6-biegowa skrzynia w "szóstce" 2.3 z 2005 roku a oszczędność

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez osuch77 » 30 maja 2010, 18:02

Witam !MAZDA 6 2.3 SPORT 2005 Jestem posiadaczem tego autka od nie dawna i chcial bym sie dowiedziec cos na temat skrzyni biegow. Myslalem ze kiedy kupie auto z 6 bieg skrzynia to jazda na tym biegu bedzie wygladala inaczej i zaoszczedze troszke na paliwie kiedy bede w trasie. Ale sie zdziwilem kiedy wrzucajac 6 bieg i jade z predkoscia 120km/h mam ok 3200 0br na min czyli predkosc i spalanie zadna rewelacjia :( . Nie wiem o co chodzi myslalem ze przy tych obrotach bede jechal okolo 140-150km/h PROSZE MOZE MI KTOS POWIEDZIEC O CO CHODZI DZIEKI
osuch77
 

Postprzez Globy » 1 cze 2010, 13:53

Witaj,

przeniosłem Twój wątek do odpowiedniego działu i poprawiłem jego tytuł na bardziej czytelny.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez regan79 » 1 cze 2010, 23:17

witam. ja smigam a4 1.8T, skrzynia 5 bieg., i mam też około 3200 przy 120 a ponad 150 przy 4000 z tego co pamietam, w takim razie, poco te 6 biegów, chyba żeby się na wajchować więcej. Jeżdziłem kiedyś Mondeo III 2.5 V6 z 6 bieg. skrzynią i też było podobnie jak u ciebie. A mazda z fordem za pan brat.....
Kompleksowa naprawa układów zasilania Common Rail
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 01:02
Posty: 11
Skąd: goleniów
Auto: A4 8E 1.8T

Postprzez rafusmaximus » 2 cze 2010, 04:25

Po to Wam te 6 biegów, żebyście mieli lepsze przełożenia i lepiej wykorzystywali moment obrotowy, tudzież moc – przy 6 biegowej skrzyni masz szybsze przełożenia w górę i szybsze redukcje.
Pomyśl – przyspieszając i jadąc równo obok kogoś kto ma 5 biegów szybciej przerzucasz biegi, co jest równoznaczne, że nie piłujesz silnika na wyższe obroty jak ten z 5 biegową skrzynią i teoretycznie nie spalasz więcej paliwa przy tym w pełni i szybciej wykorzystujesz moment już od samego dołu, podobnie z redukcją, redukujesz o jeden bieg i masz niezłe obroty zarówno do wyprzedzania, albo hamowania, a on albo buja się na tym samym biegu, ale ma gorszy moment do wyprzedzania, albo redukuje i ma za wysokie obroty czyli większe spalanie i łapie końcówkę momentu...

To nie jest do końca tak, że na 6 biegu przy tej samej prędkości będziesz miał niższe obroty co ten z 5 biegami (aczkolwiek powinna być różnica, przynajmniej jest tak np. w Passacie TDI), bo zakres obrotów min-max w skali makro jest taki sam w jednym i drugim przypadku ( w końcu ten sam silnik tylko inne skrzynie, inne przełożenia dla danego biegu) – chodzi o to co napisałem w pierwszym zdaniu + mniejsze spalanie (teoretycznie, bo i tak na końcu decyduje technika jazdy) ;)

Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić – wiedza nabyta poprzez doświadczenia praktyczne, niekoniecznie podparta teorią :D
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6