Piszczenie przy skręcaniu i kontrolka TCS/DSC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez s4v4g3 » 19 lis 2009, 22:20

Witam,
po przejrzeniu forum, skorzystaniu z opcji "szukaj" i nic nie znalezieniu, choć zapewne moderator coś znajdzie :| muszę jednak zapytać.
Jadąc max 20-30 km/h podczas skręcania czy to w lewo czy w prawo (skręt 60-90 stopni) słychać taki pisk, skrzypienie wręcz.
Podczas piszczenia/skrzypienia nie używałem hamulców więc wykluczam klocki itp.
Dzieje się to bardzo rzadko, średnio 1 raz na 30 skrętów ;P .
Dodam ,że kolumnę kierownicy smarowałem tak jak w poradnikach na forum (smar molibdenowy).
To piszczenie/skrzypienie czuć bardzo delikatnie na kierownicy również.
Nie wiem, czy coś ze wspomaganiem jest nie tak czy co?

Może ktoś już miał taki problem i wie jak sobie poradzić z tym ustrojstwem???
Pozdrawiam
Przemo
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Grzyby » 19 lis 2009, 22:28

Sprawdź czy osłony tarcz nie są zbyt blisko tarcz hamulcowych (zawsze możesz je trochę odciągnąć ręką) – mogą dawać podobne objawy (właśnie przy mocniejszych skrętach kół).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yapa » 19 lis 2009, 22:32

a jak użyjesz hamulca podczas piszczenia/ skrzypienia to milknie czy nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez s4v4g3 » 19 lis 2009, 22:41

Grzyby napisał(a):Sprawdź czy osłony tarcz nie są zbyt blisko tarcz hamulcowych (zawsze możesz je trochę odciągnąć ręką) – mogą dawać podobne objawy (właśnie przy mocniejszych skrętach kół).

Tylko, że ten objaw słychać jakby na kierownicy a nie na tarczach :|
A skręty nie są energiczne, czasami naprawdę delikatne, takie jak przy parkowaniu itp.

Yapa napisał(a):a jak użyjesz hamulca podczas piszczenia/ skrzypienia to milknie czy nie?

Jak użyję hamulca to problem nadal występuje. :(
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Grzyby » 19 lis 2009, 23:37

s4v4g3 napisał(a):Tylko, że ten objaw słychać jakby na kierownicy a nie na tarczach

i? Nie chcesz to nie sprawdzaj.
A klocki w jakim stanie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez s4v4g3 » 20 lis 2009, 10:59

Sprawdzę to na pewno Grzyby:)
Auto idzie teraz do mechanika (koleś we Wrocku wjechał w mi w pupę, zderzak i pas tylny mam do robienia) Przy okazji sprawdzę tarcze i... wymieniam wahacze przednie (banany);/ Sporo się nazbierało.
Aaaa i na domiar tego – sprawdzę smoka, wymienię olej, filtry itp.!!! MASAKRA <jelen>

Klocki za rok będę wymieniał, bo jeszcze nie są złe.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez borofik » 21 lis 2009, 21:03

Napnij pasek klinowy przy skręcie i luźnym pasku ślizga się rolka od pompy wspomagania.
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez Casper2201 » 11 gru 2009, 21:39

Witam!
Ja tez mam dziwny odgłos przy skrecie w lewo ale to nie jest skrzypienie,i do tego tak jakby w tylnym lewym kole,jest odgłos jak by zębatki ktura przeskakuje,mechanik powiedział że to może być łożysko,tylko też go niepokojj ten dźwięk jakby trykotania,bo łożysko przecież chuczy a nie trykocze.
Proszę o porade,z góry dzięki.


POZDRAWIAM. :)
Mazda 626 CRONOS
2,0 L
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 10:32
Posty: 6
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda626 CRONOS poj.2,0L 1995r

Postprzez QQRychu » 12 gru 2009, 22:24

Piszczą kończące się klocki sprawdz je czy blaszka ograniczająca klocki nie trze o tarcze hamulcową
QQRychu
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 14:18
Posty: 8
Skąd: Zambrów
Auto: Mazda 323f ditd 101KM 2001r

Postprzez Riki » 13 gru 2009, 14:36

Zaciski? Koniec klocków?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez s4v4g3 » 14 gru 2009, 17:24

Witam ponownie,
sprawa się rozwinęła heh.
Dzisiaj podczas skręcania (przy jeździe 20-30 km/h) oczywiście zaczęło "skrzypieć". W tej samej chwili zapaliła się kontrolka tcs/dsc – ten samochodzik:)
Kontrolka nadal się pali;/
Jutro zamierzam pojechać do kolejnego "magika" we Wrocku. Ale wolałbym być przygotowany i wiedzieć o co ewentualnie pytać.
– blaszka ograniczająca klocki nie trze o tarcze hamulcową
– kończące się klocki?

Co jeszcze może być przyczyną?
Kontrolka zapaliła się – ale dlaczego?:>

Thx za porady...
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Grzyby » 15 gru 2009, 09:31

s4v4g3 napisał(a):Kontrolka zapaliła się – ale dlaczego?:>

dowiesz się jak zczytasz błędy, bo teraz to strzelanie w ... szaro :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mazdziunia1 » 17 sty 2010, 22:25

Witam.Chcialem sie poradzic odnosnie problemu jaki wystepuje w mojej mazdzie.Problem dotyczy tego ze w momencie uruchomienia silnika i skrecaniu kierownica slychac z przodu samochodu skrzypienie.Problem omawialem ze znajomym mechanikiem ktory po zagladnieciu pod spod a nastepnie otworzeniu maski stwierdzil ze jest to lozysko oporowe ktore znajduje sie w miejscu mocowania amortyzatora.Chcialem sie poradzic czy jest to mozliwe ze jest tam jakies lozysko.?Jesli nie,to co to moze byc.Dotyczy mazdy 3 2.0 benzyna rok 2004
mazdziunia1
 

Postprzez Rafał » 19 sty 2010, 23:36

–> warsztat
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Tobo » 20 sty 2010, 10:49

borofik napisał(a):Napnij pasek klinowy przy skręcie i luźnym pasku ślizga się rolka od pompy wspomagania.

Po pierwsze nie ma tam paska klinowego tylko wielorowkowy. Po drugie, nie można go napiąć, bo jest tam napinacz sprężynowy, a ślizgać faktycznie się może, co by oznaczało wymianę napinacza.

mazdziunia1 napisał(a):Problem omawialem ze znajomym mechanikiem ktory po zagladnieciu pod spod a nastepnie otworzeniu maski stwierdzil ze jest to lozysko oporowe ktore znajduje sie w miejscu mocowania amortyzatora.Chcialem sie poradzic czy jest to mozliwe ze jest tam jakies lozysko.

Tak, łożysko tam jest, ale nie jest to łożysko oporowe. Jeśli skrzypienie jest takie jak w starym tapczanie, czyli zgrzyt i koniec podczas kręcenia kierownicą, to możliwe, że coś tam się dzieje z tym łożyskiem. Dodam tylko, że moja wiedza związana z tym łożyskiem opiera się na vw golfie, ale domyślam się, że tu jest podobnie o ile nie tak samo.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez darrecki » 20 sty 2010, 20:32

W mazdach przed liftem z 2005 nie ma tam lozyska, zostalo dodane dopiero po lifcie. Kolega ma auto z 2004 wiec lozysko odpada z prostego powodu – nie ma go tam. No chyba ze ktos zrobil upgrade tak jak ja :)

Edit:
Doczytalem, ze chodzi o Mazde 3, a jak tam jest to nie wiem
Ostatnio edytowano 6 gru 2016, 10:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez jars » 21 sty 2010, 08:47

Mi też coś piszczało na zakrętach ale tylko przy wyższych prędkościach. Po zdiagnozowaniu okazało się że to żona ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2009, 10:27
Posty: 27
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GY TS2 2.0 MZR-CD 136KM 03r

Postprzez s4v4g3 » 21 sty 2010, 14:19

Mi piszczało z powodu klocków... skończyły się i po prostu piszczało na zakrętach – tam jest jakaś blaszka i ona niby ocierała o coś tam jeszcze... ^^
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Yapa » 21 sty 2010, 15:01

jars napisał(a):Mi też coś piszczało na zakrętach ale tylko przy wyższych prędkościach. Po zdiagnozowaniu okazało się że to żona ;)

Ciekawe jak wyglądała diagnoza... :)
oddawałeś do zaufanego mechanika? <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez messi89 » 5 gru 2016, 21:24

Witam
Mam problem poniewaz moja Madzia przy skrecie lub parkowaniu w lewo piszczy skrzypi dzwiek jak metal o metal i to bardzo glosno. Mialem sprawdzane klocki i jest dobrze. Odczuwam ten pisk na kierownicy. Odglos porownywalny z hamowaniem pociagu
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 18:53
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2006 r.
2.o benzyna
TOP SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6