Tłukące i bujajace na boki zawieszenie.
Chodziło mi oczywiście o łączniki. Inny jest na prawą a inny na lewą stronę.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 10 lip 2010, 18:33
- Posty: 12
- Skąd: Piotrków Tryb.
- Auto: Mazda 6 kombi -121 KM -05'
Od niedawna zaczelo mi tak stukac jak kolega opisuje w pierwszym poscie....
Zaczelo sie od tego jak sie przeprowadzilem i mam parking z kraweznikem 5cm i tak codziennie po 6-8 razy wale w ten kraweznik i zjezdzam z niego prawym kolem ...
Czy myslicie ze to bedzie stabilizator????
Zaczelo sie od tego jak sie przeprowadzilem i mam parking z kraweznikem 5cm i tak codziennie po 6-8 razy wale w ten kraweznik i zjezdzam z niego prawym kolem ...
Czy myslicie ze to bedzie stabilizator????
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Jezeli zjezdzajac z kraweznika kolo spada i tlucze jakby amortyzator nie trzymal proponuje wymienic odboje amortyzatorow.Jest w komplecie sprzedawane odboje+oslony amortyzatorow-koszt 115 zl SACHS.U mnie nikt nie mogl zdiagnozowac i wszyscy twierdzili ze moze amorek ,ale to trzeba wymienic zeby miec pewnosc.Amortyzatoro nie zmienilem i wszystko ucichlo
- Od: 16 lis 2007, 19:33
- Posty: 25
- Skąd: łódz
- Auto: 6 2.0 D combi
Witam
Mam problem ze swoją M6. Od kilku dni w czasie jazdy słyszę co jakiś czas odgłos stukania ( przód lewa strona) podczas jazdy po nierównościach. Rano odstawiłem samochód do mechanika i mechanik powiedział, że według niego w zawieszeniu jest ok ( końcówki drążków były wymienione i są ok). Mechanik obstawia wadliwą przekładnie kierowniczą. Po wizycie u mechanika pojechałem na stację diagnostyczną na szarpacze i tam gościu powiedział, że wszystko jest ok. Samochód nie ma żadnych luzów, nie ma wycieku z przekładni.
Moje pytanko brzmi:
Czy to faktycznie jest wadliwa przekładnia czy obstawiacie coś innego?
Mam problem ze swoją M6. Od kilku dni w czasie jazdy słyszę co jakiś czas odgłos stukania ( przód lewa strona) podczas jazdy po nierównościach. Rano odstawiłem samochód do mechanika i mechanik powiedział, że według niego w zawieszeniu jest ok ( końcówki drążków były wymienione i są ok). Mechanik obstawia wadliwą przekładnie kierowniczą. Po wizycie u mechanika pojechałem na stację diagnostyczną na szarpacze i tam gościu powiedział, że wszystko jest ok. Samochód nie ma żadnych luzów, nie ma wycieku z przekładni.
Moje pytanko brzmi:
Czy to faktycznie jest wadliwa przekładnia czy obstawiacie coś innego?
-
gigi_13
forex napisał(a):proponuje wymienic odboje amortyzatorow.Jest w komplecie sprzedawane odboje+oslony amortyzatorow
W którym miejscu jest ten odbój, jest możliwość wymiany w warunkach garazowych?
Witam
Mam taki problem
Auto kupiłem ponad rok temu
Prowadziło się super ale po zimie zauważyłem że tak dziwnie podskakuje np na poprzecznych nierównościach i bujało na boki – na trzepakach ok wszystko ale wiadomo, że to objaw zużytych amortyzatorów – na liczniku pewny przebieg 200tys km
Wymieniłem 4 amortyzatory Kayaby nóweczki i objaw bujania na zakrętach zniknął, auto pewniej się prowadzi ale.....
na poprzecznych nierównościach zamiast jednego skoku w dziurę i stabilizacji całym autem tak mocno "telepie" – tak jakby nie tłumiło dziur do końca i przenosiło wibrację do środka, ostatnio u mnie w mieście są remonty i zrywają asfalt i na tych łączeniach jest to samo, spada w dół i tak jakby amory były wybite, wjeżdżając na śpiącego policjanta nie wjeżdża sztywno tylko tak jakby gąbczasto
Na zakręcie gdzie jest łączenie asfaltu z lekkim uskokiem lub progiem załącza się dsc tak jakby zawieszenie odrywało się na chwile od drogi. mam też drugie auto – Hondę Accord CG8 z 2000r. i tam wszystko jest sztywno, wybiera dziury pewnie i nie podskakuje, zawieszenie nie przenosi do środka "telepania". Mam też służbową Corsę z 2009 r z przebiegiem 116 tys po naszych drogach i efekt jest podobny jak w Accordzie
Dodam od razu że w zawieszeniu nic nie puka i nie stuka, łączniki stabilizatorów wymienione i raczej "nie wkręcam" sobie nic bo jeżdżę tym autem dość sporo i wiem jak zachowywało się na początku jak kupiłem (przebieg 157tys.) a jak jest teraz mimo wymiany 2 tyg temu amortyzatorów
Pytanie do Was jest takie :
1. Czy mogą to być sprężyny- nie wymieniałem przy zmianie amortyzatorów
2. Co może być przyczyną jeśli nie sprężyny
Mam taki problem
Auto kupiłem ponad rok temu
Prowadziło się super ale po zimie zauważyłem że tak dziwnie podskakuje np na poprzecznych nierównościach i bujało na boki – na trzepakach ok wszystko ale wiadomo, że to objaw zużytych amortyzatorów – na liczniku pewny przebieg 200tys km
Wymieniłem 4 amortyzatory Kayaby nóweczki i objaw bujania na zakrętach zniknął, auto pewniej się prowadzi ale.....
na poprzecznych nierównościach zamiast jednego skoku w dziurę i stabilizacji całym autem tak mocno "telepie" – tak jakby nie tłumiło dziur do końca i przenosiło wibrację do środka, ostatnio u mnie w mieście są remonty i zrywają asfalt i na tych łączeniach jest to samo, spada w dół i tak jakby amory były wybite, wjeżdżając na śpiącego policjanta nie wjeżdża sztywno tylko tak jakby gąbczasto
Na zakręcie gdzie jest łączenie asfaltu z lekkim uskokiem lub progiem załącza się dsc tak jakby zawieszenie odrywało się na chwile od drogi. mam też drugie auto – Hondę Accord CG8 z 2000r. i tam wszystko jest sztywno, wybiera dziury pewnie i nie podskakuje, zawieszenie nie przenosi do środka "telepania". Mam też służbową Corsę z 2009 r z przebiegiem 116 tys po naszych drogach i efekt jest podobny jak w Accordzie
Dodam od razu że w zawieszeniu nic nie puka i nie stuka, łączniki stabilizatorów wymienione i raczej "nie wkręcam" sobie nic bo jeżdżę tym autem dość sporo i wiem jak zachowywało się na początku jak kupiłem (przebieg 157tys.) a jak jest teraz mimo wymiany 2 tyg temu amortyzatorów
Pytanie do Was jest takie :
1. Czy mogą to być sprężyny- nie wymieniałem przy zmianie amortyzatorów
2. Co może być przyczyną jeśli nie sprężyny
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
amortyzator są niesprawne/ do wymiany, pomimo że są nowe
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
takie skakanie auta na nierownosciach wynika z defektu amortyzatorow, bo to one powinny wtedy tlumic te wychylenia kasty
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
skubiszek napisał(a):a to nie będą stabilizatory? za co one odpowiadają w aucie??
za stabilizacje kasty.
ale jak one maja luzy to pukania sa slyszalen na ogol.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
EDIT:
pojechałem na trzepaki
do wymiany mam prawy łącznik stabilizatora i prawy sworzeń wahacza który z tego co wiem jest stałym elementem wraz z wahaczem
Rozmawiałem też dzisiaj z kolegą który ma taką samą 6 GY i u niego winą takiego zachowania budy były lekko poluźnione śruby od Stabilizatorów przez co wszystko przenosiło się do środka
Jutro Mechanik będzie odkręcał po kolei stabilizatory, smarował wszystko i skręcał na nowo
Jeśli to nie pomoże zobaczymy co z odbojami – macie może link jakiś??
pojechałem na trzepaki
do wymiany mam prawy łącznik stabilizatora i prawy sworzeń wahacza który z tego co wiem jest stałym elementem wraz z wahaczem
Rozmawiałem też dzisiaj z kolegą który ma taką samą 6 GY i u niego winą takiego zachowania budy były lekko poluźnione śruby od Stabilizatorów przez co wszystko przenosiło się do środka
Jutro Mechanik będzie odkręcał po kolei stabilizatory, smarował wszystko i skręcał na nowo
Jeśli to nie pomoże zobaczymy co z odbojami – macie może link jakiś??
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
witam
dzis zauwazylem ze przy hamowaniu – juz w ostatniej jego fazie jak mocniej nasine hamulec i auto sie zatrzyma tak ze lekko bujnie do tylu – wtedy slysze z okolic prawego tylniego kola takie lekkie pukniecie, jak delikatnie hamuje to nie slychac tego, jak mocniej przycisne – ale nie az tak po heblach ze az bedzie to wtedy slychac te pukniecie- myslicie ze to cos z zawieszeniem czy hamulcami cos moze byc nie tak? – ostatni ze 3 miesiace temu wymienialem tam klocki i zaciski chodzily ladnei – moze prowadniki za malo przesmarowalem??????? i puka
dzis zauwazylem ze przy hamowaniu – juz w ostatniej jego fazie jak mocniej nasine hamulec i auto sie zatrzyma tak ze lekko bujnie do tylu – wtedy slysze z okolic prawego tylniego kola takie lekkie pukniecie, jak delikatnie hamuje to nie slychac tego, jak mocniej przycisne – ale nie az tak po heblach ze az bedzie to wtedy slychac te pukniecie- myslicie ze to cos z zawieszeniem czy hamulcami cos moze byc nie tak? – ostatni ze 3 miesiace temu wymienialem tam klocki i zaciski chodzily ladnei – moze prowadniki za malo przesmarowalem??????? i puka
- Od: 9 lip 2010, 11:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Ja mam taki problem, podczas wjeżdżania na wysoki "stopień" czy to na przejazdach czy w asfalcie, wali mi z przodu jakby ktoś młotem walną, jest mocny słyszalne. Wymieniłem tulejki dolnego wahacza z obu stron ( te co trzymają amortyzator), ale to nic nie dało. Aż strach jeździć. Doradźcie.
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
a łączniki stabilizatorów robiłeś???
Mi niby nie wali nic ale nieznośne jest to telepanie
Mam teraz pytanie:
Na aleeeeedrogo są 2 modele amorów Kayaby do naszych 6, ja co prawda zamawiałem amory w sklepie i nie wiem teraz który mam model założony ale być może nie są to te odpowiednie chociaż jak mówie auto mocno trzyma się drogi.
mam też fabryczne dolne wahacze jeszcze, czy one mogą być przyczyną?
Dzwoniłem do serwisu i rozmawiając z pracownikami spotkałem się z 3 opiniami, że może to być właśnie wina wahaczy dolnych a na trzepakach to nie wyjdzie.
Mi niby nie wali nic ale nieznośne jest to telepanie
Mam teraz pytanie:
Na aleeeeedrogo są 2 modele amorów Kayaby do naszych 6, ja co prawda zamawiałem amory w sklepie i nie wiem teraz który mam model założony ale być może nie są to te odpowiednie chociaż jak mówie auto mocno trzyma się drogi.
mam też fabryczne dolne wahacze jeszcze, czy one mogą być przyczyną?
Dzwoniłem do serwisu i rozmawiając z pracownikami spotkałem się z 3 opiniami, że może to być właśnie wina wahaczy dolnych a na trzepakach to nie wyjdzie.
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
widzę brak koncepcji...?
spojrzałem pod auto a tam opona z prawej strony tył od wewnątrz już prawie bieżnika nie ma a nowe gumy w kwietniu zakładane i przejechane ok 10tys km na tym zestawie..
dzisiaj auto jedzie do mechaników- mają wszystko rozbierać i sprawdzać
spojrzałem pod auto a tam opona z prawej strony tył od wewnątrz już prawie bieżnika nie ma a nowe gumy w kwietniu zakładane i przejechane ok 10tys km na tym zestawie..
dzisiaj auto jedzie do mechaników- mają wszystko rozbierać i sprawdzać
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Macie jakiś sposób na wymianę tulei stabilizatora? Dzisiaj próbowałem, no i porażka. Jest tragiczny dostęp do śrub co są umiejscowione przy przekładni kierowniczej.
skubiszek napisał(a):dzisiaj auto jedzie do mechaników- mają wszystko rozbierać i sprawdzać
Pamietasz jeszcze co sie okazalo? U mnie podobnie autem buja.
przemek_bsi napisał(a):Macie jakiś sposób na wymianę tulei stabilizatora?
Wymieniles te gumy stablizatora? Jak sobie poradziles z odkreceniem stablizatora?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a): przemek_bsi napisał(a):Macie jakiś sposób na wymianę tulei stabilizatora?
Wymieniles te gumy stablizatora? Jak sobie poradziles z odkreceniem stablizatora?
Kupiłem klucz (dziwnie wygięty ) i po drobnych problemach udało się.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6