6-biegowa skrzynia w "szóstce" 2.3 z 2005 roku a oszczędność
Strona 1 z 1
Witam !MAZDA 6 2.3 SPORT 2005 Jestem posiadaczem tego autka od nie dawna i chcial bym sie dowiedziec cos na temat skrzyni biegow. Myslalem ze kiedy kupie auto z 6 bieg skrzynia to jazda na tym biegu bedzie wygladala inaczej i zaoszczedze troszke na paliwie kiedy bede w trasie. Ale sie zdziwilem kiedy wrzucajac 6 bieg i jade z predkoscia 120km/h mam ok 3200 0br na min czyli predkosc i spalanie zadna rewelacjia
. Nie wiem o co chodzi myslalem ze przy tych obrotach bede jechal okolo 140-150km/h PROSZE MOZE MI KTOS POWIEDZIEC O CO CHODZI DZIEKI
-
osuch77
Witaj,
przeniosłem Twój wątek do odpowiedniego działu i poprawiłem jego tytuł na bardziej czytelny.
przeniosłem Twój wątek do odpowiedniego działu i poprawiłem jego tytuł na bardziej czytelny.
witam. ja smigam a4 1.8T, skrzynia 5 bieg., i mam też około 3200 przy 120 a ponad 150 przy 4000 z tego co pamietam, w takim razie, poco te 6 biegów, chyba żeby się na wajchować więcej. Jeżdziłem kiedyś Mondeo III 2.5 V6 z 6 bieg. skrzynią i też było podobnie jak u ciebie. A mazda z fordem za pan brat.....
Kompleksowa naprawa układów zasilania Common Rail
- Od: 26 lut 2006, 01:02
- Posty: 11
- Skąd: goleniów
- Auto: A4 8E 1.8T
Po to Wam te 6 biegów, żebyście mieli lepsze przełożenia i lepiej wykorzystywali moment obrotowy, tudzież moc – przy 6 biegowej skrzyni masz szybsze przełożenia w górę i szybsze redukcje.
Pomyśl – przyspieszając i jadąc równo obok kogoś kto ma 5 biegów szybciej przerzucasz biegi, co jest równoznaczne, że nie piłujesz silnika na wyższe obroty jak ten z 5 biegową skrzynią i teoretycznie nie spalasz więcej paliwa przy tym w pełni i szybciej wykorzystujesz moment już od samego dołu, podobnie z redukcją, redukujesz o jeden bieg i masz niezłe obroty zarówno do wyprzedzania, albo hamowania, a on albo buja się na tym samym biegu, ale ma gorszy moment do wyprzedzania, albo redukuje i ma za wysokie obroty czyli większe spalanie i łapie końcówkę momentu...
To nie jest do końca tak, że na 6 biegu przy tej samej prędkości będziesz miał niższe obroty co ten z 5 biegami (aczkolwiek powinna być różnica, przynajmniej jest tak np. w Passacie TDI), bo zakres obrotów min-max w skali makro jest taki sam w jednym i drugim przypadku ( w końcu ten sam silnik tylko inne skrzynie, inne przełożenia dla danego biegu) – chodzi o to co napisałem w pierwszym zdaniu + mniejsze spalanie (teoretycznie, bo i tak na końcu decyduje technika jazdy)
Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić – wiedza nabyta poprzez doświadczenia praktyczne, niekoniecznie podparta teorią
Pomyśl – przyspieszając i jadąc równo obok kogoś kto ma 5 biegów szybciej przerzucasz biegi, co jest równoznaczne, że nie piłujesz silnika na wyższe obroty jak ten z 5 biegową skrzynią i teoretycznie nie spalasz więcej paliwa przy tym w pełni i szybciej wykorzystujesz moment już od samego dołu, podobnie z redukcją, redukujesz o jeden bieg i masz niezłe obroty zarówno do wyprzedzania, albo hamowania, a on albo buja się na tym samym biegu, ale ma gorszy moment do wyprzedzania, albo redukuje i ma za wysokie obroty czyli większe spalanie i łapie końcówkę momentu...
To nie jest do końca tak, że na 6 biegu przy tej samej prędkości będziesz miał niższe obroty co ten z 5 biegami (aczkolwiek powinna być różnica, przynajmniej jest tak np. w Passacie TDI), bo zakres obrotów min-max w skali makro jest taki sam w jednym i drugim przypadku ( w końcu ten sam silnik tylko inne skrzynie, inne przełożenia dla danego biegu) – chodzi o to co napisałem w pierwszym zdaniu + mniejsze spalanie (teoretycznie, bo i tak na końcu decyduje technika jazdy)
Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić – wiedza nabyta poprzez doświadczenia praktyczne, niekoniecznie podparta teorią
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6