Spalone sprzęgło w M6 – objawy.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bpwiniu » 9 paź 2011, 15:39

Witam!
Mam Mazde6 TS2 2003. Problem jest tego typu, ze jak dodaje gazu zeby ruszyc szybciej a pozniej na kolejnych biegach przyspieszyc to nie idzie. czasem czuje ze nie idzie i nagle chwilka mocy i znowu nie idzie, albo tak pulsacyjnie sie odczuwa moc. Nie wiem czy to ma zwiazek z tym , ze sprzeglo tez jakos tak chodzi wedlug mnie ciezko. Nie znam sie na mechanice ani troche wiec prosze o jakies wskazowki jak to rozwiazac.

Wielkie dzieki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez kristoferson1 » 9 paź 2011, 19:52

A w momencie jak dodajesz gazu i "nie idzie" to obroty rosną w górę? -Jeśli tak to sprzęgło do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Wojtek » 9 paź 2011, 20:17

bpwiniu napisał(a):Mam Mazde6 TS2 2003

witamy...

to, ze mazda to jasne, TS2 jest wersja wyposazenia... a nie oznaczeniem jednostki napedowej... <głaszcze>

kristoferson1 napisał(a):A w momencie jak dodajesz gazu i "nie idzie" to obroty rosną w górę? -Jeśli tak to sprzęgło do wymiany.

prawdopodobnie ;)

Ps. moze kolega by uzupelnil swoj profil uzytkownika? :> (nikt nie musial by sie domyslac...
no i skad kolega jest... tez...)
prosze ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kubsztyk » 9 paź 2011, 20:58

Sprawdź przewód podciśnieniowy podłączony do "grzybka" sterującego geometrią turbosprężarki – czy nie jest popękany, sparciały. Od tego bym zaczął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Wojtek » 10 paź 2011, 16:12

kubsztyk napisał(a):Sprawdź przewód podciśnieniowy podłączony do "grzybka" sterującego geometrią turbosprężarki – czy nie jest popękany, sparciały. Od tego bym zaczął.

hehehe... dobre... nawet nie wiadomo jaki silnik ma kolega...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bpwiniu » 10 paź 2011, 16:51

Uzupelnilem profil <glupek2>
Hehe. No ale do rzeczy... Cisne, obroty ida, silnik wyje i nie idzie tylko sie toczy... Czy droga to zabawa z wymiana sprzegla?

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez Wojtek » 10 paź 2011, 16:57

bpwiniu napisał(a):Uzupelnilem profil <glupek2>
Hehe. No ale do rzeczy... Cisne, obroty ida, silnik wyje i nie idzie tylko sie toczy... Czy droga to zabawa z wymiana sprzegla?

Pozdrawiam!


samo sprzeglo (kompletne)... jak dobrze pamietam to cos kolo 250 GBP... no i jeszcze wymiana, ale to juz w zaleznosci od mechanika ;)

Ps. masz PW
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bpwiniu » 10 paź 2011, 17:01

A czy ten problem, ktory opisalem moze miec wplyw na spalanie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez kubsztyk » 10 paź 2011, 17:16

67igor1 napisał(a):
kubsztyk napisał(a):Sprawdź przewód podciśnieniowy podłączony do "grzybka" sterującego geometrią turbosprężarki – czy nie jest popękany, sparciały. Od tego bym zaczął.

hehehe... dobre... nawet nie wiadomo jaki silnik ma kolega...

Pomyłka.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Wojtek » 10 paź 2011, 17:17

tak, poniewaz zwiekszasz obroty, a nie jedziesz...
ps. a nie ma po przejazdzce "ladnego" zapachu obok auta? powinien byc...

Ps. masz wiadomosc ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bpwiniu » 10 paź 2011, 17:45

No czasami jest podczas jazdy nawet "ladny zapach" ale wydaje mi sie ze to bardziej zwiazane z wentylacja. W Anglii jest wilgotno a co za tym idzie wiadomo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez Wojtek » 10 paź 2011, 20:00

bpwiniu napisał(a):W Anglii jest wilgotno a co za tym idzie wiadomo.

eee... nie zganiaj na klimat...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bpwiniu » 12 paź 2011, 22:09

Witam ponownie!

Apropo tego sprzegla, to poczytalem troche na forum i znalazlem ze M6 tak maja. Zalezy jak sie trafi. W jednej chodzi masakrycznie a w innej jak po masle. To samo ponoc jest nawet z autami w salonie...
Takze juz nie wiem co z ta moca...

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez mawa » 13 paź 2011, 10:50

To, że ciężko się wciska pedał sprzęgła to jedno (wiele osób pisało, że ma te objawy),
a ślizganie sprzęgła to zupełnie inna sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez bpwiniu » 13 paź 2011, 11:24

A jak to rozroznic zebym na darmo nie wyrzucal tych kilku stowek??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 20:03
Posty: 31
Skąd: Oxford, UK
Auto: Mazda6
2.2 MZR-CD
2010

Postprzez Wojtek » 13 paź 2011, 15:46

odpowiem tak...
nasz objawy juz opisane powyzej... m. innymi "zapach" w trakcie jazdy i po niej, a przy dodawaniu gazu – wzrost obrotow przy nieznacznym wzroscie predkosci...

niestety nikt "na odleglosc" nie potwierdzi objawow, wiec musisz zdecydowac sam...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kokusia123 » 30 sty 2012, 13:03

Witam
Jestem nowy i mam taki problem:
Przy gwałtownym dodaniu gazu i utrzymaniu pedała gazu w miejscu obroty idą w górę i nagle wracają w pozycje której powinny sie znajdywać.
Dokładnie mam 1500obr dodaje gazu do 2000obr utrzymuje pedał gazu w bezruchu a obroty skaczą do 2500obr na 1,5sekundy i wracają do 2000obr.
Niezależnie od ilu obrotów dodaje gwałtownie gazu na wszystkich jest ten sam objaw!!!

Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale ostatnio wymieniałem:
-płyn hamulcowy
-płyn chłodniczy
-olej (dextelia czy jakoś tak :D )
-akumulator
-filtr oleju
-filtr paliwa
-przedmuchiwałem sprężonym powietrzem filtr powietrza (wizualnie był czysty)
Oraz na kable odpalałem audi A3 bo bratu zdechł aku.

Czy któryś z tych rzeczy mogło spowodować tą awarie!!!???

Czytałem że ludziom falują obroty
Ja tego nie zaobserwowałem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 12:41
Posty: 22
Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,

Postprzez majron » 30 sty 2012, 13:37

Jak dla mnie to sprzęgło się Tobie ślizga. Masz dużo wątków na ten temat na tym forum, poszukaj na spokojnie.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez dobrzyn22 » 30 sty 2012, 16:49

przeniosłem w odpowiednie miejsce
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5154 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kokusia123 » 30 sty 2012, 19:58

Jest to możliwe że poprostu przy wymianie płynu hamulcowego nie został odpowietrzony układ sprzegła!
Miałby ktoś jakieś zdjęcie ukazujące odpowietrznik sprzęgła by go zlokalizować samemu!
I odpowietrzyć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 12:41
Posty: 22
Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6