Uszkodzony akumulator – naładowany a nie odpala – Rozwiazanie
Strona 1 z 1
Witam wszystkich,
Mam problem jak w temacie. Po przekręceniu kluczyka i zgaśnięciu kontrolki świec próba odpalenia kończy się tym, że rozrusznik nie zrobi pełnego obrotu wałem, zatrzymuje się i nagle wszystkie kontrolki zaczynają migać do rytmu z wyraźnie słyszalnym terkotaniem.
Ma ktoś może pomysł w czym tkwi problem?
Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam
Mariusz
Mam problem jak w temacie. Po przekręceniu kluczyka i zgaśnięciu kontrolki świec próba odpalenia kończy się tym, że rozrusznik nie zrobi pełnego obrotu wałem, zatrzymuje się i nagle wszystkie kontrolki zaczynają migać do rytmu z wyraźnie słyszalnym terkotaniem.
Ma ktoś może pomysł w czym tkwi problem?
Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam
Mariusz
- Od: 12 paź 2009, 14:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.
Slaby aku.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Akku może mieć zwarcie na jednej/kilku celach i mimo, że naładowany to nie trzyma pojemności mi ni ma siły zakręcić rozrusznikiem to raz.
Dwa, może rozrusznik mieć w dość dużym stopniu wyrobione tuleje, że aby go ruszyć potrzeba o wiele większego prądu niż przy sprawnym rozruszniku co powoduje szybsze wyładowanie akku, w skrajnych przypadkach rozrusznik się może zawiesić tak, że w cale się go nie obróci.
Na początek sprawdź napięcie akumulatora jak w kilkanaście minut po naładowaniu spadnie poniżej 12,5 V to z niego już nic nie będzie, jak okaże się, że jest dobry to wykręć i sprawdź rozrusznik.
Dwa, może rozrusznik mieć w dość dużym stopniu wyrobione tuleje, że aby go ruszyć potrzeba o wiele większego prądu niż przy sprawnym rozruszniku co powoduje szybsze wyładowanie akku, w skrajnych przypadkach rozrusznik się może zawiesić tak, że w cale się go nie obróci.
Na początek sprawdź napięcie akumulatora jak w kilkanaście minut po naładowaniu spadnie poniżej 12,5 V to z niego już nic nie będzie, jak okaże się, że jest dobry to wykręć i sprawdź rozrusznik.
Wielkie dzięki za szybką reakcję.
Sprawdzałem akumulator bez ładowania i pokazało 12,4 V.
A co z tym szybkim przygasaniem kontrolek i terkotaniem? To może być właśnie rozrusznik?
W piątek jeszcze odpalał bez większych problemów. Postał przez sobotę i dzisiaj rano już klapa. Tylko terkot i dyskoteka na tablicy ;(
Sprawdzałem akumulator bez ładowania i pokazało 12,4 V.
A co z tym szybkim przygasaniem kontrolek i terkotaniem? To może być właśnie rozrusznik?
W piątek jeszcze odpalał bez większych problemów. Postał przez sobotę i dzisiaj rano już klapa. Tylko terkot i dyskoteka na tablicy ;(
- Od: 12 paź 2009, 14:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.
Przygasanie i terkotanie to ewidentny brak mocy aku, dlatego nadal stawiam na aku. Sprawdz napiecie, i owszem, ale podczas rozruchu. Gwarantuje, ze bedzie smiesznie niskie. Ew. jesli Siwy ma racje i rozrusznik sie "przycial" (objawy moga byc podobne) to oznacza ze kilkudziesieciokrotne krecenie nim nie powinno rozladowac aku. Jesli po kilku razach aku dead to aku.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Ello ja sprawdziłbym jeszcze połączenie aku do rozrusznika. Często główny kabel ma tendencję do upalenia/naderwania lub rozkręcenia a co za tym idzie brak dostatecznego przewodzenia i przepływu dość wysokiego prądu stąd też mogą być takie objawy. Jeżeli wszystko ok z kablem to tak jak koledzy radzą do wyjęcia i sprawdzenia rozrusznik później do kontroli akumulator. Aby być na 100 % pewnym że to aku zgłoś się do jakiegoś punktu z aku oni go przetestują. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia czystości i połączeń klem.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
A ratowałeś ostatnio kogoś na mrozach? Kiedyś kumpel miał mocno padnięty i zaśniedziały aku. Pomagałem mu odpalić i po oparu dniach sam miałem akumulator do wymiany. Pewnie poszedł zbyt duży prąd i się powykrzywiały płytki.
PS: Przy sprawnym aku i rozruszniku napięcie podczas odpalania nie powinno spaść poniżej 10.0-11 V
PS: Przy sprawnym aku i rozruszniku napięcie podczas odpalania nie powinno spaść poniżej 10.0-11 V
Dziękuję wszystkim za reakcję. To rzeczywiście wina akumulatora. Pomimo napięcia 12,4, które pokazał miernik, nie chciał odpalać. Dopiero klemy i zdrowy aku rozruszały silnik.
Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz. Jakiś czas temu zgasła mi żarówka od postojowego i od podświetlania bagażnika (kombi). Potraktowałem to ulgowo i tak zostawiłem. A teraz zauważyłem, że obie żarówki po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu znów działają. Ktoś z Was zna ten szyfr? Jak zauważyłem na forum jest trochę informacji o zachowaniu wskaźników i innych rzeczy, które są interpretowane w jakiś bezpośredni sposób. Czy te żarówki, to też efekt jakiegoś tajnego kodu made in japan?
Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz. Jakiś czas temu zgasła mi żarówka od postojowego i od podświetlania bagażnika (kombi). Potraktowałem to ulgowo i tak zostawiłem. A teraz zauważyłem, że obie żarówki po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu znów działają. Ktoś z Was zna ten szyfr? Jak zauważyłem na forum jest trochę informacji o zachowaniu wskaźników i innych rzeczy, które są interpretowane w jakiś bezpośredni sposób. Czy te żarówki, to też efekt jakiegoś tajnego kodu made in japan?
- Od: 12 paź 2009, 14:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.
struś napisał(a):Dziękuję wszystkim za reakcję. To rzeczywiście wina akumulatora. Pomimo napięcia 12,4, które pokazał miernik, nie chciał odpalać. Dopiero klemy i zdrowy aku rozruszały silnik.
Wiedzialem
struś napisał(a):Przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz. Jakiś czas temu zgasła mi żarówka od postojowego i od podświetlania bagażnika (kombi). Potraktowałem to ulgowo i tak zostawiłem. A teraz zauważyłem, że obie żarówki po odpięciu akumulatora i ponownym podłączeniu znów działają. Ktoś z Was zna ten szyfr? Jak zauważyłem na forum jest trochę informacji o zachowaniu wskaźników i innych rzeczy, które są interpretowane w jakiś bezpośredni sposób. Czy te żarówki, to też efekt jakiegoś tajnego kodu made in japan?
Zgadza sie, tego kodu chyba nikt nie zna, ale ogolnie przy slabym aku elektronika Mazdy "glupieje"
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Zgadza sie, tego kodu chyba nikt nie zna, ale ogolnie przy slabym aku elektronika Mazdy "glupieje"(co ja akurat uwazam za dobry objaw – wiadomo kiedy wymienic
A jednak to jakiś znak-sygnał
Pozdrawiam wszystkich
Mariusz
- Od: 12 paź 2009, 14:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.
struś napisał(a):Zgadza sie, tego kodu chyba nikt nie zna, ale ogolnie przy slabym aku elektronika Mazdy "glupieje"(co ja akurat uwazam za dobry objaw – wiadomo kiedy wymienic
A jednak to jakiś znak-sygnałOK. Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi. Dziś wymieniam aku na jakąś 100. Mam nadzieję, ze przy takim prądzie elektronika nie będzie głupieć.
Pozdrawiam wszystkich
Mariusz
To tak jakby mial samochod glupiec od wiekszego baku
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
100 to pojemność w Ah.
A prądu da tyle ile pobiorą odbiorniki
Potzrebujesz aku między 90 a 100Ah.
Sprawdź wymiary podstawki – nie każde aku wejdzie.
A prądu da tyle ile pobiorą odbiorniki
Potzrebujesz aku między 90 a 100Ah.
Sprawdź wymiary podstawki – nie każde aku wejdzie.
Grzyby napisał(a):100 to pojemność w Ah.
A prądu da tyle ile pobiorą odbiorniki
Potzrebujesz aku między 90 a 100Ah.
Sprawdź wymiary podstawki – nie każde aku wejdzie.
Czyli będę miał zapas na małe szaleństwo
OK. Sprawdzę. Dzięki raz jeszcze.
Pozdrawiam.
- Od: 12 paź 2009, 14:40
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6