Pilna pomoc – jak zwolnić i napiąć rolkę napinacza – wymiana paska alternatora

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bugsy » 4 lip 2010, 08:08

Witam,

Piszę z prośbą do kogoś obeznanego w temacie, czy jest szansa wymienić pasek alternatora na parkingu przy autostradzie?

Utknąłem na Słowacji z zerwanym paskiem, mam co prawda używany, ale w bardzo dobrym stanie pasek i chciałbym go sam szybko wymienić aby chociaż się dokulać do granicy z Polską.

Wezwany mechanik ze Słowacji, chciał brać na lawetę i do poniedziałku... dlatego prosiłbym o krótką instrukcję jak to można zrobić w warunkach polowych (podstawowe narzędzia mam :) )

Już prawie założyłem pasek, tylko nie wiem jak zwolnić rolkę napinacza, żeby założyć pasek i napiąć go spowrotem

Z góry dzięki!

p.s. samochód Mazda 6, Diesel z 2003r (jesli to coś zmienia).
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Postprzez stefan81 » 4 lip 2010, 11:00

Można. Musisz mieć klucz płaski albo oczkowy (14 lub 15) dokładnie nie pamiętam.Zdejmij prawe koło, zdemontuj plastikową osłonę,Będziesz miał w tedy widoczne rolki z prawej strony. górna jest od napinacza. Załóż klucz i przesuwaj go w lewą stronę, tak polużnisz pasek. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2009, 20:28
Posty: 4
Skąd: Łochów ,mazowieckie.
Auto: MAZDA 6 DIESEL 02

Postprzez Enduro » 4 lip 2010, 12:31

kluczem naciagnij napinacz na maxa w kieruku wskazowek zegara,
osobiscie polecam odkrecic tez druga rolke ta ponizej
i po zamontowaniu paska ponownie ja zalozyc a potem popucic napiety napinacz..
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bugsy » 4 lip 2010, 15:28

_dziękuję_ _bardzo_ za wszystkie odpowiedzi. Skończyło się na tym, że niestety ze względu na brak klucza nastawowego (francuski chyba się nazywa) nie jestem tego w stanie zrobić tutaj i będzie trzeba ściągną samochód na przyczepce/lawecie (już jedzie).

Niemniej, raz jeszcze bardzo dziękuję za pomoc, szybką i fachową!

Mam nadzieję, że ten temat może się innym przydać też na przyszłość gdyby byli w potrzebie (choć szczerze życzę, żeby lepiej nie musieli nigdy z tego korzystać).

Pozdrawiam serdecznie.

p.s. pasek został zerwany w wyniku problemów ze sprężarką klimy.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 23:45
Posty: 39
Skąd: Tychy
Auto: Xedos 6 V6 2.0l

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6