Witam.
Proszę o pomoc w następującej usterce.
Klimatyzacja w mojej GG całkowicie nie chłodzi. Przyznaje, że przez dwa lata nie robiłem serwisu klimatyzacji, dlatego pierwsze o czym pomyślałem to uzupełnienie czynnika oraz oleju. Wczoraj byłem w niestety mało rzetelnym serwisie i podczac próby dobicia czynnik okazało się, że klimatyzacja jest nieszczelna. Niestety Pan w serwisie był mało kompetentny więc nie był w stanie (może nie chciał) zlokalizować miejsca nieszczelności. Robiąc krok dalej umówiłem się na przyszły tydzień w serwisie Frosti na Okulickiego w Krakowie – ponoć rzetelna firma.
Miedzyczasie dziś zrobiłem "przegląd" pod maską. Okazało się że dolna osłona silnika jest mokra (ciecz wymieszana z pyłem). Zaniepokoiło mnie to więc postanowiłem ściągnąć osłonę, wyczyścić i obserwować czy wilgoć ponownie się pojawi. Pomyślałem również, że może Pan mechanik rozchlapał olej bądź inną ciecz podczas próby dobicia klimy. Położyłem się pod samochodem i zobaczyłem, że element pokazany na zdjęciu jest mokry w oleju (?) lub innej podobnej cieczy. Wyczyściłem element dokładnie i odpaliłem silnik. Okazuje się, że prz każdym odpaleniu silnika element poci się olejem (?)
Moje pytania brzmią?
Czym jest ów tajemniczy element ktory znajduje sie oboj filtra oleju?
Czy jest to element związany z klimatyzacją? (dochodzą do niego dwa przewody hydrauliczne
Czy obie usterki mogą mieć jedno źródło?
Proszę o pomoc. W piątek wybieram się w trasę i mam obawy czy auto się do niej nadaje. O ile bez klimy mozna jechac o tyle przeciek oleju z "elementu" jest mocno niepokojący.
Pozdrawiam
Przeciekający olej i nieszczelność w klimatyzacji (M6 GG 2.0 Diesel)
Strona 1 z 1
Witam.
Zamówiłem chłodniczkę na allegro za 45 zlotych. Niestety nową bardzo ciężko zdobyć. Mam nadzieję, że używka się sprawdzi.
Co ciekawe nie zaobserwowałem oleju w płynie chłodniczym, a "jedynie" wyciek na zewnątrz chłodniczki.
Wyminiał ktoś z was to ustrojstwo we własnym zakresie? Domyślam się, że trzeba najpierw spuścić całość płynu z chłodnicy. Pytanie czy płyn można wlać z powrotem do chłodnicy czy wymienić na nowy. Zakładając, że faktycznie nie ma wycieku oleju do płynu – to się okaże na 100% po spuszczeniu cieczy.
Zamówiłem chłodniczkę na allegro za 45 zlotych. Niestety nową bardzo ciężko zdobyć. Mam nadzieję, że używka się sprawdzi.
Co ciekawe nie zaobserwowałem oleju w płynie chłodniczym, a "jedynie" wyciek na zewnątrz chłodniczki.
Wyminiał ktoś z was to ustrojstwo we własnym zakresie? Domyślam się, że trzeba najpierw spuścić całość płynu z chłodnicy. Pytanie czy płyn można wlać z powrotem do chłodnicy czy wymienić na nowy. Zakładając, że faktycznie nie ma wycieku oleju do płynu – to się okaże na 100% po spuszczeniu cieczy.
Wymieniłem chłodniczkę oleju na używaną. Koszt zakupu na alledrogo to 45 złotych. Wymiana jest bardzo prosta i można to spokojnie zrobić we własnym zakresie w garażu. Usterka starej chłodniczki nie była na tyle poważna, żeby olej przedostawał się do płynu chłodniczego
Klimat – mały otworek w przewodzie aluminiowym był przyczyną.
Mam jeszcze pytanie. Czy w GG diesel trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia? Jeżeli tak to czy ktoś wie jak to zrobić?
Klimat – mały otworek w przewodzie aluminiowym był przyczyną.
Mam jeszcze pytanie. Czy w GG diesel trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia? Jeżeli tak to czy ktoś wie jak to zrobić?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6