Niedogrzewanie płynu chłodzącego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piwakkpl » 17 paź 2010, 23:17

Witam właścicieli mazdy6 diesel .Na początku podkreślę że przeszukałem skrupulatnie forum ale nic konkretnego nie znalazłem na temat. W ostatnim czasie zauważyłem że moja mazda nie ogrzewa prawidłowo wnętrza pojazdu przy ustawionej temp. na max. 29 stopni przestawiałem na panelu na różne sposoby ale bez rezultatu.Leciało ciepłe ale nie gorące powietrze jak to było w innych moich autach.W dniu dzisiejszym po powrocie z trasy ok 12km. (temp.na zewnątrz -1)auto nie nagrzewało bardzo wnętrza i to mnie zaniepokoiło. Wjechałem do garażu i zacząłem oględziny.Zmierzyłem temp. cieczy w chłodnicy dokładnym termometrem który wskazał 50 stopni a powinno być ok.90.Sprawdziłem także rurę od chłodnicy ale przy rozgrzanym aucie (jutro sprawdzę po krótkiej pracy silnika) . Wskazówka temp. na desce pokazywała środek skali (wydaje mi się że tak ma być bo nie jest wyskalowana).Auto posiadam od lipca i wiadomo temp. się różniły ale wskaźnik zawsze dochodził do środka skali. Orientuję o zasadzie nagrzewania i obiegach cieczy i podejrzewam uszkodzony termostat miałem taki przypadek z podobnymi objawami w skodzie felicji(wymieniłem termostat).Poziom płynu jest ok.Auto jest po wszystkich wymianach płynów ,rozrządu, filtrów itp.Było to robione latem a więc auto nagrzewało się prawidłowo (tak mi się wydaje). Czy takie objawy świadczą o uszkodzonym termostacie i czy w warunkach garażowych mogę go wymienić bo słyszałem że nie jest to takie proste w M6.Tak więc czekam na jakieś porady i z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 17 paź 2010, 23:44 przez piwakkpl, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 20:59
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Ok. Skierniewic
Auto: Mazda 6 Impression '04 2.0 CITD – 136 KM, Kombi ;)

Postprzez Grzyby » 17 paź 2010, 23:21

Niby szukałeś ale regulaminu w części o poprawnym nazewnictwie tematów chyba nie zauważyłeś :P
Dział MZR-CD też byłby właściwszy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piwakkpl » 17 paź 2010, 23:26

Chodzi o nazwę wątku?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 20:59
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Ok. Skierniewic
Auto: Mazda 6 Impression '04 2.0 CITD – 136 KM, Kombi ;)

Postprzez Grzyby » 17 paź 2010, 23:28

No chyba...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piwakkpl » 17 paź 2010, 23:30

A jak mógł bym to nazwać aby temat rozwinąć jutro?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 20:59
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Ok. Skierniewic
Auto: Mazda 6 Impression '04 2.0 CITD – 136 KM, Kombi ;)

Postprzez Grzyby » 17 paź 2010, 23:36

tco_tm napisał(a):1.4. Tytuły wątków
Powinny być formułowane w precyzyjny i zrozumiały sposób. Staraj się zawrzeć w tytule
wyrazy, które najlepiej oddadzą temat wypowiedzi i w późniejszym czasie ułatwią
odszukanie wątku, zacznij go z wielkiej litery. Niedopuszczalne są nieprecyzyjne tematy
w rodzaju: „Mam problem!”, „Co to może być?”.

Nazwij go tak żeby było wiadomo w czym jest problem.
W przyszłości ktoś kto nie zna się na mechanice może szukać po objawach (a nie sugerowanych rozwiązaniach problemu)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piwakkpl » 17 paź 2010, 23:41

OK postaram się na przyszłość dzięki!
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 20:59
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Ok. Skierniewic
Auto: Mazda 6 Impression '04 2.0 CITD – 136 KM, Kombi ;)

Postprzez piwakkpl » 18 paź 2010, 09:20

Jeszcze jedna uwaga odnośnie tych mierzonych temperatur. Dzisiaj po powrocie z 15km drogi zmierzyłem ponownie temperaturę płynu , wynosiła 60 stopni (na zewnątrz-3) a temp. z nawiewu 57stopni(to chyba dużo) co powinno ogrzać kabinę.Sprawdziłem także rurę chłodnicy po ok. 4km. Była zimna. Moje stwierdzenie jest taki że termostat nie domyka się do końca lub nie działa prawidłowo .Proszę o jakieś sugestie i spostrzeżenia .No i odpowiedzi na temat termostatu.Czy wymiana jest skomplikowana
pozdrawiam
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 20:59
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Ok. Skierniewic
Auto: Mazda 6 Impression '04 2.0 CITD – 136 KM, Kombi ;)

Postprzez piwakkpl » 19 paź 2010, 18:26

Czekam na jakieś sugestie a głównie ktoś mi odpowie jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej na rozgrzanym aucie bo dzisiaj podchodziła pod 70 stopni a wskażnik pokazywał środek skali . ą może to zapowietrzenie układu ?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 20:59
Posty: 13 (0/1)
Skąd: Ok. Skierniewic
Auto: Mazda 6 Impression '04 2.0 CITD – 136 KM, Kombi ;)

Postprzez sowikPL » 19 paź 2010, 20:20

piwakkpl napisał(a):Czekam na jakieś sugestie a głównie ktoś mi odpowie jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej na rozgrzanym aucie


rozgrzanym silniku 90 stopni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez mądry » 19 paź 2010, 21:29

piwakkpl napisał(a):No i odpowiedzi na temat termostatu.Czy wymiana jest skomplikowana
pozdrawiam

Jeśli się dobrze orientuję to termostat jest przy pompie cieczy i żeby go wymontować trzeba zdjąć cały korpus termostatu z pompą wody a co z tym się wiąże zdjąć rozrząd. Pomijam fakt że pompa jest z tyłu silnika i trochę ciasno tam. Więc nie jest to takie proste. Ale jak ktoś ma trochę wiedzy odnośnie mechaniki to da rade zrobić to samemu w domu, masa przy tym roboty no i raczej cały dzień trzeba zarezerwować + ciepły garaż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Hubix » 19 paź 2010, 22:56

Ja nie rozumiem tylko zasady działania tego wskaźnika temperatury.

Wędruje na środek skali, a temp silnik 50 stopni. Ktoś wytłumaczy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 19 paź 2010, 23:00

Hubix napisał(a):a temp silnik 50 stopni

silnika czy płynu W CHŁODNICY?
To drobna różnica :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 19 paź 2010, 23:15

Wcześniej miałem Peżo i tam mierzyło temperaturę płynu za termostatem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 19 paź 2010, 23:17

piwakkpl napisał(a):Zmierzyłem temp. cieczy w chłodnicy dokładnym termometrem który wskazał 50 stopni

No i guzik ma to wspólnego z tym co pokazuje wskaźnik :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojtek » 19 paź 2010, 23:23

Hubix napisał(a):Ja nie rozumiem tylko zasady działania tego wskaźnika temperatury.

Wędruje na środek skali, a temp silnik 50 stopni. Ktoś wytłumaczy ?


Wlasnie sam sobie odpowiedziales ... <rotfl> <rotfl> <rotfl> , bo przeciez to jest wskaznik
A co bys zrobil jadac w miescie, a wskazowka by skakala pomiedzy 65 – 105 stopni? Patrzylbys na droge :> (?) , czy na dokladne wskazania temperatury?
Myslalbys o ruchu ulicznym, czy o niedogrzaniu lub zagotowaniu silnika?
Ile razy bys przejechal pieszego lub spowodowal stluczke? Pomysl... to nie boli :)
To ma wskazywac poprawny zakres temperatury ;P ;P ;P

piwakkpl napisał(a): Zmierzyłem temp. cieczy w chłodnicy dokładnym termometrem który wskazał 50 stopn


Pytanie: Jak? Przy otwartym ukladzie? A moze utopiles termometr w chlodnicy i zakreciles korek? Potem rozgrzewales auto przez 5 minut... Jezeli tak, to jak go wydobyles? Zyjesz?
Ostatnio edytowano 19 paź 2010, 23:34 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 19 paź 2010, 23:31

W poprzednich samochodach mi wskaźnik skakał od 80 do 92 stopni.

W 407 HDI też tak jest, wskaźnik nie ma stałego miejsca tylko goni.

Co lepsze ? Nie wiem, wskaźnikowi w Maździe nie ufam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Grzyby » 19 paź 2010, 23:33

Wskaźnik w Maździe jest stały jak woda przy minus 40.
I jest naprawdę dokładny. A jest to efektem naprawdę dopracowanych układów chłodzenia w tych autach.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojtek » 19 paź 2010, 23:41

Hubix napisał(a):W poprzednich samochodach mi wskaźnik skakał od 80 do 92 stopni.

W 407 HDI też tak jest, wskaźnik nie ma stałego miejsca tylko goni


A ilu pieszych masz na koncie? – to zart <rotfl>
Powaznie: dlatego wlasnie nie jezdze tymi pojazdami...
Nie wiedzialem, ze wskazniki sa wyskalowane <co?> :>
Wskaznik ma wskazywac i byc stabilny... jezeli wystapia wyrazne zmiany odczytow, ma sie ruszyc i tyle.
Popatrz na wskaznik paliwa... Czy on skacze w gore i w dol jak pokonujesz wzniesienia? Nie, ma on duza bezwladnosc... aby kierowca nie umarl na zawal serca, ze zaraz zabraknie mu paliwa :D
Ostatnio edytowano 19 paź 2010, 23:43 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 19 paź 2010, 23:43

Grzyby nie przeczę.

Układ chłodzenia w MZR-CD to arcydzieło – nagrzewa się moemenalnie, chłodzi doskonale w korkach i przy 200km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6