Kontrolka filtra paliwa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 18 mar 2010, 10:22

Tobo napisał(a):Kontrolka może jednak jest, bo idą dwa przewody do filtra – czarny i biało zielony. Wydaje mi się więc, że jakaś kontrolka powinna być, bo jeśli jej nie ma, to po co są przewody?

to albo czujnik wody albo podgrzewacz paliwa ,innej logicznej opcji nie ma,raczej..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 18 mar 2010, 10:24

Grzyby napisał(a):Razem przewodów dochodzi 4.

W takim razie faktycznie dwa dochodzące do filtra przewody w poliftach mogą być odpowiedzialne za podgrzewanie. Kostka jest tylko jedna.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Enduro » 18 mar 2010, 10:38

mozna te przewody sprawdzic miernikiem czy jest tam plus i minus!
jesli nie, to jest to standartowe polaczenie stykowe od kontrolki wody i przy ich zwarciu powinna sie zapalic..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 18 mar 2010, 10:55

Czy podgrzewanie włącza się zawsze, czy tylko przy danych temperaturach?
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Grzyby » 18 mar 2010, 11:00

Podgrzewacz działa podciśnieniowo. Jeśli paliwo zgęstnieje i zmniejszy się jego przepływ, powstaje podciśnienie. I dopiero jak przekroczy jakąś wartość graniczną podawane jest napięcie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mcbeth » 18 mar 2010, 11:32

Enduro napisał(a):mozna te przewody sprawdzic miernikiem czy jest tam plus i minus!
jesli nie, to jest to standartowe polaczenie stykowe od kontrolki wody i przy ich zwarciu powinna sie zapalic..
pozdr.
E.

Jeśli jest napięcie, to jest to czujnik (bo jak inaczej PCM miałby mierzyć styk ?) a jeśli nie ma to ... może być podgrzewacz, chyba, że akurat podgrzewa :) . Tak naprawdę powinno być widać po miejscu doprowadzenia na obudowie filtra.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 18 mar 2010, 11:46

Hmm. Ciekaw jestem nad czym sie zastanawiacie :P

W moim polifcie:
1. podgrzewacz jest 100%
2. odstojnika + kontrolki wody nie ma

Sadze, ze tak w kazdym niemodyfikowanym polifcie jest, wiec kabli powinno byc dwa (i z tego co czytam, sa dwa). Po co wiec robic testy [Tobo zwarcia ?!?]. Jesli macie watpliwosci, zadzwoncie po prostu do Jaksy czy Maxklsa i bedzie po ptokach :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kruban » 18 mar 2010, 12:20

a czy pewną "kontrolką" będzie biały dym za samochodem podczas i tuż po odpaleniu? Czy może biały dym pojawia się tylko wtedy gdy woda jest w ukł. wydechowym?

pozdr
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 21:32
Posty: 8
Skąd: Wrocek
Auto: M6 GY1

Postprzez Enduro » 18 mar 2010, 15:59

tak.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kruban » 18 mar 2010, 16:19

tak, na pierwsze pytanie czy na drugie?

pozdr
Początkujący
 
Od: 15 mar 2010, 21:32
Posty: 8
Skąd: Wrocek
Auto: M6 GY1

Postprzez Enduro » 18 mar 2010, 17:19

do dymienie zalezy od:
gdzie i ile wody jest w paliwie i w tlumiku,
jaka jest temperatura na zew..itp
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 6 mar 2012, 15:22.
Powód: OT

Postprzez Dejw87 » 7 wrz 2010, 12:00

Jeżdżę poliftem i według mnie wygląda to tak:
Filtr paliwa z kabelkami:
Obrazek

– nie wiem ile kabelków powinno być, ale wydaje mi się, że te dwa widoczne są od podgrzewacza,
– w instrukcji do polifta nie ma informacji o kontrolce "nadmiar wody w filtrze paliwa", ani tym bardziej opisu spuszczania wody z filtra,
– według mnie filtr paliwa w wersji poliftowej jest tak zrobiony, żeby nadmiar wody sam się wydobywał z filtra takim króćcem na spodzie (wystaje z tej białej nakrętki na dole filtra, przedlifty chyba mają tę nakrętkę szczelną i nadmiar wody trzeba właśnie ręcznie spuszczać (jakkolwiek to brzmi ;) ), gdy zaświeci się kontrolka,
– jeśli dobrze pamiętam, jak się rozbierze zegary, to patrząc pod światło na tej nazwijmy ją tablicy zegarów (gdzie są nadrukowane skale prędkościomierza i obrotomierza) widać prześwitujące symbole poszczególnych kontrolek i jest tam również kształt kontrolki "nadmiar wody w filtrze paliwa" (po lewej stronie na górze, nad skalą do kontroli temperatury płynu chłodzącego),
– na płytce elektronicznej pod tym symbolem nie ma jednak diody (to chyba wyjaśnia brak wzmianki o kontrolce w instrukcji do polifta),
– kontrolka od DPF jest na górze na środku tablicy zegarów, pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem (między lampkami ABS a TCS/DSC, w przedliftach w tym miejscu chyba nic nie ma, ale to tylko moje przypuszczenie, nie widziałem na żywo), więc raczej na pewno fakt, że kontrolka "nadmiar wody w filtrze paliwa" w polifcie się nie zaświeci nie jest spowodowany brakiem miejsca na tablicy zegarów, czy jakimś innym kombinowaniem ;)

Mój wniosek jest taki, że w poliftach nie ma kontrolki "nadmiar wody w filtrze paliwa" i użytkownik nie musi regulować poziomu wody w filtrze. Jeśli się mylę, to bardzo proszę o sprostowanie ;)
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 22:39
Posty: 12
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY 143 KM 2007 r.

Postprzez Enduro » 7 wrz 2010, 13:28

Dejw87 napisał(a):Jeżdżę poliftem i ....... w instrukcji do polifta nie ma informacji o kontrolce "nadmiar wody w filtrze paliwa"....)

bo jej niestety nie ma..
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 7 wrz 2010, 14:11

A tam od razu "niestety".
Pokaż mi komu się ta kontrolka kiedykolwiek zapaliła :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 7 wrz 2010, 14:35

mi osobiscie...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lisek850 » 10 gru 2012, 15:14

Witam wymieniłem filtr paliwa i założyłem inny o-ring przy separatorze niż był w komplecie i wszystko było ok. 2 dni później znalazłem ten prawidłowy o-ring i go wymieniłem i wtedy zaczęła mi się świecić kontrolka filtra paliwa. Odkręciłem kurek na dole i zacząłem pompować żeby wydmuchać zawartość wody, jednak nic to nie dało.
Ma ktoś jakieś sugestie co może być powodem świecenia tejże lampki?

EDIT(moderator):

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


PS. jesteś nowy na forum, więc tym razem łączę z istniejącym wątkiem
lisek850
 

Postprzez Ulysses » 8 sty 2014, 11:38

Witam Wszystkich.
Przede wszystkim czytających ten post proszę o wyrozumiałość.

Nie chciałbym popadać w jakąś paranoję, aczkolwiek moja Mazda jeśli postoi dłużej sprawia mi różnorakie psikusy.

A oto jeden z nich:

Noc Sylwestrowa 2013/2014 autko jak przystało na „nie jeżdżę pod wpływem” zostało pod domem i tak stało sobie do niedzieli, czyli 5 dni –Sylwester oczywiście trwał krócej . W baku około 12 litrów ON z dodatkiem „SKYDD 1000ml”. Jak wiadomo temp max do – 5 w nocy. W niedzielę wsiadam do auta, włączam zapłon i ku moim oczom zaświeca się magiczna kontrolka obecności wody w filtrze paliwa (w/g instrukcji stan powyżej 0,05 litra we filtrze). Po „czekliście kompa” uruchamiam silnik i kontrolka dalej się świeci. Delikatne i chwilowe zwiększenie obrotów silnika do 1000/min spowodowało, że kontrolka zgasła i do momentu rozgrzania się silnika już się nie zapaliła jak i w trakcie jazdy – 20 km.
Przy okazji auto zostało dotankowane i co też dziwne, wlane zostało około 150ml płynu do układu chłodzenia – niżej info. Po tankowaniu i uruchomieniu silnika kontrolka zgasła wraz z innymi.

Co Ciekawe, nigdy wcześniej mi się ona nie świeciła – więc się delikatnie zdziwiłem. Ponoć przy uruchamianiu ma się zapalić i później zgasnąć tak jak cała reszta kontrolek. Ja jej wcześniej nigdy nie zauważyłem.

Poniedziałek: Tak wiem Trzech Króli :/

Spuszczanie paliwa/wody z filtra poprzez „motylek” na spodzie filtra paliwa, później demontaż filtra z oględzinami zarówno od góry jak i dołu – (filtr ma przejechane 1kkm) nie stwierdziłem obecności parafin etc (ciecz klarowna, filtr bielusieńki jak nowy).Montaż. Kontrolka dalej się zaświeca i gaśnie wraz z innymi (aku etc) tym razem tuż po uruchomieniu silnika (zarówno w próbie po pompowaniu paliwa przez motylek jak i po demontażu całego filtra).

Środa 6 ta rano:

Temp na zew -1*C wsiadam do auta, włączam zapłon, kontrolka świeci, uruchamiam silnik (aku gaśnie etc), tylko pozostaje znowu ta od wody w paliwie i po wkręceniu na obroty 1000/min dopiero gaśnie.
Ogólnie w baku ¼ oleju napędowego z dodatkiem typu SKYDD. Silnik po uruchomieniu pracuje równo od zimnego startu aż po warunki normalne. Brak błędów po podpięciu do interfejsu diagnostycznego.

Teraz nasuwają mi się pytania:

1. Paliwo chrzczone i pomimo dotankowania auta, jazdy – woda nadal jest w paliwie i będzie (przez jakiś czas) – mam nadzieje.??
2. Coś uszkodzonego w sensie pracy samego czujnika obecności wody w paliwie ( tutaj informacja po wypięciu przewodów od czujnika wody – po uruchomieniu silnika gaśnie w/w kontrolka wraz z innymi od razu) – moim zdaniem czujnik pracuje prawidłowo.??
3. To mnie bardzo martwi: Woda z układu chłodzenia przedostaje się do zbiornika paliwa (150 ml dolewki) aczkolwiek naddatek paliwa niespalonego wracającego do zbiornika raczej nie ma połączenia z układem chłodzącym. ??
4. Wiem, że to nie tutaj ale ubytek chłodziwa 150ml po przejechaniu 15000 km od wymiany to chyba dużo. Auto nie kopci, nie zostawia par wody (doświadczyłem już wydmuchania uszczelki pod głowicą w innym aucie, wiec nie ma takich objawów Arii Mydlanej za autem :)), spod korka oleju nie bucha, pod autem sucho zarówno przy wyłączonym jak i włączonym pracującym dłużej silniku. Parowanie ??

Wpadłem jeszcze na pomysł, że pobiorę próbkę paliwa i dam ją na wirówkę wysokoobrotową. Wtedy na pewno wyjdzie czy paliwo chrzczone czy nie. Ale to dopiero jutro. Tutaj miałbym odpowiedź na pytanie nr 1.

Proszę o Pomoc w postaci uwag.
Dzięki.

Dodaję 30.01-2014 Sorki nie wiem czy dobrze to robię.

Kontrolka wody i aku teraz świecą już razem, coś z ładowaniem nie tak. Myślę że dalszą cześć tematu pociągnę tutaj: viewtopic.php?f=60&t=61919

Sorki za zawiłości, :/
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

PostTen post został usunięty przez kubsztyk 8 sty 2014, 12:41.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6