Stuki przedniego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gregorx1 » 7 wrz 2010, 14:32

Witam,

Do bazy doświadczeń z Mazdami 6 – dokładam swoje 3 grosze:

Przez ostatnie 3 miesiące nasilało mi sie stukanie w zawieszeniu – najpierw metaliczne, a później głuche po prawej stronie z przodu. Kłopot!
Pojechałem na wakacje do lasu.. pojeździłem troche lesnymi drogami w okolicach
Drezdenka i Sierakowa (kto był, ten wie jak wyglądają tam niektóre drogi krajowe i gminne:) )
Po tym wyjeździe rozstukał sie caly przód.
Chcąc nie-chcąc pojechałem do serwisu Mazdy VoyagerClub w Poznaniu.
Panowie dokładnie obejrzeli zawieszenie i zdiagnozowali – dwa wahacze poprzeczne,
prawy przedni, i tulejki stabilizatora – do wymiany.

Kto robil takie rzeczy – wie jakie to pieniadze... czesci kupiłem (u Smirnoffa :)), poszukalem
mechanika znającego sie na zawieszeniach i geometrii – wymieniłem te rzeczy.
Zbieżność ustawiona – auto jeździ super.. puka prawie wcale,,, jednak ciągle cos brzdąka.
Zwłaszcza jak sie autem hamuje (przód nurkuje) a później wraca do góry – BRZDĘK.
Kreci się kolami w miejscu – BRZDĘK. A na wybojach – brzdąkanie tez, ale cichsze i bardziej głuche – tylko z prawej strony.

Pojechałem jeszcze raz do poprzedniego serwisu – zaczeli dotykać kazdy element.
A tu wychodzi, że przy szarpaniu za prawą półośkę dzwoni lekko jedynie prawy przegub wewnętrzny... Pan Mechanik zdjal osłonkę, obejrzał.. dołożył smaru grafitowego... brzdęków nie ma.
Ale wzial zaraz samochod na jazde próbną po wybojach – znow cos stuka..

Zaczęli testować zawieszenie..i sprawdzać każdy element.. aż znaleźli....
Okazało sie, że nakretka tylnego mocowania wahacza górnego była poluzowana o pół obrotu i zaczep stal się przez to dwustanowy (bistabilny) – przeskakiwał kiedy mu było wygodnie, wydając znany mi, drażniący ucho odgłos.

Po dociągnięciu tej śruby – wszystko co niepożądanie brzęczało – ustało jak ręką odjął. Ufff..

FYI: Pierwsza naprawa (zamienniki yamato) – ok. 1300 zl.. Druga: 40 zl.

Pozdrowienia
Ostatnio edytowano 8 sty 2012, 23:21 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Gregor
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG L8 (1.8 2003)

Postprzez Lorbas » 13 wrz 2010, 14:35

Dzięki za posta.

Ostatnio również mi jakieś nieprzyjemne dźwięki wydostają się z przedniego zawieszenia, bardziej na prawo zwłaszcza na wybojach czy innych drogach gruntowych.
Trza sprawdzić przy okazji...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez andrewtro » 14 wrz 2010, 14:11

nakretka tylnego mocowania wahacza górnego

STUKI Z PRZODU NAKRĘTKA Z TYŁU NIE ROZUMIEM
<czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Grzyby » 14 wrz 2010, 16:00

Tylnego mocowania a nie tylnego wahacza ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gregorx1 » 23 wrz 2010, 10:12

Dokładnie tak – wahacz górny przypomina trójkąt albo litere "U" i do
podwozia ma dwa mocowania – przednie i tylne.

Właśnie wróciłem z Chorwacji – Mazda zrobiła 3500 km po naprawie i wszystko w zawieszeniu
chodzi "ładnie – pięknie". Ze śmiesznych rzeczy – tuż za mostem na granicy w Swiecku a 600 m
od stacji Orlenu w ktorej chcialem tankować skonczyla mi sie benzyna.... niemiecka dolewka
szacowana "na styk".
No i miałem spacer po kanister na tę stację. Pani sprzedająca nie bacząc na moją zmęczoną twarz
(20 godzin za kółkiem z przerwami na drzemki i odpoczynki) wykazała profesjonalne podejście
i po zagajeniu typu "co? benzynka sie skonczyła?" zaproponowała zbieranie punktów oraz
"a może napój energetyczny na drogę z kanistrem?" :–/

Ogólnie: Jak to dobrze, że nie mam diesla ;–) Na spacerze by się to chyba nie skończyło.
Gregor
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG L8 (1.8 2003)

Postprzez Grzyby » 23 wrz 2010, 10:53

gregorx1 napisał(a):Jak to dobrze, że nie mam diesla ;–) Na spacerze by się to chyba nie skończyło.

A niby czemu? Pomachałbyś parę razy pompką na filtrze i pojechał dalej :)

Dobrze że problem rozwiązany po taniości :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez amra1973 » 23 wrz 2010, 15:54

Grzyby napisał(a):
gregorx1 napisał(a):Jak to dobrze, że nie mam diesla ;–) Na spacerze by się to chyba nie skończyło.

A niby czemu? Pomachałbyś parę razy pompką na filtrze i pojechał dalej :)

Dobrze że problem rozwiązany po taniości :)


Potwierdzam, mnie zabrakło paliwa na niemieckiej autostradzie. Kolega pojechał szukać paliwa, dolaliśmy z kanistra i auto odpaliło bez większego problemu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez gregorx1 » 23 wrz 2010, 23:45

Grzyby napisał(a):A niby czemu? Pomachałbyś parę razy pompką na filtrze i pojechał dalej :)

Dobrze że problem rozwiązany po taniości :)


Oj bardzo dobrze... postój na autobanie daleko przed świeckiem skonczylby sie telefonem na assistance
(szczesliwie mam wykupiona opcje dowozu paliwa).

A co do diesla.. mówiłem ogólnie – odpowietrzanie układu trzeba wykonać raz ćwiczebnie, żeby umieć,
a raczej nikt nie spodziewa sie ze mu zabraknie paliwa (ja tez do tej pory smialem sie z tych co lataja z kanistrem, albo pchaja "wózek" na CPN – a teraz jakos dziwnie mam juz zrozumienie, ze przy zmeczeniu i malo ekonomicznej jeżdzie mozna sie machnac w szacunkach.. albo wjechac autostradą w byłe NRD i nie wiedziec, ze tam stacje sa czasem 100km od siebie i w razie jazdy na oparach nalezy zjechac do jakiejs miejscowosci.

Dolanie benzyny to każdy umie zrobić, a wiedziec czy jest i gdzie sie znajduje pompka na filtrze.. to coś
dla hobbistow – mechaników i uważnych forumowiczów. Fajnie, że Mazda ma taką możliwość, bo chyba nie każdy diesel ma tak łatwo.
Gregor
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:57
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG L8 (1.8 2003)

Postprzez Myjk » 27 wrz 2010, 10:12

Chyba trzeba tu posprzątać OT, bo w wątku o zawieszeniu jest nagle o pustym baku. :P

Mnie też coś zaczęło stukać z przodu. Tylko z lewej strony.
Zauważyłem to przy szybszym podjeździe na "hopkę".
Niebawem zobaczymy czy to to samo.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez andrewtro » 29 paź 2010, 21:41

dociągnołem nakrętki ale stuki nadal są, mechhanik podpowiada mi że to skrzynia wali, i należy sprawdzić mocowanie skrzyni na poduszce, ale niemam pewności co do niego chyba ze ma racje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez andrewtro » 20 lis 2010, 17:11

ROAWIAZANIE JEST PROSTE, ZADNE NAKRETKI TYLKO PODUSZKA SILNIKA, OLEJOWA POD ZBIORNIKIEM SPRYSKIWACZA, WYMIANA ZAJEŁA OKOŁO GODZINY CZASU, I NIC JUZ NIE HAŁASUJE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez maselek » 13 sty 2011, 18:23

Może tu się podepnę z pytaniem.
Jaką rolę spełnia ta guma na wahaczu ??

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Enduro » 14 sty 2011, 11:30

maselek napisał(a):Może tu się podepnę z pytaniem.
Jaką rolę spełnia ta guma na wahaczu ??

dobre pytanie. kilka razy ją ogłądałem i wg. mnie, ma ona role stabilizyjącą/dociążającą to miejsce zawieszenia, m.in w celu tlumienia drgan zawieszenia. podobny patent widziałem w BMW Alpinie lecz w innym miejscu, choć tam chodzlio o rowne odociazenie karoserii
a mazdy maja coś zbliżonego pod przednim prawym blotnikiem i w miejscu mocowania silnika od strony pasażera. pozdr.E
Ostatnio edytowano 23 sty 2011, 12:47 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 14 sty 2011, 11:54

Podobna guma jest przy wahaczu od strony nadkola, ale ustawiona poziomo. Mi się lekko odkleiła i stukała na nierównościach. Myślałem najpierw, że to jakiś odbojnik, ale po przyjrzeniu się stwierdziłem, że ta guma nie ma z niczym kontaktu i najprawdopodobniej chroni tylko śrubę przed korozją. Myślę, że tutaj może być podobnie. Mazda nie przyszalała ze stopami metali także ma co chronić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 14 sty 2011, 12:59

krabdul napisał(a):...i najprawdopodobniej chroni tylko śrubę przed korozją. ..:)

ale jak , jak ona jest na centralnie widoku ?E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 14 sty 2011, 16:51

Opcja gumy jako dociążenia do mnie kompletnie nie przemawia, więc zaproponowałem tylko swój typ :)
Problemem nie jest korozja łba śruby (chociaż też) ale głównie gwintu i woda spod kół nie idzie prostopadle w łeb śruby tylko od boku, więc taka guma dużo tu pomoże, ale to jest tylko moja propozycja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 14 sty 2011, 20:11

krabdul napisał(a):.... głównie gwintu i woda spod kół nie idzie prostopadle w łeb śruby tylko od boku, więc taka guma dużo tu pomoże, ....

takie otwarte połączenie gwintowane jest maxymalnie narażone na spore prysznice wilgoci szczególnie niekorzystne zimą wraz ze solanką.....ponadto ta guma jest dość ciężka, gdyż wewnątrz jest metalowa płytka, która skorodowana rozwarstwia niekiedy gume...pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maselek » 14 sty 2011, 20:38

Enduro napisał(a):...guma jest dość ciężka, gdyż wewnątrz jest metalowa płytka, która skorodowana rozwarstwia niekiedy gume...


Enduro, i z tąd moje pytanie.
Właśnie ta metalowa płytka skorodowała u mnie doszczętnie
I guma cała sparciała.
Chciałem ją stamtąd usunąć,
Ale nie wiem jaką rolę ona tam spełnia <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Enduro » 14 sty 2011, 20:58

maselek napisał(a):
Enduro napisał(a):...guma jest dość ciężka, gdyż wewnątrz jest metalowa płytka, która skorodowana rozwarstwia niekiedy gume...

Enduro, i z tąd moje pytanie. Właśnie ta metalowa płytka skorodowała u mnie doszczętnie
I guma cała sparciała. Chciałem ją stamtąd usunąć,
Ale nie wiem jaką rolę ona tam spełnia <co?>

to raczej jest osłona tej met. płytki, szczególnie przed kamieniami.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 14 sty 2011, 22:10

To ta która mi odstawała nie miała metalowej płytki. Może faktycznie ta robi jako osłona wahacza przed próbami terenowymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6