problem z zawieszeniem- zjada opony mazda 6 GY diesel 2002r

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skubiszek » 23 wrz 2010, 13:39

Witam, szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego problemu.

od kwietnia jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 jak już niektórzy wiedzą.

W maju zmieniłem opony na Yokohama C.Drive standardowo 205/55/16, zrobiłem od razu geometrię zawieszenia ze sprawdzeniem jego stanu w zawieszeniu nie ma luzów stuków itp i ustawili zbieżność.

po zrobieniu 20 tys km pewnego dnia zostawiłem auto pod marketem na skręconych kołach, wracając spostrzegłem, że opony od wewnątrz są zdarte – na tyle mocno, że nie widać rzeźby bieżnika, od razu spojrzałem na tył i to samo- opony zjechane od wewnątrz....

Pojechałem na trzepaki przy okazji stuków w tylnym zawieszeniu ( winowajcą okazał się luźny klocek w zapieczonym tylnym zacisku) diagnosta polecił mi obserwować co dzieje się z autem na drodze i stwierdził, że mogą powtórzyć geometrię bo przecież zdarza się, że ktoś mógł popełnić błąd- auto jedzie prosto, nie ściąga itp

Dzisiaj pojechałem na ponowną geometrię zawieszenia i wnioski – zawieszenie sprawdzone zero luzów, brak oznak zużycia elementów – kondycyjnie wszystko dobrze natomiast opony zjada nadal

przy geometrii wynik książkowy lekko na plus przód, tył lekki minus tak jak wg książki, kąty zachowane, punkty się nie rozjeżdżają, auto wg mojej wiedzy jest bez wypadku- potwierdzone w niemieckim ASO z którego było odebrane i tam też zawsze serwisowane- mechanicy rozkładają ręce ze zdziwienia, że skoro z przodu lekki plus powinno jakby co zjadać stronę zewnętrzną a znika część wewnętrzna zarówno przód jak i tył.... tak jakby podczas jazdy auto się "rozłaziło" jak to oni sformułowali, można spróbować pojechać do jeszcze jednego fachowca ale wydać znów 80 zł za to, żeby powiedział, że wszystko ok to nie sztuka chyba, że ci fachowcy mają lewą książkę jakąś z nastawami- oni ustawiają zbieżność przód ... już kiedyś miałem z nimi problem ale w innym aucie i innym przypadku, teraz znów pojechałem do nich bo zapłaciłem 80zł i sądziłem, że coś ustawili źle więc na reklamację...


Macie jakieś koncepcje?? bo jechać do serwisu Mazdy raz, że nie mam zbytnio czasu, dwa, że najbliższy serwis Szczecin lub Gdańsk...chyba, że np Jaksa ma swoje predefiniowane ustawienia zbieżności w GG/GY bo coś dla mnie jest nie tak, nie będę co tydzień czy miesiąc przemieniał kół przecież :(
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez skubiszek » 24 wrz 2010, 23:44

–> nikt nie ma koncepcji?...
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Maciej Loret » 25 wrz 2010, 08:07

skubiszek napisał(a):–> nikt nie ma koncepcji?...


Zdarzyło mi się w ubiegłym roku zjechać dwie opony na jednej osi przez chyba 6-8kkm. Powodem była zbieżność. Po ustawieniu (zgodnie z Workshop Manualem) jest spokój.
viewtopic.php?f=61&t=31754&p=1460805&hilit=zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87#p1460805
Może jednak kontrola zbieżności w innym miejscu?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez skubiszek » 25 wrz 2010, 09:18

będę musiał spróbować bo coś nie tak jest skoro niby ustawione zgodnie z książką a auto drze gumy
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6