Witam,
piszę pierwszy raz na forum, więc sie przywitam i przedstawie – posiadam Mazdę 6 kombi 2004r. 2.0 DI 136 ph.
Mam pytanie, bo pisałem w tej sprawie nawet do serwisów Mazdy i UNITTY, ale nie odpisali, a tu na forum na pewno znajdzie się ktoś kto coś będzie wiedział.
Właśnie wymieniłem rozrząd, oryginalny komplet zakupiłem w Foxie w Rzeszowie, zastanawia mnie jednak fakt, że na zdemontowanym przeze mnie pasku nie ma logo Mazdy, czy jest szansa, że był to pasek, z którym auto wyjechało z fabryki, czy na takim musiałoby być logo Mazdy?
Był to pasek UNITTA o nr RF5C-12205A, dodatkowo na pasku widać nr 043 4-23, nie ma jednak logo Mazdy. Auto ponoć ma ok. 100 000 km, potwierdzone w serwisie – było na jakiejś akcji serwisowej, ale przebiegu nie jestem 100% pewien, bo kupiłem niedawno.
I drugie pytanie, czy pasek rozrządu po przejechaniu 100 000km nie powinien mieć zatartych już napisów?
I kolejne a propos rozrządu – czy jest możliwość, że pompa lekko ciekła już po 100 000km?
I ostatnie pytanie nie o rozrządzie – rolki paska wielorowkowego są wytłuczone, czy to również nie sugerowałoby większego przebiegu?
Z góry dzięki za pomoc, jak to zły dział, to przepraszam i proszę przenieść gdzie trzeba.
Pasek rozrządu MAZDA czy to był fabryczny?
Strona 1 z 1
Ja mam przejechane już 140kkm iprzy pompie wody sucho, łożyska w rolkach paska wilorowkoeego były wymieniane.Spróbój po nr, VIN sprawdzić przebieg. Ale coś mi się wydaje że,masz tych kilometrów z licznika odjęte
Józek66.
Józek66.
- Od: 10 kwi 2010, 08:58
- Posty: 30
- Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
- Auto: Mazda6 05r km136.
Józek 66.MZR-CD. napisał(a):Ja mam przejechane już 140kkm iprzy pompie wody sucho, łożyska w rolkach paska wilorowkoeego były wymieniane.Spróbój po nr, VIN sprawdzić przebieg. Ale coś mi się wydaje że,masz tych kilometrów z licznika odjęte![]()
Józek66.
No po Vinie sprawdzałem... i podobno 2 lata temu był na jakiejś akcji serwisowej i wtedy miał ok 60 000, ten sam właściciel był, bo jeden, a właściwie jedna, mam jej dane, stary dowód, fakture za auto itp... Więc niby wszystko powinno grać, ale ... no właśnie zawsze jest to ale...
Myjk napisał(a):Zły dział, bo jest dział Diesel (MZR-CD) -- tam też jest Poradnik by xANDy, a w nim odpowiedzi na Twoje pytania. Odpowiedzi będą przygnębiające, więc się nie łam.
No właśnie przeczytałem ten poradnik i ... zastanawiam się głownie nad tym moim pierwszym pytanie, czy numerki na pasku nie powinny być starte i czy na fabrycznym pasku musi być logo Mazdy, czy jak jest UNITTA to jest szansa, że to pierwszy pasek.
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
A niby dlaczego napisy miałyby się zetrzeć?
Szukasz oszczędności? Zapomnij o tym.
Remont tego silnika to koszty od 8kzł w górę, używki kosztują od 6kzł.
Nie warto robić oszczędności na czymś co z automatu powinno zostać wymienione po zakupie.
Zresztą, po 100kkm rozrząd do wymiany.
Temat skończy w koszu bo nie widzę za bardzo sensu jego istnienia z pytaniem o wytarte napisy na pasku...
Zresztą – mamy już tematu o rozrządzie.
Szukasz oszczędności? Zapomnij o tym.
Remont tego silnika to koszty od 8kzł w górę, używki kosztują od 6kzł.
Nie warto robić oszczędności na czymś co z automatu powinno zostać wymienione po zakupie.
Zresztą, po 100kkm rozrząd do wymiany.
Temat skończy w koszu bo nie widzę za bardzo sensu jego istnienia z pytaniem o wytarte napisy na pasku...
Zresztą – mamy już tematu o rozrządzie.
Grzyby napisał(a):A niby dlaczego napisy miałyby się zetrzeć?
Szukasz oszczędności? Zapomnij o tym.
Remont tego silnika to koszty od 8kzł w górę, używki kosztują od 6kzł.
Nie warto robić oszczędności na czymś co z automatu powinno zostać wymienione po zakupie.
Zresztą, po 100kkm rozrząd do wymiany.
Temat skończy w koszu bo nie widzę za bardzo sensu jego istnienia z pytaniem o wytarte napisy na pasku...
Zresztą – mamy już tematu o rozrządzie.
Z całym szacunkiem kolego, naprawdę bez urazy, ale czytaj ze zrozumieniem: Rozrząd właśnie wymieniłem i jedyna rzecz nad jaką się zastanawiam, to czy poprzedni pasek był fabryczny (w domyśle, czy poprzedni właściciel z jakiegoś powodu – pewnie większego niż na liczniku przebiegu, zmieniał już wcześniej rozrząd).
Czy jest szansa, że moja Mazda kiedyś tam z fabryki wyjechała z paskiem rozrządu na którym jest tylko napis UNITTA a nie ma logo Mazdy?
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
Przeoczyłem. Zdarza się 
Co nie zmienia poniższego:
Co nie zmienia poniższego:
Grzyby napisał(a):Temat skończy w koszu bo nie widzę za bardzo sensu jego istnienia z pytaniem o wytarte napisy na pasku...
Zresztą – mamy już tematy o rozrządzie.
No dobrze, ale temat nie jest o wytarte paski... tylko o to czy na fabrycznym pasku jest logo mazdy, czy tylko firmy produkującej paski, to jest to co mnie nurtuje, bo jeżeli jest logo mazdy, to wiem, że poprzedni właściciel też wymieniał rozrząd, czyli moja Mazda może mieć więcej km niż to jest na liczniku, a jeżeli na fabrycznym jest tylko unita, to jest nadzieja, ale i tak nie 100% pewność, że jest to jest pierwsza wymiana rozrządu i być może przebieg jest prawdziwy.
To pytanie głównie do tych, co wiedzieli na 100%, że wymieniają pasek po raz pierwszy i widzieli, że np. nie ma logo mazdy, albo, że jest.
Potem jak już ktoś mi na to pytanie odpowie, to będę bardzo wdzięczy i jak tylko przeczytam, a Wy uznacie, że nie jest to ważna informacja to można nawet skasować cały temat.
To pytanie głównie do tych, co wiedzieli na 100%, że wymieniają pasek po raz pierwszy i widzieli, że np. nie ma logo mazdy, albo, że jest.
Potem jak już ktoś mi na to pytanie odpowie, to będę bardzo wdzięczy i jak tylko przeczytam, a Wy uznacie, że nie jest to ważna informacja to można nawet skasować cały temat.
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
luke_mazda_ napisał(a):"...No dobrze, ale temat nie jest o wytarte paski... tylko o to czy na fabrycznym pasku jest logo mazdy, czy tylko firmy produkującej paski, to jest to co mnie nurtuje..."
luke_mazda mówisz i masz



Dzięki wielkie maselek – sorki za dociekliwość, ale jak już założyłem temat to ponudzę, czy to jest pasek, który zdemontowałeś i to jest ten pierwszy, z którym auto wyjechało z fabryki?
Bo dokładnie taki sam tylko nowy ja zamontowałem teraz, a zdemontowałem stary UNITTA a nie PowerGrip (wiem, wiem, że to teraz to samo, ale czy w 2004 roku był już PowerGrip, czy jeszcze osobno UNITTA?)
Dobra – załączam pasek zdemontowany przeze mnie:

Czy jest szansa, że bez logo Mazdy właśnie z takim paskiem z fabryki wyjechała moja Mazda?
Bo dokładnie taki sam tylko nowy ja zamontowałem teraz, a zdemontowałem stary UNITTA a nie PowerGrip (wiem, wiem, że to teraz to samo, ale czy w 2004 roku był już PowerGrip, czy jeszcze osobno UNITTA?)
Dobra – załączam pasek zdemontowany przeze mnie:

Czy jest szansa, że bez logo Mazdy właśnie z takim paskiem z fabryki wyjechała moja Mazda?
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
Mam dokładnie taki sam pasek. Tylko cyferki na koncu inne 131 7-42. I na koncu mam 4 paski a nie jeden. Moja madzia jest z czerwca 2004 roku. Chlopaki z mazvagtech mowili ze rozrzad był wymieniany. Po śrubkach poznali 
Edit:
Tak mi wpadło na myśl. Może te cyferki czas produkcji paska pierwsza to rok a potem który tydzień roku
Edit:
Tak mi wpadło na myśl. Może te cyferki czas produkcji paska pierwsza to rok a potem który tydzień roku
No ja też o tym myślałem, bo mogłoby pasować i wtedy byłoby tak, jak z oponami, pisałem o tym do Gates i do Mazdy, ale bez odzewu
.
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6