pompa vacuum (podciśnienia)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez majron » 3 lut 2012, 10:28

Dzięki Mc'Fly.

Z tego co widzę po fotorelacjach nie jest to aż tak bardzo trudny proces. Wiem, że tam jeszcze taka okrągła uszczelka jest, ktoś zna jej symbol?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez generaldawid » 17 lip 2012, 01:36

Witam, wracając z pracy po zjechaniu z autostrady zauważyłem ze w momencie wysprzęgnięcia obroty lekko się podnoszą tak do 3tys i wahają się od powiedzmy 2.7tys do 3.1tys i po kilku chwilach spadają i się normuje a na biegu po puszczeniu gazu na 2 sekundy obroty się utrzymują i po dotknięciu gazu delikatnie wyczuwalne jest szarpniecie i tak miałem przez jakieś 10 km i po tym wszystko wróciło do normy. Czy to może być zanieczyszczona przepustnica czy to może problem z sensorami położenia przepustnicy.Przepustnice czyściłem 9tys mil temu.

EDIT:
Dzisiaj właśnie rozebrałem przepustnicę ale nie miałem do czego się doczepic za to po prawej stronie kierując się od strony wlotu powietrza namierzyłem coś co przypomina gruszkę jest to pompa próżniowa
po jej odkręceniu tłok poruszał się ciężko i się przycinał powinienem to wymienić bo ten element jest nie rozbieralny ale ja zastosowałem trochę oleju teflonowego i mam nadzieje ze rozwiąże problem i odłoży wymianę tego elementu na kilka tygodni;) a tak wygląda ten element.Obrazek

EDIT(moderator)-przeniosłem do odpowiedniego wątku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 23 lip 2012, 08:53.
Powód: post pod postem

Postprzez zinqzinq » 21 wrz 2012, 15:30

Witam bylem dzisiaj u mechanika i zdiagnozowal mi usterke pompy vacuum z tego co mi powiedzial to bardzo droga rzecz do wymiany, moje pytanie to ile moge jezdzic z zepsuta pompa vacuum?

Ogolnie zaczely sie dziac dziwne rzeczy , obroty zaczely falowac na biegu jalowym , auto zaczelo drgac , grzechota przy dodawaniu gazu... dzisiaj nawet ledwo ruszylem ze swiatel przez te skaczace obroty :(

autko prawie 2009 rok 75k mil przejechane,dbalem jak o dziecko a tu mi takie numery zaczela odstawiac oj madzia madzia :(

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 gru 2011, 16:04
Posty: 20
Skąd: Nottingham
Auto: Mazda 6 2008 2.0 Sport

Postprzez rossignol » 23 paź 2012, 00:49

Witam serdecznie wszystkich.

Mam maly problem prawdo podobnie z vacum pompa. Mianowicie bylem wczoraj na przegladzie i diagnosta dostrzegl glosne zegotanie podczas pracy silnika w zakresie obroyow ok 3/4 tys.
Odwiedzilem znajomego mechanika ktory potwierdzil ze prawdo podobnie jest to ta nieszczesna pompa.
Ogolnie auto spisuje sie super i wewnatrz podczas jazdy tego wogole nie slychac. Niestety Ja juz o tym wiem i siedzi mi w glowie ze tam pod maska jest cos nie tak.
Moze ktos z Was mi powie czym grozi dalsza ekspolatacja auta i jaki moga byc nastepstwa jak ta pompa sie rozpadnie. Czy moze uszkodzic walek rozrzadu lub tym podobne?
Help <jupi>
rossignol
 

Postprzez rossignol » 23 paź 2012, 00:49

Witam serdecznie wszystkich.

Mam maly problem prawdo podobnie z vacum pompa. Mianowicie bylem wczoraj na przegladzie i diagnosta dostrzegl glosne zegotanie podczas pracy silnika w zakresie obroyow ok 3/4 tys.
Odwiedzilem znajomego mechanika ktory potwierdzil ze prawdo podobnie jest to ta nieszczesna pompa.
Ogolnie auto spisuje sie super i wewnatrz podczas jazdy tego wogole nie slychac. Niestety Ja juz o tym wiem i siedzi mi w glowie ze tam pod maska jest cos nie tak.
Moze ktos z Was mi powie czym grozi dalsza ekspolatacja auta i jaki moga byc nastepstwa jak ta pompa sie rozpadnie. Czy moze uszkodzic walek rozrzadu lub tym podobne?
Help <jupi>
rossignol
 

Postprzez dobrzyn22 » 23 paź 2012, 11:22

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 23 paź 2012, 11:22

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zdzislaw1968 » 29 sty 2013, 19:29

Witam !!!

Dziś miałem zdarzenie – podczas dojeżdżania do skrzyżowania pedał hamulca stał się sztywny i musiałem się ratować ręcznym. Później wszystko było normalnie tj. hamulec był jak zawsze w porządku. Na szczęście skończyło się ok. Po wysłuchaniu objawów mechanik stwierdził że to waku. Najpierw parę telefonów odnośnie cen (nowa – 3,3 tys <glupek2> , używki ok 200 zł). Więc zdecydowałem się na używkę <lol>
W każdym razie u mnie nie występowało grzechotanie, itp, ale tylko od czasu do czasu sztywny pedał. Ostatni raz taki objaw miałem 1,5 miesiąca temu, a codziennie dojeżdżam do pracy 20 km.
Zamówiłem część u Rikiego jak dojdzie to od razu montuję i zobaczymy co będzie dalej.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez generaldawid » 30 sty 2013, 14:18

zinqzinq napisał(a):Witam bylem dzisiaj u mechanika i zdiagnozowal mi usterke pompy vacuum z tego co mi powiedzial to bardzo droga rzecz do wymiany, moje pytanie to ile moge jezdzic z zepsuta pompa vacuum?

Ogolnie zaczely sie dziac dziwne rzeczy , obroty zaczely falowac na biegu jalowym , auto zaczelo drgac , grzechota przy dodawaniu gazu... dzisiaj nawet ledwo ruszylem ze swiatel przez te skaczace obroty


Ja wedlug tego co napisales i tego ze sam mialem podobny problem stawiam na silniczek krokowy. Moja rada jest to zebys odpiol kostke z niego i pojezdzil tak ze dwa dni. Jedynie na zimnym silniku bedziesz mial maly problem z utrzymaniem obrotow ale jak sie nagrzeje to minie i wtedy zobaczysz czy problem minol z twoja usterka.

Dopisano 30 stycznia 2013, o 13:24:

zdzislaw1968 napisał(a):Dziś miałem zdarzenie – podczas dojeżdżania do skrzyżowania pedał hamulca stał się sztywny i musiałem się ratować ręcznym. Później wszystko było normalnie tj.
Ja stawial bym na pompe ukladu chamulcowego jesli miales problem z pedalem chamulca.

Po wysłuchaniu objawów mechanik stwierdził że to waku.

Z tego co wiem to zadnej pompki vacuum niema w ukladzie chamulcowym wiec mysle ze mechanik wprowadzil ciebie w blad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez zdzislaw1968 » 30 sty 2013, 16:33

Witaj !!

A co ze wspomaganiem (servo)? Nie mówię, że mój mechanik to super expert, ale własnie dlatego też czytam i pisze na forum. Co dwie głowy to nie jedna. Powiem szczerze, że na początku też myślałem o pompie hamulcowej, ale parę osób mówiło, że to najprawdopodobniej waku, które daje podciśnienie na wspomaganie.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez meter89 » 22 sie 2013, 10:40

Czy przy wymianie pompy vacum jest coś na co trzeba uważać? Czy poprostu wystarczy wymontować starą i poprostu do nowej/używanej wpiąć wężyki i zakręcić ją na miejsce?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez samson22 » 3 wrz 2013, 18:20

Wystarczy wymontowac i zamontowac nową. Przed montażem nowej warto zalać ją olejem

pozdrawiam
Samson
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez aryu » 4 wrz 2013, 14:52

Juz mnie glowa zaczyna bolec od przegladania forum wiec zapytam wprost bo musze miec pewnosc.
Od jakiegos czasu slysze stuki z pompy vacuum. Teoretycznie sprawa prosta czyli wymiana tego sprzegielka ale zastanawia mnie bardziej, duzo glosniejszy stukot na zimnym silniku podczas przyspieszania. Po jakichs 3-5 minut jazdy on mija a pompe slychac tylko po otwarciu maski okolo przy 3000rpm. Zastanawiam sie czy mieliscie tak samo i te stuki na zimnym silniku to moze byc wina tego sprzegla?

Ps. MIeszkam w UK i w serwisie Mazdy powiedziano mi 525 funtow za pompe :(
Mama nadzieje ze maja to sprzeglo i ze jes tansze...

Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Artur
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez aryu » 2 paź 2013, 13:43

No i jestem w kropce.
Łacznik pomiędzy pompa a walkiem wymieniony (Ł150) stukow z pompy brak (i tak nie były słyszalne w samochodzie) ale niestety te przy przyspieszaniu po zapaleniu pozostaly. Przypominaja one stukanie zaworow ale mechanik który wymienial rozrząd 2 miesiące temu twierdzi ze je ustawial. Umowilem się na kalibracje wtryskow w serwisie (kolejne Ł80) zobaczymy czy to cos da. Dodam tylko ze pol roku temu wymieniałem podkładki pod wtryskami i kalibracja nie była robiona ale stuki pojawily się już wcześniej (już długo tak jezdze). Czy mogą one być spowodowane brakiem kalibracji? Bo jeśli to nie to, to nie uśmiecha mi się po raz kolejny placic za cos co nie przynosi efektow...


Pozdrawiam
Artur
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez bieski » 2 paź 2013, 13:49

Kalibracje mozesz wykonac sam przy pomocy kabelka. Poszukaj na forum.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez aryu » 2 paź 2013, 18:12

Tak wiem.
Nie myślcie ze ide na latwizne i zadaje pytania na forum bez wcześniejszego przegladniecia go. Wiem o kabelku i stykaniu go z masa 5 razy w ciągu 5 sekund ale niestety u mnie to nie zadzialalo wogole. Na kalibracje jestem umówiony na poniedziałek wiec mam weekend na kolejne proby kalibracji własnoręcznie. Chyba już trochę nie w temacie pisze bo watek jest o pompie vaccum wiec opisze swój problem w innym odpowiednim watku. Jeszcze tylko jedna rzecz sprawdze mianowicie czytałem gdzies ze to może być cos z paskiem od alternatora lub lozyskami i żeby polac je woda a stukot powinien na chwile ustac – sprawdze rano. Ostatnie pytanko: czy mogę wykluczyć obrócenie panewek skoro stuki mam już od ponad pol roku 15000km w tym trasa Anglia – Polska i z powrotem bez większych postojow? A wydaje mi się ze jeśli by to były panewki to silnik by się już dawno zatarl... Chyba ze się myle?...
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez samson22 » 2 paź 2013, 19:56

Nie mylisz się

pozdrawiam,
samson
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez nedd » 6 gru 2013, 17:38

pozwolę sobie nieco odświeżyć temat. Padła mi pompa vacuum, potrzebuję kupić używaną. Czy ktoś mógłby mi podrzucić namiar gdzie ew. pytać o tą część?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez marko11166 » 15 mar 2014, 18:40

Mam pytanie odnoście uszczelnienia pompy vacum tego oringa
Czy ktoś wie gdzie można kupić taki oring , ewentualnie jakie ma on rozmiary żeby można kupić coś podobnego
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 22:51
Posty: 26
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda6 CiTD
2.0 136KM
Rok 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6