Tarcze hamulcowe 3.0V6 vs 2.3 – jakie róznice?
Strona 1 z 1
Pytanie jest takie: czy przednie (tylne zresztą też) tarcze hamulcowe wersji silnikowej 3.0 V6 są takie same jak np. w europejskiej wersji 2,3l 16V? Czy ktoś może dysponuje linkiem do dokumentacji technicznej tego modelu (3.0V6)?
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 20:41 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ot
Powód: ot
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
tu masz dane tarcz przod od 2.3
Średnica [mm]: 283
Wysokość [mm]: 48,5
Typ tarczy: wentylowany wewnętrznie
Grubość tarczy [mm]: 25
Ilość otworów: 5
Średnica otworu centrujacego [mm]: 72
Średnica [mm]: 283
Wysokość [mm]: 48,5
Typ tarczy: wentylowany wewnętrznie
Grubość tarczy [mm]: 25
Ilość otworów: 5
Średnica otworu centrujacego [mm]: 72
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Na amerykańskim rynku jest dostępna wersja tylko 2,3 i 3.0 i tarcze są tego samego rozmiaru dla obydwu, czyli:
Front Ventilated: 11.1 x 1.0 inches , czyli 281,9mm x 25,4mm przód
Rear Solid: 11.0 x 0.4 inches ,czyli 279,4mm x 10,16mm tył
(info z oficjalnej strony)
Niestety nie ma podanej wysokości, ale pozostałe wielkości wyglądają w miarę podobnie do tego co podał Greyg (dzięki). Pewnie różnice wynikają z mojego przeliczania cali. Fajnie, jak by ktoś mógł to jeszcze potwierdzić. Byłbym spokojniejszy.
Front Ventilated: 11.1 x 1.0 inches , czyli 281,9mm x 25,4mm przód
Rear Solid: 11.0 x 0.4 inches ,czyli 279,4mm x 10,16mm tył
(info z oficjalnej strony)
Niestety nie ma podanej wysokości, ale pozostałe wielkości wyglądają w miarę podobnie do tego co podał Greyg (dzięki). Pewnie różnice wynikają z mojego przeliczania cali. Fajnie, jak by ktoś mógł to jeszcze potwierdzić. Byłbym spokojniejszy.
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
To mozesz bez problemu zakladac. U mnie jak ktos kupui czesc i nie pasuje, to kase zwracam. U Ciebie powinno byc podobnie.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Przetestowałem: tarcze do wersji 3.0l są wymiarami identyczne do tarcz z europejskiego 2.3l i pasuja świetnie, nie wiem, czy nie różnią się w jakiś sposób rodzajem materiału z jakiego są wykonane, tego już niestety na oko nie da się stwierdzić, na razie nie ma żadnych kompletnie problemów i autko hamuje z dowolnej prędkości znakomicie jak na Mazdę przystało.. Niestety ASO do tej pory "walczy" z pytaniem..
- Od: 27 cze 2005, 15:54
- Posty: 53
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3
Witam po przerwie.
Potrzebuję porady w doborze tarcz na przód.
Aktualnie mam założone jakieś customy frezowane i nawiercane. Tarcze są jak nowe jednak ostatnio przy zmianie kół, na jednej zauważyłem lekkie pęknięcie (niestety nie mam zdjęcia a założone stalówki więc nie mam jak zrobić). Pęknięcie zaczyna się jakieś 1,5 cm od podstawy tarczy. Samo pęknięcie wygląda tak jak narysowałem – jest to "tylko" pęknięcie ale nic się nie rozłazi, nie ma tam szczeliny, jest tylko kreska.

Proszę o pomoc w doborze tarcz. Silnik 3.0 V6 nie występuje w większości katalogów a jeśli już jest to nikt nie ma pewności czy to będzie pasować.
Zastanawia mnie tylko jedno – rozstaw śrub dla tarczy to 114mm – jak to się ma do rozstawu podawanego dla kół czyli 114,3? Czy to istotna różnica?
Czy istnieje numer części dla wersji 3.0 (dla wersji 2.3 to GJ6Y3325XA)?
Wymienić też muszę klocki na tył – i tu też pytanie jakie dla 3.0?
p.s. co sądzicie o tarczach Mikoda? Czy jest sens brać nawiercane, frezowane itd. czy tylko wizualnie ładnie wygląda?
pozdrawiam
Potrzebuję porady w doborze tarcz na przód.
Aktualnie mam założone jakieś customy frezowane i nawiercane. Tarcze są jak nowe jednak ostatnio przy zmianie kół, na jednej zauważyłem lekkie pęknięcie (niestety nie mam zdjęcia a założone stalówki więc nie mam jak zrobić). Pęknięcie zaczyna się jakieś 1,5 cm od podstawy tarczy. Samo pęknięcie wygląda tak jak narysowałem – jest to "tylko" pęknięcie ale nic się nie rozłazi, nie ma tam szczeliny, jest tylko kreska.

Proszę o pomoc w doborze tarcz. Silnik 3.0 V6 nie występuje w większości katalogów a jeśli już jest to nikt nie ma pewności czy to będzie pasować.
Zastanawia mnie tylko jedno – rozstaw śrub dla tarczy to 114mm – jak to się ma do rozstawu podawanego dla kół czyli 114,3? Czy to istotna różnica?
Czy istnieje numer części dla wersji 3.0 (dla wersji 2.3 to GJ6Y3325XA)?
Wymienić też muszę klocki na tył – i tu też pytanie jakie dla 3.0?
p.s. co sądzicie o tarczach Mikoda? Czy jest sens brać nawiercane, frezowane itd. czy tylko wizualnie ładnie wygląda?
pozdrawiam
-
HoueK!
Przeniosłem post w odpowiednie miejsce...
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Proszę również uzupełnić profil(z prawej str)
Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Proszę również uzupełnić profil(z prawej str)
jestem właśnie po wymjanie i zastosowałem taki zestaw
http://allegro.pl/tarcze-klocki-mazda-6-gg-gy-2-0-di-2-3-awd-kombi-i1965256737.html
na tył tylko klocki
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-tyl-mazda-6-kashiyama-najtaniej-i2021299159.html
wszystko pasuje
Oczywiście wiesz o konieczności dokładnego czyszczenia i smarowania, szczegulnie tył
Pozdrawiam

na tył tylko klocki

wszystko pasuje
Oczywiście wiesz o konieczności dokładnego czyszczenia i smarowania, szczegulnie tył
Pozdrawiam
- Od: 6 wrz 2010, 22:04
- Posty: 83
- Skąd: Centralna Polska
- Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6