Wymiana klocków hamulcowych
klaudia30 napisał(a):Klocki wymienione, ale piszczą niemiłosiernie
hm... jest watek o klockach hamulcowych... wszystko zalezy jakie zostaly zalozone...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Jak ktoś chce mieć ciszę i dobry hamulec to polecam zestaw tarcze + klocki TEXTAR. Dodatkową zaletą jest fakt, iż tarcze są polakierowane na srebrno (na wzrór OE) więc przy feldze nie osadza się momentalnie rdza jak jest to w przypadku większości zamienników...
Klocki EBC miałem u siebie, jakośc hamowania dobra ale tarcze (OE) poszły do smietnika po 12.000km – powód? twardy klocek... tarcza przegrzana niemiłosiernie, piszczało a hamulec...po prostu OK, bez szaleństw.
Klocki EBC miałem u siebie, jakośc hamowania dobra ale tarcze (OE) poszły do smietnika po 12.000km – powód? twardy klocek... tarcza przegrzana niemiłosiernie, piszczało a hamulec...po prostu OK, bez szaleństw.
Riki napisał(a):Klocki EBC miałem u siebie, jakośc hamowania dobra ale tarcze (OE) poszły do smietnika po 12.000km – powód? twardy klocek... tarcza przegrzana niemiłosiernie, piszczało a hamulec...po prostu OK, bez szaleństw.
Miałeś zwykłe czarne EBC, czy green stuff?
Jakiś rok temu wymieniłem klocki hamulcowe z przodu, podczas wymiany mechanik zauważył ze pękła jedna sprężyna przytrzymująca klocek w jarzmie (taki mały drucik). Niestety w komplecie z klockami nie było nowych – mino tego ze klocki dość dobrej firmy ATE.
Przez rok było wszystko oki ale od pewnego czasu z tego kola dochodzą dziwne dźwięki na wybojach i podczas ruszania. Na początku myślałem ze to może drążek albo jakiś wahacz ale pan ze stacji diagnostycznej powiedział że nic nie widzi podczas testów na szarpakach.
Wiec jedyny strzał to te magiczne sprężyny. I teraz pytanie bądź prośba – skąd ja mam to cholerstwo kopić
nie ukrywam ze już szukałem z marnym skutkiem. Może ktoś ma jakiś zapas bo z tego co wiem niektóre firmy dają je w komplecie z nowymi klockami.
A może ktoś ma inny pomysł na moja przypadłość
Przez rok było wszystko oki ale od pewnego czasu z tego kola dochodzą dziwne dźwięki na wybojach i podczas ruszania. Na początku myślałem ze to może drążek albo jakiś wahacz ale pan ze stacji diagnostycznej powiedział że nic nie widzi podczas testów na szarpakach.
Wiec jedyny strzał to te magiczne sprężyny. I teraz pytanie bądź prośba – skąd ja mam to cholerstwo kopić
A może ktoś ma inny pomysł na moja przypadłość
dokładnie-jako zestaw montażowy klocków hamulcowych...koszt koło 25 zł
Ostatnio edytowano 1 wrz 2011, 22:16 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
czy ktoś pamięta jak te sprężynki wyglądają
znalazłem coś w intercars ale nie wiem czy to 

tak,ten zestaw zawiera i blaszki i sprężynki.Ich kształt nie jest aż taki ważny-pasują oba(w kształcie M i V. Myślę,że w pierwszym lepszym motoryzacyjnym będą to mieli.
Mam pytanie odnośnie przednich zacisków. Rozebrałem dzisiaj prawy przedni zacisk ponieważ strasznie szarpało przy hamowaniu z większej prędkości. Generalnie po podniesieniu auta i zakręceniu kołem słychać że klocki trą o tarczę. Przeczyściłem prowadnice, nasmarowałem i bicie przy hamowaniu ustało jednak nadal klocki obcierają o tarczę. Kilka postów wyżej ktoś pytał o druciki- sprężynki rozpierające klocki, których u mnie w ogóle nie ma a chyba powinny być ponieważ klocki nie mają jak odbić od tarczy prawda? Gumki wszystkie ok. Próbowałem też ruszyć tłoczek ale ani drgnie. Odkręciłem kapsel zbiorniczka płynu i też nic. Kręcić też się nie chce. Jak jest z tym przednim zaciskiem? Tłoczek musi się kręcić? Powinno się go dać wcisnąć palcami? Czy jest to normalne i wciska się go specjalnym narzędziem rozkręcając śrubę? Jeśli chciałbym go wyjąć to w jaki sposób? Czy tłoczek się wymienia? Jaki rozmiar? Smaruje się go przed złożeniem smarem do hamulców?
- Od: 20 lip 2010, 18:59
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2002 r. 2,0 diesel 136KM
zimnyM napisał(a):Powinno się go dać wcisnąć palcami?
raczej nie...możesz użyć np.ścisku stolarskiego dla wygody.
Kilka postów wyżej ktoś pytał o druciki- sprężynki rozpierające klocki, których u mnie w ogóle nie ma a chyba powinny być ponieważ klocki nie mają jak odbić od tarczy prawda?
prawda – do tego klocki powinny w prowadnicach(blaszkach)poruszać się bez żadnych oporów<spoko>
Jeśli chciałbym go wyjąć to w jaki sposób?
pompuj pedałem hamulca aż się sam wysunie...
Smaruje się go przed złożeniem smarem do hamulców?
oczywiście

Jak jest z tym przednim zaciskiem? Tłoczek musi się kręcić?
W przednich zaciskach tłoczki wciskasz. W tylnych wkręcasz.
Witam
A wiec jak jest w końcu z ta wymiana [jakich?] klocków? Potrzebny specjalny klucz czy wystarczy imbus lub zwykły nasadowy?
Pytam bo kupiłem klocki a nie wiem czy sie zabierać za odkrecanie koła czy możesz poszukać najpierw klucza.
Dzięki.
A wiec jak jest w końcu z ta wymiana [jakich?] klocków? Potrzebny specjalny klucz czy wystarczy imbus lub zwykły nasadowy?
Pytam bo kupiłem klocki a nie wiem czy sie zabierać za odkrecanie koła czy możesz poszukać najpierw klucza.
Dzięki.
- Od: 13 mar 2012, 09:48
- Posty: 7
- Skąd: Sunbury-on-Thames
- Auto: Mazda6
2.0 benzyna
2003
Bartosz84 napisał(a):Witam
A wiec jak jest w końcu z ta wymiana tylnych klocków? Potrzebny specjalny klucz czy wystarczy imbus lub zwykły nasadowy?
Pytam bo kupiłem klocki a nie wiem czy sie zabierać za odkrecanie koła czy możesz poszukać najpierw klucza.
Dzięki.
Z tyłu zwykła czternastka,najlepiej oko.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
witam Panowie ,
właśnie wymieniłem klocki hamulcowe w mojej Maździe 5 ,wszystko poszło sprawnie, ale muszę odpowietrzyć cały układ,ponieważ pedał hamulca wpada w podłogę i dopiero po kilkukrotnym podpompowaniu łapie .
W związku z tym czy któryś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak to zrobić tzn.kolejność odpowietrzania kół itd ...jednym słowem wszystko na co muszę zwrócić uwagę przy wykonywaniu tej czynności .
Dodam tylko ,że jest to anglik ,jeśli ma to jakieś znaczenie
z góry dzięki serdeczne
właśnie wymieniłem klocki hamulcowe w mojej Maździe 5 ,wszystko poszło sprawnie, ale muszę odpowietrzyć cały układ,ponieważ pedał hamulca wpada w podłogę i dopiero po kilkukrotnym podpompowaniu łapie .
W związku z tym czy któryś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak to zrobić tzn.kolejność odpowietrzania kół itd ...jednym słowem wszystko na co muszę zwrócić uwagę przy wykonywaniu tej czynności .
Dodam tylko ,że jest to anglik ,jeśli ma to jakieś znaczenie
z góry dzięki serdeczne
- Od: 13 sie 2010, 18:52
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Diesel Sport 146 KM 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6