcowym odkręcać ? Bo tutaj piszecie że wystarczy jedną ale to dotyczy tylko wymiany klocków, a jak jest z tarczami? Da się to zrobić tak żeby nie zapowietrzyć układu?
Pozdrawiam.
Nie trzeba odkręcać.
ze Z
BF3
teraz piszę z pamięci, bo grzebałem przy klockach już dość dawno... ale wydaje mi się, że da się ściągnąć całe jarzmo bez ruszania śruby od przewodu hamulcowego.
Należy go jedynie poluzować na uchwycie, który go trzyma nieco dalej.
Myślę, że korzystając z "rozbabrania" klocków i tarcz, warto przy okazji sprawdzić odpowietrzenie układu – jest to proste do wykonania (potrzeba 2 osoby)
Należy go jedynie poluzować na uchwycie, który go trzyma nieco dalej.
Myślę, że korzystając z "rozbabrania" klocków i tarcz, warto przy okazji sprawdzić odpowietrzenie układu – jest to proste do wykonania (potrzeba 2 osoby)
piotr_szp napisał(a):Są to swego rodzaju prowadnice, wiec tak, nasmarowałeś klocki tam gdzie przychodzą te blaszki?
Pozdrawiam
Tak.Nasmarowałem smarem miedzianym.Te blaszki które były przy starych klockach nie pasowały coś w nowych.Może dlatego że malowałem zaciski i za dużo sprayu użyłem
Dzisiaj zrobiłem ok 100 km nic nie puka nic nie zgrzyta to chyba jest ok .
Mam pytanie; czy hamulce z tyłu mają taką "magiczną" blaszkę, która gdy klocki są na wykończeniu to zaczyna trzeć o metal i piszczeć? Z tego co pamiętam w moim poprzednim autku było coś takiego tylko, że z przodu, a nie wiem czy w Maździe też tak jest.
A drugie pytanie to jaki jest koszt orientacyjny hamulców z tyłu (klocki, tarcze + robocizna, ew. regeneracja zacisku)?
A drugie pytanie to jaki jest koszt orientacyjny hamulców z tyłu (klocki, tarcze + robocizna, ew. regeneracja zacisku)?
- Od: 25 cze 2014, 12:23
- Posty: 41
- Skąd: W-wa (Targówek)
- Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 143KM, 2006.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6