Pulsowanie podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jb » 12 maja 2009, 22:16

Witam
Podczas mocniejszego hamowania z wysokiej prędkości pedał hamulca pulsuje (tak to uczucie można najlepiej opisać). Na pewno nie jest to ABS bo hamowanie nie jest aż takie gwałtowne a poza tym ABS czuć inaczej. Zdarza się to tylko przy hamowaniu z większej prędkości, przy jeździe po mieście i tak do 70-80 kmh jest ok i nic nie czuć na pedale. Aha klocki na przodzie były zmieniane ale tarcze zostały stare. Ostatnio byłem w warsztacie i tam go próbowali na takim wałku (nie wiem jak się "profesjonalnie" zwie to urządzenie) i powiedzieli że nic nie czuć – ale ten test był robiony do 50 kmh. Jakiekolwiek pomysły oprócz wypaczonych tarcz??
Z góry dzięki.
jb
 

Postprzez marcpol » 12 maja 2009, 22:39

Najprawdopodobniej krzywe tarcze hamulcowe.
Regeneracja wtryskiwaczy

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 12:34
Posty: 20

Postprzez magicadm » 12 maja 2009, 22:45

jb napisał(a):Jakiekolwiek pomysły oprócz wypaczonych tarcz??

Zapieczone zaciski/prowadnice/klocki
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Yapa » 12 maja 2009, 22:52

mam to samo, w czwartek będę miał diagnozę to się podzielę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez MrQ80 » 15 maja 2009, 15:12

U mnie było to samo...przeczyściłem tłoczki dociskające klocki hamulcowe bo były zapieczone i prowadnice iproblem zniknął.
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 20:55
Posty: 8
Skąd: Ostrzeszów
Auto: M6 GY 121 KM 2003

Postprzez Enduro » 15 maja 2009, 19:24

tacze to sandartowa dolegliwość M6,
bo originalne są kiepskiej jakości...
ale to tylko moje, osobiste doświadczenie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bazyl wspaniały » 15 maja 2009, 19:44

Ja mam u siebie zestaw z M6 i też pusluje jak cholera, krzywe tarcze :|
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez jb » 15 maja 2009, 21:33

dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio gdzieś wyczytałem że wypaczone tarcze to bujda, a mianowicie to że pulsuje podczas hamowania jest spowodowane tym że tarcze są miejscami przegrzane i dzięki temu metal zmienia tam swoją właściwość i inaczej reaguje na tarcie. I wtedy gdy klocek tak trze po takiej tarczy gdzie miejscami ma większą przyczepność a miejscami mniejszą to mamy uczucie pulsowania.
No to tyle teoria a fakt jest faktem, że nieważne czy tarcza przegrzana czy pokrzywiona to trzeba ją wymienić. W każdym bądź razie nie zaszkodzi najpierw sprówować przeczyścić wszystko porządnie – a nóż coś pomoże.
jb
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6