problem ze wspomaganiem kierownicy-kierownica stawia opor
Strona 1 z 1
witam, mam problem ze wspomagaiem kierownicy, zaczelo sie od tego ze zauwazylem lakki wyciek pomiedzu zbiorniczkiem wspomagania. zdjalem zbiorniczek i jest tam uszczelka o-ring 2cm srednicy, wymienilem na nowy bo byl zniszczony. po wymianie poziom plyny od tygodnia jest taki sam , wycieku juz nie ma, ale za to odczuwam pogorszenie dzialania wspomagania, szczegolnie jak wykonuje manewry na parkingu to czuje jak bym wspomaganie dzilalo w 20% albo w ogole, szczegolnie gdy robie dosc szybki skret , jesli robie wOlny skret to wspomaGanie " nadąża" jak szybki jak by sie nie wyrabial , TO STRASZNIE DENERWUJACE.zaznaczam ze plyn jest na dobrym poziomie, nie ma wyciekow, pompa nie buczy, pomozcie prosze, czy mam wymienic caly plyn w ukladzie wspomagania?czy to cos da?pozdrawiam
Hubix napisał(a):Płyn to koszt 20-30zł.
Wymieniłbym na początek...

A po wymianie uszczelki odpowietrzyles uklad?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
oczywiscie plyn zostal wymieniony i uklad odpowietrzony czyli jesli dobrze mysle odpowietrzenie polega na skrecaniu kierownica w lewo i prawo na przemian kilkunastokrotnie, nie owijajac w bawelne to ciezko sie kreci, jakies jeszcze porady?dzieki za odpowiedzi
Rozumiem, ze naciag paska napedzajacego pompe tez juz sprawdziles?
Jezeli tak, to... przejdzmy do dalszej czesci...
Jezeli zaczynasz krecic kierownica (w jedna, czy tez w druga strone – od pozycji "kol na wprost"), to czy rosna troszke obroty silnika? Czy maleja? A moze bez zmian?
Jezeli zmiana, to tak powiedzmy... o 70 – 150 rpm ?
Jezeli tak, to... przejdzmy do dalszej czesci...
Jezeli zaczynasz krecic kierownica (w jedna, czy tez w druga strone – od pozycji "kol na wprost"), to czy rosna troszke obroty silnika? Czy maleja? A moze bez zmian?
Jezeli zmiana, to tak powiedzmy... o 70 – 150 rpm ?

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Pasek napina napinacz, więc jeśli jest on sprawny (a zazwyczaj jak pada to rolka/łożysko a nie sam naciąg) to raczej w tym względzie wszystko jest ok.
koledzy, koledzy przyznac sie szybko kto widzial ten silnik na wlasne oczy? tutaj pompa wspomagania kierownicy nie napedza pasek, naped idzie od walka rozrzadu kolem zebatym!!!! tzn pasek jest po lewej stronie silnika a pompa na gorze po prawej, no to sie usmialem, i chyba trzeba czekac na lepszego fachowca ktory mi cos doradzi, ale dzieki za starania, pozdro
rodezian napisał(a):kto widzial ten silnik na wlasne oczy?...
...JAKI silnik?
A ktos wie ogolnie o jakim aucie dokladnie mowimy?
Przeciez profil kolega ma nieuzupelniony...
i nawet nie pochwalil sie czym jezdzi... w swoich postach...
Moze jezdzi dieslem, a moze benzynka...



Juz kiedys na forum napisalem, ze nie jestem

Moze to?

Albo to?

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
no dobra nie objasnilem dokladnie jaki to silnik,tzn ze to diesel 2,0 diesel, przepraszam, ale kots doradzil i tez nie zapytal najpierw, niewazne, wazne ze dalej problem nie rozwiazany, kierownica ciezej chodzi i dzwonilem do mechanika(zna sie na mazdach 6 ale mieszka 250km ode mnie wiec nie moge osobiscie zawitac w jego warsztacie) powiedzial ze poma rzadko pada, natomiast o wiele ciezej pada tzw. maglownica, co o tym myslicie?
... wczesniej napisales, ze jest brak wyciekow... musialyby byc slady na maglownicy...
...i plyn nie ubywa...
...i plyn nie ubywa...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Jezeli chodzi o maglownice, to mozna ja regenerowac. Polega to na wymianie wszystkich uszczelek i uszczelniaczy...
... a dokladniej kupujesz zregenerowana i oddajesz swoja stara.
Generalnie, jezeli nie ma wyciekow i sladow "pocenia sie" maglownicy, nie powinno byc z nia problemow.
Jezeli chodzi o pompe... hm... powinna glosniej pracowac. Jest to oznaka jej zuzycia...
Generalnie, jezeli nie ma wyciekow i sladow "pocenia sie" maglownicy, nie powinno byc z nia problemow.
Jezeli chodzi o pompe... hm... powinna glosniej pracowac. Jest to oznaka jej zuzycia...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Jak bedziesz potrzebowal pompe to mam praktycznie nowa kiedyrok temu kupilem i okazalo sie ze w starej uszczelka byla walnieta a nowa byla tylko przetestowana.
- Od: 17 mar 2010, 05:33
- Posty: 4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6