Grzeje się przodnie prawe koło ( siłownik) ??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Don Sergio » 7 sty 2010, 17:51

Witam wszystkich.! Wczoraj po przejechaniu 34km stanąłem na parkingu by zabrać koleżankę :) poczułem tak jakby zapach spalonego sprzęgła gdy otworzyłem drzwi..wysiadłem sprawdzić czy to ode mnie śmierdzi i okazało się że prawe przód koło felga normalnie bym się oparzył jak dotknąłem więc podniosłem na podnośniku i ściągłem felgę nawrzucałem śniegu bo moje pierwsze spostrzeżenie to że hamulec sie zablokował a 2 miesiące temu założyłem nowe klocki Ferodo w serwisie... co mogło mi zablokować hamulec?? czy mam rozebrać hamulec i popsikać go WD40 pomoże to coś...mechanik jeden mi powiedział że to się często zdarzało w M 6 z przebiegiem 140tys. kurde auto potrzebne do pracy a boje się jechać czy znów nie zablokuje.. z góry dzięki za zainteresowanie się problemem...Pozdrawiam wszystkich posiadaczy M 6 :) Elo...
Don Sergio
 

Postprzez gabcio2k83 » 7 sty 2010, 18:06

podejrzewam że zacisk przedniego koła będzie zapieczony , mam to samo z tyłem a ten fajny zapach to klocki ----- wyjmij zacisk wyczyścić i założyć na nowo i śmigać dalej ...........Ale jazda to musi być Mazda :D
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 21:55
Posty: 19
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 6 2.0 141KM. GG '03

Postprzez celnikp » 7 sty 2010, 19:30

Zobacz jak zdejmiesz klocki czy tłoczek się łatwo daje wcisnąć oraz czy zacisk chodzi na prowadnicach.
Nie chłodź śniegiem bo pokrzywisz tarcze a do smarowania kup specjalny smar do zacisków.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez maselek » 7 sty 2010, 21:24

Obstawiam tlok hamulca, sam jestem po wymianie calego zacisku hamulcowego. Odradzam pryskanie WD40 na tłoczek hamulcowy, owy specyfik uszkodzi ci uszczelki tłoka.
Odradzam też szlifowanie rdzy z tłoka papierem ściernym, wraz z rdzą usuwa się powłoka galwaniczna i tłoczek nie "podziała" za długo.
Najlepiej kup urzywany zacisk w oryginale, (no chyba że stać cię na nowy ;) ) ponieważ sam tłok nie występuje jako część zamienna.


_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Don Sergio » 8 sty 2010, 15:06

Witam ponownie :) dzisiaj zostało rozebrany zacisk hamulców i tłoczek miał peknięta uszczelkę co spowodowało dostanie się wody do tłoczka i delikatnemu przybrudzeniu rdzą więc zostało to wyczyszczone i teraz śmiga wszystko OK :) dodatkowo drugie koło też zostało sprawdzone.. pozdrawiam Wszystkich....problem rozwiązany... mogę wrzucić fotorelacje bo zrobiłem pare fotek... Eloo..
Don Sergio
 

Postprzez art256 » 10 kwi 2010, 11:00

maselek napisał(a): ponieważ sam tłok nie występuje jako część zamienna.
]


Wystepuje wystarczy go zmierzyc i mozna dobrac z innego samochodu do mojej pasował od mazdy 626

a mam mazde 6 2003 1,8
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:48
Posty: 8
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2010, 18:12

Tylko do 1.8 pasuje od 626.
Wszystkie pozostałe wersje silnikowe szóstki mają większe zaciski (tarcze również).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6