Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez dobrzyn22 » 19 sie 2011, 12:57

poszukuje silnika 2.0 CiDT


To chyba działy pomyliłeś...Jest taki,jak np. "sprzedam/kupię części"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Langus » 18 wrz 2011, 13:59

Moja madzia zaczęła od kilku dni chorować, tzn. słychać dziwny terkot z silnika. Początkowo myślałem że to będzie przegub wewnętrzny. Ale "obmacałem" koło i wszystko wygląda OK. Przez myśl przeszło mi koło dwumasowe, ale na postoju i na luzie terkotu nie ma.
Czy jak pada dwumas to na luzie i postoju też go słychać?
Podpowiedzcie prosze co to może być. Terkotanie pojawia się przy dodawaniu gazu, ale tylko na biegu(każdym). Początkowo było to powyżej 2000 obrotów. Dziś wszystko przedstawia się znacznie gorzej. Tzn, ten dziwny dzwięk stał się głośniejszy. Gdy "terkota" to czuje w całym samochodzie i na pedałach. Ktoś podrzuci pomysł co to może być?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 18:41
Posty: 8
Skąd: Bournemouth, Wielka Brytania
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 143KM 2006

Postprzez koszi1 » 19 wrz 2011, 13:26

U mnie też występuje takie "terkotanie" , przewaznie na zimnym silniku i pedał sprzęgła też wali ostro , ogólnie cały samochód sie trzęsie i występuje takie zjawisko szczególnie na biegu jałowym do 2000obrotów,ale już jeden z forumowiczów mi podpowiedział co to może być za przyczyna,a oprócz tego w tym tygodniu jade do mechanika i chce,żeby przy okazji sprawdził te stuki. Zobaczymy co mechanik stwierdzi, a potem opisze wam temat głębiej.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez Enduro » 19 wrz 2011, 14:29

Langus napisał(a):... słychać dziwny terkot z silnika. Początkowo myślałem że to będzie przegub wewnętrzny. ...

na postoju przeguby jak i skrzynia się nie kręcą i nie mogą powodować "terkotania"
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Langus » 19 wrz 2011, 17:33

W pelni sie z toba zgodze Enduro – ze to nie przegub to pomyślałem zanim zorientowałem się ze stuka tylko w czasie jazdy podczas przyspieszania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 18:41
Posty: 8
Skąd: Bournemouth, Wielka Brytania
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 143KM 2006

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 19 wrz 2011, 19:09.

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 19 wrz 2011, 19:10.

Postprzez Langus » 19 wrz 2011, 19:05

Chyba znalazłem winowajcę. Poduszka silnika nie wygląda najlepiej. Trochę ją przekrzywiło, zamówiłem nową. Jutro zmieniam zobaczymy czy to tylko to.
Poniżej zamieszczam zdjęcia :|

http://www.fotosik.pl/u/langus86/zdjecie/1/album/967354
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 18:41
Posty: 8
Skąd: Bournemouth, Wielka Brytania
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 143KM 2006

Postprzez mikolaj » 2 paź 2011, 01:01

dobijam do 200 000 i czas wymienić dwumasę,
przydała by się możliwość edycji sondy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Remix711 » 7 paź 2011, 21:34

Witam, wiem, że mam do wymiany koło dwumasowe. Drgania na wolnych obrotach, nierównomierna praca na biegu jałowym, szereg dziwnych dźwięków wydobywających się z okolic skrzyni biegów, problemy z ruszaniem z miejsca itp......

Ale czy padająca dwumasa może doprowadzić do zatrzymania pracy silnika przy wolnych obrotach?

Mam takie własnie objawy. Na kompie wyszło wszystko ok, mechanior twierdził, że wtryski i zawór też raczej ok. A lubi sobie od czasu do czasu zgasnąć <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2011, 20:45
Posty: 9
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2003, kombi, 2,0 diesel 121 km, 198.000.

Postprzez bieski » 7 paź 2011, 21:47

Remix711 napisał(a):A lubi sobie od czasu do czasu zgasnąć <oczy>


SCV albo wtryski.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Grzyby » 7 paź 2011, 23:08

Remix711 napisał(a):Drgania na wolnych obrotach, nierównomierna praca na biegu jałowym

Remix711 napisał(a):lubi sobie od czasu do czasu zgasnąć

zapomnij o kole 2M. Najszybciej
bieski napisał(a):SCV
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Remix711 » 7 paź 2011, 23:53

Koledzy, a czy jest jakiś w miarę wiarygodny sposób weryfikacji tego SVC?


Nie jest to tania rzecz, a nie bardzo stać mnie na naprawę metodą "atera" ( a tera wymienimy .......) ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2011, 20:45
Posty: 9
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2003, kombi, 2,0 diesel 121 km, 198.000.

Postprzez dobrzyn22 » 8 paź 2011, 00:22

Nie SVC tylko SCV.Przede wszystkim weryfikacja polega na kontroli numerów zaworu.

Zawory te mają wadę fabryczną i do 31 maja 2005 były takowe montowane (najczęściej padają o numerach 003 i 006), gdy zawór padnie – silnik ma problemy z wolnymi obrotami.


pocyztaj tutaj,dowiesz się więcej ;) :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez koszi1 » 16 paź 2011, 17:49

Ja mam 2mase do wymiany (tak mnie poinformował mechanik), objawy: drgania na biegu jałowym, stuki w okolicach silnika (szzczególnie jak silnik jest zimny). Machanik powiedział,że można pojeździć na takim kole jeszcze troche czasu, nie spowoduje to zatrzymania auta np. na światłach, w korku itp. Jedynie co będize uciążliwością to własnie drżenie kabiny i stki w silniku oraz drgania pedłąu sprzęgła.
Dwumasa to nie jest tanie element do wymiany,a może pokusić się na wymianę 2masy na regenerowane lub zamiennik (o ile jest zamiennik do modelu mazda 6 CiTD, 2003r. ? ) :–)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez rafryb » 17 paź 2011, 10:20

Witam,

A ja musze stanac nieco w obronie zakladu uslugowego (Gaski obok Koszalina) w kwestii regeneracji 2M i sprzegielka. 9 tys km temu wyslalem do nich komplet sprzegla z 2M, zregenerowali (wymiana chyba tylko sprezyn) kolo oraz wymienili okladziny na tarczy sprzegla i od tamtej pory za bardzo sie nie telepie, aczkolwiek nie mam porownania jak pracuje silnik z nowym zestawem sprzegla i 2M.

Pzdrw.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 22:17
Posty: 9
Auto: M6'03 2.0 136KM Kombi

Postprzez koszi1 » 21 paź 2011, 13:28

Słyszałem,że nie można w pełni zregenerować 2masy, jest to część,którą sie wymiania w całości. Jeden ze znajomych wymianiał 2mase w sprinterze na regenerowane i ledwo dojechał z Krotoszyna do Wrocławia, bo znowu mu padło. Jeśli macie jakieś doświadczenie w wymianie 2masy regenerowanej, szczególnie w Mazdach 6 przed 2006r., to proszę o info. Mnie też czeka wymiana tej cześci auta.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez jozim » 21 paź 2011, 19:42

koszi1 napisał(a): objawy: drgania na biegu jałowym, stuki w okolicach silnika (szzczególnie jak silnik jest zimny).

Jeżeli słyszysz jakieś stuki na zimnym silniku to mogą być to wtryski.
Zrób badanie przelewowe wtryskiwaczy i pochwal się wynikiem.
Nie lekceważ tego stukotania tylko jak najszybciej zdiagnozuj precyzyjnie usterkę i ją napraw, gdyż podobne objawy można przypisać awarii układowi korbowotłokowemu.
Ostatnio edytowano 21 paź 2011, 20:18 przez jozim, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez koszi1 » 21 paź 2011, 20:11

jozim napisał(a):
koszi1 napisał(a): objawy: drgania na biegu jałowym, stuki w okolicach silnika (szzczególnie jak silnik jest zimny).

Jeżeli słyszysz jakieś stuki na zimnym silniku to mogą być to wtryski.
Zrób badanie przelewowe wtryskiwaczy i pochwal się wynikiem.


Ale oprócz drgań na zimnym silniku ,mam też drgania na pedale sprzęgła i metaliczne stuki w okolicach silnika. Czyżby wtryski tak waliły? to musi być chyba coś porządniejszego :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez szoszon1983 » 25 sty 2012, 19:12

witam
u mnie zaczyna odzywać się 2M i zacząłem dzwonić po sklepach, co by mi podali ceny.
Najlepszą ofertę mam na niecałe 400GBP (około 2000pln) za komplet sachs. Warto?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6