Witam,
jako że posiadam wersję amerykańską Mazdy 6 z silnikiem 2.3 benzyna w automacie. Po wczorajszych pierwszych opadach śniegu mam wątpliwości co do działania systemu ABS w moim samochodzie.
Auto jest już na oponach zimowych i efektywność hamowania oceniam na podobną jak w Oplu Vectrze A bez systemu ABS. Wytłumaczę jak to wygląda.
Jak hamuje tzn naciskam pedał hamulca to załącza się ABS ale pracuje w bardzo szybkim cyklu bardzo szybko blokuje i puszcza koło powodując paradoksalnie to, że wydłuża się ścieżka hamowania.
W moim poprzednim aucie Audi A4 B7 Avant system ABS o niebo lepiej hamował...Rzadziej niż teraz się blokował koła.
Jak hamują wasze mazdy Europejskie?
Czy jest możliwość przerzucenia pompy i sterownika ABS z wersji EU do USA?
Na moją głowę wydaje mi się że różnica jest właśnie w typie pompy i sterownika.
Czy może być to wina innego zawieszenia?
Dodam że sytuacja taka ma się od początku kiedy auto jeździe w Polsce po śniegu.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
ABS różnica w działaniu pomiędzy wersją USA, a EU?
Strona 1 z 1
http://www.naprawafelg.eu – prostowanie felg aluminiowych Wrocław – sprzedaż opon nowych i używanych
http://www.facebook.com/promar.teczowa
-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
http://www.facebook.com/promar.teczowa
-było A4 B7 2.0TDI jest Renault Laguna III Grandtour 2.0dCI 150km
-Mazda 6 '06 2.3i AUT – USA
- Od: 13 lip 2011, 10:23
- Posty: 35
- Skąd: Wro/Byd/EPWS
- Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km
a mi się wydaje, że wszystko działa tak jak należy...
pamiętaj, że ABS nie ma zadania skrócić drogi hamowania, ten system jest po to, abyś mógł skręcać autem podczas ostrego hamowania.
Oczywiście w zimę ma to mniejsze znaczenie, bo sterowność na śniegu i tak jest ograniczona...fizyki się nie oszuka.
widzisz...paradoksalnie system lepiej pracuje w Maździe(im mniej czasu są zblokowane koła tym większa skuteczność hamowania (na suchym
) i sterowność, ale jak widać na śniegu już nie jest tak różowo
PS. czasem też miałem wrażenie, że auto szybciej by się zatrzymało na śniegu(sypkim, nie ubitym), gdyby nie miało ABSu.
Ale cóż systemu tego nie wyłączysz( i w sumie dobrze
) więc...musisz się przyzwyczaić 
pamiętaj, że ABS nie ma zadania skrócić drogi hamowania, ten system jest po to, abyś mógł skręcać autem podczas ostrego hamowania.
Oczywiście w zimę ma to mniejsze znaczenie, bo sterowność na śniegu i tak jest ograniczona...fizyki się nie oszuka.
W moim poprzednim aucie Audi A4 B7 Avant system ABS o niebo lepiej hamował...Rzadziej niż teraz się blokował koła.
widzisz...paradoksalnie system lepiej pracuje w Maździe(im mniej czasu są zblokowane koła tym większa skuteczność hamowania (na suchym

PS. czasem też miałem wrażenie, że auto szybciej by się zatrzymało na śniegu(sypkim, nie ubitym), gdyby nie miało ABSu.
Ale cóż systemu tego nie wyłączysz( i w sumie dobrze
wiadomo, że opony też mają znaczenie i ABS będzie inaczej pracował na letnich i inaczej na zimowych (w zimę)...
ale jeśli chodzi o temat wątku, to nie sądzę, żeby były jakiekolwiek różnice w działaniu ABS pomiędzy wersjami EU i USA
ale jeśli chodzi o temat wątku, to nie sądzę, żeby były jakiekolwiek różnice w działaniu ABS pomiędzy wersjami EU i USA
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6