Opony i felgi
zrobiłem gruntowny przegląd zawieszenia,wymieniałem parę rzeczy później zbieżność i kurcze dalej ociera coś,a felgi mam ten klasyczny wzór Mazdy to raczej powinny mieć dobre ET.Tak jeszcze przy okazji podpytam bo rozglądam się za alusami na lato,jakie minimalne ET pasuje do M6 przy szerokości 6,5-7 16" bo mało jest felg z ET 50-55
- Od: 23 maja 2006, 23:05
- Posty: 24
- Skąd: Kentaki
- Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)
Po wielu miesiacach ten watek powrocil do naszego dzialu...
Prosze zadawac pytania o felgi do M6 mieszczace sie w specyfikacji producenta...
Zapytania o rozmiary wieksze beda przenoszone do dzialu TUNING
Prosze zadawac pytania o felgi do M6 mieszczace sie w specyfikacji producenta...
Zapytania o rozmiary wieksze beda przenoszone do dzialu TUNING
Witam na forum,
lada dzień prawdopodobnie stanę się właścicielem Mazdy 6 2003r. 2.0 136KM. Samochód posiada stalowe 15" felgi i dwa komplety już zużytych opon 195/65/15, które przejmę z autem. Z poprzedniego auta zostały mi dwa komplety opon w bardzo dobry stanie lecz o niższym profilu – 195/55/15. Wiem, że nie jest to rozmiar dedykowany i będzie przekłamanie na liczniku o około 6%, a więc sporo. Może ktoś z Was użytkował opony w takim rozmiarze i podzieli się opinią?
Czy założenie opon 195/55/15 będzie miało dodatkowo wpływ na:
– bezpieczeństwo
– zyżycie paliwa
– zużycie elementów zawieszenia
– czy prześwit pojazdu nie będzie za mały? (chodzi o krawężniki i progi zwalniające)
Nie ukrywam, że wolałbym założyć te opony ze względów ekonomicznych. Mają niski przebieg (letnie Continental – 3000 km, zimowe Good Year 1500 km), a na sprzedaży i kupnie nowych o wyższym profilu tylko stracę. Co myślicie o jeździe na takich oponach?
lada dzień prawdopodobnie stanę się właścicielem Mazdy 6 2003r. 2.0 136KM. Samochód posiada stalowe 15" felgi i dwa komplety już zużytych opon 195/65/15, które przejmę z autem. Z poprzedniego auta zostały mi dwa komplety opon w bardzo dobry stanie lecz o niższym profilu – 195/55/15. Wiem, że nie jest to rozmiar dedykowany i będzie przekłamanie na liczniku o około 6%, a więc sporo. Może ktoś z Was użytkował opony w takim rozmiarze i podzieli się opinią?
Czy założenie opon 195/55/15 będzie miało dodatkowo wpływ na:
– bezpieczeństwo
– zyżycie paliwa
– zużycie elementów zawieszenia
– czy prześwit pojazdu nie będzie za mały? (chodzi o krawężniki i progi zwalniające)
Nie ukrywam, że wolałbym założyć te opony ze względów ekonomicznych. Mają niski przebieg (letnie Continental – 3000 km, zimowe Good Year 1500 km), a na sprzedaży i kupnie nowych o wyższym profilu tylko stracę. Co myślicie o jeździe na takich oponach?
-
rockman
tak, takie opony będą miał negatywny wpływ na bezpieczeństwo (m.in. ABS może wariować, ze względu na jego działanie nie zaleca się stosowania opon odbiegających o 2 czy 3% od standardowego rozmiaru, tu masz ponad 6% różnicy, inaczej może się zachowywać sam samochód), spalanie (opona jest znacznie mniejsza, jeden obrót będzie więc oznaczał krótszą przebytą trasę – tu dochodzi kwestia oporów, wagi itp ale możesz założyć, że wpłyną negatywnie na spalanie), zużycie elementów i prześwit samochodu (będzie niżej osadzony o jakieś 2 centymetry jak dobrze liczę co przy zachowaniu standardowych sprężyn może mieć negatywne skutki).
Nie stosuje się opon/kół tak odbiegających rozmiarem od standardowych i nie polecam montażu takich, tym bardziej że mowa tu o naprawdę bardzo tanim w zakupie rozmiarze.
Nie stosuje się opon/kół tak odbiegających rozmiarem od standardowych i nie polecam montażu takich, tym bardziej że mowa tu o naprawdę bardzo tanim w zakupie rozmiarze.
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1176 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Witam
Zakupiłem do swojego auta opony Bridgestone Turanza ER300 205/55 R16 94H XL – opony asymetryczne niekierunkowe, czyli zgodne z tym co podaje instrukcja Mazdy.
Zgodnie z opisem na oponach powinny być one zamontowane tak jak poniżej, czyli po założeniu napis OUTSIDE jest na zewnątrz:
przód lewy...............................przód prawy

tył lewy......................................tył prawy

Jak widać bieżnik po lewej stronie samochodu jest skierowany w inną stronę niż bieżnik po prawej stronie samochodu. Wiem, że inżynierowie z Bridgestone przemyśleli sprawę i pewnie nie ma to żadnego wpływu na bezpieczeństwo i komfort jazdy jednak na logikę wydaje mi się to trochę dziwne. Czy auta nie będzie ściągało w lewą albo w prawą stronę? Co o tym sądzicie?
Zakupiłem do swojego auta opony Bridgestone Turanza ER300 205/55 R16 94H XL – opony asymetryczne niekierunkowe, czyli zgodne z tym co podaje instrukcja Mazdy.
Zgodnie z opisem na oponach powinny być one zamontowane tak jak poniżej, czyli po założeniu napis OUTSIDE jest na zewnątrz:
przód lewy...............................przód prawy


tył lewy......................................tył prawy


Jak widać bieżnik po lewej stronie samochodu jest skierowany w inną stronę niż bieżnik po prawej stronie samochodu. Wiem, że inżynierowie z Bridgestone przemyśleli sprawę i pewnie nie ma to żadnego wpływu na bezpieczeństwo i komfort jazdy jednak na logikę wydaje mi się to trochę dziwne. Czy auta nie będzie ściągało w lewą albo w prawą stronę? Co o tym sądzicie?
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
ralfvip napisał(a):Czy auta nie będzie ściągało w lewą albo w prawą stronę? Co o tym sądzicie?
Jeśli już mowa o ściąganiu ja bym się doszukiwał bardziej ściągania na lewo w oryginalnych felgach. Wszystkie 4 felgi są identyczne, czyli ramiona są ustawione pod kątem ostrym. Wygląda to tak, że lewa strona pojazdu prezentuje się dobrze, a prawa tak jakby ramiona były odwrócone w drugą stronę. Pęd powietrza po obu stronach wydaje się być inny, przez co ściąga.
Taką teorię musiałyby ewentualnie obalić osoby mające inne felgi.
Ostatnio edytowano 14 mar 2012, 22:36 przez Mazdi, łącznie edytowano 2 razy
http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/312762_techniczne
W skrócie:
-Asymetryczny, kierunkowy bieżnik zapewnia precyzyjną kontrolę oraz stabilność jazdy, a także szybszą reakcję na zmianę prędkości. Wzór opony z licznymi kanałami optymalizuje odprowadzanie wody przy dużej prędkości. Budowa bieżnika gwarantuje wysokie parametry trakcyjne w każdych warunkach pogodowych.
-Zapewnia gwarancję bezpieczeństwa, komfortu i cichej jazdy nawet przy bardzo dużych prędkościach.
W skrócie:
-Asymetryczny, kierunkowy bieżnik zapewnia precyzyjną kontrolę oraz stabilność jazdy, a także szybszą reakcję na zmianę prędkości. Wzór opony z licznymi kanałami optymalizuje odprowadzanie wody przy dużej prędkości. Budowa bieżnika gwarantuje wysokie parametry trakcyjne w każdych warunkach pogodowych.
-Zapewnia gwarancję bezpieczeństwa, komfortu i cichej jazdy nawet przy bardzo dużych prędkościach.
Ja miałem problem ze ściąganiem auto w prawą stronę, ale jak wymieniłem opony na nowe dobrej klasy i zrobiłem geometrię to mogę teraz jeździć z zamkniętymi oczami – nic nie ściąga.
Natomiast wracając do tego opisu na skąpcu, to tam jest napisane, cytuję: "Ponieważ jest to opona kierunkowa należy zwrócić uwagę na prawidłowe jej założenie." Czyli jak to jest? czy opona Bridgestone Turanza ER300 205/55R16 94H jest asymetryczna, czy asymetryczna kierunkowa, czy są one rozróżniane na lewe i prawe? Oznaczenia na oponie to tylko inside, outside nigdzie nie ma opisu rotation itp.
PS. Poniżej info jakie otrzymałem z Działu Technicznego Bridgestone Polska:
Witam
Opona Er300 jest asymetryczna i nie ma znaczenia w którym kierunku się obraca – tak są zbudowane opony asymetryczne.
Tak więc montujemy je z zachowaniem opisu outside oraz inside
Pozdrawiam
Dariusz Mindak
Senior Field Engineer
Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o.
Natomiast wracając do tego opisu na skąpcu, to tam jest napisane, cytuję: "Ponieważ jest to opona kierunkowa należy zwrócić uwagę na prawidłowe jej założenie." Czyli jak to jest? czy opona Bridgestone Turanza ER300 205/55R16 94H jest asymetryczna, czy asymetryczna kierunkowa, czy są one rozróżniane na lewe i prawe? Oznaczenia na oponie to tylko inside, outside nigdzie nie ma opisu rotation itp.
PS. Poniżej info jakie otrzymałem z Działu Technicznego Bridgestone Polska:
Witam
Opona Er300 jest asymetryczna i nie ma znaczenia w którym kierunku się obraca – tak są zbudowane opony asymetryczne.
Tak więc montujemy je z zachowaniem opisu outside oraz inside
Pozdrawiam
Dariusz Mindak
Senior Field Engineer
Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Czy do Mazdy6 2006r. można zamontować rozmiarek 205/60R16 ? Chce sobie poprawić komfort nieco.
Średnica takiej opony to 652.4 mm czyli o 17.9mm (2.74 %) więcej od wzorcowej 195/65R15.
Będzie OK ?
Średnica takiej opony to 652.4 mm czyli o 17.9mm (2.74 %) więcej od wzorcowej 195/65R15.
Będzie OK ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Panowie, pytanie – czy felgi 17" z amerykańskiej 6 będą sprawiać jakieś problemy w europejskiej wersji? To są pięcioramienne felgi z wersji sport (17x7), w wersji EU mają ET55 a te z amerykańskiej – ET60. Na chłopski rozum te 5 mm w głąb nie powinno przeszkadzać ale może ktoś akurat miał styczność z taką konfiguracją i może się wypowiedzieć?
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1176 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Ja nie miałem z nimi styczności, ale taki margines "zapasu" napewno producent przewidział.. Jednak wizualnie felga się delikatnie schowa, więc założył bym dystans 5mm, nie trzeba zmieniać szpilek.
vegasnight9 napisał(a):
Mi osobiście bardzo podobają się te alusy
Witam,
Mam felgi jak na tym obrazku i na nich opony 215/45/17. Niestety nigdy wcześniej nie jeździłem na niskoprofilowych i mi to przeszkadza – za bardzo rzuca autem na koleinach. Czy jakbym wymienił na 205/50/17 odczuję jakąś różnicę czy gra niewarta świeczki? Czy optycznie bardzo się to będzie różnić? Z kalkulatora wychodzi, że wskazania prędkościomierza będą niewiele odbiegać. Może mógłby ktoś podesłać jakieś zdjęcie z takimi właśnie felgami i oponami na Madzi
- Od: 27 paź 2007, 20:53
- Posty: 65
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.
jeśli odczuwasz rzucanie w koleinach to nie jest to kwestia niskiego profilu a szerokości opony – zamiana na 215/50 nic tu nie da, przy 205/50 powinno się jednak poprawić. Czy na tyle aby się zdecydować – nikt Ci nie odpowie, bo to indywidualne preferencje. Sam mam założone te same felgi z oponami 225/45 i na razie nie narzekam ale będę chciał w przyszłości być może przejść na 215 lub 205, tyle że ze względu na felgi a nie wrażenia z jazdy (mam je w wersji z ET60 i między oponą z przodu a wahaczem są dosłownie 3 milimetry luzu).
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1176 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Ralf58 napisał(a):No właśnie – pytanie czy przy 205/50 będzie jakakolwiek różnica w jeździe np na dziurach? Wg kalkulatora różnica to ok 4 mm.
jak pisałem – wysokość opony nie będzie istotna dla odczuć podczas jazdy w koleinach, tu znacząca będzie jej szerokość a tu różnica to ok. 10mm (teoretycznie 10 dokładnie, w praktyce jest to zależne od opony). Jaka będzie różnica w twoich odczuciach nie powie Ci nikt niestety – zależy od Ciebie i od dróg w twojej okolicy. Osobiście poczekałbym aż przyjdzie czas wymiany opon na nowe i wtedy kupił komplet 205/50/R17, będą węższe (powinno być lepiej w koleinach) i wyższe (nieco lepsze amortyzowanie). Nawet jak różnice będą niewielkie to nie będziesz zawiedziony bo opony i tak miałeś do wymiany.
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1176 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Weelkoo napisał(a):tak, takie opony będą miał negatywny wpływ na bezpieczeństwo (m.in. ABS może wariować, ze względu na jego działanie nie zaleca się stosowania opon odbiegających o 2 czy 3% od standardowego rozmiaru, tu masz ponad 6% różnicy, inaczej może się zachowywać sam samochód), spalanie (opona jest znacznie mniejsza, jeden obrót będzie więc oznaczał krótszą przebytą trasę – tu dochodzi kwestia oporów, wagi itp ale możesz założyć, że wpłyną negatywnie na spalanie), zużycie elementów i prześwit samochodu (będzie niżej osadzony o jakieś 2 centymetry jak dobrze liczę co przy zachowaniu standardowych sprężyn może mieć negatywne skutki).
Nie stosuje się opon/kół tak odbiegających rozmiarem od standardowych i nie polecam montażu takich, tym bardziej że mowa tu o naprawdę bardzo tanim w zakupie rozmiarze.
Nie wiem na czym kolega opierał swoją wypowiedź ale chyba na samochodach to za bardzo sie nie zna. Rozmiar opon nie może być różny na osiach lub osi. Może sobie założyć nawet profil 40 byle wszystkie cztery. Osobiście uważam czym niższy profil tym opona sztywniejsza i lepiej trzyma sie drogi.
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
tonidriver, a gdzie w mojej odpowiedz jest mowa o różnych rozmiarach opon na różnych osiach?
nie zalecany jest montaż kół/opon wyraźnie większych lub wyraźnie mniejszych od tych, jakie przewiduje producent a o takie opony pytał rockman. Tak samo nie powinno się ot tak sobie zmniejszać profilu opon przy zachowaniu tej samej jej szerokości i tej samej średnicy koła, jeśli będzie to miało znaczący wpływ na zmianę rozmiaru całego koła. A tak jest w przypadku przejścia z 195/65/R15 na 195/55/R15


- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1176 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6