Hamulce – różne problemy
Witam mam Mazde 6, 1.8 benzyna 2003 z DSC Mam następujący problem ,
Od początku kiedy kupiłem autko jakby ściągało troszkę w prawo przy hamowaniu, ale myślałem ze to zbieżność więc sprawę zbagatelizowałem , jakiś czas temu zatarł mi się zacisk hamulcowy prawego koła z przodu zacisk został odblokowany, cylinderek wymieniony na nowy i założone nowe uszczelniacze układ został odpowietrzony , zacisk działa poprawnie
Po wizycie na rolkach okazało sie z prawe koło ma 40 % miniejasz siłe hamowania niz lewe ,
Więc gosciu doradził ze te klocki z prawego koła są przegrzane i muszę wymienić , wiec wymieniłem wszystkie klocki , jeszcze raz odpowietrzyłem układ i dalej nic taki sam objaw 40 % róźnicy
widocznie problem występował jeszcze przed zakupem auta
Czym to możne być spowodowane, nie świeci mi się żadna kontrolka awaryjna
Moze ktoś się spotkał z taka sytuacja, czy mozliwe ze to pompa abs wysiadła
Od początku kiedy kupiłem autko jakby ściągało troszkę w prawo przy hamowaniu, ale myślałem ze to zbieżność więc sprawę zbagatelizowałem , jakiś czas temu zatarł mi się zacisk hamulcowy prawego koła z przodu zacisk został odblokowany, cylinderek wymieniony na nowy i założone nowe uszczelniacze układ został odpowietrzony , zacisk działa poprawnie
Po wizycie na rolkach okazało sie z prawe koło ma 40 % miniejasz siłe hamowania niz lewe ,
Więc gosciu doradził ze te klocki z prawego koła są przegrzane i muszę wymienić , wiec wymieniłem wszystkie klocki , jeszcze raz odpowietrzyłem układ i dalej nic taki sam objaw 40 % róźnicy
widocznie problem występował jeszcze przed zakupem auta
Czym to możne być spowodowane, nie świeci mi się żadna kontrolka awaryjna
Moze ktoś się spotkał z taka sytuacja, czy mozliwe ze to pompa abs wysiadła
- Od: 7 sty 2010, 21:48
- Posty: 8
- Skąd: Berlin
- Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km
albo zacisk nie jest w 100% sprawny (sprawdz jak tlok chodzi i w jakim jest stanie optycznym!)
albo klocki maja przybrudzone/pordzewiale prowadzenia i niedostatecznie dociskaja sie do tarczy
albo klocki i tarcze sa do wymiany -przegrzane..
E.
albo klocki maja przybrudzone/pordzewiale prowadzenia i niedostatecznie dociskaja sie do tarczy
albo klocki i tarcze sa do wymiany -przegrzane..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zacisk był rozebrany na drobne i wszystko wymienione, nasmarowane , gumki , tłoczek nowy – wiec zacisk dziła dobrze
klocki sa wymienione na nowe wszystkie cztery koła
tarcze sa w dobrym stanie auto ma 120 tys przejechane
Przed wymiana wymiana klocków był ten sam objaw
Tarcza została rozgrzana do czerwonosci ale nie została pokrzywiona ani nie widac na niej jakis pekniec czy rys
klocki sa wymienione na nowe wszystkie cztery koła
tarcze sa w dobrym stanie auto ma 120 tys przejechane
Przed wymiana wymiana klocków był ten sam objaw
Tarcza została rozgrzana do czerwonosci ale nie została pokrzywiona ani nie widac na niej jakis pekniec czy rys
- Od: 7 sty 2010, 21:48
- Posty: 8
- Skąd: Berlin
- Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km
art256 napisał(a):
Tarcza została rozgrzana do czerwonosci ......
i dlatego jest do wymiany !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ale przed zapieczeniem sie zacisku tez mi to koło hamowało słabiej wiec co tarcza do wymiany?
CO ma tarcza do tego?
Tłoczek kupiłem u mnie w sklepie motoryzacyjnym tylko musisz zmierzyć wymiary twojego tłoczka
Wdaje mi sie za to było średnica 57mm i długosc 46mm ale nie jestem pewien na 100%
gumki uszczelniające tez można kupić cena około 20zł a tłoczek 60zł
Może mi ktoś pomóc?
CO ma tarcza do tego?
Tłoczek kupiłem u mnie w sklepie motoryzacyjnym tylko musisz zmierzyć wymiary twojego tłoczka
Wdaje mi sie za to było średnica 57mm i długosc 46mm ale nie jestem pewien na 100%
gumki uszczelniające tez można kupić cena około 20zł a tłoczek 60zł
Może mi ktoś pomóc?
- Od: 7 sty 2010, 21:48
- Posty: 8
- Skąd: Berlin
- Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km
obruc/zamien zacisk i tarcze stronami..
to wiele powie lub wyeliminuje!
pozdr
E.
to wiele powie lub wyeliminuje!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
art256 napisał(a):1 Tarcze to mógłbym zamienić ale zaciski to raczej nie będą pasowały odwrotnie
2.ale chyba lepiej będzie zamienić przewody na pompie z prawego kola na lewe i odwrotnie
ad 1. chyba takie same......
ad 2. nic to raczej nie zmieni,ale sprobuj..
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam forumowiczów,
Mam problem z dziwnym zachowanie przedniego lewego zacisku hamulcowego. Opiszę pokrótce mój przypadek.
Otóż miesiąc temu wymieniłem łożysko przednie lewe. Krótko po tej wymianie zauważyłem dziwne skrzypienie z lewego koła przy delikatnym hamowaniu (przy mocniejszym wciśnięciu hamulca ustawało). Siła hamowania bez zarzutu. Po kilku dniach skrzypienie ustało. Tak sobie jeździłem ze 2 tygodnie (tylko miasto) aż do ostatniego weekendu kiedy to wybrałem się w trasę. Przy hamowaniu z dużej prędkości zauważyłem wibracje na kierownicy i w podłodze, tak jakby krzywa tarcza. Wczoraj oddałem do mechanika, rozebrał zacisk, przeczyścił i powiedział, że tłoczek hamulcowy w lewym zacisku jest skorodowany. Po jego przeczyszczeniu i ponownym założeniu wibracje są, skrzypienie jest. Lewe kolo nie kręci się swobodnie jak prawe (tłoczek nie odbija do końca).
Opcja – kupić używany zacisk (200zl w japancar.pl) i wymienić tłoczek? Co z uszczelkami, osłonkami? Jakiś zestaw naprawczy istnieje czy złożyć na starych??
Opcja 2 – nierealna – nowy zacisk ASO – 1050zl.
Opcja 3 –
??– help.
Pozdrawiam
Mam problem z dziwnym zachowanie przedniego lewego zacisku hamulcowego. Opiszę pokrótce mój przypadek.
Otóż miesiąc temu wymieniłem łożysko przednie lewe. Krótko po tej wymianie zauważyłem dziwne skrzypienie z lewego koła przy delikatnym hamowaniu (przy mocniejszym wciśnięciu hamulca ustawało). Siła hamowania bez zarzutu. Po kilku dniach skrzypienie ustało. Tak sobie jeździłem ze 2 tygodnie (tylko miasto) aż do ostatniego weekendu kiedy to wybrałem się w trasę. Przy hamowaniu z dużej prędkości zauważyłem wibracje na kierownicy i w podłodze, tak jakby krzywa tarcza. Wczoraj oddałem do mechanika, rozebrał zacisk, przeczyścił i powiedział, że tłoczek hamulcowy w lewym zacisku jest skorodowany. Po jego przeczyszczeniu i ponownym założeniu wibracje są, skrzypienie jest. Lewe kolo nie kręci się swobodnie jak prawe (tłoczek nie odbija do końca).
Opcja – kupić używany zacisk (200zl w japancar.pl) i wymienić tłoczek? Co z uszczelkami, osłonkami? Jakiś zestaw naprawczy istnieje czy złożyć na starych??
Opcja 2 – nierealna – nowy zacisk ASO – 1050zl.
Opcja 3 –
Pozdrawiam
>>>Back 2 Małopolska...<<<
- Od: 22 kwi 2009, 12:22
- Posty: 24
- Skąd: Niepołomice
- Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW
Witam
zmagalem sie z podobnym problemem przy tylnych hamulcach, rozwianiem byl zestaw naprawczy na oba kola od dielera za chyba 14£ takze nie sadze aby kosztowal wiecej niz 50-70 PLN w kraju, sa jakies na alllegro ale nie jestem pewien czy sa one dobrze dobrane rozmiarowo
pozdr
palunio
zmagalem sie z podobnym problemem przy tylnych hamulcach, rozwianiem byl zestaw naprawczy na oba kola od dielera za chyba 14£ takze nie sadze aby kosztowal wiecej niz 50-70 PLN w kraju, sa jakies na alllegro ale nie jestem pewien czy sa one dobrze dobrane rozmiarowo
pozdr
palunio
-
palunio
Są zestawy naprawcze do zacisków.
Sam teraz przerabiam podobny temat, tylko, że ja mam do regeneracji zacisk – muszę sworzeń albo jarzma "przerobić" bo zacisk mam luźny i mi stuka.
Na allegro zestawy naprawcze widziałem po 50.(są tam uszczelki, podkładki, smar nawet podajże) W zestawie niestety nie ma sworzni – ale w ASO Mazdy we Wrocku jeden sworzeń 35 zł (są 2 oczywiście wchodzące do jarzmy).
U mnie wchodzi jeszcze w grę tokarka:D Być może koleś od zacisków dorobi mi sworzeń i w jarzmie wyrówna otwory bo mam obstukane już.
Edit:
http://www.allegro.pl/item943901760_zes ... zda_6.html
Tu masz ale do tylnego
Sam teraz przerabiam podobny temat, tylko, że ja mam do regeneracji zacisk – muszę sworzeń albo jarzma "przerobić" bo zacisk mam luźny i mi stuka.
Na allegro zestawy naprawcze widziałem po 50.(są tam uszczelki, podkładki, smar nawet podajże) W zestawie niestety nie ma sworzni – ale w ASO Mazdy we Wrocku jeden sworzeń 35 zł (są 2 oczywiście wchodzące do jarzmy).
U mnie wchodzi jeszcze w grę tokarka:D Być może koleś od zacisków dorobi mi sworzeń i w jarzmie wyrówna otwory bo mam obstukane już.
Edit:

Tu masz ale do tylnego
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
No właśnie, tylny.
Wszyscy piszą o tylnych a nikt o przodzie.
Poza tym zestaw nic nie pomoże na pordzewiały tłoczek...
A wiecie jaka jest średnica tłoczka z przodu? 36mm? Może zestaw do tyłu zadziała również z przodu. może uszczelki są takie same...
Wszyscy piszą o tylnych a nikt o przodzie.
Poza tym zestaw nic nie pomoże na pordzewiały tłoczek...
A wiecie jaka jest średnica tłoczka z przodu? 36mm? Może zestaw do tyłu zadziała również z przodu. może uszczelki są takie same...
>>>Back 2 Małopolska...<<<
- Od: 22 kwi 2009, 12:22
- Posty: 24
- Skąd: Niepołomice
- Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW
wez to rozbierz, dokladnie przeczysc z rdzy, smar i na jakis czas bedziesz mial spokoj .. w tym czasie rozgladaj sie za zestawem naprawczym bo sa dostepne .. mi dopasowali w sklepie motoryzacyjnym ze schematu ktory mi w aso wydrukowali – 70 zl z tloczkiem i uszczelkami i dziala jak ta lala 
- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
raczej problem powroci..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie orientujecie się może czy można dokupić sam tloczek to zacisku hamulcowego przedniego? Btw kupilem ostatnio reparaturke własnie do tego zacisku i pomimo że średnica tłoczka sie zgadzała z tą w specyfikacji to uszczelka gumowa która oslania tłoczek nie pasowala
tzn węższa cześć która wchodzi w tłoczek weszła OK ale ta szersza która wchodzi w zacisk byla za duża i za chiny nie chce wejść.. miał ktoś z was taki problem?
- Od: 14 maja 2008, 11:29
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6