Korozja podwozia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazi2280 » 31 sie 2013, 01:20

Moja to z Hofu, miejsce przeznaczenia Szkocja, potem Anglia.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Postprzez mądry » 2 wrz 2013, 09:02

Ja pierdziele, kolego mazi2280 ja to bym się chyba zapłakał jak by mi tak auto gniło. W moim przypadku auto jest z Hiroszimy a kraj przeznaczenia to Niemcy i właśnie stąd ją przyprowadziłem. Odpukać w niemalowane ;) póki co zabezpieczałem jakieś dwa lata temu podwozie i robiłem nadkola bo coś tam się pojawiało na rantach i na dzień dzisiejszy mam tylko ogniska rudej na nadkolach przednich i na masce w miejscu odprysków od kamieni ale to tylko kropeczki które w ogóle się na szczęście nie rozwijają, na drzwiach tylnych przy uszczelce coś tam zaczęło odłazić i na tych pionowych listwach, a na podwoziu to wiadomo rudą widać na elementach zawieszenia i na sankach silnika ale bez tragedii, śruby się odkręcają. W październiku zamierzam powtórzyć zabezpieczanie podwozia a przy okazji zajmę się przednimi nadkolami i tylnymi drzwiami. Dodam oczywiście że nic u mnie jeszcze nie było spawane... Fakt że każde ognisko korozji zauważane podczas mycia auta jest przed zimą usuwane. Ehh ta mazdowska b lacha :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez maziadm » 11 wrz 2013, 08:20

Właśnie jestem po konserwie, zostały mi tylko to zamocowania plastikowe nadkola. W sumie poszło 12litrowych puszek tj. 7szt – kauczuk+żywica, 4szt – wosk do profili, 1szt – wosk do podwozia, no i kapka podkładu Dupont P7 oraz Dinitrola RC800. Aha drzwi nie ruszałem. Robiony był sam spód + klapa bagażnika.

I takie pytanie gdzie są te kanały odpływowe, tak się zastanawiam czy ich przypadkiem nie zalepiłem???

U mnie w odniesieniu do prezentowanych zdjęć, jak i tego co w odnośniku pokazał dobrzyn22 jest kolosalna różnica na duży "+". Z moich obserwacji wynika, że katalizatorem wczesnego gnicia, czy też utleniania stali – jest, są ogrzewane garaże. Chodzi o amplitudę temperatur wewnątrz/zewnątrz. Im większa tym zjawisko korozji postępuje znacznie szybciej. A bajki o tym, że to przez transport można włożyć między no właśnie, gdzieś tam. Może 30 lat wstecz transport odbywał się na pokładzie statku, ale nie teraz. Druga sprawa to jednak słabsza jakość stali i może sam proces kataforezy jest technologicznie nie na najwyższym poziomie. Auta europejskie które wypłynęły z europy do innych zakątków chyba nie mają takich problemów z utlenianiem się stali. Ale mimo wszystko winne są ogrzewane garaże.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 11 wrz 2013, 19:22

maziadm napisał(a):I takie pytanie gdzie są te kanały odpływowe, tak się zastanawiam czy ich przypadkiem nie zalepiłem???


zerknij do mnie – 2 zdjęcie od góry z konserwacją progów – odpływy są dokładnie w miejscach, gdzie się lewarek podkłada. nie widać ich praktycznie- woda powinna wypływać spomiędzy niezagiętych warstw blachy

Z moich obserwacji wynika, że katalizatorem wczesnego gnicia, czy też utleniania stali – jest, są ogrzewane garaże

Ale mimo wszystko winne są ogrzewane garaże.

moje auto nie jest/nie było garażowane...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez cekal » 24 lis 2013, 23:16

Słuchajcie, oprócz prawdopodobieństwa powodzi w moim, może istnieje inny powód korozji w większym lub mniejszym stopniu ? Kraj pochodzenia – Japonia (JMZ) ale region jest inny (w/g vin są 2 Hiroszima i Hofu).
Wypowiedzcie się, kto ma który kod i które bardziej lub mniej korodują




witam,

jak rozpoznac fabryke gdzie mazda 6 zostala wyprodukowna oraz kraj przeznaczenia?
dzi€ki
cekal
 

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2013, 23:22

cekal napisał(a):jak rozpoznac fabryke gdzie mazda 6 zostala wyprodukowna oraz kraj przeznaczenia?
dzi€ki

po nr. VIn – zerknij do dekoderów na forum
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez misiek89 » 24 lis 2013, 23:23

Wpisz sobie swój vin w ruski dekoder i się dowiesz skąd jest twoja m6, ale raczej nie ma różnicy gdzie dana szóstka była zrobiona a to gdzie była użytkowana i przez kogo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6