Czy ostatnia wymiana uszczelniaczy skrzyni ma związek z zepsuciem rozrusznika?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bartus2003 » 14 lut 2013, 21:29

Witajcie!

Otóż ostatnio kilka dni po wizycie u mechanika, który wymieniał wahacze oraz uszczelniacze w skrzyni biegów, zepsuł mi się rozrusznik w trakcie jazdy!

W trasie do Holandii po przejechaniu 700km na autostradzie nagle zaczęło coś w aucie stukać, kiedy zwolniłem i chciałem zjechać nagle coś mocno trzasnęło i auto się wyłączyło. Po otwarciu maski szybka diagnoza, rozrusznik się naderwał ze skrzyni biegów gdzie mogłem nim ruszać góra dół bez większej siły oraz był wyciek oleju.

I teraz moje pytanie czy wiecie może co się stało? I czy praca mechanika może mieć coś wspólnego z tą usterką?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2013, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 kombi, 2005rok, 2.0-121 diesel

Postprzez zielonyb5 » 16 lut 2013, 02:13

A wyciagal skrzynie do uszczelnienia czy tylko wymienial uszczelniacze na pol osiach? Jak wyciagal skrzynie to jego wina bo go nie dokrecil.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez NICO38 » 17 lut 2013, 23:04

Bez urazy ale rozrusznik nie ma bezpośredniego kontaktu z kadlubem olejowym skrzyni biegów więc nie ma możliwości by wyciekl ci olej.
To że w rozruszniku puścily śruby i byl luźny bylo zapewne spowodowane tym iż 4 korbowód zrobil dziurę w bloku a przy tym uszkodzil rozrusznik taki przypadek mialem ostatnio w autku klienta.
Rozrusznik wlasnie jest na wysokości 4 cylindra.
Ale pewnie to już wiesz.
Pozdrawiam
NICO38
 

Postprzez bartus2003 » 18 lut 2013, 17:43

NICO38 napisał(a):To że w rozruszniku puścily śruby i byl luźny bylo zapewne spowodowane tym iż 4 korbowód zrobil dziurę w bloku a przy tym uszkodzil rozrusznik taki przypadek mialem ostatnio w autku klienta.
Rozrusznik wlasnie jest na wysokości 4 cylindra.


Dziękuję za odpowiedź, potwierdziły się twoje przypuszczenia :/
Powiedz mi czy przebieg ma wpływ na tą usterkę, ile może ona kosztować? Części nowe, czy używane i czy to w ogóle opłacalne?

Kurcze za rok mam wesele, miałem kupić autko, zbierać na wesele a widzę, że z tą mazdą 6 same nieprzewidziane wydatki.

Co mi polecasz jako użytkownik i mechanik Mazdy 6?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2013, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 kombi, 2005rok, 2.0-121 diesel

Postprzez NICO38 » 18 lut 2013, 22:13


Witam
Tak jak myślalem.
Co masz robic?
Są trzy wyjścia
1. Kupic drugi silnik. (może się okazac gorszy jak ten co masz)
2. Kupic blok silnika i zrobic go porządnie tak by chodzil dlugi czas bez problemów.
3. Sprzedac autko.

Wszystko zależy jakie fundusze mamy do przeznaczenia
czy chcemy by bylo tanio? czy dobrze?

Pozdrawiam
NICO38
 

Postprzez bartus2003 » 18 lut 2013, 22:41

Chyba najtrafniejsza dla mnie jest opcja druga,

Chciałbym zrobić remont dobrze, ile będę potrzebował pieniędzy? 2tys?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2013, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 kombi, 2005rok, 2.0-121 diesel

Postprzez NICO38 » 18 lut 2013, 23:18

Jeśli remont to tak.
Blok silnika jest aktualnie dobra oferta : http://allegro.pl/mazda-6-silnik-blok-s ... 12306.html

Pierścienie i panewki wszystko zależy jakiej firmy
taka cena
Szlif walu jak wyda na 3 szlif korba będzie super jak nie wyda drugi wal.
Koszt szlifu okolo 450zl
Nowa uszczelka glowicy
Ewentualnie uszczelniacze zaworowe
zawory prowadnice
i robocizna
chyba że sam to zrobisz wtedy będzie taniej .

W przeciwnym przypadku 2 tys będzie malo.
Pozdrawiam

Dopisano 24 lut 2013, 17:14:


Dla wszystkich zainteresowanych dodam informację odnośnie uszczelniaczy skrzyni biegów
że jeśli ktoś chce można nie płacić kwoty 54zł za uszczelniacz niby że oryginalny ;)
i kupić zamiennik za 17 zł firmy JC Auto b ;) Bardzo dobry sprawdzony .
Pasuje od Nissana Maxima nr. katalog. G31001 WYM 39x59x11x17
NICO38
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6