Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez andruszczak » 5 maja 2013, 22:31

Skąd weźmiesz koło jednomasowe zmieniałem u siebie nie dawno i nie widziałem jedomasowych do naszych M6 ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez s i w y » 6 maja 2013, 10:36

sąsiad się upiera że mechanik zał;ożył mu jednomasowe do m6. mam namiary do goscia i któregoś dnia podjadę i zapyam się faktycznie czy montował 1masowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Thadeuss » 6 maja 2013, 19:55

Koledzy jest to realne bo sam zakladalem tyle że trzeba troszkę pokombinowac.
A więc tak kolo zamachowe zakladamy od silnika RF2A tzn bardzo popularnego 2.0 DITD
Wszystko pasuje idealnie ten sam rozstaw śrub ten sam wymiar centrujący.
Ten sam wieniec rozrusznika.
Od niego także zakladamy docisk.
Łożysko może zostac od dwumasy jeśli jest ok?
Z tarczą są male problemy ponieważ walek sprzęglowy ma 23 zęby a tarcza z tlumnikiem drgań ma 22
Można podebrac od mitsubishi lancera lub zamówic w http://sprzegla.com/
ja wybralem tę drugą opcję i panowie dobrali odpowiednią tarczę wzmocnioną.
Autko chodzi jak ta lala i szczerze dziś mam na warsztacie 3 mazdę tym razem znajomego i też mu przerabiam na zwykle sprzęglo.
A więc jeśli się chce to można.
Pozdrawiam
Niebawem wrzucę fotorelacje z przebiegu.
Ty czasem........
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 00:02
Posty: 10
Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2013, 20:00

mocno zwiększyły się drgania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Thadeuss » 6 maja 2013, 20:04

Naprawdę nie jest to odczuwalne lecz za to motor jest dużo żywszy tzn lepsze przyśpieszenie ma .
Pedal sprzegla ciutkę ciężej chodzi ale to kwestja przyzwyczajenia.

Dopisano 6 maja 2013, 20:11:

Kiedyś robilem takiego swapa w peugeocie 406 hdi
potem w citroenie 1.6hdi ludzie latają na sztywnych sprzeglach pod 200tys i nic się nie dzieje.
Sa takze bajko pisarze ze skrzynie sie psuja synchronizatory lecą jak dla mnie to niech mówia co chcą ja wiem swoje.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 00:02
Posty: 10
Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi

Postprzez Leoo » 9 maja 2013, 07:37

Czy ktoś z Kolegów może naprowadzić mnie na linki do charakterystyk silników RF2A i RF5C 121 i 136KM. Szukam od pewnego czasu ale trafiam jedynie na silniki benzynowe.
Informacje te przydadzą się do analizy obciążeń kół zamachowych.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez taddow » 13 cze 2013, 22:29

Do Thadeuss. Jestem na etapie wyboru sposobu zamiany 2masy na sztywne sprzęgło wg. Twoich wytycznych.
Koło zamachowe z mazdy 626 silnik RF2A koszt na allegro ok 150-200 PLN używka. Docisk LUK nowy 450-500 PLN. Zakładam że dla bezpieczeństwa trzeba będzie wymienić łożysko więc koszt SACHS ok 150 PLN. Jedynym problemem jak napotkałem jest owa tarcza sprzęgła.
Do koła zamachowego z mazdy 626 potrzeba tarczy o fi 225mm(oryginalne koło mazdy 6 ma fi 240mm).
Wałek wielorowkowy w maździe 6 ma 23 zęby i parametry 23,3x26,2. (do mazdy 626 na 22 zęby)
Od Lancera nic takiego nie znalazłem. Najbliżej tych parametrów jest tarcza od:Mitsubishi L 400 Nadwozie Pełne (PAOV) 2500 TD. Ma parametry fi 225 i 23,2x26,1 ilość rowków 23;koszt LUK ok 360 PLN.Teraz moje pytanie brzmi czy jednak przy tak wielu niewiadomych nie lepiej zlecić regenerację firmie AVANTI? Chłopaki z firmy sprzegla.com też przerabiają 2masę na sztywno wyjmując z niej bebechy i zastępują to wkładem z aluminium. Szczegóły techniczne nie są mi bliżej znane. Koszt z regeneracją tarczy i docisku ok 800 PLN.
Zostałem też poinformowany, że po przeróbce auto będzie mniej komfortowe (chodzi o tłumienie drgań) a także "będzie słychać" skrzynię biegów.
Jeśli zdecyduję się na jedno z powyższych rozwiązań na pewno dam znać i w razie możliwości udokumentuję wszystko fotami.
taddow
 

Postprzez Piotr Bydgoszcz » 20 cze 2013, 00:24

Z firma Avanti dajcie sobie spokój dałem sie zwiesc nowoczesne maszyny ...artykuły w Motorze...jak to się regeneruje dwumasy .Do ewentualnej regeneracji kół mam z 10 ale na próbę zregenerowałem jedno twierdzili aby gwarancja była ważna trzeba zregenerować z tarczą i dociskiem OK wysłałem i zapłaciłem za komplet .Wyglądało to przyzwoicie ale po zamontowaniu TOTALNA PORAŻKA!!!Efekt jest taki że musze zwieźć auto 400km na lawecie od klijenta wyciągnąć to badziewie i założyć dobra uzywke lub nowe .Wszystkie koszty po mojej stronie gdyby ktoś był ciekawy jak zachowują się dwumasy po regeneracji w Avanti prosze pisać:)
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 14:21
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 RF5C 2004'

Postprzez Mandey » 20 cze 2013, 23:05

Moja ma ponad 210 tys. I dwumasa do wymiany/regeneracji. Ze względu na to, że Madzia za ok. rok, max. 2 niestety zostanie sprzedana wstępnie zdecydowałem się na regenerację dwumasy. Pisałem już w regionalnym, to tutaj też zapytam.

Czy może ktoś polecić mechanika lub warsztat na śląsku zajmujący się regeneracją dwumasy?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Leoo » 20 cze 2013, 23:08

Piotr Bydgoszcz napisał(a):Wyglądało to przyzwoicie ale po zamontowaniu TOTALNA PORAŻKA!!!

Czekamy na efekty autopsji koła.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Mandey » 21 cze 2013, 11:04

Tutaj kolega konkretną firmę podał. Dlatego zapytałem o inną :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Nimrod-PW » 21 cze 2013, 12:20

Ja tam regenerowałem sprzęgło i dwumasę w Avanti i zrobiłem już prawie 3 tyś. kilometrów i chodzi jak należy. Także mogę polecić jak kogoś nie stać lub nie chce wywalić ponad 3 tyś. na nowe.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez klosek6 » 21 cze 2013, 12:25

Ja mam zrobione ponad 20000 tys km i chodzi ok , Klientowi też regenerowałem tylko w poliftowej i też zero problemów , więc również polecam
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Mandey » 21 cze 2013, 14:53

klosek6 napisał(a):Klientowi też regenerowałem

Nawet skusiłbym się podjechać, tylko mam 700km...
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2013, 19:55

Piotr Bydgoszcz napisał(a):Wyglądało to przyzwoicie ale po zamontowaniu TOTALNA PORAŻKA!!!Efekt jest taki że musze zwieźć auto 400km na lawecie od klijenta wyciągnąć to badziewie i założyć dobra uzywke lub nowe .Wszystkie koszty po mojej stronie

a to gwarancji nie dają ?? :>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Piotr Bydgoszcz » 21 cze 2013, 21:15

No dają ale nie ma komu zapłacić za demontaż i montaż...
Remonty kapitalne diesli mazda 5,6, MPV.Wszystkie części silnikowe RF5C RF7J
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 14:21
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 RF5C 2004'

Postprzez roman1979 » 24 cze 2013, 19:28

Thadeuss napisał(a): Koledzy jest to realne bo sam zakladalem tyle że trzeba troszkę pokombinowac.
A więc tak kolo zamachowe zakladamy od silnika RF2A tzn bardzo popularnego 2.0 DITD
Wszystko pasuje idealnie ten sam rozstaw śrub ten sam wymiar centrujący.
Ten sam wieniec rozrusznika.
Od niego także zakladamy docisk.
Łożysko może zostac od dwumasy jeśli jest ok?
Z tarczą są male problemy ponieważ walek sprzęglowy ma 23 zęby a tarcza z tlumnikiem drgań ma 22
Można podebrac od mitsubishi lancera lub zamówic w http://sprzegla.com/
ja wybralem tę drugą opcję i panowie dobrali odpowiednią tarczę wzmocnioną.
Autko chodzi jak ta lala i szczerze dziś mam na warsztacie 3 mazdę tym razem znajomego i też mu przerabiam na zwykle sprzęglo.
A więc jeśli się chce to można.
Pozdrawiam
Niebawem wrzucę fotorelacje z przebiegu.
Ty czasem........


witam też jestem zainteresowany wywaleniem dwumasy i założyć sztywne koło zamachowe potrzebuje więcej informacji co do tarczy a dokładnie jaką tarcze mam dorobić lub od jakiego silnika mitsubishi lancera mam podebrać
dziękuję pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Postprzez RychuGda » 25 cze 2013, 16:55

Witam

Mam taki problem auto szarpie delikatnie przy ruszaniu ale tylko przy ruszaniu lub probie ruszenia na samym sprzegle przy zmianie na wyzsze biegi nic sie nie dzieje. Sytuacja zaczela sie po wymianie sprzegla i kola dwumaswego na nowe (kolo LUK, sprzęgło Exedy). Czy ktoś domyśla sie z czym problem ? mechanik twierdzi że to złą praca koła i że ma wade fabryczną i żeby reklamować co wy na to ?
Początkujący
 
Od: 6 sie 2012, 22:03
Posty: 11
Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010

Postprzez jaciek » 25 cze 2013, 22:01

Koledzy ja wymienialem w grudniu kolo luk sprzeglo exedy na poczatku tez troche szarpalo przy ruszaniu,pytalem mechanika ktory to robil mowil pojezdzij troche niech sie komplet dopasuje,po przejechaniu 1 tys.kilometrow zaczelo to szarpanie slabnac.zrobilem juz 5tys. na tym zestawie jest ok.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 19:38
Posty: 51
Skąd: chelm
Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.

Postprzez martii69 » 8 lip 2013, 17:35

a czy ktos z was mial problem z nowym kołem 2m?? w zeszlym tygodniu wymienilem na nowy kpl LUK i auto chodzi gorzej niz przed naprawa:) dodatkowo metaliczne "uderzenie" przy gaszeniu silnika jest bardzo wyrażne.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 10:33
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2003r. 2.0 mzr-cd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6