Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 29 gru 2010, 00:54

Jokkk napisał(a):http://allegro.pl/mazda-6-2-0-03-linka-sprzegla-taniooo-tanioo-i1355811249.html
Dobry sprzedawca hahaha nawet nie wie co sprzedaje – dramat
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 29 gru 2010, 11:26

Jaksa napisał(a):
Jokkk napisał(a):http://allegro.pl/mazda-6-2-0-03-linka-sprzegla-taniooo-tanioo-i1355811249.html
Dobry sprzedawca hahaha nawet nie wie co sprzedaje – dramat

najwazniejsze aby sprzedac. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Guiliano » 29 gru 2010, 20:39

zboq napisał(a):Kolego z tego drugiego linka sprzedawca jest z tarnowa i na tym forum się reklamuje ze na asortyment dla klubowiczów mazdy dają 28% rabatu :>

viewtopic.php?f=85&t=110178&p=1863484#p1863484

Zadzwoń i się dopytaj :D


Dzięki kolego! <piwo>

edited: eh owy sprzedawca ugasił mój entuzjazm – na sprzęgło i koło 2M nie udzielają rabatu – cena na allegro jest fixed :(
wydatek boli oj boli
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez rpiatek » 12 sty 2011, 01:11

CZY UDAŁO SIĘ KOMUKOLWIEK USTALIĆ CO JEST POWODEM???

nie chodzi mi o odpowiedzi u mnie tez to jest ...
chciałbym pewnie jak wszyscy usłyszeć – wymieniono to i to i PRZESTAŁO !!!!!!
jakiś konkret proszę jeśli to możliwe

R.
Ostatnio edytowano 20 sty 2011, 10:10 przez rpiatek, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 5 sty 2011, 15:31
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 mzr-cd 140km

Postprzez Dogi1 » 18 sty 2011, 00:22

To ja też dołożę się do statystki – też mam to chłechłanie po wciśnięciu sprzęgła w okolicy 2k – 2,5k obrotów. To co udało mi się zauważyć – efekt wytępuje lub jest na tyle silny, że to słyszę, gdy w trakcie naciskania sprzęgła silnik ciągnie koła a nie odwrotnie. To znaczy, że jeśli np wkręcę silnik na 3k obrotów a póżniej puszczę pedał gazu i wcisnę sprzęgło gdy obroty spadną do poziomu 2k – 2,5k to dźwięku nie słychać. Analogicznie nie słychać dźwięku przy redukcji biegów podczas hamowania silnikiem (jazda ze stromej góry).

Dla mnie nie mówi to zbyt wiele... trafiłem na ten wątek z tlącą sie nadzieją , że to nie jest koło 2M – jak widać nie jest i nie ma sensu wymieniać dobrego na lepsze (jak krzych:) ). I z tego bardzo się cieszę! Tak czy siak trochę mnie ten dźwięk irytuje i chciałbym dowiedzieć się z czego to wynika... Za jakiś czas będę w ASO Zdanowicz w Gdańsku, spróbuję ich podpytać o to ale szczerze mówiąc to bardziej licze na to forum niż na nich:)

pozdrawiam
Dogi1
Dogi1
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 17:43
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM

Postprzez rpiatek » 18 sty 2011, 17:24

jak w wątku ... viewtopic.php?f=124&t=102716

mi powiedziano w serwisie, że to właśnie koło 2M powoduje takie efekt ...
ale! – przejechałem się podobnym autem – to znaczy ten sam silnik diesla 140km MZR-CD i takiego motywu nie było!!!

wiec wniosek, że nie we wszystkich autach to występuje i ze jest to defekt jakiejś części!

jak będziecie w ASO to żądajcie !!! pisemnej interpretacji tego zjawiska i wytłumaczenie.
będziemy mogli wtedy do czegoś wspólnie dojść.

R.
Ostatnio edytowano 20 sty 2011, 10:03 przez rpiatek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 sty 2011, 15:31
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 mzr-cd 140km

Postprzez agnostyk » 20 sty 2011, 06:53

rpiatek napisał(a):silnik diesla 140km MZR-CD


nie ma takiego w M6 GG/GY – jest 121, 136 lub 143
Sprecyzuj, którego masz, przed, czy po lifcie, to będzie wiadomo, bo "140" nic nie mówi.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez rpiatek » 20 sty 2011, 09:58

moja madzia II przed FL z grudnia 2010 (nowa) -przebieg 1400 km
R.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2011, 15:31
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 mzr-cd 140km

Postprzez Enduro » 20 sty 2011, 11:40

agnostyk napisał(a):
rpiatek napisał(a):silnik diesla 140km MZR-CD


nie ma takiego w M6 GG/GY – jest 121, 136 lub 143
Sprecyzuj, którego masz, przed, czy po lifcie, to będzie wiadomo, bo "140" nic nie mówi.

no i przy 2,0 dieslu ma 140 KM !
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rpiatek » 20 sty 2011, 12:32

zdecydowanie i jest to wersja GH
Początkujący
 
Od: 5 sty 2011, 15:31
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 mzr-cd 140km

Postprzez Enduro » 20 sty 2011, 21:00

rpiatek napisał(a):zdecydowanie i jest to wersja GH

to dla mnie bylo od poczatku jasne..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez agnostyk » 22 sty 2011, 00:31

Enduro napisał(a):no i przy 2,0 dieslu ma 140 KM !


a gdzie ja napisałem, że chodzi mi o GH?
gdzie tu widzicie Panowie dział GH, bo ja widzę GG/GY – czytajcie między wierszami, bo widzę, że nie zakumaliście o co mi chodziło :P
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez rpiatek » 24 sty 2011, 13:26

Problem występuje również w innych starszych typach silników. Mój post jest w celu wyjaśnienia zjawiska a nie właściwej segmentacji posta!

R.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2011, 15:31
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 mzr-cd 140km

Postprzez naian » 24 sty 2011, 17:50

Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj. Jako, że miałem problem z płynnym ruszaniem z miejsca coś mnie podkusiło i oddałem koło 2M do regeneracji w firmie specjalizującej się w tym w miejscowości Gąski k/Koszalina. Udzielają na to gwarancje 18 miesięcy. Naprawiono luzy na kole, wymieniono elementy ścierne na tarczy sprzęgła, całość wyważono... Jednak po złożeniu wszystkiego do kupy efekt szarpania przy ruszaniu nasilił się i to znacząco. Oczywiście firma, która podjęła się regeneracji upiera się, że wszystko z kołem i sprzęgłem jest ok i każą szukać przyczyny gdzie indziej. Mechanicy, którzy mi wymieniali owe koło rozkładają ręce, że nic innego to być nie może skoro grzebane było tylko przy kole. Czy szarpanie przy ruszaniu może być spowodowane uszkodzeniem innej części niż koło 2M? Objawy: na biegu jałowym nic nie puka, nie trzęsie budą; przy wrzuceniu 1 biegu nie można ruszyć płynnie z miejsca nie dodając przy tym sporo gazu, na 2 biegu czuć jeszcze lekkie szarpnięcia podczas wysprzęglania ale na 3,4 i 5 biegu już nic nie czuć. Dodam, że sprzęgło na pewno się nie ślizga. Naprawdę nie wiem co może być nie tak. Proszę o pomoc <płacze>

Rozwiązaniem mojego problemu była wymiana sprzęgła, docisku i łożyska oporowego na nowe. Koło 2M zostawiłem zregenerowane zobaczymy jaka będzie jego żywotność.

Rozwiązaniem mojego problemu była wymiana sprzęgła, docisku i łożyska oporowego na nowe. Przy okazji wymieniłem olej na Castrol.
Ostatnio edytowano 27 sty 2011, 22:02 przez naian, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 24 sty 2011, 19:19

naian napisał(a):... Czy szarpanie przy ruszaniu może być spowodowane uszkodzeniem innej części niż koło 2M? ...
raczej to ono jest tu przyczyną tych szarpanek.. <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez naian » 24 sty 2011, 20:11

Obstawiasz: koło, sprzęgło czy docisk sprzęgła? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 24 sty 2011, 21:55

naian napisał(a):Obstawiasz: koło, sprzęgło czy docisk sprzęgła? <co?>

2M..
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez agnostyk » 25 sty 2011, 15:46

rpiatek napisał(a):Problem występuje również w innych starszych typach silników. Mój post jest w celu wyjaśnienia zjawiska a nie właściwej segmentacji posta!


i w ten sposób tłumaczysz zadawanie pytań o problemy GH (ma swój dział), czy silniku MZR-CD (ma swój dział) w dziale GG/GY? Rozumiem Twój problem, ale jakoś nie trzyma się ten brak segmentacji regulaminu i tego po co jest zrobiony podział na Działy. Chciałem poczytać o GG/GY, a tu masz – mowa o GH, pomimo, że ma swój dział, więc się nie dziw.

W przypadku nowego samochodu jak Twój, to zjawisko możesz wyjaśnić w jeden sposób – biegły, niezależny rzeczoznawca (jeżeli ASO mówi, że "ten typ tak ma") i gwarancja. Ewentualnie podjedź do Jaksy, aby wydał opinię i wtedy możesz pojechać do ASO i powiedzieć im co mają sprawdzić jak sami nie wiedzą, albo robią Cię w "karola".

Mam nadzieję, że wyjaśnisz to i usuną Ci usterkę, bo nie jest to normalne w nowym samochodzie.

BTW – jakoś u mnie tego nie było i nie ma – z tego co wiem u innych, których znam, też – może po prostu kupiłeś trefny samochód. Niektórzy mówią na to pech, ale i pecha można spacyfikować.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez rpiatek » 25 sty 2011, 16:59

Dziękuje za odpowiedź. Mam nadzieje że to się wyjaśni.

Jeszcze apropos postu – był założony wątek – ale ktoś inny zarządzający stwierdził ze się wątek powtarza i ...... NIMA JUZ ;–)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2011, 15:31
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 mzr-cd 140km

Postprzez Enduro » 25 sty 2011, 18:05

agnostyk napisał(a):.... zadawanie pytań o problemy GH (ma swój dział), czy silniku MZR-CD (ma swój dział) w dziale GG/GY? Rozumiem Twój problem, ale jakoś nie trzyma się ten brak segmentacji regulaminu i tego po co jest zrobiony podział na Działy. Chciałem poczytać o GG/GY, a tu masz – mowa o GH, ..

racja, choć w tym przypadku obydwa auta (GG1/GY1 i GH) mają te same silniki.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6