Witam
Podczas mocniejszego hamowania z wysokiej prędkości pedał hamulca pulsuje (tak to uczucie można najlepiej opisać). Na pewno nie jest to ABS bo hamowanie nie jest aż takie gwałtowne a poza tym ABS czuć inaczej. Zdarza się to tylko przy hamowaniu z większej prędkości, przy jeździe po mieście i tak do 70-80 kmh jest ok i nic nie czuć na pedale. Aha klocki na przodzie były zmieniane ale tarcze zostały stare. Ostatnio byłem w warsztacie i tam go próbowali na takim wałku (nie wiem jak się "profesjonalnie" zwie to urządzenie) i powiedzieli że nic nie czuć – ale ten test był robiony do 50 kmh. Jakiekolwiek pomysły oprócz wypaczonych tarcz??
Z góry dzięki.
Pulsowanie podczas hamowania
Strona 1 z 1
tacze to sandartowa dolegliwość M6,
bo originalne są kiepskiej jakości...
ale to tylko moje, osobiste doświadczenie!
E.
bo originalne są kiepskiej jakości...
ale to tylko moje, osobiste doświadczenie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja mam u siebie zestaw z M6 i też pusluje jak cholera, krzywe tarcze 

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio gdzieś wyczytałem że wypaczone tarcze to bujda, a mianowicie to że pulsuje podczas hamowania jest spowodowane tym że tarcze są miejscami przegrzane i dzięki temu metal zmienia tam swoją właściwość i inaczej reaguje na tarcie. I wtedy gdy klocek tak trze po takiej tarczy gdzie miejscami ma większą przyczepność a miejscami mniejszą to mamy uczucie pulsowania.
No to tyle teoria a fakt jest faktem, że nieważne czy tarcza przegrzana czy pokrzywiona to trzeba ją wymienić. W każdym bądź razie nie zaszkodzi najpierw sprówować przeczyścić wszystko porządnie – a nóż coś pomoże.
Ostatnio gdzieś wyczytałem że wypaczone tarcze to bujda, a mianowicie to że pulsuje podczas hamowania jest spowodowane tym że tarcze są miejscami przegrzane i dzięki temu metal zmienia tam swoją właściwość i inaczej reaguje na tarcie. I wtedy gdy klocek tak trze po takiej tarczy gdzie miejscami ma większą przyczepność a miejscami mniejszą to mamy uczucie pulsowania.
No to tyle teoria a fakt jest faktem, że nieważne czy tarcza przegrzana czy pokrzywiona to trzeba ją wymienić. W każdym bądź razie nie zaszkodzi najpierw sprówować przeczyścić wszystko porządnie – a nóż coś pomoże.
-
jb
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6