Wymiana klocków hamulcowych
Mam tez ten problem z goracymi felgami na tylnej osi z lewej strony tylko ze w moim przypadku w czasie jasdy pojawia sie dziwny halas, stukanie, porownac moge to do halasu przelatujacego helikoptera. Dodam jeszcze ze stukanie nie jest ciagle, gdy sie zatrzymam na swiatlach znika a po jakims czasie znowu sie pojawia i tak w kolko. Zauwazylem ryse na tarczy z tej wlasnie strony. Czy to hamulce czy cos powazniejszego?
- Od: 15 lip 2008, 21:14
- Posty: 30
- Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005
Pospieszylem sie troche nie czekajac na odpowiedz i zakupilem tarcze brembo i klocki pagid na tylna os i dam znac jak sie sprawuje ten zestaw gdy tylko go zaloze
- Od: 15 lip 2008, 21:14
- Posty: 30
- Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005
"D4vor" Jeśli ten "helikopter" slyszaleś tylko podczas hamowania to mogla to byc tarcza, lub klocek. Ale jeśli nie to wymiana nowych tarcz i klocków nic nie pomoże. No chyba ze klocek zapiekl się w prowadnicach. Wymienisz, przesmarujesz i bedzie git.
Ale jeśli miałeś "helikoptera" również podczas jazdy to może to być też zapieczony tłoczek. Szkoda bedzie nowych tarcz.
Ale jeśli miałeś "helikoptera" również podczas jazdy to może to być też zapieczony tłoczek. Szkoda bedzie nowych tarcz.
Halas pojawia się podczas jazdy po hamowaniu przy około +70kmh i znika. Tarcze są pozacinane(porównać mogę to do golenia tępą brzytwą) po za tym są dość zużyte. zaworek będę sprawdzał przy wymianie(mechanik nie ja).
- Od: 15 lip 2008, 21:14
- Posty: 30
- Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005
Witam
Ja chyba muszę się zabrać za hamulce, coraz gorzej hamuje, a w końcowym etapie popiskuje...
Wolałbym przetoczyć tarcze, aniżeli kupować nowe, tym bardziej, że czekają mnie inne wydatki z Magdą na dniach.
Jaki jest potrzebny zapas, aby można było toczyć?
Min. dla przodu to 22 mm, dla tylnej osi 8 mm – tak znalazłem w danych technicznych.
Musiałbym mieć chyba mikrometr aby to pomierzyć, bo suwmiarka odpada – po obwodzie palcem da się wyczuć nierówność dość sporą, jakby klocki do końca nie zbierały (???)
Częściowo na fotkach będzie to widać.
Myślałem o klockach przód i tył TRW, ale dodając do tego tarcze to już się robi niewesoło...
Ja chyba muszę się zabrać za hamulce, coraz gorzej hamuje, a w końcowym etapie popiskuje...
Wolałbym przetoczyć tarcze, aniżeli kupować nowe, tym bardziej, że czekają mnie inne wydatki z Magdą na dniach.
Jaki jest potrzebny zapas, aby można było toczyć?
Min. dla przodu to 22 mm, dla tylnej osi 8 mm – tak znalazłem w danych technicznych.
Musiałbym mieć chyba mikrometr aby to pomierzyć, bo suwmiarka odpada – po obwodzie palcem da się wyczuć nierówność dość sporą, jakby klocki do końca nie zbierały (???)
Częściowo na fotkach będzie to widać.
Myślałem o klockach przód i tył TRW, ale dodając do tego tarcze to już się robi niewesoło...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Nie znalazłem odpowiedniego tematu więc wbijam się tutaj z pytaniem. Otóż chciał bym w mojej szóstce odkręcić wszystkie cztery zaciski w celu pomalowania ich (niestety trochę pordzewiały) i przesmarowaniu prowadnic tłoczków tak co by w drodze na wakacje nie spotkała mnie żadna przykra przygoda. I teraz pytanie. Jak to zrobić żeby nie zapowietrzyć całego układu i w jakiej kolejności odpowietrzać poszczególne zaciski???
mądry napisał(a):i przesmarowaniu prowadnic tłoczków tak co by w drodze na wakacje nie spotkała mnie żadna przykra przygoda.
A z nimi to nie jest tak, ze poki dzialaja to lepiej nie ruszac? (tylko pytam, to zadna sugestia)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):A z nimi to nie jest tak, ze poki dzialaja to lepiej nie ruszac?
Ja uważam że jak się nie smaruje to się nie jedzie
W poprzednim moim aucie (Ford Mondeo Mk II) smarowałem prowadnice zacisków przy każdej wymianie klocków hamulcowych i na 200kkm nigdy nie miałem problemu z zatartym tłoczkiem, liczę że jak madzię też tak będę traktował to odwdzięczy mi się tym samym
Temat z dziedziny dziwnych dzwięków Posiadam M6, 2003, diesel i od pewnego czasu słyszę dziwny dzwięk, jakby metaliczne brzęczenie chyba z tylnego zawieszenia. Dzwięk ten pojawia sie różnie, czasem po długim czasie jazdy czasem po krótkim. Dzwięk ten znika przy hamowaniu. Dodatkowo, nie wiem czy to jest związane, przy bardzo wolnej jezdzie np 20 km/h świszczy coś z tyłu. To tyle jeśli chodzi o opis dzwięków które wydobywają się z mojej Mazdy . Czy ktoś może mi chociaż podsunąć jakieś sugestie ?
- Od: 11 cze 2009, 16:00
- Posty: 11
- Skąd: Katowice
klaudia30 napisał(a):Czy ktoś może mi chociaż podsunąć jakieś sugestie ?
wizyte z dobrym warsztacie...
Ps. moze sie klocki skonczyly z tylu i z przodu, a moze blaszki i/lub sprezynki przerdzewialy...
klaudia30 napisał(a):Dzwięk ten znika przy hamowaniu.
na co wskazuje poprzedzajace zdanie... nic tylko trzeba tam zajrzec...
to sa hamulce, a od nich zalezy zycie czasem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ja kupilem zestaw tarcze i klocki przod, rok temu czyli ok 19000km, juz jakis czas po przejechaniu ok 10 km zaczynaja delikatnie popiskiwac, znacie temat? o co chodzi? jezdze moze i dynamicznie, ale z rozwaga, ale to piszczenie mnie irytuje, co o tym myslec?
-
stan1983
Lorbas napisał(a):Witam
Ja chyba muszę się zabrać za hamulce, coraz gorzej hamuje, a w końcowym etapie popiskuje...
Wolałbym przetoczyć tarcze, aniżeli kupować nowe, tym bardziej, że czekają mnie inne wydatki z Magdą na dniach.
Jaki jest potrzebny zapas, aby można było toczyć?
Min. dla przodu to 22 mm, dla tylnej osi 8 mm – tak znalazłem w danych technicznych.
Musiałbym mieć chyba mikrometr aby to pomierzyć, bo suwmiarka odpada – po obwodzie palcem da się wyczuć nierówność dość sporą, jakby klocki do końca nie zbierały (???)
Częściowo na fotkach będzie to widać.
Myślałem o klockach przód i tył TRW, ale dodając do tego tarcze to już się robi niewesoło...
Jak chcesz dobre i tanie klocki polecam EBC "czarne" ultimax. Kpl na przód za ok 90zł. Według mojej opinii nie ustępują ori klockom mazdy.
Grubościomierz kupowałem używany na allegro i spisuje się super przy tarczach, czy też płytkach zaworowych.
Przy bębnach rant koniecznie trzeba zbierać, a przy tarczach to już zależy od stopnia zużycia. Ja przy przebiegu 95tys na ori tarcze założyłem nowe klocki bez przetaczania i jest ok.
Pamiętaj o smarze syntetycznym do montażu. W sieci panuje mit, że powinno się używać miedzianego, a tym czasem tylko smar ATE jest najlepszy do prowadnic, tyłów klocków i pod osłonę tłoczka.
a ja nie polecam tych klocków
Mam ori tarcze Mazdy i kupiłem czarne EBC
TO co napisane jest na opakowaniu :
– klocki mogą piszczeć- i faktycznie piszczą niemiłosiernie- wcześniej na klockach TRW tego nie było
– mają zwiększone pylenie – przednie felgi czarne ;/
Do tego nie wiem czy to wina klocków czy tarcz ale po 2 -3 mocniejszych hamowaniach niemiłosiernie przegrzewają tarcze
Co do zalet mogę powiedzieć, że hamują jak brzytwa, biorą od razu po wciśnięciu hamulca i to bardzo skutecznie.
Wcześniej jeździłem na klockach Kashiyama i TRW- nie było problemów
Teraz zastanawiam się nad wymianą tarcz bo mocno się przegrzewają
Mam ori tarcze Mazdy i kupiłem czarne EBC
TO co napisane jest na opakowaniu :
– klocki mogą piszczeć- i faktycznie piszczą niemiłosiernie- wcześniej na klockach TRW tego nie było
– mają zwiększone pylenie – przednie felgi czarne ;/
Do tego nie wiem czy to wina klocków czy tarcz ale po 2 -3 mocniejszych hamowaniach niemiłosiernie przegrzewają tarcze
Co do zalet mogę powiedzieć, że hamują jak brzytwa, biorą od razu po wciśnięciu hamulca i to bardzo skutecznie.
Wcześniej jeździłem na klockach Kashiyama i TRW- nie było problemów
Teraz zastanawiam się nad wymianą tarcz bo mocno się przegrzewają
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Riki napisał(a):stan1983 – jakiej firmy założyłeś części?
LPB :/ Nie narzekam na jakosc bo w sumie nie kopca bardzo ale te nie glosne piski mnie powiedzmy irytuja
EDIT:
leszek-sroka napisał(a):Mam problem z wymiana tylnych klockow.Po wyciagnieciu starych nie moge zamknąć nowych -nie moge wcisnac tloczka .CZy powinienem uzyc jakiegos specjalnego klucza lub czegos innego??? Z gory dzieki za pomoc...
BRRR tylko nie wciskaj:)) no chyba ze zalezy ci na wymianie calego zacisku:)wkrecaj
Ostatnio edytowano 25 lip 2011, 20:45 przez stan1983, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze edytowac swoje posty...
Powód: prosze edytowac swoje posty...
-
stan1983
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6