dobrzyn liczę na ciebie, ale z tego co ja pamiętam, chyba nie było to jasno wytłumaczone :/ a ja niestety z mechaniki orłem nie jestem
Hamulec ręczny – różne problemy
tą nakrętką na trzpieniu tylko regulujesz całkowity naciąg, grzebałem przy tym i cały czas miałem blaszki tak samo nierówne.
dobrzyn liczę na ciebie, ale z tego co ja pamiętam, chyba nie było to jasno wytłumaczone :/ a ja niestety z mechaniki orłem nie jestem
raczej podejmuję się rzeczy łatwych i mało inwazyjnych (czyt. jak coś spieprzę, to łatwo to komuś po mnie naprawić) dlatego też lubię mieć wytłumaczone jak 1 + 1 = 2
dobrzyn liczę na ciebie, ale z tego co ja pamiętam, chyba nie było to jasno wytłumaczone :/ a ja niestety z mechaniki orłem nie jestem
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):tą nakrętką na trzpieniu tylko regulujesz całkowity naciąg
o tym pisałem ,a jak jest jakaś dodatkowa regulacja to napewno nie pod tunelem środkowym,ale raczej nie ma
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
matthies napisał(a):dobrzyn liczę na ciebie, ale z tego co ja pamiętam, chyba nie było to jasno wytłumaczone
no znalazłem... pomoże jedynie wymiana linek...po prostu jedna jest mocniej rozciągnięta. Do tego pozostaje kontrola zacisku, dlaczego tak się zrobiło (być może to jakaś sprawa z przeszłości, o której obecny właściciel może nic nie wiedzieć).
Ps. oprócz tego doczytałem, że linki w M6 są dość "liche" – stąd mogą być tego typu problemy.
PZDR
przyjrzę się tym hamulcom, bo dziś na przekładce kół jak buda była w powietrzu, pomimo zaciągniętego ręcznego swobodnie kręciłem LT, podczas gdy PT był nie do ruszenia.
Może rzeczywiście się wyciągnęła, to by świadczyło o tym nierównym naciągnięciu od kół do blaszek.
Dzięki.
Może rzeczywiście się wyciągnęła, to by świadczyło o tym nierównym naciągnięciu od kół do blaszek.
Dzięki.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
No ja mam odwrotnie. Lewy trzyma, prawy swobodnie, bez oporu. Będą się tym bawił najpóźniej w sobotę.
dołączyłem do tego wątku wątek o regulacji ręcznego – masz tam wstawione kilka zdjęć, jak wygląda cała dźwignia – może to Ci coś pomoże 
Mandey napisał(a):Będą się tym bawił najpóźniej w sobotę.
i jak, bawiłeś się?
Ja u siebie lekko rzuciłem okiem i mam dwa wnioski:
1. był zacisk zapieczony, w ogóle ręczny nic nie robił
2. linka chyba i tak jest wyciągnięta, bo po odruchaniu zacisku, dalej nic, a linka pod tunelem luźna.
Skomplikowana jest taka wymiana linek? Jakie najlepiej zanabyć?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):i jak, bawiłeś się?
Nie, niestety nie udało się
Witam.
Czy jest jakiś zestaw naprawczy do hamulca ręcznego – chodzi o mechanizm przy zaciskach? Strasznie to skorodowane, a po za regeneracją zacisków (wymiany uszczelek)nic nie mogłem znaleźć. Ręczny działa słabo, pomimo podciągnięcia.
Pozdrawiam
Czy jest jakiś zestaw naprawczy do hamulca ręcznego – chodzi o mechanizm przy zaciskach? Strasznie to skorodowane, a po za regeneracją zacisków (wymiany uszczelek)nic nie mogłem znaleźć. Ręczny działa słabo, pomimo podciągnięcia.
Pozdrawiam
- Od: 31 paź 2009, 11:46
- Posty: 33
- Skąd: Ripon
- Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM
Ja kupiłem używany zacisk, rozebrałem, wyczyściłem, wysmarowałem, nowy komplet gumek.
Zacisk: 40zł
Gumki: 20zł
Smar: 5zł.
Ręczny może Ci nie działać bo strzelił mechanizm, tam jest kilka elementów które mogą klęknąć.
Zacisk: 40zł
Gumki: 20zł
Smar: 5zł.
Ręczny może Ci nie działać bo strzelił mechanizm, tam jest kilka elementów które mogą klęknąć.
Dzwignia hamulca ręcznego w 6 przynajmniej w A-spec jest nie naprawialna,no można sie bawić w rozwiercanie nitów .....strata czasu i pieniedzy........,ja kupiłem całą na alledrogo, rzekomo od hatb.,a do a-speca podeszła
,a wyrobiła sie albo urwala zapadka ,ale to juz stwierdze po wymianie 
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam.
Czy nikt z kolegów nie bawił się w wymianę lub odnowienie tego mechanizmu? Mam zamiar zregenerować zaciski, a brakuje mi tylko części od ręcznego. Przy okazji jak i czym zaślepić otwory przed piaskowaniem zacisku.
Czy nikt z kolegów nie bawił się w wymianę lub odnowienie tego mechanizmu? Mam zamiar zregenerować zaciski, a brakuje mi tylko części od ręcznego. Przy okazji jak i czym zaślepić otwory przed piaskowaniem zacisku.
- Od: 31 paź 2009, 11:46
- Posty: 33
- Skąd: Ripon
- Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM
Ja zajrzałem w końcu do swojego i ujrzałem taki widok... (tą "nakrętkę" sam ściągnąłem)
Zaciągnięty na amen. Już wiem co sie z klockami stało
Macie jakieś pomysły na naprawę tego, czy tylko wymiana na nowy?
Zaciągnięty na amen. Już wiem co sie z klockami stało
Macie jakieś pomysły na naprawę tego, czy tylko wymiana na nowy?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6