Sprawdz czy nie masz wycieku na wysprzegliku ( to tam przy samej skrzyni ) dryga sprawa , na pedale sprzegła masz regulacje ( czasami pomaga wszystko zalezy ile jest luzu na pedale ) ostatnia dosc drogawa to juz operacja wymiany sprzegła i moja uwaga , nie kupuj zamiennika bo bedziesz miał problemy .remik napisał(a): Problem tkwi w sprzęgle, wygląda to tak że pedał sprzęgła jakby zaczyna brać od połowy
Sprzęgło – problemy/pytania
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jarek, a moje slizgajace sie sprzeglo (po rozgrzaniu go kilkakrotnymi poslizgami zeby ostro ruszyc) to norma, czy tez juz koncowka?
PS. Bardzo go rozgrzalem Po kilku minutach studzenia znow lapalo.
PS. Bardzo go rozgrzalem Po kilku minutach studzenia znow lapalo.
Ostatnio edytowano 18 cze 2009, 23:50 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Ciezko tak powiedziec – musze dosiąsc tego rumaka i sprawdzic .krzych napisał(a): moje slizgajace sie sprzeglo (po rozgrzaniu go kilkakrotnymi poslizgami zeby ostro ruszyc) to norma, czy tez juz koncowka
Nie, skoro nikt nie dłubał to nie , proponuje sprawdzic wysprzeglik oraz elastyczny przewód łacznika doprowadzajacego plyn ( znajduje sie pod obudowa filtra powietrza ) lubi sie przecierac i puszcza plyn . Reszta to juz tylko wymont skrzyni .remik napisał(a):Rozumiem z tą regulacja, ale czy to mogło sie nagle rozregulować
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Ciezko tak powiedziec – musze dosiąsc tego rumaka i sprawdzic .
Ok, to musimy kiedys popalic gume razem Jakis weekend wieczor, bo w ruchu miejskim to nie bardzo Zgadamy sie
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
To sie okaze po wyjeciu skrzyni ale trzeba byc dobrej mysliremik napisał(a):Jaksa, czy są to objawy dwumasówki
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
cze
czytam i czytam i nic nie wiem...
problem polega na tym, że przy wciśniętym pedale [ups] sprzęgła słyszę z lewej strony świdrujący choć nie głośny dźwięk
łożysko...
czytam i czytam i nic nie wiem...
problem polega na tym, że przy wciśniętym pedale [ups] sprzęgła słyszę z lewej strony świdrujący choć nie głośny dźwięk
łożysko...
- Od: 30 maja 2009, 18:04
- Posty: 11
- Skąd: LUBUSKIE
- Auto: M6 Sport Wagon 2.0 CDTI 136KM
M6 KIREI GH 2.2 163km
M6 GJ 2.5 192KM
u mnie jest tak: stojac na postoju, bieg jalowy, wciskam gaz na okolo 2500rpm i trzymam, i przy tym wciskam i puszczam sprzeglo, pomiedzy puszczonym a wcisnietym calkowicie slychac wkurzajace "chrobotanie", sprawdzcie czy macie tez tak
remik napisał(a):Witam
...
. no i jak sie wyciska pedał to przy końcu jest taki stuk pojedyńczy.
Witam,
Mam tak samo jak kolega remik, tzn. na końcu wycisku pedału sprzęgła jest taki delikatny stuk.
Nie szarpie, nie brzęczy nic, biegi wchodzą dobrze (poza 2-ką ale tak było od początku).
Czy to sprzęgło czy gorzej 2masa? Może kwestia jakiejś regulacji pedału, może coś się obluzowało.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrowienia
- Od: 5 lut 2009, 00:47
- Posty: 11
- Auto: M6 (GG) 2.0DI 136KM RF5C
witam, ja chciałbym sie podłączyc pod ten temat.
problem wygląda następująco, raz na kilkadziesiąt wcisnięc sprzegła pedał wpada mieciutko w podłoge i nie chce wrócic na swoją pozycje, trzeba go podnieśc. Nastepnie przez kolejnych kilkadziesiat nacisnięc jest ok. Da sie odczuc ze po kilkukrotnym nacisnieciu sprzedla pedal jest lekko twardszy. Układ został odpowietrzony i na 2-3 dni zrobiło sie lepiej, problem nie występował. Po 3 dniach znowu pojawiły sie problemy choc juz nie tak czeste. Jakie podjąc kolejne kroki? czy to układ sie zapowietrza czy pompa juz pada? moze ktos już mial podpbny problem. wiem że nie mamy forumowej wróźki ale zawsze proada czego szukac pomoze przed wizytą w zakładzie.
problem wygląda następująco, raz na kilkadziesiąt wcisnięc sprzegła pedał wpada mieciutko w podłoge i nie chce wrócic na swoją pozycje, trzeba go podnieśc. Nastepnie przez kolejnych kilkadziesiat nacisnięc jest ok. Da sie odczuc ze po kilkukrotnym nacisnieciu sprzedla pedal jest lekko twardszy. Układ został odpowietrzony i na 2-3 dni zrobiło sie lepiej, problem nie występował. Po 3 dniach znowu pojawiły sie problemy choc juz nie tak czeste. Jakie podjąc kolejne kroki? czy to układ sie zapowietrza czy pompa juz pada? moze ktos już mial podpbny problem. wiem że nie mamy forumowej wróźki ale zawsze proada czego szukac pomoze przed wizytą w zakładzie.
- Od: 23 kwi 2005, 09:40
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 '02 121KM diesel kombi
jakubsa napisał(a):witam, ja chciałbym sie podłączyc pod ten temat.
Taki stary wyga a szukać nie potrafi? Wstyd.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rz%EAgl%2A
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rz%EAgl%2A
Nie jesteś wybrańcem ...
Chciałbym wrócic do swojego problemu i prosić o rade
jeszcze raz opisze problem – chodzi o sprzegło w M6 2002 121KM (przebieg licznikowy 140k km – prawdziwy nieznany )
Raz na jakis czas sprzegło wchodzi znacznie łatwiej ale działa natomiast raz na kolejne kilkadziesiat wcisniec pedał wpada w podłoge i nie da sie zmienić biegu. Po zdjęciu nogi pedał nie odskakuje. Po podniesieniu pedału sprzegło działa poprawnie przez następne kilkadziesiąt wcisnięc. Powiedzmy że taka sytuacja zdarza mi sie raz na 2-3 dni.
Płynu w zbiorniczku nie ubywa, wycieków nie widać. Sprzegło było odpowietrzone, wymieniony został cały płyn w układzie sprzegło/hamulce. Wymieniony został też wysprzeglik ( tak twierdzi Bud-Mot z Krakowa)
Ogólnie autem da sie jezdzić ale boje sie że zarżne skrzynie lub sprzegło wiec chciałbym doprowadzic sytuacje do normy
Gdzie jeszcze szukać, co mogło jeszcze ulec uszkodzeniu. czy to dalej moze byc problem z wysprzęglikiem?
Z gory dziekuje za porade
jeszcze raz opisze problem – chodzi o sprzegło w M6 2002 121KM (przebieg licznikowy 140k km – prawdziwy nieznany )
Raz na jakis czas sprzegło wchodzi znacznie łatwiej ale działa natomiast raz na kolejne kilkadziesiat wcisniec pedał wpada w podłoge i nie da sie zmienić biegu. Po zdjęciu nogi pedał nie odskakuje. Po podniesieniu pedału sprzegło działa poprawnie przez następne kilkadziesiąt wcisnięc. Powiedzmy że taka sytuacja zdarza mi sie raz na 2-3 dni.
Płynu w zbiorniczku nie ubywa, wycieków nie widać. Sprzegło było odpowietrzone, wymieniony został cały płyn w układzie sprzegło/hamulce. Wymieniony został też wysprzeglik ( tak twierdzi Bud-Mot z Krakowa)
Ogólnie autem da sie jezdzić ale boje sie że zarżne skrzynie lub sprzegło wiec chciałbym doprowadzic sytuacje do normy
Gdzie jeszcze szukać, co mogło jeszcze ulec uszkodzeniu. czy to dalej moze byc problem z wysprzęglikiem?
Z gory dziekuje za porade
- Od: 23 kwi 2005, 09:40
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 '02 121KM diesel kombi
Gdy po nacisnieciu jego osłonki jest sucho , nie jest to wina tego elementu , mysle ze cos dzieje sie z dociskiem / ogolnie ze sprzegłem , bez demontazu skrzyni ( nie wspomne juz o ogledzinach problemu mając samochód ) nic nie bedziesz wiedział. Generalnie jak czytam wypowiedz na zewnątrz wszystko jest ok wiec .......skrzynia hopjakubsa napisał(a): czy to dalej moze byc problem z wysprzęglikiem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
woyt1 napisał(a):remik napisał(a):Witam
...
. no i jak sie wyciska pedał to przy końcu jest taki stuk pojedyńczy.
Witam,
Mam tak samo jak kolega remik, tzn. na końcu wycisku pedału sprzęgła jest taki delikatny stuk.
Nie szarpie, nie brzęczy nic, biegi wchodzą dobrze (poza 2-ką ale tak było od początku).
Czy to sprzęgło czy gorzej 2masa? Może kwestia jakiejś regulacji pedału, może coś się obluzowało.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrowienia
Nie widzę żeby ktoś odpowiedział koledze woyt1 a niestety pojawiło się i u mnie takie samo zjawisko, przy puszczaniu sprzęgła słychać było pojedynczy stuk, wystarczyło parę razy na luzie wcisnąć sprzęgło i było oki, od tej pory nic się nie dzieje. Generalnie nie podejmował bym tematu ale stało się to już 2 raz w przeciągu 2 miesięcy. Nie wiem czy powinienem już zbierać kasę na koło 2M czy też przyczyna może leżeć gdzie indziej. Proszę was o jakieś sugestie. Z góry wielkie dzięki.
EDIT
Rozumiem, że ciężko cokolwiek powiedzieć w tym temacie, no cóż trudno poczekamy na rozwój wypadków, mm nadzieję, że nie będzie tragicznie.
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd
- Od: 22 lip 2008, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2003 MZR-CD
Witam.
U mnie to samo. Wystarczy na postoju wkręcić się na 2500rpm i wcisnąć sprzęgło aby usłyszeć owe dziwne chrobotanie. Dokładnie ten sam dźwięk towarzyszy zmianie biegów, tak jak opisał to autor wątku.
Niedawno kupiłem auto i "cieszę się", że u Was też jest ten sam problem.
Ponadto na zimnym silniku słychać jakieś metaliczne delikatne stuki które po lekkim nagrzaniu ustępują. Nie jest to jakaś masakra, ale coś tam gdzieś lekko czasem stuknie na niskich obrotach. Mam nadzieję że to nie tylko u mnie tak jest...
U mnie to samo. Wystarczy na postoju wkręcić się na 2500rpm i wcisnąć sprzęgło aby usłyszeć owe dziwne chrobotanie. Dokładnie ten sam dźwięk towarzyszy zmianie biegów, tak jak opisał to autor wątku.
Niedawno kupiłem auto i "cieszę się", że u Was też jest ten sam problem.
Ponadto na zimnym silniku słychać jakieś metaliczne delikatne stuki które po lekkim nagrzaniu ustępują. Nie jest to jakaś masakra, ale coś tam gdzieś lekko czasem stuknie na niskich obrotach. Mam nadzieję że to nie tylko u mnie tak jest...
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Ja w swoim samochodzie zauważyłem ostatnio że przy naciskaniu pedału sprzęgła (nawet delikatnym) czuć takie lekkie pulsowanie które przy ruszaniu czy zmianie biegów w trasie odczuwa się jako takie hmmm... "hrobotanie". Silnik trochę zaczyna też drżeć przy puszczaniu sprzęgła. W czym może tkwić problem?? :\
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
sonsieno napisał(a):W czym może tkwić problem?? :\
sprzęgło 2M jest jż wyeksplatowane
ma boczne luzy,
ktore będą coraz to większe, przez co zwiększy się to chrobotnie,
pulsowanie, poszarpywanie....
a pod koniec będzie intensywnie obcierało o obudowe skrzyni
uszkadzając ją przy tym!
sorry ,za te fakty,
ale proponuje abyscie zaczeli szukac uzywki lub przygotowali się do zakupu nowego,
duchowo no i finansowo!!!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6