Wymiana klocków hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez D4vor » 2 maja 2010, 15:18

Mam tez ten problem z goracymi felgami na tylnej osi z lewej strony tylko ze w moim przypadku w czasie jasdy pojawia sie dziwny halas, stukanie, porownac moge to do halasu przelatujacego helikoptera. Dodam jeszcze ze stukanie nie jest ciagle, gdy sie zatrzymam na swiatlach znika a po jakims czasie znowu sie pojawia i tak w kolko. Zauwazylem ryse na tarczy z tej wlasnie strony. Czy to hamulce czy cos powazniejszego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez D4vor » 2 maja 2010, 20:08

Pospieszylem sie troche nie czekajac na odpowiedz i zakupilem tarcze brembo i klocki pagid na tylna os i dam znac jak sie sprawuje ten zestaw gdy tylko go zaloze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez kristoferson1 » 2 maja 2010, 21:01

"D4vor" Jeśli ten "helikopter" slyszaleś tylko podczas hamowania to mogla to byc tarcza, lub klocek. Ale jeśli nie to wymiana nowych tarcz i klocków nic nie pomoże. No chyba ze klocek zapiekl się w prowadnicach. Wymienisz, przesmarujesz i bedzie git.
Ale jeśli miałeś "helikoptera" również podczas jazdy to może to być też zapieczony tłoczek. Szkoda bedzie nowych tarcz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez D4vor » 2 maja 2010, 22:02

Halas pojawia się podczas jazdy po hamowaniu przy około +70kmh i znika. Tarcze są pozacinane(porównać mogę to do golenia tępą brzytwą) po za tym są dość zużyte. zaworek będę sprawdzał przy wymianie(mechanik nie ja).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez Lorbas » 3 maja 2010, 12:03

Witam

Ja chyba muszę się zabrać za hamulce, coraz gorzej hamuje, a w końcowym etapie popiskuje...

Wolałbym przetoczyć tarcze, aniżeli kupować nowe, tym bardziej, że czekają mnie inne wydatki z Magdą na dniach.
Jaki jest potrzebny zapas, aby można było toczyć?

Min. dla przodu to 22 mm, dla tylnej osi 8 mm – tak znalazłem w danych technicznych.
Musiałbym mieć chyba mikrometr aby to pomierzyć, bo suwmiarka odpada – po obwodzie palcem da się wyczuć nierówność dość sporą, jakby klocki do końca nie zbierały (???)

Częściowo na fotkach będzie to widać.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Myślałem o klockach przód i tył TRW, ale dodając do tego tarcze to już się robi niewesoło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez mądry » 12 lip 2010, 21:22

Nie znalazłem odpowiedniego tematu więc wbijam się tutaj z pytaniem. Otóż chciał bym w mojej szóstce odkręcić wszystkie cztery zaciski w celu pomalowania ich (niestety trochę pordzewiały) i przesmarowaniu prowadnic tłoczków tak co by w drodze na wakacje nie spotkała mnie żadna przykra przygoda. I teraz pytanie. Jak to zrobić żeby nie zapowietrzyć całego układu i w jakiej kolejności odpowietrzać poszczególne zaciski???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez krzych » 12 lip 2010, 22:06

mądry napisał(a):i przesmarowaniu prowadnic tłoczków tak co by w drodze na wakacje nie spotkała mnie żadna przykra przygoda.

A z nimi to nie jest tak, ze poki dzialaja to lepiej nie ruszac? (tylko pytam, to zadna sugestia)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mądry » 12 lip 2010, 22:48

krzych napisał(a):A z nimi to nie jest tak, ze poki dzialaja to lepiej nie ruszac?

Ja uważam że jak się nie smaruje to się nie jedzie ;)
W poprzednim moim aucie (Ford Mondeo Mk II) smarowałem prowadnice zacisków przy każdej wymianie klocków hamulcowych i na 200kkm nigdy nie miałem problemu z zatartym tłoczkiem, liczę że jak madzię też tak będę traktował to odwdzięczy mi się tym samym ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez klaudia30 » 6 cze 2011, 15:55

Temat z dziedziny dziwnych dzwięków :| Posiadam M6, 2003, diesel i od pewnego czasu słyszę dziwny dzwięk, jakby metaliczne brzęczenie chyba z tylnego zawieszenia. Dzwięk ten pojawia sie różnie, czasem po długim czasie jazdy czasem po krótkim. Dzwięk ten znika przy hamowaniu. Dodatkowo, nie wiem czy to jest związane, przy bardzo wolnej jezdzie np 20 km/h świszczy coś z tyłu. To tyle jeśli chodzi o opis dzwięków które wydobywają się z mojej Mazdy ;) . Czy ktoś może mi chociaż podsunąć jakieś sugestie ?
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:00
Posty: 11
Skąd: Katowice

Postprzez bieski » 6 cze 2011, 15:58

Może klocki się skończyły.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez klaudia30 » 6 cze 2011, 16:11

Ale czy zużyte klocki brzęczą ? Bo stuki też mam przy hamowaniu, ale z przodu :( i ten świst.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 16:00
Posty: 11
Skąd: Katowice

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 16:29

klaudia30 napisał(a):Czy ktoś może mi chociaż podsunąć jakieś sugestie ?

wizyte z dobrym warsztacie...

Ps. moze sie klocki skonczyly z tylu i z przodu, a moze blaszki i/lub sprezynki przerdzewialy...

klaudia30 napisał(a):Dzwięk ten znika przy hamowaniu.

na co wskazuje poprzedzajace zdanie... nic tylko trzeba tam zajrzec...
to sa hamulce, a od nich zalezy zycie czasem...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stan1983 » 21 lip 2011, 23:16

ja kupilem zestaw tarcze i klocki przod, rok temu czyli ok 19000km, juz jakis czas po przejechaniu ok 10 km zaczynaja delikatnie popiskiwac, znacie temat? o co chodzi? jezdze moze i dynamicznie, ale z rozwaga, ale to piszczenie mnie irytuje, co o tym myslec?
stan1983
 

Postprzez Riki » 22 lip 2011, 01:17

stan1983 – jakiej firmy założyłeś części?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5586 (4/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pioteq25 » 22 lip 2011, 20:50

Lorbas napisał(a):Witam

Ja chyba muszę się zabrać za hamulce, coraz gorzej hamuje, a w końcowym etapie popiskuje...

Wolałbym przetoczyć tarcze, aniżeli kupować nowe, tym bardziej, że czekają mnie inne wydatki z Magdą na dniach.
Jaki jest potrzebny zapas, aby można było toczyć?

Min. dla przodu to 22 mm, dla tylnej osi 8 mm – tak znalazłem w danych technicznych.
Musiałbym mieć chyba mikrometr aby to pomierzyć, bo suwmiarka odpada – po obwodzie palcem da się wyczuć nierówność dość sporą, jakby klocki do końca nie zbierały (???)

Częściowo na fotkach będzie to widać.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Myślałem o klockach przód i tył TRW, ale dodając do tego tarcze to już się robi niewesoło...


Jak chcesz dobre i tanie klocki polecam EBC "czarne" ultimax. Kpl na przód za ok 90zł. Według mojej opinii nie ustępują ori klockom mazdy.
Grubościomierz kupowałem używany na allegro i spisuje się super przy tarczach, czy też płytkach zaworowych.
Przy bębnach rant koniecznie trzeba zbierać, a przy tarczach to już zależy od stopnia zużycia. Ja przy przebiegu 95tys na ori tarcze założyłem nowe klocki bez przetaczania i jest ok.
Pamiętaj o smarze syntetycznym do montażu. W sieci panuje mit, że powinno się używać miedzianego, a tym czasem tylko smar ATE jest najlepszy do prowadnic, tyłów klocków i pod osłonę tłoczka.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez skubiszek » 23 lip 2011, 13:23

a ja nie polecam tych klocków

Mam ori tarcze Mazdy i kupiłem czarne EBC

TO co napisane jest na opakowaniu :

– klocki mogą piszczeć- i faktycznie piszczą niemiłosiernie- wcześniej na klockach TRW tego nie było
– mają zwiększone pylenie – przednie felgi czarne ;/

Do tego nie wiem czy to wina klocków czy tarcz ale po 2 -3 mocniejszych hamowaniach niemiłosiernie przegrzewają tarcze


Co do zalet mogę powiedzieć, że hamują jak brzytwa, biorą od razu po wciśnięciu hamulca i to bardzo skutecznie.

Wcześniej jeździłem na klockach Kashiyama i TRW- nie było problemów

Teraz zastanawiam się nad wymianą tarcz bo mocno się przegrzewają
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Pioteq25 » 23 lip 2011, 15:24

Ja też mam ori tarcze z klockami EBC i przy hamowaniu nie piszczą. Pylenie raczej normalne przy docieraniu się nowych klocków do starej tarczy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez skubiszek » 25 lip 2011, 11:08

tyle że przejechane jest już ok 5000km i nadal pylą jak głupie o piszczeniu już nawet nie wspominam.
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez stan1983 » 25 lip 2011, 20:30

Riki napisał(a):stan1983 – jakiej firmy założyłeś części?

LPB :/ Nie narzekam na jakosc bo w sumie nie kopca bardzo ale te nie glosne piski mnie powiedzmy irytuja

EDIT:

leszek-sroka napisał(a):Mam problem z wymiana tylnych klockow.Po wyciagnieciu starych nie moge zamknąć nowych -nie moge wcisnac tloczka .CZy powinienem uzyc jakiegos specjalnego klucza lub czegos innego??? Z gory dzieki za pomoc...

BRRR tylko nie wciskaj:)) no chyba ze zalezy ci na wymianie calego zacisku:)wkrecaj
Ostatnio edytowano 25 lip 2011, 20:45 przez stan1983, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze edytowac swoje posty...
stan1983
 

PostTen post został usunięty przez Gość 25 lip 2011, 20:46.
Powód: post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6