ABS/DCS HU/CM/pompa ABS
1, 2
witam jestem tutaj nowy. stalem sie szczesliwym posiadaczem m6 i...i jak wielu mam problem. przejzalem juz WSZYSTKIE MOZLIWE POSTY DOTYCZACE HAMULCOW ale nic nie znalazlem co moglo by mi pomoc...
mam nastepujacy problem: przy normalnym hamowaniu wszystko wyglada ok-nie sciaga nic nie blokuje, samochod utrzymuje tor jazdy. problem zaczyna sie przy gwatownym hamowaniu kiedy to do pracy ma wejsc abs. wyglada na to ze tylne lewe i przednie lewe kolo ulegaja zablokowaniu i samochod zarzucca gwaltownie w lewo co nie jest zbyt bezpieczne. odwiedzilem juz aso mazdy w lodzi i niestety nie sa w stanie sobie z tym poradzic. jak twierdza niema zadnych problemow z elektronika abs i ze sprawdzili co mogli lacznie z przeczyszczeniem elementow zaciskow. problem jednak nadal istnieje i nie mam pojecia jak sobie z tym poradzic
mam wiec pytanie czy ktos z was spotkal sie z taka przypadloscia? co zrobc? i czy jest w lodzi lub okolicy jakis dobry fachowiec ktory moze rozwiazac ten problem. z gory dziekuje za pomoc i zycze tysiecy kilometrow bez problemow
mam nastepujacy problem: przy normalnym hamowaniu wszystko wyglada ok-nie sciaga nic nie blokuje, samochod utrzymuje tor jazdy. problem zaczyna sie przy gwatownym hamowaniu kiedy to do pracy ma wejsc abs. wyglada na to ze tylne lewe i przednie lewe kolo ulegaja zablokowaniu i samochod zarzucca gwaltownie w lewo co nie jest zbyt bezpieczne. odwiedzilem juz aso mazdy w lodzi i niestety nie sa w stanie sobie z tym poradzic. jak twierdza niema zadnych problemow z elektronika abs i ze sprawdzili co mogli lacznie z przeczyszczeniem elementow zaciskow. problem jednak nadal istnieje i nie mam pojecia jak sobie z tym poradzic
mam wiec pytanie czy ktos z was spotkal sie z taka przypadloscia? co zrobc? i czy jest w lodzi lub okolicy jakis dobry fachowiec ktory moze rozwiazac ten problem. z gory dziekuje za pomoc i zycze tysiecy kilometrow bez problemow
- Od: 26 sie 2009, 21:57
- Posty: 17
- Skąd: lodz
- Auto: mazda6 gy 2007
samochod jest od dwoch dni w aso... itak jak pisalem niby wszystko sprawdzili. jutro ma sie pojawic jakis spec od elektroniki i jeszcze wszystko raz bedzie sprawdzal. sugerowalem im zeby zaciski sprawdzili ale mowia ze jest ok wiec poczekam do jutra. dzieki
- Od: 26 sie 2009, 21:57
- Posty: 17
- Skąd: lodz
- Auto: mazda6 gy 2007
zdeaktywowanym-masz na mysli wyjecie bezpiecznika abs'u? czy moze jest jakis inny sposob. z tego co czytalem w innych postach zeby wylaczyc abs to tylko opcja wyjecia w bezpiecznika wchodzi w gre. sprobuje i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
- Od: 26 sie 2009, 21:57
- Posty: 17
- Skąd: lodz
- Auto: mazda6 gy 2007
Magicadm wielkie dzieki za porade. testu o ktorym mowiles jeszcze nie zrobilem bo wyjechalem na kilka dni wiec wykonam go zaraz po powrocie. W tzw. miedzyczasie serwis mazdy doszedl do wniosku ze elektronika jest ok i ze powodem usterki jest jakis tam zawor jak to tlumaczyli mojej zonie i ze czesc ta kosztuje bagatela 12000PLN!!! nie wiem o co im dokladnie chodzi wiec zaraz po powrocie sie dopytam. podejrzewam ze mowia oni o ABS HU/CM (pompie abs) lub DCS HU/CM i zastanawiam sie czy to moze tyle kosztowac...
- Od: 26 sie 2009, 21:57
- Posty: 17
- Skąd: lodz
- Auto: mazda6 gy 2007
dzieki za porawe tematu i mam dalsze wiadomosci – wreszcie wykonalem test o ktory mowil magicadm. wyjalem bezpiecznik abs i troche sobie pohamowalem. samochod zdecydowanie lepiej utrzymuje tor jazdy przy hamowaniu (nie dziala abs i dsc), kola blokuja sie wszystkie cztery a nie tak jak przy wlaczonym abs'ie tylko lewa strona. nie wiem nadal pomimo dni spedzonych w aso mazdy w Lodzi co to jest...oni twierdza ze elektronika jest ok i ze to problem mechaniczny a tu po odlaczeniu "chipow" jest prawie dobrze. moze ktos powiedziec "ze jezdzic dalej bez abs i dsc" ale jezeli takie systemy sa w samochodzie to wypadalo by dzialaly i pomagaly kiedy trzeba...co tu poczac...nikt jak widze nie zna fachowcow w lodzi bo moje pytania pozostaja bez odpowiedzi... i co teraz? a taki to fajny samochodzik
- Od: 26 sie 2009, 21:57
- Posty: 17
- Skąd: lodz
- Auto: mazda6 gy 2007
dlotiw72 napisał(a):"ze jezdzic dalej bez abs i dsc" ale jezeli takie systemy sa w samochodzie to wypadalo by dzialaly i pomagaly kiedy trzeba
Dokładnie tak.
Rozumiem, że same czujniki ABS przy kołach zostały sprawdzone i ew. podmienione na 100% sprawne?
Jeszcze za czasów Skody Fabii padł mi taki czujnik w przednim kole – koszt czujnika + wymiany wynosił
60 czy 80 zł w ASO. Uszkodzony czujnik objawiał się blokowaniem koła podczas niskich prędkości (<20/h).
Pozdor Myjk
no i po problemie uzywana pompe nie bylo tak latwo znalezc ale w koncu mojemu szwagrowi sie udalo (dzieki Kuba za pomoc). wiele podejsc bylo z roznymi pompami niby wygladaly tak samo ale inne oznaczenia mialy i ni hu hu nie chcialo to wszystko razem wspolpracowac. az wreszcie znalazla sie tak jedna jedyna GR1N wygladajaca nawet zewnetrznie lepiej niz ta wymontowana...Panowie z Mazda Auto Klub w Lodzi (ktory to serwis nie ma juz autoryzacji Mazdy a to smutne i ciekawe zarazem dlaczego...nie znam histori ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o wiadomo co pewnie) wymienili pompine, skonfigurowali abs od nowa i...i dziala!samochodzik odbieramy i mam nadzieje ze to tyle problemow jak na razie. teraz to pozostaje sie tylko upajac jazda dziekiuje za wszelkie wskazowki
- Od: 26 sie 2009, 21:57
- Posty: 17
- Skąd: lodz
- Auto: mazda6 gy 2007
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6