Problem ze sprzęgłem Mazda 6 GG 2007 r. Diesel

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kordi82 » 13 gru 2010, 23:52

Witam. Mam problem ze sprzęgłem. Mianowicie przy i gwałtownym wcisnięciu gazu na 4,5, lu 6 tce, robi mi tzw. "automata" przy 2300 obrotów. Objawy są typowe dla zużytej tarczy sprzęgłowej. Jedanak takie coś przy prawidłowej jezdzie następuje przy przebiegu 150-200 tys. a moje auto ma 86 tys. Dodam ze nie jezdze na "półsprzęgle", jezdze dosc duzo nie tylko swoim autem ale i dostawczakiem i nigdy w zadnym aucie nie miałem problemu ze sprzeglem. W Renault Traficu dobiłem nawet do 270tys i z oryginalnym sprzegłem go sprzedałem :) Dodatkowo moje zmysły "miesza" to ze przy 80 tys km mechanik zmieniał mi płyn hamulcowy, czy mógł mi zle odpowietrzyc i mogło to wykończyc sprzegło?? Jednak po wymianie nie było zadnych zmian w parametrach pracy sprzęgła(głębokość brania, twardosc i takie tam). Dodam tez ze dałem na dzień matce autko i po tym sie to dopiero ujawniło, czyzby mi kobita wykończyła sprzęgło?? :P Smaku wszystkiemu dodaje fakt ze auto mam z virusem na 420Nm i 170 kucy:) Mam juz nowe sprzęgło jednak nie wiem czy dawac do zmiany czy najpierw sprawdzic odpowietrzenie....Co radzicie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez M6_marcin » 14 gru 2010, 00:05

kordi82 napisał(a):Smaku wszystkiemu dodaje fakt ze auto mam z virusem na 420Nm i 170 kucy:)


Raczej w tym upatrywałbym problemu. Ile km zrobiłeś na programie? Generalnie bardzo dużo NM przy niezbyt wysokiej mocy, szczególnie jeśli dowalone sporo momentu z dołu, co bardzo szybko skraca żywotność sprzęgła oraz dwumasy.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez Myjk » 14 gru 2010, 09:03

kordi82 napisał(a):Dodam tez ze dałem na dzień matce autko i po tym sie to dopiero ujawniło, czyzby mi kobita wykończyła sprzęgło??

Jest to możliwe, zwłaszcza że:
kordi82 napisał(a):Smaku wszystkiemu dodaje fakt ze auto mam z virusem na 420Nm i 170 kucy:)

Inna sprawa, że jest ogólnie ślisko -- w zeszłym tygodniu też myślałem, że mi się sprzęgło kończy. Przy 60-80/h potrafiło mi zrywać trakcję bez sygnalizacji tego faktu na desce rozdzielczej (widocznie za krótko się ślizgało).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kordi82 » 14 gru 2010, 19:00

Dzięki za odpowiedz. To ze ślisko odpada. Usterke mam od 3 tygodni, próbowałem na suchutkim gładkim asfalcie, zresztą jesli przednie koła mają uslizg to mruga kontrolka od kontroli trakcji. Co do momentu obrotowego w serii wyszło mi na hamownii 370Nm i 149 kucy, po wirusie tak jest pisałem. Wzrost jest ok 13-14%, czyli niby niewiele, no ale....:) Czyli mam wykluczyć złe odpowietrzenie, a wchodzi w gre duży moment oraz złe uzytkowanie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez M6_marcin » 14 gru 2010, 19:19

kordi82 napisał(a):Dzięki za odpowiedz. To ze ślisko odpada. Usterke mam od 3 tygodni, próbowałem na suchutkim gładkim asfalcie, zresztą jesli przednie koła mają uslizg to mruga kontrolka od kontroli trakcji. Co do momentu obrotowego w serii wyszło mi na hamownii 370Nm i 149 kucy, po wirusie tak jest pisałem. Wzrost jest ok 13-14%, czyli niby niewiele, no ale....:) Czyli mam wykluczyć złe odpowietrzenie, a wchodzi w gre duży moment oraz złe uzytkowanie :)


A czy była to hamownia v-tech ;) ? Generalnie myślę, że zespół napędowy z mzr-cd nie jest przygotowany do przenoszenia takiego momentu, chociaż to też zależy jak idzie przebieg momentu, jeśli robił to porządny tuner to powinien dosyć wysoko ustawić max. moment. Wklej wykres po programie..
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez Enduro » 14 gru 2010, 19:54

kordi82 napisał(a):. Czyli mam wykluczyć złe odpowietrzenie.....

nie, poprobuj odpowietrzyc. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 14 gru 2010, 20:13

kordi82 napisał(a):jesli przednie koła mają uslizg to mruga kontrolka od kontroli trakcji

Dopiero po 1-2 sek a jak się pulsuje gazem, to się nie zapali.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kordi82 » 14 gru 2010, 21:10

Tak dokładnie V-Tech:) Do tego boxik, bo jak powszechnie wiadomo komputer jest nieprogramowalny, przynajmniej w takich warunkach:) Generalnie silniczek chodzi cacy, Na Oleju Motul C1 i chipie chodzi ciszej niz na oryginalnym zestawie, szczególnie na zimnym silniku. Co do uslizgiwania sprzęgła to na pewno nie jest to zrywanie przyczepnosci. To jest tylko na 4,5,6 biegu, a przeciez przyczepnosc na nizyszych biegach jest "zerwać" dużo łatwiej. Ok spróbuje odpowietrzyć jeszcze...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez M6_marcin » 14 gru 2010, 21:35

kordi82 napisał(a):Tak dokładnie V-Tech:) Do tego boxik, bo jak powszechnie wiadomo komputer jest nieprogramowalny, przynajmniej w takich warunkach:) Generalnie silniczek chodzi cacy, Na Oleju Motul C1 i chipie chodzi ciszej niz na oryginalnym zestawie, szczególnie na zimnym silniku. Co do uslizgiwania sprzęgła to na pewno nie jest to zrywanie przyczepnosci. To jest tylko na 4,5,6 biegu, a przeciez przyczepnosc na nizyszych biegach jest "zerwać" dużo łatwiej. Ok spróbuje odpowietrzyć jeszcze...


To z tego wyniku odejmij ok. 40 NM :P hamownie v-tech strasznie przekłamują wyniki co zresztą jest opisywanie na różnorakich forach w necie. Jedź na inną hamownie i zmierz, zakładam się że wynik będzie dużo niższy...

Druga sprawa to Box. Radzę Ci zrezygnować z niego i zrobić normalny program – nie wiem kto Ci wmówił że się nie da <co?> Nie da się zrobić normalnego programu w systemach D4D w toyocie ( też nie wszystkich ) bo ECU popełnia harakiri przy próbie kombinowania w nim ;) Natomiast w 6 normalnie wyjmuje się ECU i robi program, porządny tuner zrobi Ci pod Twoje konkretne auto z uwzględnieniem różnych parametrów, które ZAWSZE się różnią między tymi samymi modelami, silnikami etc. Box mówiąc ogólnie przekłamuje wartości, oszukuje ECU i nie jest przystosowany pod KONKRETNE auto, dlatego ten sam model box'a ładują w całkiem inne konstrukcyjnie silniki.

Na 99% winowajcą ślizgającego się sprzęgła jest box przez który silnik ma bardzo dużo momentu obr w dolnych partiach, potem już leci na łeb na szyję, ale uczucie wgniatani subiektywne zostaje ;) za chwilę może dojść do tego np. turbina, bo zmienione ciśnienie doładowania przez box, jest nie prawidłowe dla AKURAT tej turbiny i po prostu zniszczy ją , oczywiście jest to proces relatywnie długotrwały, jeśli użytkownik zna zasady eksploatacji turbosprężarki.

Jeśli masz nadal gwarancję to jedynym sposobem podniesienia mocy jest bezinwazyjny box, tylko wtedy ja osobiście zrezygnowałbym z w ogóle jakiegokolwiek podnoszenia mocy aż do końca gwarancji i zrobił normalny program bez żadnych pudełek – czarodziejek :P
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez kordi82 » 14 gru 2010, 21:54

Faktycznie gdy zakładałem to miałem jeszcze 15 miechów gwarancji. Moment rosnie do do 2300 obrotów, w tym momencie osiąga maximum i pozniej juz leci. Spróbuje załadować wykres na forum to zobaczycie. Co do oszukiwania przez hamownie to nie recze za nich, ale twierdzili na 100 ze co pół roku przyjedza auto kalibrujące i to robią. Jak kiedyś oglądałem na TVN Turbo Motorwizję jak jeszcze była to "hamowali" 5-tke z identycznym silnikiem to wyszło im 360Nm i 150 KM, wiec parametry zblizone, poza tym z tego co czytałem na forach w mazdach wychodziło zawsze wiecej niz papierach, no chyba ze ktos miał skończony silnik:D aha przypomniało mi sie, nie wiem czy ktoś to potwierdzi, ale programowalny jest moze ale model sprzed liftu. Pierwszy przykład webasto, po lifcie jest to duzo koszt i problem, przed tanio i banał. Jako ciekawostke moge dodac tez ze w wiekszosci aut niemieckich i europejskich potrafią juz wywalić DPF. Robią dziurke, przeprogramowują kompa i gotowe. Natomiast z racji tego ze komputer nie jest programowalny, wyrzucic DPFa z mazdy sie nie da, mozna by to zrobić modułem, jednak póki co ze względu na małe zapotrzebowanie nikt jeszcze takowego nie stworzył. Tak mówił koleś, ale czy to jest prawda...tego nie jestem pewien. Trzyma sie to kupy ale.....Przepraszam za błedy merytoryczne i w pisowni:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez M6_marcin » 14 gru 2010, 22:01

kordi82 napisał(a):Faktycznie gdy zakładałem to miałem jeszcze 15 miechów gwarancji. Moment rosnie do do 2300 obrotów, w tym momencie osiąga maximum i pozniej juz leci. Spróbuje załadować wykres na forum to zobaczycie. Co do oszukiwania przez hamownie to nie recze za nich, ale twierdzili na 100 ze co pół roku przyjedza auto kalibrujące i to robią. Jak kiedyś oglądałem na TVN Turbo Motorwizję jak jeszcze była to "hamowali" 5-tke z identycznym silnikiem to wyszło im 360Nm i 150 KM, wiec parametry zblizone, poza tym z tego co czytałem na forach w mazdach wychodziło zawsze wiecej niz papierach, no chyba ze ktos miał skończony silnik:D aha przypomniało mi sie, nie wiem czy ktoś to potwierdzi, ale programowalny jest moze ale model sprzed liftu. Pierwszy przykład webasto, po lifcie jest to duzo koszt i problem, przed tanio i banał. Jako ciekawostke moge dodac tez ze w wiekszosci aut niemieckich i europejskich potrafią juz wywalić DPF. Robią dziurke, przeprogramowują kompa i gotowe. Natomiast z racji tego ze komputer nie jest programowalny, wyrzucic DPFa z mazdy sie nie da, mozna by to zrobić modułem, jednak póki co ze względu na małe zapotrzebowanie nikt jeszcze takowego nie stworzył. Tak mówił koleś, ale czy to jest prawda...tego nie jestem pewien. Trzyma sie to kupy ale.....Przepraszam za błedy merytoryczne i w pisowni:)


Jeśli miałeś gwarancję to ok, ale i tak by mi było szkoda auta na box...

Generalnie ja mam złe doświadczenie osobiście z V-techem gdyż hamownia jak się okazało później na 3 innych hamowniach, ich oszukiwała o 30-40 NM, co zresztą się potwierdziło w opiniach innych osób w internecie jeśli chodzi o moc to jak najbardziej ok <ok>

Każdy diesel MZR-CD da się zrobić normalnym programem, nie żadnym pudełeczkiem :P

Na potwierdzenie słów, żebym nie był gołosłowny podaję link z forum Master's tuning ( jednego z najlepszych tunerów w PL który nigdy nie zakładał Boxa :P (jeśli Moderator uzna że do kosza, to poszukaj na forum master's tuning o tym informacji wpisując frazę: Mzr-Cd )

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=8249

I oczywiście że DPF wywalają z poliftów, łącznie w wyłączeniem w ECU i innymi pierdołami ;) Generalnie jeśli chodzi o max moment to przy 2300 to brzmi dobrze, ale daj wykres to zobaczymy ;)
Ostatnio edytowano 14 gru 2010, 22:06 przez M6_marcin, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez kordi82 » 14 gru 2010, 22:05

Patrząc na wykres momentu jest no niemal równoległy z fabrycznym z tym ze jest odpowiednio wiekszy. Kurde nie potrafie zamiescic tu Jpega...:/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez kordi82 » 14 gru 2010, 22:07

http://nk.pl/profile/4080009/gallery/album/2/51

jak ktoś ma NK to sobie zobaczy:D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez kordi82 » 14 gru 2010, 22:15

Ale to nie jest V-tech. Korzystają od nich z czesci i wiedzy. A hamownie jakąs tam mają. No moze i tamci tak mieli ale moje badanie pokrywa sie z tym w telewizji. Mój Ojciec ma Volvo D 163Km. Wyszło mu na tej samej hamownii 155KM. Co ciekawe odszukałem kilka innych pomiarów tego samego auta z tym samym silnikiem bez chipa oczywscie, i oscylowały one pomiedzy 155-157 Km, czyli jak sie zgadzało tu i tu z innymi to nie jest źle. Ktos tam na innej hamowni mógł mieć zły pomiar, tu patrząc na kilka badan tych modeli to by sie mniej wiecej zgadzało. Jednak totalnie sie z tym zgodze ze najlepsze chipowanie jest pod konkretny slinik komputerem:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez Enduro » 14 gru 2010, 22:43

M6_marcin napisał(a):.... Natomiast w 6 normalnie wyjmuje się ECU i robi program, porządny tuner zrobi Ci pod Twoje konkretne auto z uwzględnieniem różnych parametrów,...

potwierdzam, bo mam kontakt z przedstawicielem firmy www.speedsell.de
i oni maja programy do M 6 w dieslach
koszt programu to ok. 350 euro. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kordi82 » 14 gru 2010, 22:49

Tuninguje a moze i nie tuninguje ale ma to na swojej stronce dokładnie opisane o co chodzi w normalnym chipie i boxie. Ja przejechałem na swoim 46 tysi i zero problemów. Ojciec tez ma u siebie w tym Volvo(wcisneli mu we wczesniejszym aucie, potem dał do przeprogramowania) i zrobił ze 60tys, a na budziku ma 230 tys, także mysle ze jakby to było coś strasznie złego to coś by w końcu zaczeło szwankować. Wydaje mi sie ze z niektórymi modelami(pod warunkiem boxa dobrej firmy i odpowiednio dobranego) chodzi dobrze a są takie z którymi nie chce to działać. Nie mniej jedank powtórze ze najlepszy chip jest przez zmianę parametrów w ECU. Pewnie tez zalecają też ten sposób bo wiecej na nim zarobią, wyciągną przeprogramuja, włożą i biorą tyle samo kasy. A tu mają dodatkowy koszt boxa, a jesli kupisz pozniej inne autko z tą samą firmą ukł wtryskowego to sobie mozesz przeprogramowac i założyc, a to juz wychodzi juz duzo mniejszy zysk dla firmy tuningowej:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez ru35 » 14 gru 2010, 23:09

Ja w poprzednim aucie miałem podobną sytuację , po przeprogramowaniu kompa przez kilka miesięcy było ok ( Peugeot 307) ale właśnie przy obrotach 2100-2300 na 5 biegu był poslizg sprzęgła , pojechałem do specjalisty od sprzęgieł ( Warszawa p. Radzikowski ) i powiedział że zmiana na nowe sprzęgło pomoże tylko na chwile i tak na prawde to nie wina sprzęgła bo okładziny okazały się nie zużyte , przyczyna leżała po stronie sprężyny dociskowej , proponował mocniejszą i tak zrobiłem. Efekt taki – pedał sprzęgła był twardszy a lewa noga jak u " Pudziana " , i tak zostawiłem bo byłem w miare zadowolony samochód potem kupiła moja znajoma i teraz nie chcę przypadkiem od niej zarobic kopniaka lewą nogą :D
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez kordi82 » 15 gru 2010, 16:35

Być może masz racje, tarcza sie troszke "wyslizgała" i docisk przy tym momencie moze byc zasłaby;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2007, 12:41
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 143KM po Virusie 170/Peugeot 307/ Rover 214/ Nissan Primera 2.0D/ Mercedes Sprinter 315CDi

Postprzez mcn85 » 30 gru 2010, 11:58

Witam, czytam tak sobie o tych sprzęgłach bo niestety wymiana też mnie czeka i mam w związku z tym 2 pytania: czy bez rozbierania da się stwierdzić, że koło 2M jest ok?? Druga kwestia dotyczy marki Exedy, jak patrzę na oferty między innymi allegro to Exedy wypada tam najtaniej, patrzyłem też w sklepie fizycznie i wygląda na to, że produkt taki sam tylko cena wyższa, sądzicie, że na allegro może to nie być oryginał Exedy czy w sklepie wywindowano cenę?? A może w ogóle nie Exedy tylko coś zupełnie innego?? Sam nie wiem, byłbym wdzięczny za sugestię.
Pozdrawiam
Marcin
mcn85
 

Postprzez Enduro » 30 gru 2010, 12:11

mcn85 napisał(a):... czy bez rozbierania da się stwierdzić, że koło 2M jest ok??...

szarpania i nerwowe jego dzilanie swiadczy o wyeksplatowaniu. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6