tylne zawieszenie, widać ze jest rozkraczona

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hallo86 » 2 gru 2009, 18:56

czy to normalne ze w moja mazda jest "rozkraczona"?? patrzac z tylu zdecydowanie widac ze tylne kola sie rozchodza, zaczelo mnie to martwic poniewaz ostatnio zaczalem sie przycierac strasznie, czy to jest wina zawieszenia, czy moze po prostu wystarczy ustawic geometrie kol?? ktos mi pomoze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Don Corleone » 3 gru 2009, 10:23

hallo86 daj jakieś zdjęcie bo bez tego to są puste dywagacje.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez hallo86 » 3 gru 2009, 15:52

http://wyslijto.pl/plik/oslbdcsjk6


w prawdzie za wiele tam nie widac ale chodzi o to ze kola sa rozkraczone a jak jeszcze usiado 3 osoby z tylu to wyglada to juz strasznie, nie wiem moze jakies podkladki pod sprezyny trzeba podlozyc czy cops w tym stylu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez zenon » 3 gru 2009, 16:41

eee tylko tyle??

Ja myślałem ze chodzi o coś takiego: :D
Obrazek
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez hallo86 » 3 gru 2009, 17:18

jak siedza 3 osoby to tak jest:P prawieee:P no ale powiedzcie co z tym zrobic??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Prezzi » 3 gru 2009, 18:16

ja tam na tym zdjeciu nie widze zeby bylo cos nie tak ? :P

moze amory sa wyrobione i sie jakies miekkie zrobily .. proponuje Ci przy okazji nastepnego przegladu (bo chyba nie ma takiej tragedii ) poprosic ziomka by przetestowal zawieche i amory
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez hallo86 » 3 gru 2009, 18:17

przeglad robilem w sumie calkiem niedawno i amory maja ponad 70%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez zenon » 3 gru 2009, 20:28

Prezzi napisał(a):moze amory sa wyrobione i sie jakies miekkie zrobily


Co to ma do rzeczy? z M6 można amory wymontować i nie będzie to miało wpływu na ustawinie koła na postoju.

Jeśli w zawieszeniu niema luzów, geometria poprawna a mimo to auto wygląda na "rozkraczone", już przy niedużych przy obciążeniach:
Ogólnie pionowa płaszczyzna koła przy dużych ugięciach zawieszenia ma prawo wychylać się do środka pojazdu, a zatem należało by sądzić że pod obciążeniem masz zbyt duże ugięcie spowodowane zużyciem sprężyn. Zużyciem w sensie zminiejszoną siłą oddziaływania – czyli efekt dużych przebiegów z dużym obciążeniem.

Jeśli auto na sprzedaż – gumy pod sprężyny, może trochę pomoże :D
Jeśli dla siebie – wymiana sprężyn.

Oczywiście wcześniej należało by teorię tą potwierdzić badając sprężynę wg ustalonych przez producenta zaleceń .. tylko czy ktoś to dzisiaj robi?

A na podwórku ... dwa podobne samochody (sedan/hb/kombi ma znaczenie),zmierzyć ile jest ugięte, wrzucić w bagażnik ze 100kg i mierzyć ile się jeszcze ugnie.

A może kupiłeś auto od "małego tuningowca" który wyciął brzeszczotem po dwa zwoje żeby było niżej?? :D
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez hallo86 » 3 gru 2009, 23:09

nie no ani to nie jest obnizone, przebieg jest 215 tys ladunkow raczej nie wozila duzych, a geometria nie koniecznie jest dobra:) ale ten kat tez sie ustawia w tym aucie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez hallo86 » 6 gru 2009, 13:24

a jak dodam ze mialem rozne problemy z takimi jakby lacznikami poprzecznymi, z tylu oczywiscie, ze byly wyjmowane, rozkrecane, spawane itd, czy to moze byc przyczyna??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez zenon » 7 gru 2009, 09:16

hallo86 napisał(a): a geometria nie koniecznie jest dobra

Moze od tego zacznij
Jak pojedziesz, człowiek w warsztacie sprawdzi stan zawieszenia, jak bedzie OK to ustawi, jak nie to powie co wymienić.


hallo86 napisał(a):ze byly wyjmowane, rozkrecane, spawane

No wiesz ... to moze wszystko tłumaczyć lub nic.

Wejdź pod auto, oceń czy to co było spawane może mieć wpływ na sprawę.

Jeśli uznasz ze tak, pytanie czy element po naprawie ma wymiary zgodne z oryginałem?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez hallo86 » 7 gru 2009, 15:11

tzn tam jest taka regulacja, sruba z prawym lewym gwintem i tam sie cos ustawia i to teraz raczej na pewno nie jest dobrzee
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez zenon » 7 gru 2009, 15:30

To panie kolego ten wątek na forum wogóle nie powinien się pojawić :(

Bo odpowiedź w zasadzie była znana przed zadaniem pytania. ... co oczywiście nie musi znaczyć ze po wymianie ww elementów już wszsytko bęedzie git .... ale od tego trzeba zacząć.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez hallo86 » 7 gru 2009, 17:28

no dzieki, jednak byl potrzebny bo ja sobie dopiero w trakcie uswiadomilem co zrobilem:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Takko » 19 gru 2009, 12:50

witam, czyli jak temu zaradzić (tzn. rozkraczeniu). mam podobny problem tyle, że moja maździoszka jest fabrycznie obniżona(wersja TOP SPORT KOMBI). W poniedziałek chcę wymienić sprężyny z tyłu ale za bardzo nie wiem jakie kupić. Bo jak kupię oryginalne to mogą być za duże. Następna kwestia to amorki. czy ich rozmiar będzie odpowiedni. Już sam nie za bardzo wiem co z tym zrobić.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2009, 18:16
Posty: 7

Postprzez hallo86 » 19 gru 2009, 12:57

to juz chyba musisz popatrzec w katalogu i wg katalogu do swojej wersji kupic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Takko » 19 gru 2009, 13:41

dzięki z odpowiedź, ale w katalogach mają części do tzw. typówek nie za bardzo można rozkminić, jaki dokładnie rozmiar tych sprężyn ma być. Tak czy inaczej kwestia ''rozkraczenia'' z tyłu to trzeba sprężyny tylko wymienić czy amorki też?
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2009, 18:16
Posty: 7

Postprzez hallo86 » 19 gru 2009, 14:12

amorki jak sa dobre to nie trzeba, sprezyny tam sa odzielnie, ale sprawdz jeszcze gometrie koli zobacz czy to nie jest kwestia ktoregos kata, zauwazylem moja m6 na sliskim teraz strasznie tylem zamiata przy delikatnym manewrie nawet a przedtem tego nie bylo, o ale u mnie to jest kwestia tych poprzecznych lacznikow, chyba:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2008, 19:04
Posty: 91
Skąd: sieradz
Auto: mazda 323f ba 1,5

Postprzez Takko » 19 gru 2009, 14:53

koś jeszcze mi powiedział, że może wahacze trzeba wymienić i będzie git. zobaczymy w poniedziałek
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2009, 18:16
Posty: 7

Postprzez Arek_78 » 19 gru 2009, 23:11

jedździe do mechanika na ustawienie geometrii – ja miałem podobnie tylko w drugą strone, ustawione kąty pochylenia kół i po sprawie

to nie jest problem ale trzeba ustawić bo opony będzie zjeżdżał od wewnątrz
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6