Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 18 cze 2009, 23:46

remik napisał(a): Problem tkwi w sprzęgle, wygląda to tak że pedał sprzęgła jakby zaczyna brać od połowy
Sprawdz czy nie masz wycieku na wysprzegliku ( to tam przy samej skrzyni ) dryga sprawa , na pedale sprzegła masz regulacje ( czasami pomaga wszystko zalezy ile jest luzu na pedale ) ostatnia dosc drogawa to juz operacja wymiany sprzegła i moja uwaga , nie kupuj zamiennika bo bedziesz miał problemy .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 18 cze 2009, 23:49

Jarek, a moje slizgajace sie sprzeglo (po rozgrzaniu go kilkakrotnymi poslizgami zeby ostro ruszyc) to norma, czy tez juz koncowka?

PS. Bardzo go rozgrzalem :D Po kilku minutach studzenia znow lapalo.
Ostatnio edytowano 18 cze 2009, 23:50 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez remik » 18 cze 2009, 23:50

Rozumiem z tą regulacja, ale czy to mogło sie nagle rozregulować ot tak ?
Wydaje mi sie ze nasiliło się to dzisiaj, wiozłem kolege z rodzina na lotnisko i auto było dośc obciązone
?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 19 cze 2009, 00:04

krzych napisał(a): moje slizgajace sie sprzeglo (po rozgrzaniu go kilkakrotnymi poslizgami zeby ostro ruszyc) to norma, czy tez juz koncowka
Ciezko tak powiedziec – musze dosiąsc tego rumaka i sprawdzic .
remik napisał(a):Rozumiem z tą regulacja, ale czy to mogło sie nagle rozregulować
Nie, skoro nikt nie dłubał to nie , proponuje sprawdzic wysprzeglik oraz elastyczny przewód łacznika doprowadzajacego plyn ( znajduje sie pod obudowa filtra powietrza ) lubi sie przecierac i puszcza plyn . Reszta to juz tylko wymont skrzyni .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 19 cze 2009, 00:06

Jaksa napisał(a):Ciezko tak powiedziec – musze dosiąsc tego rumaka i sprawdzic .

Ok, to musimy kiedys popalic gume razem ;P Jakis weekend wieczor, bo w ruchu miejskim to nie bardzo ;) Zgadamy sie :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez remik » 19 cze 2009, 00:12

Jaksa, czy są to objawy dwumasówki ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez Jaksa » 19 cze 2009, 09:56

remik napisał(a):Jaksa, czy są to objawy dwumasówki
To sie okaze po wyjeciu skrzyni ale trzeba byc dobrej mysli :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bajbus » 25 cze 2009, 20:34

cze :D
czytam i czytam i nic nie wiem...
problem polega na tym, że przy wciśniętym pedale [ups] sprzęgła słyszę z lewej strony świdrujący choć nie głośny dźwięk <glupek2>
łożysko...??
Początkujący
 
Od: 30 maja 2009, 18:04
Posty: 11
Skąd: LUBUSKIE
Auto: M6 Sport Wagon 2.0 CDTI 136KM
M6 KIREI GH 2.2 163km
M6 GJ 2.5 192KM

Postprzez kulca » 25 cze 2009, 20:40

u mnie jest tak: stojac na postoju, bieg jalowy, wciskam gaz na okolo 2500rpm i trzymam, i przy tym wciskam i puszczam sprzeglo, pomiedzy puszczonym a wcisnietym calkowicie slychac wkurzajace "chrobotanie", sprawdzcie czy macie tez tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez woyt1 » 29 cze 2009, 20:59

remik napisał(a):Witam
...
. no i jak sie wyciska pedał to przy końcu jest taki stuk pojedyńczy.


Witam,
Mam tak samo jak kolega remik, tzn. na końcu wycisku pedału sprzęgła jest taki delikatny stuk.
Nie szarpie, nie brzęczy nic, biegi wchodzą dobrze (poza 2-ką ale tak było od początku).

Czy to sprzęgło czy gorzej 2masa? Może kwestia jakiejś regulacji pedału, może coś się obluzowało.

Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 00:47
Posty: 11
Auto: M6 (GG) 2.0DI 136KM RF5C

Postprzez jakubsa » 30 cze 2009, 07:49

witam, ja chciałbym sie podłączyc pod ten temat.
problem wygląda następująco, raz na kilkadziesiąt wcisnięc sprzegła pedał wpada mieciutko w podłoge i nie chce wrócic na swoją pozycje, trzeba go podnieśc. Nastepnie przez kolejnych kilkadziesiat nacisnięc jest ok. Da sie odczuc ze po kilkukrotnym nacisnieciu sprzedla pedal jest lekko twardszy. Układ został odpowietrzony i na 2-3 dni zrobiło sie lepiej, problem nie występował. Po 3 dniach znowu pojawiły sie problemy choc juz nie tak czeste. Jakie podjąc kolejne kroki? czy to układ sie zapowietrza czy pompa juz pada? moze ktos już mial podpbny problem. wiem że nie mamy forumowej wróźki ale zawsze proada czego szukac pomoze przed wizytą w zakładzie.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 09:40
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 '02 121KM diesel kombi

Postprzez Grzyby » 30 cze 2009, 08:57

jakubsa napisał(a):witam, ja chciałbym sie podłączyc pod ten temat.

Taki stary wyga a szukać nie potrafi? Wstyd.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rz%EAgl%2A
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rz%EAgl%2A

Nie jesteś wybrańcem ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jakubsa » 17 lip 2009, 10:10

Chciałbym wrócic do swojego problemu i prosić o rade

jeszcze raz opisze problem – chodzi o sprzegło w M6 2002 121KM (przebieg licznikowy 140k km – prawdziwy nieznany )
Raz na jakis czas sprzegło wchodzi znacznie łatwiej ale działa natomiast raz na kolejne kilkadziesiat wcisniec pedał wpada w podłoge i nie da sie zmienić biegu. Po zdjęciu nogi pedał nie odskakuje. Po podniesieniu pedału sprzegło działa poprawnie przez następne kilkadziesiąt wcisnięc. Powiedzmy że taka sytuacja zdarza mi sie raz na 2-3 dni.

Płynu w zbiorniczku nie ubywa, wycieków nie widać. Sprzegło było odpowietrzone, wymieniony został cały płyn w układzie sprzegło/hamulce. Wymieniony został też wysprzeglik ( tak twierdzi Bud-Mot z Krakowa)

Ogólnie autem da sie jezdzić ale boje sie że zarżne skrzynie lub sprzegło wiec chciałbym doprowadzic sytuacje do normy

Gdzie jeszcze szukać, co mogło jeszcze ulec uszkodzeniu. czy to dalej moze byc problem z wysprzęglikiem?

Z gory dziekuje za porade
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 09:40
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 '02 121KM diesel kombi

Postprzez Jaksa » 17 lip 2009, 12:37

jakubsa napisał(a): czy to dalej moze byc problem z wysprzęglikiem
Gdy po nacisnieciu jego osłonki jest sucho , nie jest to wina tego elementu , mysle ze cos dzieje sie z dociskiem / ogolnie ze sprzegłem , bez demontazu skrzyni ( nie wspomne juz o ogledzinach problemu mając samochód ) nic nie bedziesz wiedział. Generalnie jak czytam wypowiedz na zewnątrz wszystko jest ok wiec .......skrzynia hop :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Toji » 3 sie 2009, 12:50

woyt1 napisał(a):
remik napisał(a):Witam
...
. no i jak sie wyciska pedał to przy końcu jest taki stuk pojedyńczy.


Witam,
Mam tak samo jak kolega remik, tzn. na końcu wycisku pedału sprzęgła jest taki delikatny stuk.
Nie szarpie, nie brzęczy nic, biegi wchodzą dobrze (poza 2-ką ale tak było od początku).

Czy to sprzęgło czy gorzej 2masa? Może kwestia jakiejś regulacji pedału, może coś się obluzowało.

Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrowienia


Nie widzę żeby ktoś odpowiedział koledze woyt1 a niestety pojawiło się i u mnie takie samo zjawisko, przy puszczaniu sprzęgła słychać było pojedynczy stuk, wystarczyło parę razy na luzie wcisnąć sprzęgło i było oki, od tej pory nic się nie dzieje. Generalnie nie podejmował bym tematu ale stało się to już 2 raz w przeciągu 2 miesięcy. Nie wiem czy powinienem już zbierać kasę na koło 2M czy też przyczyna może leżeć gdzie indziej. Proszę was o jakieś sugestie. Z góry wielkie dzięki.

EDIT
Rozumiem, że ciężko cokolwiek powiedzieć w tym temacie, no cóż trudno poczekamy na rozwój wypadków, mm nadzieję, że nie będzie tragicznie.
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:39
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2003 MZR-CD

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 22 mar 2012, 22:37.
Powód: post pod postem

Postprzez Tobo » 22 wrz 2009, 15:54

Witam.
U mnie to samo. Wystarczy na postoju wkręcić się na 2500rpm i wcisnąć sprzęgło aby usłyszeć owe dziwne chrobotanie. Dokładnie ten sam dźwięk towarzyszy zmianie biegów, tak jak opisał to autor wątku.
Niedawno kupiłem auto i "cieszę się", że u Was też jest ten sam problem.
Ponadto na zimnym silniku słychać jakieś metaliczne delikatne stuki które po lekkim nagrzaniu ustępują. Nie jest to jakaś masakra, ale coś tam gdzieś lekko czasem stuknie na niskich obrotach. Mam nadzieję że to nie tylko u mnie tak jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez sonsieno » 24 wrz 2009, 22:37

Ja w swoim samochodzie zauważyłem ostatnio że przy naciskaniu pedału sprzęgła (nawet delikatnym) czuć takie lekkie pulsowanie które przy ruszaniu czy zmianie biegów w trasie odczuwa się jako takie hmmm... "hrobotanie". Silnik trochę zaczyna też drżeć przy puszczaniu sprzęgła. W czym może tkwić problem?? :\
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 24 wrz 2009, 23:19

sonsieno napisał(a):W czym może tkwić problem?? :\

sprzęgło 2M jest jż wyeksplatowane
ma boczne luzy,
ktore będą coraz to większe, przez co zwiększy się to chrobotnie,
pulsowanie, poszarpywanie....
a pod koniec będzie intensywnie obcierało o obudowe skrzyni
uszkadzając ją przy tym!
sorry ,za te fakty,
ale proponuje abyscie zaczeli szukac uzywki lub przygotowali się do zakupu nowego,
duchowo no i finansowo!!!

pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kulca » 25 wrz 2009, 09:32

hmm, ja mam te same objawy, i po wymianie 2M na nowy jest tak samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6