Wymiana oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 1 paź 2012, 21:33

Hubix napisał(a):Zlatywał szybko !

a odkręconą miałeś tylko jedną śrubę czy dwie (mówię o tych na spodzie, tą do nalewania pomijam-tzn była oczywiście odkręcona)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 1 paź 2012, 21:59

U mnie są dwie śruby:

-ZLEW
-WLEW

Odkręcam zlew, zlewam, zakręcam. Auto mam przechylone tak aby zlać całość. Drutem wyciągam resztki oleju. Zakręcam zlew. Odkręcam wlew i wlewam ciut nad max.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 2 paź 2012, 08:23

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukaszbom » 5 paź 2012, 11:02

dobrzyn22 napisał(a):Hej panowie, ma ktoś pomysł, jak przyspieszyć wymianę tego oleju


Wiem, że już po fakcie, ale mi wlewanie oleju przyspieszyło takie coś:
http://allegro.pl/pompka-do-spuszczania ... 45386.html

:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez dobrzyn22 » 5 paź 2012, 15:52

lukaszbom napisał(a):Wiem, że już po fakcie

Po fakcie i nie aktualne...po prostu próbowałem złym otworem spuszczać olej :| a spuszczając z prawidłowego spustu to trwa kilka minut, napełnianie odpowiednim otworem również szło sprawnie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez makak » 12 paź 2012, 10:14

Jako, że zbliża się magiczne 100tys. zainteresowałem się tematem oleju w skrzyni biegów. Przejrzałem temat i jak zwykle zdania są podzielone tzn. wymieniać/nie wymieniać, GL4/5 o markach nie wspomnę ;) Skłaniam się do Castrol TAF-X 75W90 (z tego co widziałem aktualnie zmiana nazwy na Castrol Syntrans 75W90), bo najczęściej przewinął się w tym temacie jako ten 'najlepszy'. W specyfikacji posiada GL-4+. Jeśli chodzi o ilość wyczytałem, że wejdzie ok. 2,9l, tak? <nauka>
Początkujący
 
Od: 19 maja 2012, 08:04
Posty: 15
Auto: Mazda 6 | 2.0 PB | GG | '04

Postprzez dobrzyn22 » 12 paź 2012, 11:02

makak napisał(a):Jeśli chodzi o ilość wyczytałem, że wejdzie ok. 2,9l, tak? <nauka>

zależy czy benzyna, czy diesel ;) ...jest napisane w fotorelacji ;) :

-benzyna 2,9
-diesel 2,3
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=142795
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez borowa » 29 paź 2012, 00:06

Kolego dobrzyn22 czy czujesz jakąś różnicę po wymianie oleju w skrzyni ? Pytam bo mam zamiar wymienic na ten sam olej co ty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Postprzez dobrzyn22 » 29 paź 2012, 10:00

polecam wymianę <spoko>
u siebie zaaplikowałem zestaw:
-wymiana oleju w skrzyni
-wymiana oleju w silniku(choć miał 8 tys od statniej wymiany-ale to było "przy okazji")
-kalibracja wtryskiwaczy

Silnik pracuje równiej, ciszej i wogóle jestem zadowolony <ok> <spoko>
Co do pracy skrzyni biegów, różnicy nie zauważyłem...ale olej był czarny, więc z pewnością dzięki takiej wymianie przedłużasz życie skrzyni
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Premium_83 » 29 paź 2012, 11:46

Witam,
ja również w mojej madzi w sobotę wymieniałem olej w silniku i w skrzyni biegów oraz komplet filtrów (już prawie 170 tys. km). Jeżeli chodzi o olej w skrzyni biegów taki sam jak u kolegi dobrzyn22 również nie zauważyłem różnicy przy zmianie biegów (przejechane 50 km).
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 15:01
Posty: 10
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna GG\GY 2003r. + LPG Stag4

Postprzez eszo67 » 29 paź 2012, 14:46

Ja takze w sobote wymienialem w skrzyni olej byl strasznie brudny przepracowany,wlalem mobila 75w90SHC wrazenia po wymianie moze jakby lepiej sie lewarkiem mieszalo :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez borowa » 2 lis 2012, 23:36

W najbliższym czasie zabiorę się za wymianę oleju w skrzyni. U mnie czasami przy zmianie biegu 1 na 2 lekko haczy, mam nadzieje ze wymiana coś pomoże :) na pewno nie zaszkodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2011, 23:04
Posty: 37
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 2.0 GH diesel TS2 Estate 2008r

Postprzez zagiell » 19 gru 2012, 18:52

I ja dzisiaj wymieniłem sobie olej w skrzyni no i przy okazji w silniku, bo przyszedł już czas. Wrażenia po wymianie jak najbardziej pozytywne. U mnie niestety od nowości olej wymieniany nie był, a na liczniku obecnie 145tys. A co ciekawe, samochód był serwisowany przez poprzedniego właściciela, lecz na fakturach nie znalazłem info o zmianie oleju w skrzyni, toteż zdecydowałem się na wymianę, bo olej niedrogi – zdecydowałem się jak większość na Castrol Syntrans Transaxle 75W90. Co prawda na starym oleju skrzynia pracowała lekko i bezproblemowo, ale jednak na nowym pracuje jeszcze trochę lżej i nie jest to raczej placebo ;)
No i nie wiem jak Wy, ale ja nie potrzebowałem do zmiany żadnego lejka i wężyka. Udało mi się wlewać olej bezpośrednio z butelek, które mają fajne końcówki do tego. Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie jest wystarczająco dużo miejsca, aby ustawić butelkę z olejem w taki sposób, żeby całą jej zawartość wlać do skrzynii :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez NIEBO! » 9 mar 2013, 00:10

borowa napisał(a):W najbliższym czasie zabiorę się za wymianę oleju w skrzyni. U mnie czasami przy zmianie biegu 1 na 2 lekko haczy, mam nadzieje ze wymiana coś pomoże :) na pewno nie zaszkodzi.


Przeczytałem cały ten wątek i mam dokładnie to samo. Mazdę mam od miesiąca i najbardziej jestem zmartwiony pracą skrzyni. Otóż jak ruszam to w 50% przypadków:
1 przyhaczenie 2, 3 ,4, 3, 4,2,3, wszystko cacy .. co najlepsze jak już wrzucę pierwszy raz dwójkę z przyhaczeniem to później już tego manewru wykonać "nie umiem" dopiero jak auto postoi.. zleci olej.

Czytając ten wątek skłaniam się do tego żeby wymienić olej. Nie wiem czy czekać na cieplejsze dni i czekać aż problem może zniknie, czy może oleju jest za mało i stad te zgrzyty, i zanim się porozbryzguje to 2 wchodzi "na sucho" czy może olej jest już mocno przepracowany.

Kety napisał(a):Jeszcze takie pytanko retoryczne...dlaczego skrzynia w M6 działa tak opornie? Mam jeszcze 323f z 99roku, przejechane podobno 170tys a skrzynia działa jak nowa...oby wszystkie samochody mialy tak fantastyczne skrzynie :)


Mam te same odczucia. No kurcze w poprzednim moim aucie (Civic '95 187000km) biegi wchodziły jak po maśle, precyzyjnie i bez żadnych problemów... a w obecnym taki zonk. Poczekam do wiosny ... jeśli problem zniknie to przed następną zimą wymieniam olej w skrzyni. No chyba ze zacznie haczyć na poważnie a nie jak teraz delikatnie, tylko 50/50 i to tylko przy pierwszej zmianie z 1 na 2 :P Czy może nie czekać? Kolego borowa, zrobiłeś już tą wymianę? Ustała dolegliwość 1 haczyk 2? Przebieg mojej GY to 134kkm ale nie wiem czy na 100kkm była wymiana.
---------------------------Dodano po 8 godzinach -------------
Dzisiaj rano po ruszeniu jechałem przez 30 sek na 1 i zahaczenia na 2 nie było. Spróbuję przez jakiś czas robić tak samo i zobaczę czy to reguła czy miałem dzisiaj farta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Przemysław » 20 mar 2013, 18:14

Zabrałem się do wymiany oleju w skrzyni biegów ale nie mam pojęcia gdzie się go spuszcza. Wiem, że jest fotorelacja ale w skrzyni współpracującej z silnikiem wysokoprężnym i widzę, że nieco się różnią. Waszym zdaniem która śruba jest od spustu, ta na samym dole na zdjęciu nr1, czy ta wystająca z prawej strony na zdjęciu nr2?
Załączniki
1.jpg
2.jpg
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez rider143 » 20 mar 2013, 23:43

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez przemo2000 » 21 mar 2013, 00:46

Ta na pierwszym zdjeciu jest do spuszczania
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez Przemysław » 21 mar 2013, 11:25

Wielkie dzięki. Teraz mogę się zabrać do roboty.
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez marko11166 » 11 kwi 2013, 16:51

Renczna skrzynia biegów benzyna 2.87
silnik diesla 2.3
skrzynia automat 7.2
A wlew masz śrubę z boku skrzyni taka sama jak do spustu oleju ,na fotorelacji jest fajnie pokazane :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=142795
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 22:51
Posty: 26
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda6 CiTD
2.0 136KM
Rok 2003

Postprzez TadzikKnox » 23 kwi 2013, 05:57

Jestem po wymianie w swojej 2.0 diesel poliftowej, skrzynia 6-biegowa
Weszło równe 2,3 litra i zaczęło kapać z otworu wlewowego.
U mnie oba korki (wlewowy i spustowy) to śruby 24mm. To powinno naprowadzić wszystkich tych, którzy mają problem z namierzeniem odpowiednich śrub.

Ja zalałem u siebie coś takiego:
Obrazek

Niestety nie osiągnąłem pożądanego skutku czyli gładkie przejście z biegu 1 na 2. Przy zmianie 1->2 nadal lubi sobie chrupnąć, zagrzechotać itp.
Po rozgrzaniu się całego mechanizmu objawy ustępują.
Jak myślicie, czy zalanie ponad stan mogło by pomóc? I jak to zrobić bez stawiania samochodu na sztorc?!
Dodatkowo, ile można nalać ponad stan, żeby nie uszkodzić skrzyni?
Moja sztuka na zimowych kołach:
download/file.php?id=9757&mode=view
Początkujący
 
Od: 4 gru 2012, 07:06
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 GY 2006 kombi
2.0 D 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6