Wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2012, 13:03

tak jak pisze smile – tylko nasadka i jak najdłuższa przedłużka-zwykłym kluczem nie da rady ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez obcy » 23 lut 2012, 13:19

Próbowałem. Nawet ostukiwałem młotkiem z kilku stron.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 14:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6; 2.0 Turbo Diesel, 121 kucy, 2002 r.

Postprzez smile » 23 lut 2012, 13:50

Musisz użyć nasadki 6-ciokątnej i długiego ramienia, dodatkowo przedłużonego jakąś rurą. Wtedy to odkręcisz i śruba się nie będzie zaokrąglać. Żadnym płaskim kluczem nie dasz rady, 12-kątnym też nie podchodź lepiej. Dobra nasadka 6-ciokątna i musi pójść.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Seraf » 23 lut 2012, 13:59

najwyżej urwiesz główkę śruby :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez obcy » 23 lut 2012, 15:55

Właśnie tego sie bałem – ukręcenia łebka śruby. Próbowałem kluczem nasadowym YAto z taką grubą grzechotką. Ani drgnie. Gruba rura na przedłużenie dźwigni też odpada bo to wszystko w nadkolu się dzieje. Próbowałem nawet nadpiłować kawałek nakrętki przyjarzmie, żeby wpuścić tamtędy jakiś odrdzewiacz ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Słyszałem jeszcze o dwóch metodach – podgrzewania i schładzania. Może ktoś z Was słyszał o tym?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 14:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6; 2.0 Turbo Diesel, 121 kucy, 2002 r.

Postprzez maromarcin » 23 lut 2012, 17:36

dobry klucz – i mlotek – u mnie tez nie moglem odkrecic -ale zalozylem klucz oczkowy i leciutko na poczatek mlotkiem po kluczu – i musi puscic nie ma innej opcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez sotrebor » 25 lut 2012, 10:31

Witam ja jedna z tych śrób urwałem (przyczyną była rdza)po wyjeciu jarzma ;palnik, imadło, młotek no i udało sie pozbyc reszty tej śróby . na alledrogo znalazłem zestaw naprawczy tj. 2 śruby i gumka na jedna z nich oraz smar.Teraz co jakis czas zamierzam posmarowac te śruby(prowadnice)bo przez jedna taka Madzia uziemiona byla na pare dni .Wymiana niby prosta sprawa ale powikłania moga byc duże :) uważajcie i powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez kubsztyk » 25 lut 2012, 10:46

Wydaje mi się, że w razie problemów można ostukać młotkiem łeb śruby wzdłuż jej osi. Uzyska się w miarę zbliżony efekt, jak w przypadku użycia wkrętarki pneumatycznej z udarem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez obcy » 27 lut 2012, 09:04

Po weekendowej walce bez zmian. Ostukiwanie nie wnosi niczego nowego. Umówiłem się do sprawdzonego z focus club polska warsztatu. Za duże ryzyko urwania śrub i nie dojechania do pracy.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 14:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6; 2.0 Turbo Diesel, 121 kucy, 2002 r.

Postprzez burzaxxx » 28 lut 2012, 22:54

obcy napisał(a):Mam problem z tymi dwiema śrubami: z prawej i z lewej strony auta.

Obrazek

Co do krecenia w odpowiednią stronę: nakładam klucz i kręcę (w zasadzie próbuję) w prawą stronę patrząc tak jak na zdjęciu. Chciałem to rozmontować żeby oczyścić i przesmarować układ. Zewnętrzny klocek nie pracuje, nie ściera tarczy w ogóle.

P.S. Mam nadzieję, że burzaxxx wybaczy użycie fotki jego autorstwa. W razie czego zapraszam na prv w celu ustalenia ew. odszkodowania :)


jakoś przeżyję ;)
ja założyłem oczkowy i młotkiem stukałem tuż przy oku. Nasadka się skręca...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez Hubix » 28 lut 2012, 23:56

Jak nie możesz ich odkręcić to odkręć cały zacisk a potem je normalnie wysuniesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez obcy » 29 lut 2012, 08:03

burzaxxx napisał(a):ja założyłem oczkowy i młotkiem stukałem tuż przy oku. Nasadka się skręca...


U mnie oczkowy się skręcił :)


Hubix napisał(a):Jak nie możesz ich odkręcić to odkręć cały zacisk a potem je normalnie wysuniesz.


Cały zacisk mogę. Ale chcę przesmarowac co sie da bo zaciski nierówno pracują i hamują tylko wewnętrzne klocki.

EDIT(9.03)

Zgodnie z obietnicą.
Zaciski z tyłu poddały sie po godzinnej walce z palnikiem. W sumie w zaufanym warsztacie :) wymiana klocków z tyłu zajęła ponad 2 godziny. Wszystko zostało wyczyszczone i nasmarowane. Od razu widać różnicę na samej tarczy, bo zaczęła się ścierać po zewnętrznej stronie.
Dla ciekawych:
Wymiana rozrządu (bez pompy wody), wymiana wahaczy na tyle, wymiana klocków przód i tył: 6 godzin pracy (ponad 2 na same klocki z tyłu) 600 złotych. Zaufanie do mechanika, bezcenne :)
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 14:06
Posty: 12
Auto: Mazda 6; 2.0 Turbo Diesel, 121 kucy, 2002 r.

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 mar 2012, 13:05.
Powód: post pod postem-proszę używać opcji"edytuj post"

Postprzez krisbb » 13 mar 2012, 11:57

Miałbym krótkie pytanie – czy konieczne jest przy wymianie tylnych klocków odkręcanie przewodu z płynem hamulcowym ?? czy jest jakis sposób żeby uniknąć rozszczelnienia układu ??
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 14:59
Posty: 8
Auto: Mazda 6 Kombi 121koników

Postprzez Dominator » 13 mar 2012, 12:47

Wystarczy przeczytac ten temat a dowiesz sie przynajmniej po czesci, tego co Cie interesuje. Przewodu hamulcowego nie trzeba odkręcac.
Wymiana klocków to bardzo łatwa operacja :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez krisbb » 13 mar 2012, 13:37

dzięki za info , choć nie doczytałem o braku konieczności odkręcania przewodu hamulcowego, za to w dwóch miejscach przeczytałem właśnie o jego odkręceniu i zapowietrzeniu układu którego chciałbym uniknąć ..... ale jak nie trzeba to super.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2011, 14:59
Posty: 8
Auto: Mazda 6 Kombi 121koników

Postprzez look13 » 5 maja 2012, 23:51

Ja wymieniałem dzisiaj wszystkie klocki i też nie udało mi się zapowietrzyć układu. Odkręciłem te 2 śrubki z góry (oczywiście zapieczone jak nie powiem co – polałem toto płynem hamulcowym – pomogło) i już miałem wszystko na wierzchu. Wymiana klocków, w nowym zestawie miałem 2 sprężynki to je założyłem i tyle.
Do skręcania tłoczka zawołałem szwagrów bo się śmiali, że będę tłoczek wkręcał a nie wciskał, golfiacze :| . Jak już wkręciłem odpowiednio to przesmarowałem śruby smarem i wszystko.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez VVojtek » 13 cze 2012, 13:35

Witam wszystkich. Chciałem podziękować przede wszystkim burzaxxx ale też innym forumowiczom za cenne rady odnośnie wymiany klocków. Wzbogacony o waszą wiedzę wymieniłem komplet klocków z tyłu w nieco ponad godzinę <jupi> . Powiem tylko, że odkręcałem tylko jedną górną śrubę. Wszystko dało się ładnie odchylić, nasmarować i wymienić. Warto przed wkręcaniem tłoczków pamiętać o odkręceniu nakrętki od zbiorniczka z płynem hamulcowym, żeby miał się gdzie cofnąć. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. <spoko>
VVojtek
 

Postprzez SunyBoy » 30 lip 2012, 21:55

Dziś udało mi sie wymienić tarcze i klocki hamulcowe na lewym tylnym kole.
Śruby zapieczone ze masakra ale jakoś sie udało tylko jest jeden problem...
Po złożeniu tego wszystkiego koło sie ciężko kręci bo wszystko" sie ściska" i klocki trą o tarcze... Źle ustawiony tłoczek może mieć na to wpływ? Bardzo prosze o odpowiedź.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lip 2012, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel

Postprzez dobrzyn22 » 30 lip 2012, 22:50

a na klocki masz założone sprężynki/sprężynkę rozpierającą??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6