Wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kamil91 » 9 maja 2014, 17:17

Mam jedno pytanie odnośnie wymiany klocków. Ten tłoczek który jest przy zacisku ma być całkowicie wkręcony przy wymianie klocków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez Lemoniadowy » 9 maja 2014, 18:04

Mi sie wydaje ze nie abys tylko klocka w tarczy zmiescił on i tak sam sie dopasuje.
(:Przed kupnem Mazdy zapoznaj się z instrukcja obsługi dołączona do każdego modelu, bądź skonsultuj się z lekarzem lub mazdowiczem, gdyż każda Mazda niewłaściwie stosowana zagraża Twojemu życiu,psychice lub zdrowiu. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 19:17
Posty: 215 (10/3)
Skąd: Kraśnik/Antwerpia
Auto: Była
viewtopic.php?f=331&t=157326

Jest BMW 525D F10

PostTen post został usunięty przez przemek_bsi 9 maja 2014, 22:26.

Postprzez przemek_bsi » 9 maja 2014, 22:26

Kamil91 napisał(a):Ten tłoczek który jest przy zacisku ma być całkowicie wkręcony przy wymianie klocków.

Jeśli wkręcisz cały tłoczek dużo łatwiej jest przykręcić zacisk do jarzma. Klocki dopasują sie same.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez Kamil91 » 10 maja 2014, 00:03

Dzięki za odpowiedź. Jutro a właściwe już dzisiaj będę wymieniał klocki i chciałem się dowiedzieć jak z tym tłoczkiem jest :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez brodaM6 » 10 maja 2014, 09:34

Otwórz zbiornik na płyn hamulcowy i owiń szmatką ,będzie jeszcze łatwiej wkręcić tłok .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez volf31 » 10 maja 2014, 14:43

Lepiej odciągnij strzykawką trochę płynu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez kubsztyk » 10 maja 2014, 20:12

bieski napisał(a):(...) Ps. Nie ładuj tam za dużo smaru, jak będziesz robił to na nowo.

Dlaczego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez piotr_szp » 10 maja 2014, 22:16

Może dlatego że później jest trochę problem z wkreceniem śrub? Ja wladowalem całość, ciężko było! Ale zrobione!

ze Z
Ostatnio edytowano 10 maja 2014, 22:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez grygory » 13 maja 2014, 12:58

wczoraj ostatecznie wziąłem się za odkręcanie całości, już na początku kolejne problemy z jedną ze śrub z jarzma, na szczęście tym razem klucz objechał a nie śruba, wd-40 i dobra nasadka co prawda 12 ramienna, i z przedłużką po milimetrze poszło co jakiś czas wlewając nową porcję wd-40.

Po wyciągnięciu jarzma wraz z zaciskiem, w imadle zapieczona śruba nie chciała puścić, prędzej zdeformowałem ją jeszcze bardziej różnego rodzaju francuzami i innymi kluczami. Nie pozostało nic jak tylko dospawać do niej nakrętkę, i przy okazji się zacisk podgrzał, co pozwoliło odkręcić śrubę.

Po wyczyszczeniu wszystkiego i zastosowaniu zestaw naprawczy (QUICK BRAKE QB113-1402X), teraz dopiero wszystko pięknie ładnie współgra i leciutko chodzi,
Odpowietrzenie też bezproblemowo, teraz klocki się docierają i można będzie pojechać po przegląd.

Dzięki wszystkim za pomoc i informacje
Załączniki
20140512_173859.jpg
śruba która objechała
20140512_173851.jpg
wyciągnięty zacisk
20140513_070105.jpg
Winowajca z dospawaną nakrętką
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez Kamil91 » 16 maja 2014, 22:28

Tak samo miałem ostatnio problem z tą śrubką. Obrobiłem ją różnymi kluczami przy odkręcaniu, potem musiałem dospawać nakrętkę na wszelki wypadek już na klucz 19.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez adriang » 27 maja 2014, 20:40

Witam, koledzy a podpowiedzcie czy przy wymianie tarcz i klocków trzeba tą śrubę z przewodem hamulcowym odkręcać ? Bo tutaj piszecie że wystarczy jedną ale to dotyczy tylko wymiany klocków, a jak jest z tarczami? Da się to zrobić tak żeby nie zapowietrzyć układu?

Pozdrawiam.
Using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez piotr_szp » 27 maja 2014, 20:48

adriang napisał(a):Witam, koledzy a podpowiedzcie czy przy wymianie tarcz i klocków trzeba tą śrubę z przewodem hamulcowym odkręcać ? Bo tutaj piszecie że wystarczy jedną ale to dotyczy tylko wymiany klocków, a jak jest z tarczami? Da się to zrobić tak żeby nie zapowietrzyć układu?

Pozdrawiam.

Nie trzeba odkręcać.


ze Z
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2014, 20:48

teraz piszę z pamięci, bo grzebałem przy klockach już dość dawno... ale wydaje mi się, że da się ściągnąć całe jarzmo bez ruszania śruby od przewodu hamulcowego.
Należy go jedynie poluzować na uchwycie, który go trzyma nieco dalej.

Myślę, że korzystając z "rozbabrania" klocków i tarcz, warto przy okazji sprawdzić odpowietrzenie układu – jest to proste do wykonania (potrzeba 2 osoby)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez glinka333 » 8 cze 2014, 11:44

Witam.
Zamontowałem klocki bez tych 4 małych blaszek.
Grozi to czymś ?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Postprzez piotr_szp » 8 cze 2014, 16:24

Są to swego rodzaju prowadnice, wiec tak, nasmarowałeś klocki tam gdzie przychodzą te blaszki?

Pozdrawiam
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez glinka333 » 8 cze 2014, 20:23

piotr_szp napisał(a):Są to swego rodzaju prowadnice, wiec tak, nasmarowałeś klocki tam gdzie przychodzą te blaszki?

Pozdrawiam



Tak.Nasmarowałem smarem miedzianym.Te blaszki które były przy starych klockach nie pasowały coś w nowych.Może dlatego że malowałem zaciski i za dużo sprayu użyłem :D

Dzisiaj zrobiłem ok 100 km nic nie puka nic nie zgrzyta to chyba jest ok .
Początkujący
 
Od: 30 gru 2013, 15:38
Posty: 27 (1/1)
Auto: Mazda 6 2.0 CDTI 121 km.
2004 rok

Postprzez smile » 8 cze 2014, 20:27

Sprawdzaj regularnie hamulce a najlepiej te blaszki tam wciśnij jak powinno być. Może być tak, że za jakiś czas klocek stanie dęba i się przegrzeje.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojt@s » 3 lip 2014, 15:54

Mam pytanie; czy hamulce z tyłu mają taką "magiczną" blaszkę, która gdy klocki są na wykończeniu to zaczyna trzeć o metal i piszczeć? Z tego co pamiętam w moim poprzednim autku było coś takiego tylko, że z przodu, a nie wiem czy w Maździe też tak jest.

A drugie pytanie to jaki jest koszt orientacyjny hamulców z tyłu (klocki, tarcze + robocizna, ew. regeneracja zacisku)?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2014, 12:23
Posty: 41
Skąd: W-wa (Targówek)
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 143KM, 2006.

Postprzez bieski » 3 lip 2014, 17:45

Nie mają magicznej blaszki, tylko przód.

Ja zamknąłem się w 500 zł, ale robiłem wszystko sam. ATE wpadło. regenerowałem zacisk
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6