Uszkodzony akumulator – naładowany a nie odpala – Rozwiazanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez struś » 14 mar 2010, 23:51

Witam wszystkich,
Mam problem jak w temacie. Po przekręceniu kluczyka i zgaśnięciu kontrolki świec próba odpalenia kończy się tym, że rozrusznik nie zrobi pełnego obrotu wałem, zatrzymuje się i nagle wszystkie kontrolki zaczynają migać do rytmu z wyraźnie słyszalnym terkotaniem.
Ma ktoś może pomysł w czym tkwi problem?
Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez krzych » 14 mar 2010, 23:53

Slaby aku.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Siw-y » 14 mar 2010, 23:59

Akku może mieć zwarcie na jednej/kilku celach i mimo, że naładowany to nie trzyma pojemności mi ni ma siły zakręcić rozrusznikiem to raz.
Dwa, może rozrusznik mieć w dość dużym stopniu wyrobione tuleje, że aby go ruszyć potrzeba o wiele większego prądu niż przy sprawnym rozruszniku co powoduje szybsze wyładowanie akku, w skrajnych przypadkach rozrusznik się może zawiesić tak, że w cale się go nie obróci.

Na początek sprawdź napięcie akumulatora jak w kilkanaście minut po naładowaniu spadnie poniżej 12,5 V to z niego już nic nie będzie, jak okaże się, że jest dobry to wykręć i sprawdź rozrusznik.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez struś » 15 mar 2010, 00:15

Wielkie dzięki za szybką reakcję.
Sprawdzałem akumulator bez ładowania i pokazało 12,4 V.
A co z tym szybkim przygasaniem kontrolek i terkotaniem? To może być właśnie rozrusznik?
W piątek jeszcze odpalał bez większych problemów. Postał przez sobotę i dzisiaj rano już klapa. Tylko terkot i dyskoteka na tablicy ;(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez krzych » 15 mar 2010, 01:02

Przygasanie i terkotanie to ewidentny brak mocy aku, dlatego nadal stawiam na aku. Sprawdz napiecie, i owszem, ale podczas rozruchu. Gwarantuje, ze bedzie smiesznie niskie. Ew. jesli Siwy ma racje i rozrusznik sie "przycial" (objawy moga byc podobne) to oznacza ze kilkudziesieciokrotne krecenie nim nie powinno rozladowac aku. Jesli po kilku razach aku dead to aku.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chinol » 15 mar 2010, 09:18

Ello ja sprawdziłbym jeszcze połączenie aku do rozrusznika. Często główny kabel ma tendencję do upalenia/naderwania lub rozkręcenia a co za tym idzie brak dostatecznego przewodzenia i przepływu dość wysokiego prądu stąd też mogą być takie objawy. Jeżeli wszystko ok z kablem to tak jak koledzy radzą do wyjęcia i sprawdzenia rozrusznik później do kontroli akumulator. Aby być na 100 % pewnym że to aku zgłoś się do jakiegoś punktu z aku oni go przetestują. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez Pawko_6 » 15 mar 2010, 09:23

Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia czystości i połączeń klem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez krabdul » 15 mar 2010, 11:43

A ratowałeś ostatnio kogoś na mrozach? Kiedyś kumpel miał mocno padnięty i zaśniedziały aku. Pomagałem mu odpalić i po oparu dniach sam miałem akumulator do wymiany. Pewnie poszedł zbyt duży prąd i się powykrzywiały płytki.

PS: Przy sprawnym aku i rozruszniku napięcie podczas odpalania nie powinno spaść poniżej 10.0-11 V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez struś » 15 mar 2010, 12:40

Dziękuję wszystkim za reakcję. To rzeczywiście wina akumulatora. Pomimo napięcia 12,4, które pokazał miernik, nie chciał odpalać. Dopiero klemy i zdrowy aku rozruszały silnik.
Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz. Jakiś czas temu zgasła mi żarówka od postojowego i od podświetlania bagażnika (kombi). Potraktowałem to ulgowo i tak zostawiłem. A teraz zauważyłem, że obie żarówki po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu znów działają. Ktoś z Was zna ten szyfr? Jak zauważyłem na forum jest trochę informacji o zachowaniu wskaźników i innych rzeczy, które są interpretowane w jakiś bezpośredni sposób. Czy te żarówki, to też efekt jakiegoś tajnego kodu made in japan?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Grzyby » 15 mar 2010, 13:04

Tego "kodu" :P chyba nikt nie zna :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez struś » 15 mar 2010, 13:40

Całe szczęście ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez krzych » 15 mar 2010, 13:40

struś napisał(a):Dziękuję wszystkim za reakcję. To rzeczywiście wina akumulatora. Pomimo napięcia 12,4, które pokazał miernik, nie chciał odpalać. Dopiero klemy i zdrowy aku rozruszały silnik.

Wiedzialem :D
struś napisał(a):Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz. Jakiś czas temu zgasła mi żarówka od postojowego i od podświetlania bagażnika (kombi). Potraktowałem to ulgowo i tak zostawiłem. A teraz zauważyłem, że obie żarówki po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu znów działają. Ktoś z Was zna ten szyfr? Jak zauważyłem na forum jest trochę informacji o zachowaniu wskaźników i innych rzeczy, które są interpretowane w jakiś bezpośredni sposób. Czy te żarówki, to też efekt jakiegoś tajnego kodu made in japan?

Zgadza sie, tego kodu chyba nikt nie zna, ale ogolnie przy slabym aku elektronika Mazdy "glupieje" :) (co ja akurat uwazam za dobry objaw – wiadomo kiedy wymienic :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez struś » 15 mar 2010, 13:53

Zgadza sie, tego kodu chyba nikt nie zna, ale ogolnie przy slabym aku elektronika Mazdy "glupieje" :) (co ja akurat uwazam za dobry objaw – wiadomo kiedy wymienic :)

A jednak to jakiś znak-sygnał :) OK. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi. Dziś wymieniam aku na jakąś 100. Mam nadzieję, ze przy takim prądzie elektronika nie będzie głupieć.
Pozdrawiam wszystkich
Mariusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez krzych » 15 mar 2010, 13:55

struś napisał(a):
Zgadza sie, tego kodu chyba nikt nie zna, ale ogolnie przy slabym aku elektronika Mazdy "glupieje" :) (co ja akurat uwazam za dobry objaw – wiadomo kiedy wymienic :)

A jednak to jakiś znak-sygnał :) OK. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi. Dziś wymieniam aku na jakąś 100. Mam nadzieję, ze przy takim prądzie elektronika nie będzie głupieć.
Pozdrawiam wszystkich
Mariusz

To tak jakby mial samochod glupiec od wiekszego baku :) Nic mu nie bedzie :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 15 mar 2010, 13:56

100 to pojemność w Ah.
A prądu da tyle ile pobiorą odbiorniki :)
Potzrebujesz aku między 90 a 100Ah.
Sprawdź wymiary podstawki – nie każde aku wejdzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez struś » 15 mar 2010, 14:04

Grzyby napisał(a):100 to pojemność w Ah.
A prądu da tyle ile pobiorą odbiorniki :)
Potzrebujesz aku między 90 a 100Ah.
Sprawdź wymiary podstawki – nie każde aku wejdzie.


Czyli będę miał zapas na małe szaleństwo :)
OK. Sprawdzę. Dzięki raz jeszcze.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6