Witam.
Mam problem z Mazdą 6 2007 3,0V6.
Pewnego pięknego dnia po zatankowaniu auta do pełna miałem kłopoty z uruchomieniem silnika. Załapał dopiero po 6-7 razach, pracował bardzo nierówno ale po przygazowaniu wszystko się uspokoiło i silnik pracował ok, jednak kontrolka silnika nie zgasła. Okazało się po podpięciu komputera że są dwa błędy P0455 oraz P2189. Warsztat w którym sprawdzili auto i instalację paliwową nie stwierdził żadnego rozszczelniania czy innej istotnej usterki.
Błąd wykasowano i kolejne kilkadziesiąt kilometrów przejechałem bez świecącej kontrolki aż do następnego tankowania. Zalałem jak zwykle 98 do pełna i po raz kolejny miałem problem z odpaleniem. Tym razem udało się odpalić za 3-4 razem a kontrolka zaświeciła się przy kolejnej próbie uruchomienia silnika.
Ma ktoś pomysł, co można sprawdzić w takim przypadku.
Dodam, że sondy lambda pracują poprawnie, silnik bez zadanych przeróbek, przejechane 45000 km.
Błąd P2189 i P0455
Strona 1 z 1
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
P0445 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – zwarcie
P2189 Uboga mieszanka na biegu jałowym
P2189 miałem i winnym okazała się pompa paliwa , winne moze być też zasysane lewe powietrze , do sprawdzenia wszystkie połaczenia w dolocie i solenoidy
P0445 czesta przypadłość , winny moze byc nawet korek wlewu paliwa , do sprawdzenia cały układ EVAP
Mam nadzieję że pomogłem
Pozdr
P2189 Uboga mieszanka na biegu jałowym
P2189 miałem i winnym okazała się pompa paliwa , winne moze być też zasysane lewe powietrze , do sprawdzenia wszystkie połaczenia w dolocie i solenoidy
P0445 czesta przypadłość , winny moze byc nawet korek wlewu paliwa , do sprawdzenia cały układ EVAP
Mam nadzieję że pomogłem
Pozdr
-
Grucha
Witam ponownie.
Udało mi się wyeliminować błąd P0455. Pomógł dokładny przegląd całej instalacji filtrowania par paliwa oraz dokładne wyczyszczenie korka wlewu paliwa wraz z wymianą oringa w korku (był bardzo twardy i prawdopodombie nie uszczelniał odpowiednio)
Co do do błędu P2189 to niestety nadal występuje. Co udało mi się zauważyć – przy ciepłym silniku błąd nie występuje.
Natomiast zawsze występuje rano na całkowicie zimnym silniku.
Sprawdzono wszystkie połączenia dolotu, wymieniono filtr powietrza na K&N, sondy lambda pracują prawidłowo.
Może się mylę ale wydaje mi się, że jeśli błąd występuje tylko w jednym bloku to raczej pompa paliwa jest sprawna.
Zdarzyło mi sie 2 razy tankować na innej stacji niż zazwyczaj – czy jeśli zalałem jakiegoś syfu to może wtryskiwacze są lekko przytkane.
Pytanie kolejne gdzie jest umieszczony filtr paliwa i czy można go dostać w Polsce?
Kolega wymienił jeszcze solenoidy – gdzie się znajdują i jak je sprawdzić?
Fora zagraniczne podają jeszcze jakiś zawór – Purge Velve – gdzie się znajduje i jak go sprawdzić?
Z góry dziękuję za pomoc.
Udało mi się wyeliminować błąd P0455. Pomógł dokładny przegląd całej instalacji filtrowania par paliwa oraz dokładne wyczyszczenie korka wlewu paliwa wraz z wymianą oringa w korku (był bardzo twardy i prawdopodombie nie uszczelniał odpowiednio)
Co do do błędu P2189 to niestety nadal występuje. Co udało mi się zauważyć – przy ciepłym silniku błąd nie występuje.
Natomiast zawsze występuje rano na całkowicie zimnym silniku.
Sprawdzono wszystkie połączenia dolotu, wymieniono filtr powietrza na K&N, sondy lambda pracują prawidłowo.
Może się mylę ale wydaje mi się, że jeśli błąd występuje tylko w jednym bloku to raczej pompa paliwa jest sprawna.
Zdarzyło mi sie 2 razy tankować na innej stacji niż zazwyczaj – czy jeśli zalałem jakiegoś syfu to może wtryskiwacze są lekko przytkane.
Pytanie kolejne gdzie jest umieszczony filtr paliwa i czy można go dostać w Polsce?
Kolega wymienił jeszcze solenoidy – gdzie się znajdują i jak je sprawdzić?
Fora zagraniczne podają jeszcze jakiś zawór – Purge Velve – gdzie się znajduje i jak go sprawdzić?
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Witam przy wadliwej pompie miałem tez 2189 czyli ubogą mieszankę na jednym banku
Filtr paliwa jest razem z pompa paliwa w baku , możesz ją wyjąć i go oczyścić to takie sitko wielkości krążka herbaty , rozkład solenoidów masz na wlepce pod maską po prawej stronie przy mocowaniu amortyzatora , najczęściej pada Purge Valve który znajduję się na grodzi po lewej stronie (objawia się to tykaniem słyszalnym przy ruszaniu do ok 1200 obr/min)
Nie wiem skąd jesteś bo mam 2 pompę na zapas to moglibyśmy podmienić i sprawdzić czy to ona jest winna .
Pozdr
Filtr paliwa jest razem z pompa paliwa w baku , możesz ją wyjąć i go oczyścić to takie sitko wielkości krążka herbaty , rozkład solenoidów masz na wlepce pod maską po prawej stronie przy mocowaniu amortyzatora , najczęściej pada Purge Valve który znajduję się na grodzi po lewej stronie (objawia się to tykaniem słyszalnym przy ruszaniu do ok 1200 obr/min)
Nie wiem skąd jesteś bo mam 2 pompę na zapas to moglibyśmy podmienić i sprawdzić czy to ona jest winna .
Pozdr
-
Grucha
Dzięki za szybką odpowiedź. Jestem z Rzeszowa.
Jak nie poradzę sobie na miejscu to chętnie się wybiorę do Warszawy.
Jak nie poradzę sobie na miejscu to chętnie się wybiorę do Warszawy.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6