Po wymianie na nowe opony lekko ściąga w prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tobo » 10 lis 2009, 15:02

Jak w temacie.
Gdy podczas jazdy dam kierownice idealnie na wprost (auto jedzie prosto) i puszczę kierownicę, to po chwili zaczyna lekko ściągać w prawo (kierownica sama skręca odrobinkę w prawo). Wydaje mi się że temat opon można wykluczyć choć na letnich auto jeździło prosto. Ma ktoś pomysł co to może być? Czy to kwestia drobnej regulacji czegoś, geometrii, a może jeszcze czegoś innego?
Ostatnio edytowano 11 lis 2009, 14:34 przez Tobo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez MazdaLublin » 10 lis 2009, 16:39

Dopompować powietrza :D
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez Tobo » 10 lis 2009, 17:12

MazdaLublin napisał(a):Dopompować powietrza :D

to nie to – idealnie 2,2 bara w każdym kole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Enduro » 10 lis 2009, 22:21

opony!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 10 lis 2009, 22:31

Enduro napisał(a):opony!


Ale co opony!?
Zbyt okrągłe? Za czarne? A może zbyt gumowe?

Wydaje mi się że szkoda Twojego czasu na tego rodzaju porady... szkoda gadać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Enduro » 11 lis 2009, 00:21

Tobo napisał(a):
Enduro napisał(a):opony!


Ale co opony!?
Zbyt okrągłe? Za czarne? A może zbyt gumowe?

Wydaje mi się że szkoda Twojego czasu na tego rodzaju porady... szkoda gadać

maja jakas wade, skoro na poprzednich bylo okay!
i to bezposrednio po zminanie pojawil sie ten problem..
obruc/zamien je!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 11 lis 2009, 12:04

Enduro napisał(a):maja jakas wade, skoro na poprzednich bylo okay!
i to bezposrednio po zminanie pojawil sie ten problem..
obruc/zamien je!


Myślisz że całkowicie nowe opony (Pirelli Sottozero) mają wadę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Enduro » 11 lis 2009, 13:15

Tobo napisał(a):
Enduro napisał(a):maja jakas wade, skoro na poprzednich bylo okay!i to bezposrednio po zminanie pojawil sie ten problem..
obruc/zamien je!

Myślisz że całkowicie nowe opony (Pirelli Sottozero) mają wadę?

sorry, widzialem rozne dolegliwosci mechaniczne ,nawet nowych i markowych produktow..
sprawdz opone na maszynie..!
popatrz ile ma gramatury i czy nie "bije" w gore i na boki!
sprawdz date produkcji opony!
a dla pewnosci przemontuj opone na druga strone najlepiej razem z felga,
to przekonasz sie gdzie tkwi problem.
bo na logike to tylko ta opona lub kpl. kolo sa nieidealne!
pozdr.
Enduro
Ostatnio edytowano 11 lis 2009, 13:47 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 11 lis 2009, 13:40

Tobo, proszę o zapoznanie się z tematem:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

tj. popraw proszę temat.

Mazda 6 –> Eksploatacja
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Lukano » 11 lis 2009, 14:29

Jedź tam gdzie kupiłeś i niech sprawdzają co jest nie tak, skoro są nowe to i na gwarancji.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Lesiu » 17 lis 2009, 12:34

czasami jest tak że wystarczy przemienić opony stronami, odwrócić oponę na feldze i nie będzie ściągało. kiedyś tłumaczył mi to szwagier, który jest technologiem w TC Dębica bądź w też tak zwanym Stomilu. każda opona ma tak jakby "stożek" i jak wyjdzie układ że na obydwóch kołach "stożki" będą z tej samej strony to może delikatnie ściągać, najlepszą sytuacją jest gdy "stożki" są po zewnętrznych stronach kół wtedy tak jakby rozciągają równo w obie strony i auto jedzie jak po linijce. może ktoś z tego coś zrozumie :D
podsumowując
spróbuj zamienić koła miejscami (jeśli te opony NIE są kierunkowe), albo przełóż oponę na jednej feldze :]
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:54 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Enduro » 17 lis 2009, 19:25

Lesiu napisał(a):...albo przełóż oponę na jednej feldze :]

na dwoch przynajmniej!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 23 lis 2009, 15:58

Niestety okazało się że opony nie są tu winne. Po przekładce najpierw tylnych kół na przednie, później prawej strony na lewą w dalszym ciągu ściąga w identyczny sposób.

Może winna jest geometria?

Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Enduro » 23 lis 2009, 16:25

najpierw kontrola zawieszen
potem geometrii
jesli to nie pomoze
to pozostaje montaz spec. lozysk w przednie amortyzatory
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 23 lis 2009, 18:19

Enduro napisał(a):najpierw kontrola zawieszen

Co rozumiesz przez kontrolę zawieszenia?


Enduro napisał(a):to pozostaje montaz spec. lozysk w przednie amortyzatory

a to ciekawe... rozwiń myśl. Wydaje mi się że auto powinno jeździć prosto bez żadnych "specjalnych" łożysk.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Enduro » 23 lis 2009, 19:03

Tobo napisał(a):
Enduro napisał(a):najpierw kontrola zawieszen

Co rozumiesz przez kontrolę zawieszenia?
Enduro napisał(a):to pozostaje montaz spec. lozysk w przednie amortyzatory

a to ciekawe... rozwiń myśl. Wydaje mi się że auto powinno jeździć prosto bez żadnych "specjalnych" łożysk.

1. sprawdzenie wszystkich silenblockow i stabi
2. aby sprobowac usunac ten problem (wg. mnie fabryczny!)
nalezy zakupic dodatkowe podzespoly w ASO, koszt ok. 300euro,
aby usunac to "sciaganie na prawo"
ale wiem ze niekiedy taka proba nie powiodla...

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mario1616 » 23 lis 2009, 19:37

Po dluzszej trasie sprawdz czy felga jest goraca ( powinna byc ciepla ale nie goraca) . Jesli felga z tej strony na ktora samochod znosi jest cieplejsza to obstawiam ze to klocki hamulcowe lapia.
Moja rada moze byc nie trafiona :P chcialem tylko pomoc. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Tobo » 26 lis 2009, 16:36

Gdyby ktoś tu trafił z podobnym problemem to polecam przeczytać:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36589&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

I tak dalej nic nie będzie wiedział, ale może będzie choć odrobinę mądrzejszy.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6