Błąd P2189 i P0455

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Neron-ek » 7 kwi 2010, 11:52

Witam.
Mam problem z Mazdą 6 2007 3,0V6.
Pewnego pięknego dnia po zatankowaniu auta do pełna miałem kłopoty z uruchomieniem silnika. Załapał dopiero po 6-7 razach, pracował bardzo nierówno ale po przygazowaniu wszystko się uspokoiło i silnik pracował ok, jednak kontrolka silnika nie zgasła. Okazało się po podpięciu komputera że są dwa błędy P0455 oraz P2189. Warsztat w którym sprawdzili auto i instalację paliwową nie stwierdził żadnego rozszczelniania czy innej istotnej usterki.
Błąd wykasowano i kolejne kilkadziesiąt kilometrów przejechałem bez świecącej kontrolki aż do następnego tankowania. Zalałem jak zwykle 98 do pełna i po raz kolejny miałem problem z odpaleniem. Tym razem udało się odpalić za 3-4 razem a kontrolka zaświeciła się przy kolejnej próbie uruchomienia silnika.

Ma ktoś pomysł, co można sprawdzić w takim przypadku.
Dodam, że sondy lambda pracują poprawnie, silnik bez zadanych przeróbek, przejechane 45000 km.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 7 kwi 2010, 12:15

P0445 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – zwarcie
P2189 Uboga mieszanka na biegu jałowym

P2189 miałem i winnym okazała się pompa paliwa , winne moze być też zasysane lewe powietrze , do sprawdzenia wszystkie połaczenia w dolocie i solenoidy
P0445 czesta przypadłość , winny moze byc nawet korek wlewu paliwa , do sprawdzenia cały układ EVAP

Mam nadzieję że pomogłem

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 13 kwi 2010, 08:05

Witam ponownie.
Udało mi się wyeliminować błąd P0455. Pomógł dokładny przegląd całej instalacji filtrowania par paliwa oraz dokładne wyczyszczenie korka wlewu paliwa wraz z wymianą oringa w korku (był bardzo twardy i prawdopodombie nie uszczelniał odpowiednio)

Co do do błędu P2189 to niestety nadal występuje. Co udało mi się zauważyć – przy ciepłym silniku błąd nie występuje.
Natomiast zawsze występuje rano na całkowicie zimnym silniku.
Sprawdzono wszystkie połączenia dolotu, wymieniono filtr powietrza na K&N, sondy lambda pracują prawidłowo.
Może się mylę ale wydaje mi się, że jeśli błąd występuje tylko w jednym bloku to raczej pompa paliwa jest sprawna.
Zdarzyło mi sie 2 razy tankować na innej stacji niż zazwyczaj – czy jeśli zalałem jakiegoś syfu to może wtryskiwacze są lekko przytkane.
Pytanie kolejne gdzie jest umieszczony filtr paliwa i czy można go dostać w Polsce?
Kolega wymienił jeszcze solenoidy – gdzie się znajdują i jak je sprawdzić?
Fora zagraniczne podają jeszcze jakiś zawór – Purge Velve – gdzie się znajduje i jak go sprawdzić?

Z góry dziękuję za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 13 kwi 2010, 09:02

Witam przy wadliwej pompie miałem tez 2189 czyli ubogą mieszankę na jednym banku
Filtr paliwa jest razem z pompa paliwa w baku , możesz ją wyjąć i go oczyścić to takie sitko wielkości krążka herbaty , rozkład solenoidów masz na wlepce pod maską po prawej stronie przy mocowaniu amortyzatora , najczęściej pada Purge Valve który znajduję się na grodzi po lewej stronie (objawia się to tykaniem słyszalnym przy ruszaniu do ok 1200 obr/min)
Nie wiem skąd jesteś bo mam 2 pompę na zapas to moglibyśmy podmienić i sprawdzić czy to ona jest winna .

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 13 kwi 2010, 09:34

Dzięki za szybką odpowiedź. Jestem z Rzeszowa.
Jak nie poradzę sobie na miejscu to chętnie się wybiorę do Warszawy.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 13 kwi 2010, 09:39

Nie ma problemu zapraszam

Pozdr
Grucha
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6