Awaryjność wahaczy, wytrzymałość zawieszenia kontra "polskie drogi"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Guiliano » 25 kwi 2011, 18:14

Może krzywa felga? Dzięki dochodzą z przedniej osi? może łożysko w kole?
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez indy » 4 maja 2011, 08:14

Jestem po regeneracji przedniego dolnego wahacza (takiego jak na zdjęciu z poprzedniej strony) i stukanie jak ręką odjął. Zdjąłem gumę ze sworznia, nasmarowałem i założyłem z powrotem. Zobaczymy tylko na ile to wystarczy.
Mam za to kolejny problem... Jeszcze przed regeneracją wahacza się pojawił więc to raczej nie miało wpływu. Otóż przy ruszaniu jak autko się troszkę rozgrzeje (na zimno nie ma takich objawów) któreś z kół z przodu, jeszcze nie sprawdziłem które, sekundkę "buksuje". Tzn zaczyna obracać się w miejscu tak, że całe auto przez chwilkę podskakuje. Dzieje się to przy spokojnym ruszaniu. Jak ruszam dodając mocno gazu to auto rusza bez tych objawów. Może ktoś ma jakiś pomysł? :–) Przecież nie będę ruszał ciągle z 3000 obrotów :D
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 14:54
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 1.8 16V 2003

Postprzez zetek » 4 maja 2011, 08:34

indy napisał(a):Jestem po regeneracji przedniego dolnego wahacza (takiego jak na zdjęciu z poprzedniej strony) i stukanie jak ręką odjął. Zdjąłem gumę ze sworznia, nasmarowałem i założyłem z powrotem. Zobaczymy tylko na ile to wystarczy.
Mam za to kolejny problem... Jeszcze przed regeneracją wahacza się pojawił więc to raczej nie miało wpływu. Otóż przy ruszaniu jak autko się troszkę rozgrzeje (na zimno nie ma takich objawów) któreś z kół z przodu, jeszcze nie sprawdziłem które, sekundkę "buksuje". Tzn zaczyna obracać się w miejscu tak, że całe auto przez chwilkę podskakuje. Dzieje się to przy spokojnym ruszaniu. Jak ruszam dodając mocno gazu to auto rusza bez tych objawów. Może ktoś ma jakiś pomysł? :–) Przecież nie będę ruszał ciągle z 3000 obrotów :D


Jak sworzeń PUKA to jest do wymiany . Wyrobi się całkiem i wyskoczy i bedziesz zdziwiony co może mieć wielkie skutki. Na moje to nie koło ci buksuje tylko masz już zurzyte sprzęgło które szarpie siolnikiem i odczuwasz stukanie jakies poduszki silnika.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez indy » 4 maja 2011, 18:02

Potwierdzam, to nie koło. W poniedziałek jestem umówiony w ASO na wymianę filtrów i oleju to od razu sprawdzą co tam się dzieje. Dzięki!
Co do wahacza to o regeneracji przeczytałem gdzieś tutaj na forum i tak zrobiłem. Sprawę muszę jeszcze przemyśleć :–)
PZDR
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 14:54
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 1.8 16V 2003

Postprzez gacek » 7 maja 2011, 15:29

Ja wymieniałem ostatnio tuleje wahaczy z przodu, tego tylnego wahacza. Byłem kontrolnie na sprawdzeniu zbieżności i pozostała bez zmian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez osaczony30 » 25 maja 2011, 20:42

Witam

Po wizycie w stacji diagnostycznej okazało sie ze mam luzy na sworzniu przedniego lewego dolnego wahacza. Przetarła sie guma i pewnie smar wypłukało. Chcę wymienić cały wahacz.
Sprawdzałem w internecie i firm ktore oferują tą część jest cała plaga :)
Czy ktoś mi moze polecić którą/e są godne zaufania?

NIPPARTS
FEBI BILSTEIN
SWAG
BIRTH
ASHIKA
JAPANPARTS
DELPHI
KAGER
MOOG
NK
KLOKKERHOLM
METZGER
MONROE
FAI AutoParts
QUINTON HAZELL
KAVO PARTS
BENDIX

A i jeszcze jedno pytanie: Ile może kosztować wymiana takiego wahacza (mam na myśli cenne nie w ASO) ? :)
Początkujący
 
Od: 8 paź 2010, 13:34
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 '04 GY (LF-DE) 141 KM Kombi

Postprzez maselek » 25 maja 2011, 21:19

Dużo dobrego słyszałem o YAMATO i FEBI BILSTEIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Yapa » 25 maja 2011, 23:47

osaczony30 napisał(a):A i jeszcze jedno pytanie: Ile może kosztować wymiana takiego wahacza (mam na myśli cenne nie w ASO) ? :)



80 zł?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez zetek » 26 maja 2011, 20:10

Yamato, TRW i 555.

Febi dziadostwo wymieniałem juz po 4 miesiącach i to nie raz.

Niemiecki MOOG też jest dobry.

Kager to chyba tak napisany dla jaj bo z niego to nic nie jest dobre.

Delphi cena równa jakość.

Reszta mi nie znana.

Jeżeli chodzi o Ashika to oni podobno dają wszystko co jest dawane na pierwszy montarz.

Jeżeli chodzi o rozrząd, który wymieniałem w M6 to tak było
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Hubix » 26 maja 2011, 21:02

FEBI BILSTEIN – OK

DELPHI – OK

MONROE – Ponoć OK

BENDIX – Ponoć OK

Reszta to jakieś jaja chyba :D

Jak tanie, to brałbym delphi. Elementy tej firmy idą na pierwszy montaż też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez osaczony30 » 28 maja 2011, 11:25

Dzięki za podpowiedzi!

Do finału dostały się następujące firmy: :)
DELPHI – 219 zł.
ASHIKA – 270 zł.
FEBI BILSTEIN – 199 zł.

Dylemat został. Proszę o ostateczne rekomendacje.

Dzięki i pozdrawiam
Darek
Początkujący
 
Od: 8 paź 2010, 13:34
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 '04 GY (LF-DE) 141 KM Kombi

Postprzez Lorbas » 3 lip 2011, 12:58

Witam

Podepnę się do tematu.

Kilka dni temu byłem na przeglądzie i facet w kanale pokazuje mi pęknięty wahacz lewy przód.
Teraz się głowię czy należy wymienić cały wahacz?
Palcem wskazywał pękniętą osłonę gumową. Czy to silentblock? Czy wystarczy ten element wymienić?

Czy należy wymieniać parami tzn. lewą i prawą stronę?

Pzdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Hubix » 4 lip 2011, 00:52

osaczony30 – w takim razie FEBI.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mihu » 24 sie 2011, 19:56

Również mam problem z wahaczami. Na stacji diagnozy pojazdów, powiedziano mi że mam do wymiany tuleje obydwu wahaczy przednich dolnych prostych. Tylko teraz nie wiem, czy obydwie są do wymiany czy jedna... Dlatego zastanawiam się czy nie lepiej po prostu kupić po nowym wahaczu, tym bardziej, że w oryginale tuleje kosztują 105 i 94 PLN.

Osaczony, jakiej firmy wahacze wybrałeś i czy jesteś zadowolony?
Gdzie w ogóle kupowałeś te wahacze? Na allegro, w jakimś sklepie internetowym czy zamawiałeś u mechanika?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2011, 22:05
Posty: 7
Skąd: Łódź
Auto: M6 Kombi, MZR-CD 2.0 (136KM)

PostTen post został usunięty przez Gość 24 sie 2011, 20:43.
Powód: porzadki

Postprzez konik_kr » 26 sie 2011, 10:18

Na razie mam przejechane po polskich dróżkach ok 90 tyś km i wahacze wytrzymały lecz tylko gumy osłonowe sworzni popękały ze starości (brak możliwości kupna)i na pewno za niedługo będą do wymiany ale i tak dużo wytrzymały.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Hubix » 26 sie 2011, 11:46

172 tys, z czego 20 tys po Polsce i zero stuków i luzów. Amory jeszcze ponad 70% :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez skubiszek » 26 sie 2011, 13:42

u mnie było jak ta lala do czasu obecnie 204000 km


Na razie rozebrano tył :

KOSZT tyłu : 650zł bez robocizny za części


Auto jedzie jak po szynach :)
Ostatnio edytowano 12 wrz 2011, 12:03 przez skubiszek, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez skubiszek » 30 sie 2011, 11:39

EDIT:

jestem po naprawie tylnego zawieszenia

Zawieszenie stało się sztywniejsze, bardziej zwarte – o wiele i stabilniejsze

będzie robiony jeszcze przód i zobaczymy jak wtedy

ogólnie auto nie miało ustawionych kątów z tyłu – całkowicie rozbieżne z tym co powinno być,

Powiem tylko, że fachowców w mieście mam takich że żal... przez rok czasu wszyscy twierdzili, że wszystko z zawieszeniem i zbieżnością jest ok tylko nikt nie wpadł na to, że mimo zbieżności nie ma kątów i zjada opony.
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez domin_25 » 3 wrz 2011, 21:55

Uważajcie przy zakupie wahaczy ponieważ są 2 rodzaje. Ja niestety się o tym przekonałem dopiero po zakupie!Na pierwszy rzut oka takie same. w sklepie chyba nawet nie wiedzieli! Jedne mają węższy stożek, drugie szerszą tuleję. Chodzi mi o stronę od piasty.
domin_25
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6