Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
Skąd weźmiesz koło jednomasowe zmieniałem u siebie nie dawno i nie widziałem jedomasowych do naszych M6 ?
Koledzy jest to realne bo sam zakladalem tyle że trzeba troszkę pokombinowac.
A więc tak kolo zamachowe zakladamy od silnika RF2A tzn bardzo popularnego 2.0 DITD
Wszystko pasuje idealnie ten sam rozstaw śrub ten sam wymiar centrujący.
Ten sam wieniec rozrusznika.
Od niego także zakladamy docisk.
Łożysko może zostac od dwumasy jeśli jest ok?
Z tarczą są male problemy ponieważ walek sprzęglowy ma 23 zęby a tarcza z tlumnikiem drgań ma 22
Można podebrac od mitsubishi lancera lub zamówic w http://sprzegla.com/
ja wybralem tę drugą opcję i panowie dobrali odpowiednią tarczę wzmocnioną.
Autko chodzi jak ta lala i szczerze dziś mam na warsztacie 3 mazdę tym razem znajomego i też mu przerabiam na zwykle sprzęglo.
A więc jeśli się chce to można.
Pozdrawiam
Niebawem wrzucę fotorelacje z przebiegu.
Ty czasem........
A więc tak kolo zamachowe zakladamy od silnika RF2A tzn bardzo popularnego 2.0 DITD
Wszystko pasuje idealnie ten sam rozstaw śrub ten sam wymiar centrujący.
Ten sam wieniec rozrusznika.
Od niego także zakladamy docisk.
Łożysko może zostac od dwumasy jeśli jest ok?
Z tarczą są male problemy ponieważ walek sprzęglowy ma 23 zęby a tarcza z tlumnikiem drgań ma 22
Można podebrac od mitsubishi lancera lub zamówic w http://sprzegla.com/
ja wybralem tę drugą opcję i panowie dobrali odpowiednią tarczę wzmocnioną.
Autko chodzi jak ta lala i szczerze dziś mam na warsztacie 3 mazdę tym razem znajomego i też mu przerabiam na zwykle sprzęglo.
A więc jeśli się chce to można.
Pozdrawiam
Niebawem wrzucę fotorelacje z przebiegu.
Ty czasem........
- Od: 1 mar 2013, 00:02
- Posty: 10
- Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi
mocno zwiększyły się drgania?
Naprawdę nie jest to odczuwalne lecz za to motor jest dużo żywszy tzn lepsze przyśpieszenie ma .
Pedal sprzegla ciutkę ciężej chodzi ale to kwestja przyzwyczajenia.
Dopisano 6 maja 2013, 20:11:
Kiedyś robilem takiego swapa w peugeocie 406 hdi
potem w citroenie 1.6hdi ludzie latają na sztywnych sprzeglach pod 200tys i nic się nie dzieje.
Sa takze bajko pisarze ze skrzynie sie psuja synchronizatory lecą jak dla mnie to niech mówia co chcą ja wiem swoje.
Pozdrawiam
Pedal sprzegla ciutkę ciężej chodzi ale to kwestja przyzwyczajenia.
Dopisano 6 maja 2013, 20:11:
Kiedyś robilem takiego swapa w peugeocie 406 hdi
potem w citroenie 1.6hdi ludzie latają na sztywnych sprzeglach pod 200tys i nic się nie dzieje.
Sa takze bajko pisarze ze skrzynie sie psuja synchronizatory lecą jak dla mnie to niech mówia co chcą ja wiem swoje.
Pozdrawiam
- Od: 1 mar 2013, 00:02
- Posty: 10
- Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi
Czy ktoś z Kolegów może naprowadzić mnie na linki do charakterystyk silników RF2A i RF5C 121 i 136KM. Szukam od pewnego czasu ale trafiam jedynie na silniki benzynowe.
Informacje te przydadzą się do analizy obciążeń kół zamachowych.
Informacje te przydadzą się do analizy obciążeń kół zamachowych.
Do Thadeuss. Jestem na etapie wyboru sposobu zamiany 2masy na sztywne sprzęgło wg. Twoich wytycznych.
Koło zamachowe z mazdy 626 silnik RF2A koszt na allegro ok 150-200 PLN używka. Docisk LUK nowy 450-500 PLN. Zakładam że dla bezpieczeństwa trzeba będzie wymienić łożysko więc koszt SACHS ok 150 PLN. Jedynym problemem jak napotkałem jest owa tarcza sprzęgła.
Do koła zamachowego z mazdy 626 potrzeba tarczy o fi 225mm(oryginalne koło mazdy 6 ma fi 240mm).
Wałek wielorowkowy w maździe 6 ma 23 zęby i parametry 23,3x26,2. (do mazdy 626 na 22 zęby)
Od Lancera nic takiego nie znalazłem. Najbliżej tych parametrów jest tarcza od:Mitsubishi L 400 Nadwozie Pełne (PAOV) 2500 TD. Ma parametry fi 225 i 23,2x26,1 ilość rowków 23;koszt LUK ok 360 PLN.Teraz moje pytanie brzmi czy jednak przy tak wielu niewiadomych nie lepiej zlecić regenerację firmie AVANTI? Chłopaki z firmy sprzegla.com też przerabiają 2masę na sztywno wyjmując z niej bebechy i zastępują to wkładem z aluminium. Szczegóły techniczne nie są mi bliżej znane. Koszt z regeneracją tarczy i docisku ok 800 PLN.
Zostałem też poinformowany, że po przeróbce auto będzie mniej komfortowe (chodzi o tłumienie drgań) a także "będzie słychać" skrzynię biegów.
Jeśli zdecyduję się na jedno z powyższych rozwiązań na pewno dam znać i w razie możliwości udokumentuję wszystko fotami.
Koło zamachowe z mazdy 626 silnik RF2A koszt na allegro ok 150-200 PLN używka. Docisk LUK nowy 450-500 PLN. Zakładam że dla bezpieczeństwa trzeba będzie wymienić łożysko więc koszt SACHS ok 150 PLN. Jedynym problemem jak napotkałem jest owa tarcza sprzęgła.
Do koła zamachowego z mazdy 626 potrzeba tarczy o fi 225mm(oryginalne koło mazdy 6 ma fi 240mm).
Wałek wielorowkowy w maździe 6 ma 23 zęby i parametry 23,3x26,2. (do mazdy 626 na 22 zęby)
Od Lancera nic takiego nie znalazłem. Najbliżej tych parametrów jest tarcza od:Mitsubishi L 400 Nadwozie Pełne (PAOV) 2500 TD. Ma parametry fi 225 i 23,2x26,1 ilość rowków 23;koszt LUK ok 360 PLN.Teraz moje pytanie brzmi czy jednak przy tak wielu niewiadomych nie lepiej zlecić regenerację firmie AVANTI? Chłopaki z firmy sprzegla.com też przerabiają 2masę na sztywno wyjmując z niej bebechy i zastępują to wkładem z aluminium. Szczegóły techniczne nie są mi bliżej znane. Koszt z regeneracją tarczy i docisku ok 800 PLN.
Zostałem też poinformowany, że po przeróbce auto będzie mniej komfortowe (chodzi o tłumienie drgań) a także "będzie słychać" skrzynię biegów.
Jeśli zdecyduję się na jedno z powyższych rozwiązań na pewno dam znać i w razie możliwości udokumentuję wszystko fotami.
-
taddow
Z firma Avanti dajcie sobie spokój dałem sie zwiesc nowoczesne maszyny ...artykuły w Motorze...jak to się regeneruje dwumasy .Do ewentualnej regeneracji kół mam z 10 ale na próbę zregenerowałem jedno twierdzili aby gwarancja była ważna trzeba zregenerować z tarczą i dociskiem OK wysłałem i zapłaciłem za komplet .Wyglądało to przyzwoicie ale po zamontowaniu TOTALNA PORAŻKA!!!Efekt jest taki że musze zwieźć auto 400km na lawecie od klijenta wyciągnąć to badziewie i założyć dobra uzywke lub nowe .Wszystkie koszty po mojej stronie gdyby ktoś był ciekawy jak zachowują się dwumasy po regeneracji w Avanti prosze pisać:)
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
- Od: 1 sty 2013, 14:21
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 RF5C 2004'
Moja ma ponad 210 tys. I dwumasa do wymiany/regeneracji. Ze względu na to, że Madzia za ok. rok, max. 2 niestety zostanie sprzedana wstępnie zdecydowałem się na regenerację dwumasy. Pisałem już w regionalnym, to tutaj też zapytam.
Czy może ktoś polecić mechanika lub warsztat na śląsku zajmujący się regeneracją dwumasy?
Czy może ktoś polecić mechanika lub warsztat na śląsku zajmujący się regeneracją dwumasy?
klosek6 napisał(a):Klientowi też regenerowałem
Nawet skusiłbym się podjechać, tylko mam 700km...
Piotr Bydgoszcz napisał(a):Wyglądało to przyzwoicie ale po zamontowaniu TOTALNA PORAŻKA!!!Efekt jest taki że musze zwieźć auto 400km na lawecie od klijenta wyciągnąć to badziewie i założyć dobra uzywke lub nowe .Wszystkie koszty po mojej stronie
a to gwarancji nie dają
No dają ale nie ma komu zapłacić za demontaż i montaż...
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
- Od: 1 sty 2013, 14:21
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 RF5C 2004'
Thadeuss napisał(a): Koledzy jest to realne bo sam zakladalem tyle że trzeba troszkę pokombinowac.
A więc tak kolo zamachowe zakladamy od silnika RF2A tzn bardzo popularnego 2.0 DITD
Wszystko pasuje idealnie ten sam rozstaw śrub ten sam wymiar centrujący.
Ten sam wieniec rozrusznika.
Od niego także zakladamy docisk.
Łożysko może zostac od dwumasy jeśli jest ok?
Z tarczą są male problemy ponieważ walek sprzęglowy ma 23 zęby a tarcza z tlumnikiem drgań ma 22
Można podebrac od mitsubishi lancera lub zamówic w http://sprzegla.com/
ja wybralem tę drugą opcję i panowie dobrali odpowiednią tarczę wzmocnioną.
Autko chodzi jak ta lala i szczerze dziś mam na warsztacie 3 mazdę tym razem znajomego i też mu przerabiam na zwykle sprzęglo.
A więc jeśli się chce to można.
Pozdrawiam
Niebawem wrzucę fotorelacje z przebiegu.
Ty czasem........
witam też jestem zainteresowany wywaleniem dwumasy i założyć sztywne koło zamachowe potrzebuje więcej informacji co do tarczy a dokładnie jaką tarcze mam dorobić lub od jakiego silnika mitsubishi lancera mam podebrać
dziękuję pozdrawiam
- Od: 16 lip 2010, 18:38
- Posty: 22
Witam
Mam taki problem auto szarpie delikatnie przy ruszaniu ale tylko przy ruszaniu lub probie ruszenia na samym sprzegle przy zmianie na wyzsze biegi nic sie nie dzieje. Sytuacja zaczela sie po wymianie sprzegla i kola dwumaswego na nowe (kolo LUK, sprzęgło Exedy). Czy ktoś domyśla sie z czym problem ? mechanik twierdzi że to złą praca koła i że ma wade fabryczną i żeby reklamować co wy na to ?
Mam taki problem auto szarpie delikatnie przy ruszaniu ale tylko przy ruszaniu lub probie ruszenia na samym sprzegle przy zmianie na wyzsze biegi nic sie nie dzieje. Sytuacja zaczela sie po wymianie sprzegla i kola dwumaswego na nowe (kolo LUK, sprzęgło Exedy). Czy ktoś domyśla sie z czym problem ? mechanik twierdzi że to złą praca koła i że ma wade fabryczną i żeby reklamować co wy na to ?
- Od: 6 sie 2012, 22:03
- Posty: 11
- Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010
Koledzy ja wymienialem w grudniu kolo luk sprzeglo exedy na poczatku tez troche szarpalo przy ruszaniu,pytalem mechanika ktory to robil mowil pojezdzij troche niech sie komplet dopasuje,po przejechaniu 1 tys.kilometrow zaczelo to szarpanie slabnac.zrobilem juz 5tys. na tym zestawie jest ok.
- Od: 30 maja 2013, 19:38
- Posty: 51
- Skąd: chelm
- Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6