Szarpanie przy ruszaniu – wadliwe działanie sprzęgła
tylko ze problem wystepuje podczas jady
- Od: 3 lut 2011, 18:34
- Posty: 16
- Skąd: Dolnyśląsk ząbkowice śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 2002
Witam,
mam podobny objaw – "delikatny zryw/szarpnięcie" przy ruszaniu (nawet bardzo spokojnym) -jednak mija to całkowicie po 5-10 min jazdy – do tego czasu, przy ruszaniu na każdych światłach czuje to szarpnięcie.
Druga sprawa – ruszając (ale tylko 1 raz, tuż po uruchomieniu auta) słyszę przez 1-2s delikatny metaliczny dźwięk (coś jakby to "trzeszczenie" z układu DSC) – dodam, że dzieje się to niezależnie od warunków pogodowych (dziś +6 stopni, 0 śniegu/lodu). Tu podobny problem (choć w 3jce) ktoś parę lat temu opisywał:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=40457&p=616336&hilit=dsc+ruszaniu#p616336
Też tak macie?
mam podobny objaw – "delikatny zryw/szarpnięcie" przy ruszaniu (nawet bardzo spokojnym) -jednak mija to całkowicie po 5-10 min jazdy – do tego czasu, przy ruszaniu na każdych światłach czuje to szarpnięcie.
Druga sprawa – ruszając (ale tylko 1 raz, tuż po uruchomieniu auta) słyszę przez 1-2s delikatny metaliczny dźwięk (coś jakby to "trzeszczenie" z układu DSC) – dodam, że dzieje się to niezależnie od warunków pogodowych (dziś +6 stopni, 0 śniegu/lodu). Tu podobny problem (choć w 3jce) ktoś parę lat temu opisywał:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=40457&p=616336&hilit=dsc+ruszaniu#p616336
Też tak macie?
Zdarzyło się kilka razy, że sprzęgło zostało mi w podłodze po czym samo odskoczyło po chwili. Poza tym auto nie szarpie czy to przy ruszaniu czy przy zmianie biegów. Czy to już poważny stan?
Mi też się tak zdarzyło tyle że pedał już nie odskoczył – padło łożysko oporowe.
Wymieniłem na zestaw sprzęgła z LUKa i niestety szarpie (stare nie szarpało

Czy ktoś ma te problemy na sprzęgle innej marki, bo z tego co tu widzę to wszyscy z nowym sprzęgłem mają tak jak ja LUKa. Kupiłem go za 900 zł a np. takie coś jak Exedy można było mieć za 650...
Czy takie sprzęgło można źle zamontować?
Bo mechanik, który to robił jest inteligentny inaczej... Gdyby były zawody w fuszerce to mamy drugiego Małysza. Auto stało u niego 3 tygodnie, przez ten czas zdążył: porysować zderzak, przedziurawić węże klimatyzacji i... (najlepsze na koniec) urwać taki wężyk wychodzący z filtra powietrza i żeby nie podpadło zapchać go klejem i przylepić, w efekcie czego turbosprężarka się nie włączała. Już byłem w panice, że kolejny wydatek. A gdyby mój ojciec przypadkiem go nie zahaczył i urwał to pewnie bym już nowej sprężarki szukał.
EDIT:
Dzisiaj inny mechanik oglądał to sprzęgło i stwierdził że coś jest źle zrobione. Tylko co?
Przyciągnął trochę pedał sprzęgła, tak aby był na równi z innymi pedałami i teraz na nim czuć spore wibracje – im wyższe obroty tym bardziej wibruje, przy wciskaniu go słychać takie jakby chrobotanie, ogólnie to różne dziwne dźwięki się z niego wydobywają.
Ktoś wie co można zrobić źle przy zakładaniu żeby to tak wibrowało?
- Od: 29 lip 2010, 15:14
- Posty: 18
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r
Sprzęgło jakiej firmy polecacie? Co zakładają w ASO?
Na allegro widzę sprzęgła Exedy. Ktoś zakładał?
Na allegro widzę sprzęgła Exedy. Ktoś zakładał?
rado_fx napisał(a):Sprzęgło jakiej firmy polecacie? Co zakładają w ASO?
Na allegro widzę sprzęgła Exedy. Ktoś zakładał?
Jak się trochę wysilisz to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
- Od: 20 sty 2010, 12:19
- Posty: 64
- Skąd: Białystok
- Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))
Znalazłem tylko informację o tym, że sprzęgła są produkowane przez Luk, Daino i Exedy. Nie znalazłem opinii.
Tutaj masz cały watęk w temacie
viewtopic.php?f=329&t=85896&hilit=exedy&start=40
viewtopic.php?f=329&t=85896&hilit=exedy&start=40
- Od: 20 sty 2010, 12:19
- Posty: 64
- Skąd: Białystok
- Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))
Faktycznie.
Dziękuję
Dziękuję
Witam
Ja przy przebiegu 156tyś. km. wymieniłem sprzęgło ,komplet tarcze ,łożysko ,docisk.EXEDEN
Przed wymianom nie miałem żadnego szarpania ani minimalnego nawet drgania silnika przy ruszaniu.
Teraz jest inaczej ,przy ruszaniu musze uważać by nie szarpało(staram się ruszać na wyższych obrotach)
Oraz drgania silnika sie minimalne pojawiły.
Jeśli piszecie że też tak macie to się uspokoiłem.
Pozdro.
http://img824.imageshack.us/img824/8418/kxfr.mp4
Ja przy przebiegu 156tyś. km. wymieniłem sprzęgło ,komplet tarcze ,łożysko ,docisk.EXEDEN
Przed wymianom nie miałem żadnego szarpania ani minimalnego nawet drgania silnika przy ruszaniu.
Teraz jest inaczej ,przy ruszaniu musze uważać by nie szarpało(staram się ruszać na wyższych obrotach)
Oraz drgania silnika sie minimalne pojawiły.
Jeśli piszecie że też tak macie to się uspokoiłem.
Pozdro.
http://img824.imageshack.us/img824/8418/kxfr.mp4
- Od: 30 sty 2012, 12:41
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,
Ja również podzielę się moimi wrażeniami z używania sprzęgła w M6. Wczoraj oddałem auto do MAZVAGTECHu na wymianę kompletnego sprzęgła EXEDY (koszt sprzęgła 650zł + wymiana 500zł). Poprzednie przetrzymało od nowości 280k km więc uznaję je za bardzo trwałe a do tego nie było szarpania przy ruszaniu ani innych problemów poza twardym pedałem mniej więcej od jakichś 10k km. Teraz jest bardzo podobnie...tzn brak szarpnięć a pedał działa bardzo lekko, co prawda to dopiero pierwszy dzień ale gdyby coś się zmieniło to napiszę.
- Od: 29 mar 2011, 07:27
- Posty: 40
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.
kilka uwag na temat problemu – w mojej poliftowej m6 BYŁ ten sam problem, piszę był, bo chyba dałem radę. A więc lekarstwem okazało się delikatne wyregulowanie wysokości pedału sprzęgła (obniżyłem je o kilka mm) teraz wszystkie biegi wchodzą bez problemu , nie ma problemy szarpania przy ruszaniu. Nie jestem bezkrytyczny wobec swoich eksperymentów i ciągle mam wątpliwość, czy zbytnie obniżenie pedału nie powoduje , że łożysko oporowe ciągle pracuje , co mogłoby w krótkim terminie zabić je. Nadmienię, że sprzęgło bierze około połowy skoku pedału i nie ślizga się. Jak sprawdzić poprawność luzu pedału, bo sprężyna jest raczej mocna .
-
mariobr1
Witam
mam problem jak wasze- szapie przy ruszaniu. Też myślałem, że ten typ tak ma. Jednak jadąc niedawno usłyszałem pisk. Ok. 60 km/h, wciskam i puszczam hamulec- bez zmian, wciskam sprzęgło na dłużej i słyszę jakby `wirujący pisk`, który jakby lekko zwalnia. Po zatrzymaniu sprawdziłem temp. felg i wszystko raczej OK. Jak ruszyłem po kilku minutach , nic już nie piszczało i tak przez następne 700 km(wracałem z urlopu). Przypuszczam , że chodzi o coś w skrzyni , ale jaki element może dawać taki pisk. Na tym szarpaniu przejechałem ok. 35000 km, auto ma 92 tys. Szarpało od kupna, ale mam wrażenie, że trochę mniej.
mam problem jak wasze- szapie przy ruszaniu. Też myślałem, że ten typ tak ma. Jednak jadąc niedawno usłyszałem pisk. Ok. 60 km/h, wciskam i puszczam hamulec- bez zmian, wciskam sprzęgło na dłużej i słyszę jakby `wirujący pisk`, który jakby lekko zwalnia. Po zatrzymaniu sprawdziłem temp. felg i wszystko raczej OK. Jak ruszyłem po kilku minutach , nic już nie piszczało i tak przez następne 700 km(wracałem z urlopu). Przypuszczam , że chodzi o coś w skrzyni , ale jaki element może dawać taki pisk. Na tym szarpaniu przejechałem ok. 35000 km, auto ma 92 tys. Szarpało od kupna, ale mam wrażenie, że trochę mniej.
- Od: 29 paź 2008, 01:13
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.
Witam wszystkich ja mam takie pytanie troche z innej beczki. Nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie dlatego prosze was o pomoc jakiego typu sprzeglo jest w M6 przed liftem czy to jest hydrauliczne czy na lince a jesli jest hydrauliczne to gdzie jest glowna pompa i zbiorniczek na plyn;)
- Od: 23 lis 2010, 16:37
- Posty: 71
- Skąd: Telford
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback
generaldawid napisał(a):Nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie dlatego prosze was o pomoc jakiego typu sprzeglo jest w M6 przed liftem czy to jest hydrauliczne
chyba za slabo szukales...
ciekawi mnie jakby to mialo wygladac gdyby sprzeglo bylo na lince...
ps. gdzies opisywalem "droge" plynu od zbiorniczka do tloczka...
ok czyli ja jest w tym temacie to jak wroce z pracy to przeczytam od poczatku raz jeszcze;)
- Od: 23 lis 2010, 16:37
- Posty: 71
- Skąd: Telford
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback
Witam
Potrzebuję szybkiej podpowiedzi (jeszcze dzisiaj) . U mechanika stoi moja szóstka po wymianie sprzęgła, dwumasy i kompletnego rozrządu. Mechanik zeznaje, że wszystko jest okej, ale lekko mu szarpie na jedynce. Czy może być tak, że nowe sprzęgło potrzebuje chwili na dotarcie?, czy też powód szarpania tkwić będzie raczej po stronie felernego montażu? Założyłem nowe sprzęgło-Exedy i dwumas Luk-a. Wasze podpowiedzi pomogą mi przyjąć jakaś strategie w rozmowie z mechanikiem. Dzisiaj odbieram auto. Z góry dziękuje.
Potrzebuję szybkiej podpowiedzi (jeszcze dzisiaj) . U mechanika stoi moja szóstka po wymianie sprzęgła, dwumasy i kompletnego rozrządu. Mechanik zeznaje, że wszystko jest okej, ale lekko mu szarpie na jedynce. Czy może być tak, że nowe sprzęgło potrzebuje chwili na dotarcie?, czy też powód szarpania tkwić będzie raczej po stronie felernego montażu? Założyłem nowe sprzęgło-Exedy i dwumas Luk-a. Wasze podpowiedzi pomogą mi przyjąć jakaś strategie w rozmowie z mechanikiem. Dzisiaj odbieram auto. Z góry dziękuje.
- Od: 11 wrz 2008, 08:41
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel
Mogą być wahacze, tulejki np. lub coś z zawieszeniem, ew. za mało gazu lub opony 
A jak wkręcisz na obroty np. 3tys i wciśniesz sprzęgło to też szarpie przez ułamek sekundy?
A jak wkręcisz na obroty np. 3tys i wciśniesz sprzęgło to też szarpie przez ułamek sekundy?
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
Wiem tyle co mi mechanik powiedział przez telefon. Sam jeszcze się Mazdą nie przejechałem (jak już u niego będę za późno będzie się kogo radzić). Stoję przed wyborem upierać się że to jego błąd, czy odebrać i czekać aż może części się dotrą/dopasują w trakcie jazdy (o ile w ogóle można przyjąć taką opcję). Ponoć lekko szarpie przy jedynce na niskich obrotach, później – na innych biegach – jest już płynnie. Pedał chodzi dobrze, auto nie gaśnie – tak mi to opowiedział. Przed montażem nowych części nic nie szarpało. Powodem wymiany był dwumas. Sprzęgło robiłem w komplecie bo tez był na nie czas.
- Od: 11 wrz 2008, 08:41
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel
przeanalizuj ten wątek – kilka osób miało podobne objawy po wymianie...
Genrealnie nie zapomnij o podstwie w takim przypadku – rachunek lub faktura musi być
dowiedz się, po jakim czasie (wg. mechanika) powinno ew. takie szarpanie ustać i zarazem umów się na wizytę po określonym czasie(a właściwie to przebiegu) – jeżeli szarpanie nie ustanie, to ponosi on wszytskie koszty.
Więcej będziesz wiedział jak się przejedziesz...czekamy na info
Genrealnie nie zapomnij o podstwie w takim przypadku – rachunek lub faktura musi być

Mechanik zeznaje, że wszystko jest okej, ale lekko mu szarpie na jedynce
dowiedz się, po jakim czasie (wg. mechanika) powinno ew. takie szarpanie ustać i zarazem umów się na wizytę po określonym czasie(a właściwie to przebiegu) – jeżeli szarpanie nie ustanie, to ponosi on wszytskie koszty.
Więcej będziesz wiedział jak się przejedziesz...czekamy na info
No więc jestem po jeździe. Auta jeszcze nie odebrałem, a sprawa wygląda następująco, przy delikatnej jedynce auto wykonuje "kangurka". Coś w odczuciu zbliżonego do sytuacji kiedy do auta wsiada osoba, która dopiero uczy się jeździć i słabo manewruje między sprzęgłem a gazem. Efekt jest jakby słabszy przy startowaniu z wyższych obrotów. Mechanik chyba nie bardzo wie o co w tym wszystkim biega i sugeruje dopasowanie/dotarcie sprzęgła jazdą, a mnie osobiście nie chce się wierzyć, że problemy wynikają z dostarczonych mu części. Na reszcie biegów jest idealnie, pedał chodzi idealnie, biegi bez zarzutu, dwumas nie hałasuje. Naprawa obejmowała również wymianę filtrów, oleju i tak jak wspomniałem rozrządu i tylnych hamulców (tarcze i klocki). Temat oczywiście przeanalizowałem. Proszę o wszelkie sugestie, co sprawdzić (zlecić do sprawdzenia) i jak do sprawy podejść.
- Od: 11 wrz 2008, 08:41
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6