Korozja podwozia
1, 2
Ja pierdziele, kolego mazi2280 ja to bym się chyba zapłakał jak by mi tak auto gniło. W moim przypadku auto jest z Hiroszimy a kraj przeznaczenia to Niemcy i właśnie stąd ją przyprowadziłem. Odpukać w niemalowane
póki co zabezpieczałem jakieś dwa lata temu podwozie i robiłem nadkola bo coś tam się pojawiało na rantach i na dzień dzisiejszy mam tylko ogniska rudej na nadkolach przednich i na masce w miejscu odprysków od kamieni ale to tylko kropeczki które w ogóle się na szczęście nie rozwijają, na drzwiach tylnych przy uszczelce coś tam zaczęło odłazić i na tych pionowych listwach, a na podwoziu to wiadomo rudą widać na elementach zawieszenia i na sankach silnika ale bez tragedii, śruby się odkręcają. W październiku zamierzam powtórzyć zabezpieczanie podwozia a przy okazji zajmę się przednimi nadkolami i tylnymi drzwiami. Dodam oczywiście że nic u mnie jeszcze nie było spawane... Fakt że każde ognisko korozji zauważane podczas mycia auta jest przed zimą usuwane. Ehh ta mazdowska b lacha 
Właśnie jestem po konserwie, zostały mi tylko to zamocowania plastikowe nadkola. W sumie poszło 12litrowych puszek tj. 7szt – kauczuk+żywica, 4szt – wosk do profili, 1szt – wosk do podwozia, no i kapka podkładu Dupont P7 oraz Dinitrola RC800. Aha drzwi nie ruszałem. Robiony był sam spód + klapa bagażnika.
I takie pytanie gdzie są te kanały odpływowe, tak się zastanawiam czy ich przypadkiem nie zalepiłem???
U mnie w odniesieniu do prezentowanych zdjęć, jak i tego co w odnośniku pokazał dobrzyn22 jest kolosalna różnica na duży "+". Z moich obserwacji wynika, że katalizatorem wczesnego gnicia, czy też utleniania stali – jest, są ogrzewane garaże. Chodzi o amplitudę temperatur wewnątrz/zewnątrz. Im większa tym zjawisko korozji postępuje znacznie szybciej. A bajki o tym, że to przez transport można włożyć między no właśnie, gdzieś tam. Może 30 lat wstecz transport odbywał się na pokładzie statku, ale nie teraz. Druga sprawa to jednak słabsza jakość stali i może sam proces kataforezy jest technologicznie nie na najwyższym poziomie. Auta europejskie które wypłynęły z europy do innych zakątków chyba nie mają takich problemów z utlenianiem się stali. Ale mimo wszystko winne są ogrzewane garaże.
I takie pytanie gdzie są te kanały odpływowe, tak się zastanawiam czy ich przypadkiem nie zalepiłem???
U mnie w odniesieniu do prezentowanych zdjęć, jak i tego co w odnośniku pokazał dobrzyn22 jest kolosalna różnica na duży "+". Z moich obserwacji wynika, że katalizatorem wczesnego gnicia, czy też utleniania stali – jest, są ogrzewane garaże. Chodzi o amplitudę temperatur wewnątrz/zewnątrz. Im większa tym zjawisko korozji postępuje znacznie szybciej. A bajki o tym, że to przez transport można włożyć między no właśnie, gdzieś tam. Może 30 lat wstecz transport odbywał się na pokładzie statku, ale nie teraz. Druga sprawa to jednak słabsza jakość stali i może sam proces kataforezy jest technologicznie nie na najwyższym poziomie. Auta europejskie które wypłynęły z europy do innych zakątków chyba nie mają takich problemów z utlenianiem się stali. Ale mimo wszystko winne są ogrzewane garaże.
maziadm napisał(a):I takie pytanie gdzie są te kanały odpływowe, tak się zastanawiam czy ich przypadkiem nie zalepiłem???
zerknij do mnie – 2 zdjęcie od góry z konserwacją progów – odpływy są dokładnie w miejscach, gdzie się lewarek podkłada. nie widać ich praktycznie- woda powinna wypływać spomiędzy niezagiętych warstw blachy
Z moich obserwacji wynika, że katalizatorem wczesnego gnicia, czy też utleniania stali – jest, są ogrzewane garaże
Ale mimo wszystko winne są ogrzewane garaże.
moje auto nie jest/nie było garażowane...
Słuchajcie, oprócz prawdopodobieństwa powodzi w moim, może istnieje inny powód korozji w większym lub mniejszym stopniu ? Kraj pochodzenia – Japonia (JMZ) ale region jest inny (w/g vin są 2 Hiroszima i Hofu).
Wypowiedzcie się, kto ma który kod i które bardziej lub mniej korodują
witam,
jak rozpoznac fabryke gdzie mazda 6 zostala wyprodukowna oraz kraj przeznaczenia?
dzi€ki
Wypowiedzcie się, kto ma który kod i które bardziej lub mniej korodują
witam,
jak rozpoznac fabryke gdzie mazda 6 zostala wyprodukowna oraz kraj przeznaczenia?
dzi€ki
-
cekal
cekal napisał(a):jak rozpoznac fabryke gdzie mazda 6 zostala wyprodukowna oraz kraj przeznaczenia?
dzi€ki
po nr. VIn – zerknij do dekoderów na forum
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6