Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez art256 » 10 kwi 2010, 10:33

Witam mam Mazde 6, 1.8 benzyna 2003 z DSC Mam następujący problem ,

Od początku kiedy kupiłem autko jakby ściągało troszkę w prawo przy hamowaniu, ale myślałem ze to zbieżność więc sprawę zbagatelizowałem , jakiś czas temu zatarł mi się zacisk hamulcowy prawego koła z przodu zacisk został odblokowany, cylinderek wymieniony na nowy i założone nowe uszczelniacze układ został odpowietrzony , zacisk działa poprawnie

Po wizycie na rolkach okazało sie z prawe koło ma 40 % miniejasz siłe hamowania niz lewe ,

Więc gosciu doradził ze te klocki z prawego koła są przegrzane i muszę wymienić , wiec wymieniłem wszystkie klocki , jeszcze raz odpowietrzyłem układ i dalej nic taki sam objaw 40 % róźnicy

widocznie problem występował jeszcze przed zakupem auta

Czym to możne być spowodowane, nie świeci mi się żadna kontrolka awaryjna

Moze ktoś się spotkał z taka sytuacja, czy mozliwe ze to pompa abs wysiadła
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:48
Posty: 8
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 16:14

albo zacisk nie jest w 100% sprawny (sprawdz jak tlok chodzi i w jakim jest stanie optycznym!)
albo klocki maja przybrudzone/pordzewiale prowadzenia i niedostatecznie dociskaja sie do tarczy
albo klocki i tarcze sa do wymiany -przegrzane..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez art256 » 10 kwi 2010, 20:55

zacisk był rozebrany na drobne i wszystko wymienione, nasmarowane , gumki , tłoczek nowy – wiec zacisk dziła dobrze

klocki sa wymienione na nowe wszystkie cztery koła

tarcze sa w dobrym stanie auto ma 120 tys przejechane


Przed wymiana wymiana klocków był ten sam objaw


Tarcza została rozgrzana do czerwonosci ale nie została pokrzywiona ani nie widac na niej jakis pekniec czy rys
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:48
Posty: 8
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km

Postprzez maly1 » 10 kwi 2010, 22:37

Jeśli można wiedzieć to gdzie kupiłeś tłoczek do zacisku ?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 16:43
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX5

Postprzez Enduro » 10 kwi 2010, 22:46

art256 napisał(a):
Tarcza została rozgrzana do czerwonosci ......


i dlatego jest do wymiany !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez art256 » 11 kwi 2010, 14:48

Ale przed zapieczeniem sie zacisku tez mi to koło hamowało słabiej wiec co tarcza do wymiany?

CO ma tarcza do tego?


Tłoczek kupiłem u mnie w sklepie motoryzacyjnym tylko musisz zmierzyć wymiary twojego tłoczka

Wdaje mi sie za to było średnica 57mm i długosc 46mm ale nie jestem pewien na 100%

gumki uszczelniające tez można kupić cena około 20zł a tłoczek 60zł


Może mi ktoś pomóc?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:48
Posty: 8
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km

Postprzez Enduro » 11 kwi 2010, 16:27

obruc/zamien zacisk i tarcze stronami..
to wiele powie lub wyeliminuje!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez art256 » 12 kwi 2010, 18:24

Tarcze to mógłbym zamienić ale zaciski to raczej nie będą pasowały odwrotnie <co?>



ale chyba lepiej będzie zamienić przewody na pompie z prawego kola na lewe i odwrotnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:48
Posty: 8
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km

Postprzez Enduro » 12 kwi 2010, 20:57

art256 napisał(a):1 Tarcze to mógłbym zamienić ale zaciski to raczej nie będą pasowały odwrotnie <co?>

2.ale chyba lepiej będzie zamienić przewody na pompie z prawego kola na lewe i odwrotnie

ad 1. chyba takie same......
ad 2. nic to raczej nie zmieni,ale sprobuj..
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez trymi » 27 kwi 2010, 15:15

Witam forumowiczów,

Mam problem z dziwnym zachowanie przedniego lewego zacisku hamulcowego. Opiszę pokrótce mój przypadek.
Otóż miesiąc temu wymieniłem łożysko przednie lewe. Krótko po tej wymianie zauważyłem dziwne skrzypienie z lewego koła przy delikatnym hamowaniu (przy mocniejszym wciśnięciu hamulca ustawało). Siła hamowania bez zarzutu. Po kilku dniach skrzypienie ustało. Tak sobie jeździłem ze 2 tygodnie (tylko miasto) aż do ostatniego weekendu kiedy to wybrałem się w trasę. Przy hamowaniu z dużej prędkości zauważyłem wibracje na kierownicy i w podłodze, tak jakby krzywa tarcza. Wczoraj oddałem do mechanika, rozebrał zacisk, przeczyścił i powiedział, że tłoczek hamulcowy w lewym zacisku jest skorodowany. Po jego przeczyszczeniu i ponownym założeniu wibracje są, skrzypienie jest. Lewe kolo nie kręci się swobodnie jak prawe (tłoczek nie odbija do końca).
Opcja – kupić używany zacisk (200zl w japancar.pl) i wymienić tłoczek? Co z uszczelkami, osłonkami? Jakiś zestaw naprawczy istnieje czy złożyć na starych??
Opcja 2 – nierealna – nowy zacisk ASO – 1050zl.
Opcja 3 – ????– help.

Pozdrawiam
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez palunio » 28 kwi 2010, 02:01

Witam

zmagalem sie z podobnym problemem przy tylnych hamulcach, rozwianiem byl zestaw naprawczy na oba kola od dielera za chyba 14£ takze nie sadze aby kosztowal wiecej niz 50-70 PLN w kraju, sa jakies na alllegro ale nie jestem pewien czy sa one dobrze dobrane rozmiarowo

pozdr

palunio
palunio
 

Postprzez s4v4g3 » 28 kwi 2010, 07:39

Są zestawy naprawcze do zacisków.
Sam teraz przerabiam podobny temat, tylko, że ja mam do regeneracji zacisk – muszę sworzeń albo jarzma "przerobić" bo zacisk mam luźny i mi stuka.
Na allegro zestawy naprawcze widziałem po 50.(są tam uszczelki, podkładki, smar nawet podajże) W zestawie niestety nie ma sworzni – ale w ASO Mazdy we Wrocku jeden sworzeń 35 zł (są 2 oczywiście wchodzące do jarzmy).
U mnie wchodzi jeszcze w grę tokarka:D Być może koleś od zacisków dorobi mi sworzeń i w jarzmie wyrówna otwory bo mam obstukane już.

Edit:
http://www.allegro.pl/item943901760_zes ... zda_6.html
Tu masz ale do tylnego :)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez trymi » 28 kwi 2010, 09:00

No właśnie, tylny.
Wszyscy piszą o tylnych a nikt o przodzie.
Poza tym zestaw nic nie pomoże na pordzewiały tłoczek...

A wiecie jaka jest średnica tłoczka z przodu? 36mm? Może zestaw do tyłu zadziała również z przodu. może uszczelki są takie same...
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez kwaśny » 28 kwi 2010, 09:28

wez to rozbierz, dokladnie przeczysc z rdzy, smar i na jakis czas bedziesz mial spokoj .. w tym czasie rozgladaj sie za zestawem naprawczym bo sa dostepne .. mi dopasowali w sklepie motoryzacyjnym ze schematu ktory mi w aso wydrukowali – 70 zl z tloczkiem i uszczelkami i dziala jak ta lala :)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez trymi » 28 kwi 2010, 13:34

A nie wiesz moze czy z Mazdy 626 pasuje? Średnica 57mm.
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez Lorbas » 30 kwi 2010, 11:41

Podłączę się do tematu.

Hamulce mają coraz mniejszą skuteczność. W końcowym etapie hamowania popiskuja trochę.
I nurtuje mnie sprawa.
Czy przetoczyć tarcze, czy kupić nowe. Nowe cholernie drogie, wolałbym przetoczyć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez trymi » 7 maja 2010, 11:35

Tłoczek hamulca przedniego Mazda 6 GY diesel 2006:
------- średnica 57mm, wysokość 52mm --------
Jakby kiedyś ktoś szukał.
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez art256 » 20 maja 2010, 19:03

Witam problem rozwiązany okazało się że tłoczek i przewody były chyba przytkane, lub coś w tym stylu pojeździłem trochę i chyba sie wszystko ułożyło bo teraz byłem na rolkach i wszytko jest ok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:48
Posty: 8
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km

Postprzez Enduro » 20 maja 2010, 20:23

raczej problem powroci..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez d.l » 28 sie 2010, 20:50

Panowie orientujecie się może czy można dokupić sam tloczek to zacisku hamulcowego przedniego? Btw kupilem ostatnio reparaturke własnie do tego zacisku i pomimo że średnica tłoczka sie zgadzała z tą w specyfikacji to uszczelka gumowa która oslania tłoczek nie pasowala :| tzn węższa cześć która wchodzi w tłoczek weszła OK ale ta szersza która wchodzi w zacisk byla za duża i za chiny nie chce wejść.. miał ktoś z was taki problem?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2008, 11:29
Posty: 15
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6